Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Geachte mevrouw *****,
U begrijpt dat er een aantal onjuistheden zijn in de door u verzonden email aan mij. Alhoewel ik heel blij ben dat het zorgkantoor eindelijk iets van zich laat horen in deze kwestie, is het natuurlijk niet een gezonde situatie als men als ondernemer in de zorg pas contact krijgt wanneer men een persbericht uitstuurt over de gang van zaken bij het zorgkantoor.
Mocht het zorgkantoor de verantwoordelijkheid over de AWBZ gelden serieus nemen, dan neem ik aan dat het zorgkantoor de aantoonbaar geleverde uren per 15 juni 2009 aan mij vergoed.
Het geschil met STN staat hier buiten aangezien STN slechts een doorgeefluik is van AWBZ geld. Daarnaast heeft H+B thuiszorg mij schriftelijk bevestigd dat uw kantoor niet accoord gaat,ondanks een eerdere toezegging met overname per 15 juni 2009.
Voor deze overname per die datum is wel al het werk geregeld, zijn de contracten opgezegd en de facturen gecrediteerd omdat H+B deze uren per die datum over zou nemen en zo betaling van deze uren veilig gesteld zouden worden.
Er is dus geen contract meer met STN per 15 juni 2009, en het contract metH+B mag ondanks eerdere toezegging van het zorgkantoor per die datum geen doorgang vinden.
Uiteraard moet een hoofdaannemer kritisch zijn met de aan te nemen onderaannemers, echter ik ben HKZ gecertificeerd, ik ben een erkend leerbedrijf, administratief en zorginhoudelijk is alles op orde bij mij zoals u ook kunt lezen in het rapport van IGZ van het inspectiebezoek van3 november 2009.
U begrijpt dat ik niet een rectificatie rond kan sturen. Uw kantoor is verantwoordelijk voor de verdeling van het AWBZ geld, en ik leg de verantwoordelijkheid over de ontstane situatie daarom ook bij u neer.
Ik heb 3 maanden geleden al getracht dit probleem op te lossen met het zorgkantoor mede omdat er bij STN een behoorlijke claim ligt en ik het inkomen van het bedrijf veilig moest stellen, echter was de deur hermetisch dicht, evenals nu.
Als er op enige manier dan ook naar ons geluisterd was, dan had ik dit niet via de media uit hoeven vechten. Ik ben gisterenochtend nog bij het zorgkantoor geweest om dingen te bespreken maar ik kwam niet eens verder dan de balie.
Daarna ben ik het persbericht gaan versturen.
Met vriendelijke groet
Sjimmy schreef:Wat ik in dit geval niet heel handig vind is dat jij partij 1 gecrediteerd hebt en alles vóórdat je dingen op papier met handtekening had van partij 2 en het zorgkantoor.....
Maar dat is denk ik een (harde) les voor de toekomst.
Ik hoop dat je eruit komt. Moelijke situatie waar je nu in zit. Zeker nu ook je personeel geraakt gaat worden als je de salarissen niet kan uitbetalen.....
Sterkte.