hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:35

joyce2 schreef:
Dat huisstofmijt schijn je dus grotendeels op te kunnen lossen door je bed niet op te maken, maar door het elke dag te laten luchten. Maar waarschijnlijk gaat dat niet op als je er allergisch voor bent ;)

:j Huisstofmijt houdt van vochtige plekken. Dus luchten is inderdaad heeeeel belangrijk! Ik sla ook altijd mijn dekbed terug om te luchten (naast speciale hoezen en elke week bed verschonen). Zo is het voor mij iig in bed uit te houden :P
(t is alleen jammer dat huisstofmijt eigenlijk overal is :=)

Overigens staat bij ons denk ik 4 keer per week de wasmachine aan (gezin van 3 volwassenen) :) Wij sparen wel echt op om een volle machine te krijgen. (1 keer de witte was, 1 keer mijn dekbedovertrek, 2 keer gewone kleding)

Berdien

Re: hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:39

Ik heb mijn bed ook altijd een paar uur teruggeslagen liggen, en als het weer het toelaat dan hangen mijn molton en dekbed ook nog een paar uur buiten als mijn beddengoed in de was zit.
Ik ben niet allergisch voor huisstofmijt, maar ben er wel erg gevoelig voor geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:39

Wij hebben elke dag wel een was geloof ik, soms zelfs meer dan 1..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:42

Beddengoed doe ik elke twee weken.

Ik doe wel een week met een handdoek, dan douche ik vier keer ofzo. Heb zelf geen wasmachine hier, dus sleep mijn was elke keer mee naar huis in het weekend. Geen zin om dan stapels handdoeken mee te moeten nemen.

Elke dag schoon ondergoed en schone sokken, alleen bh's 2 of 3 dagen. Spijkerbroeken doe ik meestal 2 keer aan, een shirt/trui 1 keer.

Pyjama was ik elke week.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:44

Bed iets van 2 weken, maar ik lig er in mijn eentje in. En soms vergeet ik het :o.

Kleding, broeken kan ik wel een week mee doen maar wissel het wel want dan draag ik gewoon verschillende, en soms naar stal en daarna wel in de was of nog een keer naar stal. Truitjes bijna elke dag schoon behalve blousjes bijvoorbeeld die ik dan (vooral zo in de winter) over nog een neutraal truitje doe. Die zijn dan niet vies ofzo. En sokken en onderbroekies wel elke dag(/nacht) schoon.

Handdoek 1 a 2 dagen, en dan meestal als grond handdoekje en dan in de was.

Pyama ook elke week denk ik. En sowieso als ik bed verschoon een schone pyama dus soms als het zo uitkomt vaker.

Ixie

Rebeccaa schreef:
Wij hebben elke dag wel een was geloof ik, soms zelfs meer dan 1..

wij ook, we zijn met z'n 4en.

meeikk

meestal doe ik 2 dagen met kleding,
1 week met beddengoed
en 1 week met pyama
:P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:48

Ik mag niet mijn beddengoed naar buiten hangen helaas := Ben ook allergisch voor veel pollen :P
Helaas hebben wij ook geen droger... dus zo allergisch zijn is wel een zeer arbeidsintensief proces hahah :D

(in de winter gelukkig geen pollen waar ik allergisch voor ben, dus dan kan het wel :j ).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:55

Beddengoed 1x per week
Handdoeken bij m'n ouders na gebruik (die voor m'n haar 1x per week), bij vriendlief 1x per week (als hij niet oplet om de dag...)
Kleding om de dag, met uitzondering van m'n spijkerbroeken (die draag ik een dag of 3) en ondergoed/sokken (dagelijks schone)
M'n pyjama gaat 3 nachten mee :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:49

1x per week een schone pyjama, 3x per week schone kleren (wel een verschil tussen oud en 'nieuw', heb dus altijd 2 setjes liggen), elke dag een schone handdoek en elke week een schoon bed.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:06

2 keer in de week schone pyama, elke week bed verschonen. en handdoeken elke dag een schone en eind van de week word alles gewassen en gestreken enz.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:17

Ik wissel mijn beddengoed of 1x per week of 1x per twee weken. Soms zweet ik heel erg, en dan is het dus 1 week.
Pyama draag ik niet. Aan boord (werk deels aan boord van een kraanschip) 2 pyama's per week.
1 grote en 1 kleine handdoek per week.
Bovenkleding doe ik 1 dag mee voordat het weer de was ingaat.
Broeken doe ik 2 á 3 dagen mee.
BH's gaan erg weinig (misschien wel te weinig) in de was :o

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:04

Mmmm, inderdaad een erg goede vraag.

Pyjama doe ik eigenlijk al niet aan want dan zweet ik me midden in de nacht helemaal het apezuur in bed. Als dan een t-shirt of hemdje zonder mouwen die dan na 1-2 nachten de was ingaat.
Beddegoed zo'n 1 keer in de maand (ook hier 's ochtends het bed openslaan en altijd frisse lucht in de slaapkamer).
Handdoeken: kleine handdoeken bij de wasbak kunnen gerust 2 weken hangen (maar worden alleen gebruikt voor handen en gezicht afdrogen), kleine bij de douche (haren drogen) 3-4 keer, grote handdoeken 2-3 keer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:06

Citaat:
Beddegoed zo'n 1 keer in de maand (ook hier 's ochtends het bed openslaan en altijd frisse lucht in de slaapkamer).

:wow:

Ik wil er niet eens meer in liggen geloof ik als mijn beddegoed al een maand op mijn bed ligt...
Laatst bijgewerkt door Goof op 30-11-09 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 23:07

flettie schreef:
Mmmm, inderdaad een erg goede vraag.

Pyjama doe ik eigenlijk al niet aan want dan zweet ik me midden in de nacht helemaal het apezuur in bed. Als dan een t-shirt of hemdje zonder mouwen die dan na 1-2 nachten de was ingaat.
Handdoeken: kleine handdoeken bij de wasbak kunnen gerust 2 weken hangen (maar worden alleen gebruikt voor handen en gezicht afdrogen), kleine bij de douche (haren drogen) 3-4 keer, grote handdoeken 2-3 keer.

en ik vries zo'n beetje in m'n bed vast.... als ik in de winter geen flanellen lange pyama aan heb dus lange broek en shirt met lange mouwen, dan heb ik het echt echt ijskoud! Ik heb ook flanellen dekbed anders heb ik het ook koud.

Goof schreef:
Citaat:

:wow:

Ik wil er niet eens meer in liggen geloof ik als mijn beddegoed al een mand op mijn bed ligt...

oh joh.. dat is niet veel, hier wordt het.. mwah.. om de... 3 a 4 maanden ofzo vervangen? sedert ik hier ben (sinds 10 oktober) hebben ze het beddengoed van de kinderen nog niet vervangen en wie weet hoe lang 't er al opligt!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:09

Zo, ik kijk hier vanop. Ben ik dan echt zo "schoon"?

Handoeken iedere keer na een douche een schone. Handdoek naast de wastafel wordt na mijn gebruik steeds weggegooit, washandjes ik gebruik er 3 op een dag denk ik en elke keer na gebruik bij de was.

Beddegoed, liefst elke dag, maar zeker 1 keer per week. Pyama iedere dag := onopgemerkt. Wel nachtjaponnetje hoor. En kleding? Elke dag schone aan :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:16

Tja, het spijt me maar ik heb nu eenmaal nog wel andere leukere (en minder leukere) dingen te doen dan elke dag 3 wassen te draaien, drogen en te strijken.
Strijken doe ik ook zo min mogelijk. Alleen mijn blouses en de overhemden van mijn man maar bij voorkeur koop ik die 'strijkvrij'. De rest wordt zo veel mogelijk netjes opgevouwen en in de kast gelegd.

Als ik moet kiezen tussen de was doen of tijd met mijn dochter doorbrengen, kies ik voor mijn dochter.
Mijn dochter overigens krijgt wel iedere 2 weken een schoon bed en om de 2 badsessies een schone handdoek :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:17

Fjuw, gelukkig nog iemand die zn beddegoed een maandje laat liggen. Voel ik me niet meer zo vies ;) haha

Handdoek naast de wastafel hangt bij ons ook gerust 1 a 2 weken, word ook alleen gebruikt om even de handen of mond mee te drogen na tandenpoetsen/handen wassen.

Even tussendoor: Zie dat sommige mensen hun bh na elke keer dragen in de was gooien. Ik hoop dat je dan een behoorlijke voorraad hebt, want regelmatig wassen is niet heel erg goed voor je bh's... De rek gaat er dan sneller uit en ze slijten dan zowieso sneller, dus moet je weer eerder nieuwe kopen. Kun je ze beter even laten luchten!

Wij strijken trouwens ook amper... Heb net weer wat nieuwe kleding gekocht die echt gestreken moet worden, maar meestal proberen we gewoon creatief op te vouwen ;)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:22

joyce2 schreef:
Wij strijken trouwens ook amper... Heb net weer wat nieuwe kleding gekocht die echt gestreken moet worden, maar meestal proberen we gewoon creatief op te vouwen ;)

:)) Spijkerbroeken/beddegoed/truien/t-shirts (want hubby draagt er toch altijd een overhemd of trui overheen) met veel schwung flink uitslaan, met de hand even de grootste vouwen eruit strijken, netjes opvouwen en hoppa de kast in!
De strijkbout hoeft hier gemiddeld slechts 1 keer per maand aan het werk :o

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 01:18

:)) Ik let in de winkel al op of iets gestreken moet worden. Ik moet iets wel heeeeeeel leuk vinden om het te kopen als dat moet. :D Poosje terug de ideale blouse gekocht, die moet je juist drogen met een knoop erin om het kreukeleffect te bewerkstelligen.

Yuk, een maand in hetzelfde nest stappen.... Dat vind ik ronduit vies.
In de zomer bij erg zweterig weer komt er soms dagelijks schoon beddegoed op. Even uitspoelen en aan de waslijn hangen. 's Avonds schoon en fris weer op het bed.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 01:50

Ik slaap uhm naakt, dus pyjama zelden of nooit :o
Beddengoed, 1 keer in de 1 á 2 weken, ligt eraan.
shirtjes om de dag in de was ligt eraan of ik geen donder doe ofzo
truien vesten draag ik max 3 dagen, of ik moet er niks mee doen
broeken 3 tot 4 dagen
handdoek gelijk in de was
ondergoed elke dag
bh draag ik zo'n 3 á 4 dagen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:25

Delphi schreef:
tita schreef:
>;) ik ben een viespeuk dus

beddengoed om de week
Pyjama dus ook om de week
Handdoeken ong 2 weken en ik gebruik er wel 4 tegelijk (neem aan dat je schoon ben als je uit de douche komt

onderbroeken trek ik wel 3x daags schoon aan

Waar gebruik je dan 4 handdoeken voor als ik vragen mag? Ik dacht dat ik er al veel gebruik met mijn 2 (1 voor haar, 1 voor lijf en douche uit te drogen). En 3 x per dag schoon ondergoed vind ik eigenlijk weer veel ;) .

Een voor mijn lichaam en een voor mijn haar die gaan dan op de verwarming en de volgende dag pak ik 2 andere ...dan gaan die op de verwarming en de gene die op de verwarming lagen gaan weer over de douche-rand

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:28

Sizzy schreef:
tita: 3x per dag schoon ondergoed? :wow:

:j en niet omdat ik vies ben ofzo :P maar s'morgens en s'middags als ik ga sporten of paardrijden en dan voor de nacht trek ik ook weer een schone aan.
Die van de nacht wil ik wel eens 2x achter elkaar aandoen vooral als ik er pas om 02.00h in lig en er om 08.00h weer uit gaat hahahah

Ik denk dat ik een stuk of 100 onderbroeken heb...en omdat ik het 3x daags verschoon is mijn ondergoed dus niet vies....heb nogal een druk leven dus soms was ik mijn ondergoed maar 1x in de 2 weken.
Letwel ik wil in huis zijn als mijn wasmachine en droger aanstaan mijn kennis is namelijk haar huis verloren door een brand van de wasmachine en droger al haar honden zijn verbrand..ik ben zo bang geworden dat ik dus thuis blijf ik zou niet willen dat mijn katten (4 stuks) komen te overlijden

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:29

Ik draai toch zeker 1 machine, soms 2 per dag ...

Mn vriend zn werkkleren gaan iedere dag in de was.
Beddengoed 1 keer per week het hele bed, 2 keer per week de kussenslopen.
Handdoeken (gebruik er 2 per keer, 1 om af te drogen en 1 voor mn haren), die voor mn haren gebruik ik savonds om mn gezicht enz mee af te drogen. Andere gaat meteen in de was.
Kleding; Broeken, 2 dagen dragen dan in de was. Shirtjes (ligt eraan wat ik heb moeten doen) meestal om de dag, soms na 1 keer dagen.
Ondergoed, sokken etc gaat na 1 keer dragen ook in de was.
Pyama's heb ik niet!

Strijken doe ik ook eigenlijk nooit! :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:41

Ik zou wel elke dag willen wassen, maar dat lukt hier niet. We hebben geen droger en moeten het dus doen met een ouderwets wasrek. We hebben zo'n mega ding, maar het droogt gewoon erg langzaam en mn vriend zijn kleding neemt ook super veel ruimte in beslag, want dat is allemaal erg groot en lang, haha.