Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:54

En weet je wat het ergste is van het hele verhaal?? Dat de meeste ouders gewoon 6 jaar lang lopen te dreigen met iemand die helemaal niet bestaat!!(pas maar op hoor, anders zeg ik het tegen de Sint!) Liegen en bedriegen noem ik het!!!! ;(

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:01

Mijn oudste heeft er nooit in geloofd, want toen ik haar kreeg waren wij niet zo vermogend en omdat ik niet wilde dat ze zich achtergesteld voelde bij nichtjes etc die bergen speelgoed kregen van de Sint, heb ik haar ook verteld dat hij ooit wel geleefd heeft, maar sinds hij dood is papa's en mama's de cadeautjes kopen. Anders zou ze misschien het gevoel gehad hebben dat Sint haar minder lief vond omdat ze minder kreeg. Als het dan December was was ze toch altijd wel weer zenuwachtig, want stel dat mama jokt en hij bestaat wel echt. Ze heeft wel in gr 3 heel even korte metten gemaakt met de rest van de klas die wel geloofde :o De juf heeft zich in allerlei bochten moeten wringen om dat weer in een leuk geloofwaardig verhaal te kunnen ombuigen. De jongste 2 geloofde wel, maar nu ook al niet meer en vorig jaar eigenlijk voor het eerst niet gevierd met cadeautjes. We hebben wel warme chocomel gedaan en gevulde speculaas gebakken. Spelletjes gedaan en gewoon gezellig. Had een kleinigheidje voor ze gekocht, maar eindelijk geen financieel begrotings tekort meer :Y)

Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:16

Ik weet niet precies meer hoe oud ik was, maar ik vond de grote zak met cadeautjes in de garage. :+

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:20

Haha, ik hoorde op de radio dat sinterklaas in een cafe was geweest en dat zijn pruik er was afgetrokken! :+

HappyBuddha

Re: Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:44

mijn vorige stiefmoeder heeft zich per ongeluk versproken, ik was echt heel pissig op haar, ik vond het zo leuk altijd!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:40

Volgens mij zat ik in groep 6 ofzo en ik was de enige uit de klas samen met een vriendinnetje die nog geloofden. Thuis deden we toen wel al surprise maar er werd zo'n verhaal aan gedraaid dat dat gewoon kon van Sinterklaas :D Ik weet eigenlijk niet meer of ik er zelf mee kwam of dat mijn ouders zeiden dat hij niet bestond. Ik heb wel enorm gehuild haha en kon maar niet geloven dat hij echt niet bestond :D

Vond het altijd zo spannend als er op het raam werd geklopt! (de buurman deed dat bij ons, en mijn vader bij de buren :D )

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:52

Kan me geen exact moment herinneren. Ik denk dat het gewoon geleidelijk is gegaan. Steeds meer van die kleine dingetjes die niet klopte :+ En er dan achter komen dat het allemaal dus niet echt is.. ;(

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:59

Toen ik de zak met cadeautjes vond , kreeg ik nog niet eens iets door. 'Die zal Sinterklaas hier wel even neergezet hebben omdat hij weg moest' :') . Ik weet nog wel dat ik volop aan het discussiëren was met mijn vriendinnetje dat Sinterklaas wèl bestond. En toen had ik op een gegeven moment zoiets van, nee het klopt allemaal niet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:48

Ooit eens een keer was er een sintfeest bij ons op school, moest een knul op sint zijn schoot zitten... trekt 'ie ineens de baard van sint eraf, voor de ogen van schoolgenootjes. Werd de sint daarna ook nog uitgescholden voor Ouwe zak!

Dag later is hij van school gestuurd!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:51

Ik zat in groep 4, en herkende de schoenen van de buurman :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:57

Mijn moeder had altijd heel de woonkamer on de pepernoten gegooit als ik mijn schoen had gezet enzo
Op een dag vertelde ze dattie niet bestond.. KOn het niet geloven |(
Toen toch nog me schoen gezet :o Volgende dag zat er niks in ;( Leven is hard .........

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:43

Ik bleef maar vragen aan m'n moeder hoe het raar sommige dingen wel niet waren, uiteindelijk heeft ze het maar verteld. :))

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:45

Ik vond het toch vreselijk eng dat sinterklaas door de schoorsteen naar binnen kon komen :=
Stel je voor dat hij opeens naast je bed stond :')
Dus toen hebben mijn ouders het maar verteld :)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:58

Ik was denk ik 7 jaar toen ik mijn vragen begon te stellen bij de Sint := Ik zag overal andere mannen in dat Sinterklaaskostuum en zag ook altijd de elastiekjes van de baard :') Dus op een dag heb ik gevraagd aan mijn moeder hoe dat eigenlijk zat. Zei ze: Lore, je moet niet verdrietig zijn, maar de sint bestaat eigenlijk niet. Mijn reactie: Ok, duhh.. :wave: :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:07

Ik was 4 :\ Een ouder kindje op school had het aan me verteld, en toen vroeg ik in de auto aan mijn moeder "Mama, bestaat sinterklaas wel echt?" En nja, toen heeft ze maar eerlijk geantwoord :=

We hebben het nog gevierd tot mijn jongste nichtje niet meer geloofde, gelukkig heeft ze er heel lang in geloofd! Vond het altijd zo leuk, echt jammer dat we het niet meer vieren..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:12

Mijn moeder vertelde 't mij op mijn 9e. Ze vroeg of mijn juf op school het met ons over Sinterklaas hadden gehad. En toen vertelde ze dat ie niet bestaat. Ik vond het eigenlijk heel normaal := er veranderde voor mijn gevoel helemaal niks! Het verklaarde wel een boel. Want hoe kon Sint nou binnenkomen met 't Alarm aan?

Alleen vond ik 't wel stom dat ik 't niet aan mijn broertje en zusje mocht vertellen :+

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:38

Mijn moeder had het verteld.. weet niet meer hoe oud ik was :+
Het eerste wat ik vroeg : "Hoe komen die cadeau'tjes dan hier binnen?"
Maar dat bleek de buurman te zijn, die de sleutel van ons huis heeft ^)

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:45

By mijn vader op de zaak deden ze ook altijd Sinter klaas voor de kinderen van het personeel. De ouders kregen dan een lijst waaruit ze een kadootje konden kiezen voor hun kind. En dan gingen we met z'n allen daar sinterklaas houden, en kwam er een 'echte' sinterklaas.
En toen kwam mn pap bij me dat hij niet mee kon dit jaar want hij moest voor zaken naar Duitsland. Dus wij OWWWHH NEEE PAPA JE MOET MEE BLA BLA . Maar mama zou wel met ons mee gaan dus we zouden wel ons kadootje krijgen. Dus wij braaf met mama mee en ik had me opgegeven dat ik sinterklaas een mop wou vertellen :+ . Dus ik werd naar voren geroepen dat ik bij de beste oude man op schoot mocht om hem een mop te vertellen :Y) . Toen dacht ik 'he die schoenen heeft mijn papa ook. En toen keek ik nog wat beter.. (en papa was echt goed verkleed, maar ik herken die ouwe man uit duizenden :P ) . En toen savonds was mn vader terug van 'zaken' . Toen heb ik maar is even verteld dat ik helemaal niet geloofde dat ie naar duitsland was maar dat hij hulpsinterklaas heeft gespeeld }:0 . En toen hebben ze het maar verteld :P

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:50

wet ik veel hoe oud ik was..
6-7?
Toen vertelde me moeder dat heb het eerste nog heel lang niet geloofd :')
Maar later toch wel hoor O:)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:58

Ik mocht nooit op het zoldertje komen maar wist niet waarom dus uit nieuwsgierigheid toch stiekem wezen kijken en daar vond ik de opslagplaats voor alles cadeautjes! Mijn moeder zei dat sinterklaar geen ruimte meer had en dat hij het bij ons alvast had opgeslagen hahaha, hehe maar zo dom was ik niet om dat te geloven..

Geen idee hoe oud ik was maar ik had het gelijk tegen een vriendin verteld terwijl dat niet mocht :O

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:13

mijn broertje en ik hebben jaren bij onze vader op schoot gezeten zonder het in de gaten te hebben. hij was altijd sinterklaas in de speeltuin en in het bejaardenhuis waar opa en oma woonden. het paard logeerde altijd bij ons in de stal, waterbak was half vol en er lag hooi op de grond. mijn vader moest altijd weg als wij sinterklaas gingen vieren in de speeltuin of in het bejaardenhuis, dan moest hij naar een merrie toe die ging veulenen 8)7 of naar handelspaarden kijken, terwijl hij dan sinterklaas was.
ze hadden er foto's hangen van de sinterklaasavond en waren vergeten de foto's van mijn vader met bril weg te halen, ik haalde mijn pa er zo uit :P zomers in de lift zei een oude man tegen mijn vader 'he sinterklaas' en ik in de lift maar zeggen ik wist het, ik wist het.
ik was toen gelijk dat zelfde jaar zwarte piet en het mooiste was dat mijn broertje mijn vader en mij totaal niet herkende :D hij heeft tot zijn 9e geloofd en toen hebben mijn ouders het hem maar verteld, hij was ontzettend boos, hij heeft een paar weken niet tegen hen gepraat :o
sinds die tijd is hij ook zwarte piet en speelt hij ook sinterklaas.

wij hebben een stalhouderij en zitten nu midden in de sinterklaas, vandaag weer een paar intochten gehad. het is zo leuk om die kleine kinderen zo vol bewondering naar sinterklaas kijken en dan te bedenken dat ze over een paar jaar niet meer geloven.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:20

Toen ik 6 ofzo was liep ik op de basisschool de verkeerde deur binnen... En daar zag ik "sinterklaas"... Alle benodigdheden waren aanwezig maar lagen al op tafel alleen zijn wenkbrauwen en wittige smink zaten er nog op :7

Citaat:
mijn vader moest altijd weg als wij sinterklaas gingen vieren in de speeltuin of in het bejaardenhuis, dan moest hij naar een merrie toe die ging veulenen of naar handelspaarden kijken, terwijl hij dan sinterklaas was.

Op pakjes avond moest mijn vader altijd standaard nog even in de stal kijken en altijd tikte die op het raam en stond de zak bij de achterdeur en kwam mijn vader altijd net naar binnen maar had sinterklaas of zwarte piet niet gezien :+

Toch wel leuk die herinneringen :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:19

kallipooh schreef:
Ik was denk ik 7 jaar toen ik mijn vragen begon te stellen bij de Sint := Ik zag overal andere mannen in dat Sinterklaaskostuum en zag ook altijd de elastiekjes van de baard :') Dus op een dag heb ik gevraagd aan mijn moeder hoe dat eigenlijk zat. Zei ze: Lore, je moet niet verdrietig zijn, maar de sint bestaat eigenlijk niet. Mijn reactie: Ok, duhh.. :wave: :')

Hahaha geweldig _O-

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:53

Ik was 4 jaar oud. Had een tekening in mijn schoen gedaan en een wortel, de dag er na waren ze weg en had ik er een cadeautje voor in de plaats :D. Was alleen een beetje verdacht toen die tekening 2 dagen daarna op de salon tafel lag :').

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:04

Ik was 7 en we waren op vakantie. Na een hele middag er over gefilosofeerd te hebben ging ik mijn
moeder toch maar even ondervragen :+ dus toen kwamen de vragen: hoe kan dat nou dat....

en ja.. toen moest mn moeder het toch maar vertellen :P
een paar minuten daarna zei ik: dus dan bestaat de paashaas zeker ook niet? :+ hahahaha
mijn buurmeisje is 10 en die gelooft er nog steeds een beetje in zegt ze. Ze weet het niet meer heel
zeker, maar ze gelooft nog wel een beetje, want wie stopt nu steeds die cadeautjes in dr schoen??
geniaal die kinderen :P