hoe een persbericht versturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: hoe een persbericht versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:54

Fijn dat er in ieder geval iets aan het gebeuren is nu. :j

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:58

Go Kiwiko!!
Wat ik alleen niet begrijp, waaróm wil het zorgkantoor niet dat je een contract met terugwerkende kracht afsluit met H+B?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 19:02

waarschijnlijk omdat STN de uren van die periodes al opgevoerd hebben bij het zorgkantoor :) en het zorgkantoor dus aan STN betaald heeft :)

en dan zeg ik............ vorder terug die hap :) want ik heb dat geleverd, en ik moet dat uitbetaald krijgen......... en STN doettut niet :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:04

waarschijnlijk?
Het lijkt mij wel handig om zoiets belangrijks eerst zeker te weten vóórdat je dit soort stappen gaat ondernemen!
Wat hebben ze tegen jou gezegd toen je dit probleem een aantal maanden geleden aankaartte?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 19:08

jaaaa, maar het zorgkantoor praat niet met onderaannemers :D Maar dat zou de enige motivatie kunnen zijn.

Ik kan daar wel achter komen als mijn klanten van het CAK een nota hebben ontvangen van de eigen bijdrage, dan weet ik zeker of het wel of niet opgevoerd is :) dus dat is een klus voor maandag. Van een klant weet ik het zeker dat die uren opgevoerd zijn omdat ze bij mij kwam omdat ze de nota niet kon betalen van het CAK.

Toen ik het probleem een aantal maanden geleden aankaarte waren ze heel kort en duidelijk......... Hun hebben niks te maken met onderaannemers, en gaan ook niet met deze in gesprek :)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:15

Ik zou toch ook contact opnemen met Radar en Opgelicht, daar past dit zeker thuis!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:16

Wildgirl zo werkt dat niet. Hoge persoontjes kunnen namelijk heel goed doen alsof ze oost indisch doof zijn. Zo in ene, spontaan. Dus als je op een gegeven moment geen gehoor krijgt, zul je wel stappen moeten ondernemen om de boel voor je eigen onderneming positief te kunnen krijgen.

Het is moeilijk Kim, maar gewoon volhouden hoor. Trek gewoon aan alle bellen die je kunt vinden. Iemand gaat dit oplossen.
Het is wel zo, hoe langzamer jij bent, hoe langzamer zij zijn.
Hoe afwachtender jij bent, hoe lakser zij zijn.

Ik snap wel dat je je verhaal hier hebt gedaan, want je moet toch ergens je ei kwijt en ondernemers onderling zijn niet zulke praters en dat zijn bokkers gelukkig wel.
Maar....je bent te warrig bezig en te "prive personig".
Dus, raap jezelf weer even bij elkaar, rug recht hoofd omhoog en gaan met die banaan. Ben zeker van je zelf en los dit boeltje gewoon weer eventjes op.
Dat kun je, dus dat ga je ook doen.
Niet meer afwachten, maar stappen voor zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 19:24

Senks Holly.......... ben ook druk bezig

Liezel heeft een heel mooi stuk geschreven en dit is rond gegaan.

Vanochtend kreeg ik een boze email van het zorgkantoor met een eis tot rectificatie en daar had ik tot 10 uur de tijd voor

heb ze dit terug gestuurd,

Citaat:
Geachte mevrouw *****,

U begrijpt dat er een aantal onjuistheden zijn in de door u verzonden email aan mij. Alhoewel ik heel blij ben dat het zorgkantoor eindelijk iets van zich laat horen in deze kwestie, is het natuurlijk niet een gezonde situatie als men als ondernemer in de zorg pas contact krijgt wanneer men een persbericht uitstuurt over de gang van zaken bij het zorgkantoor.

Mocht het zorgkantoor de verantwoordelijkheid over de AWBZ gelden serieus nemen, dan neem ik aan dat het zorgkantoor de aantoonbaar geleverde uren per 15 juni 2009 aan mij vergoed.
Het geschil met STN staat hier buiten aangezien STN slechts een doorgeefluik is van AWBZ geld. Daarnaast heeft H+B thuiszorg mij schriftelijk bevestigd dat uw kantoor niet accoord gaat,ondanks een eerdere toezegging met overname per 15 juni 2009.

Voor deze overname per die datum is wel al het werk geregeld, zijn de contracten opgezegd en de facturen gecrediteerd omdat H+B deze uren per die datum over zou nemen en zo betaling van deze uren veilig gesteld zouden worden.
Er is dus geen contract meer met STN per 15 juni 2009, en het contract metH+B mag ondanks eerdere toezegging van het zorgkantoor per die datum geen doorgang vinden.

Uiteraard moet een hoofdaannemer kritisch zijn met de aan te nemen onderaannemers, echter ik ben HKZ gecertificeerd, ik ben een erkend leerbedrijf, administratief en zorginhoudelijk is alles op orde bij mij zoals u ook kunt lezen in het rapport van IGZ van het inspectiebezoek van3 november 2009.

U begrijpt dat ik niet een rectificatie rond kan sturen. Uw kantoor is verantwoordelijk voor de verdeling van het AWBZ geld, en ik leg de verantwoordelijkheid over de ontstane situatie daarom ook bij u neer.

Ik heb 3 maanden geleden al getracht dit probleem op te lossen met het zorgkantoor mede omdat er bij STN een behoorlijke claim ligt en ik het inkomen van het bedrijf veilig moest stellen, echter was de deur hermetisch dicht, evenals nu.

Als er op enige manier dan ook naar ons geluisterd was, dan had ik dit niet via de media uit hoeven vechten. Ik ben gisterenochtend nog bij het zorgkantoor geweest om dingen te bespreken maar ik kwam niet eens verder dan de balie.
Daarna ben ik het persbericht gaan versturen.

Met vriendelijke groet

Ik moest vandaag VOOR 10 uur rectificeren......... maar er verder nog niks van vernomen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 19:34

hier en daar mist er een spatie :) knippen en plakken gaat niet heel erg goed van hotmail naar hier :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:37

Die reactie ziet er netjes uit zeg! :)

Nou succes hoor! Hier draaien de duimen voor je. ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:57

Ik vind dat je nog lief blijft met zoveel geld aan openstaande facturen, geen geld voor salarissen, mensen die in de kou moeten staan etc etc.

Eis zelf ook eens wat. Laat ze eens zien dat Juffrouw Kiwiko ook in een monster kan veranderen.
Het is heel simpel Kim, elke dag dat jij lief lacht en zit te wachten op hen, groeit jouw stapel onbetaalde facturen en schiet je weer een stap dichter bij het vallende doek.

Spreek die conculega vanavond nog eens aan, ga dat dan alvast regelen.
Spreek meneer de advocaat vanavond al vast aan, je wilt vast weten welke stappen er vanaf maandag morgen 8.00u al genomen kunnen gaan worden.
Zoek de papierhandel uit, wie heeft er een cent gezien en waar is die heen, speel zelf de detective alvast.
Als het zorgkantoor niet luisterd, bij wie ga je dan vervolgens aan kloppen (al is dat balkenende, je hebt lef zat toch?)

Afwachten of je antwoorden krijgt op je vragen moet je niet doen, die tijd heb je al gehad. Het is nu tijd voor jouw acties en dat zij maar eens luisteren ipv andersom.
Maar doe dat dan ook, niet morgen, niet volgende week, nu.

Weet je Kim, eens voor duivel mogen spelen is ook wel eens heerlijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 20:04

Inderdaad, is het deze week niet geregeld, dan vrees ik dat heel Nederland mij naakt op het Binnenhof ziet staan :D met een bord rond mijn nek :)

En natuurlijk ga ik voor een ernstige schadevergoeding........ Elke cent die dit me gekost heeft word echt betaald, hoe dan ook!

Advocaat van conculega is al heel druk voor me bezig, die heeft alles dinsdag af, ik moet morgen nog wat spulletjes aanleveren.

En ik heb inderdaad nu de instelling van "al moet Bussemaker het uit haar eigen portomonaie trekken, I DONT GIVE A oliebol!!" maar betaald worden ga ik, linksaf of rechtsaf :)

Ik heb inderdaad ook de tweede kamer gemaild hierover :)

een ding is wel zeker, ik ga over de tong :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:30

Kiwiko, waarom staat Meavita wel op teletekst en jij niet? Foei :p

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 20:36

Meavita was de grootste aanbieder in Den Haag

maar die is door de WMO onderuit gegaan......

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:38

Niet dat ik je zenuwachtig wil maken, maar als die al failliet gaat... Of zitten die in een andere situatie?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 20:45

die zitten in een andere situatie........... die zijn failliet gegaan door de WMO, daar heb ik niks mee te maken omdat ik niet meegedongen heb bij de aanbesteding........

Hun moesten huishoudelijke zorg leveren voor 12.45 het uur........... dat betekend dat je een personeelslid maximaal 6 euro bruto het uur kan uitbetalen........... en tja, daar gaan mensen niet voor werken.

Nu heeft Busemaker besloten dat de uurvergoeding minimaal 21.50 moet zijn........... maargoed ondertussen zijn er wel heel veel zorginstllingen failliet omdat ze gecontracteerd zijn voor de WMO

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 09:48

vandaag opladen voor morgen............ gaat een lastige dag worden morgen, ik kan mijn salarissen niet betalen......

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:08

Oh jeetje wat zit jij in een lastig pakket Kim... Ik heb zelf net ontslag genomen bij een thuiszorg organisatie, maar natuurlijk hoop je dat zij ook het hoofd boven water kunnen houden. Wij zitten hier dan wel in een andere regio, maar zij kampen ook met dergelijke problemen. Succes hoor!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:15

Wat ik in dit geval niet heel handig vind is dat jij partij 1 gecrediteerd hebt en alles vóórdat je dingen op papier met handtekening had van partij 2 en het zorgkantoor.....
Maar dat is denk ik een (harde) les voor de toekomst.

Ik hoop dat je eruit komt. Moelijke situatie waar je nu in zit. Zeker nu ook je personeel geraakt gaat worden als je de salarissen niet kan uitbetalen.....

Sterkte.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:09

Sjimmy schreef:
Wat ik in dit geval niet heel handig vind is dat jij partij 1 gecrediteerd hebt en alles vóórdat je dingen op papier met handtekening had van partij 2 en het zorgkantoor.....
Maar dat is denk ik een (harde) les voor de toekomst.

Ik hoop dat je eruit komt. Moelijke situatie waar je nu in zit. Zeker nu ook je personeel geraakt gaat worden als je de salarissen niet kan uitbetalen.....

Sterkte.

Daar zou de jurisprudentie mbt de precontractuele fase wel eens een uitkomst kunnen zijn voor Kim.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:08

ik hoop toch echt dat er een oplossing komt,
zonder oplossing vrees ik dat je failliet gaat, en met een erg hoge schuld achterblijft!
het is best een heel serieuse zaak dit...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:19

is ook niet handig Sjimmy, maar ik handel altijd correct, ik hield me in deze aan mijn kant van de afspraak........

maargoed, even kijken wat morgen brengen zal

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:50

Heel veel sterkte KiWiKo! Ik zal aan je denken! (duim jij dan voor mij dat ik mijn sociale hygiene morgen haal?)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:52

natuurlijk duim ik morgen voor jou :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:00

Veel succes morgen Kim.
Weten je werknemers hoe het ervoor staat?
Ze zullen wel verplicht zijn gewoon te blijven werken... Zonder loon...
In mijn ogen is het spoedeisend belang hier wel duidelijk, een kort geding vragen bij je advocaat dus...