Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
De juf heeft zich in allerlei bochten moeten wringen om dat weer in een leuk geloofwaardig verhaal te kunnen ombuigen. De jongste 2 geloofde wel, maar nu ook al niet meer en vorig jaar eigenlijk voor het eerst niet gevierd met cadeautjes. We hebben wel warme chocomel gedaan en gevulde speculaas gebakken. Spelletjes gedaan en gewoon gezellig. Had een kleinigheidje voor ze gekocht, maar eindelijk geen financieel begrotings tekort meer
Ik weet eigenlijk niet meer of ik er zelf mee kwam of dat mijn ouders zeiden dat hij niet bestond. Ik heb wel enorm gehuild haha en kon maar niet geloven dat hij echt niet bestond 
)
En er dan achter komen dat het allemaal dus niet echt is..
. Ik weet nog wel dat ik volop aan het discussiëren was met mijn vriendinnetje dat Sinterklaas wèl bestond. En toen had ik op een gegeven moment zoiets van, nee het klopt allemaal niet.
Ik zag overal andere mannen in dat Sinterklaaskostuum en zag ook altijd de elastiekjes van de baard
Dus op een dag heb ik gevraagd aan mijn moeder hoe dat eigenlijk zat. Zei ze: Lore, je moet niet verdrietig zijn, maar de sint bestaat eigenlijk niet. Mijn reactie: Ok, duhh..
Een ouder kindje op school had het aan me verteld, en toen vroeg ik in de auto aan mijn moeder "Mama, bestaat sinterklaas wel echt?" En nja, toen heeft ze maar eerlijk geantwoord
er veranderde voor mijn gevoel helemaal niks! Het verklaarde wel een boel. Want hoe kon Sint nou binnenkomen met 't Alarm aan?
. Dus ik werd naar voren geroepen dat ik bij de beste oude man op schoot mocht om hem een mop te vertellen
. Toen dacht ik 'he die schoenen heeft mijn papa ook. En toen keek ik nog wat beter.. (en papa was echt goed verkleed, maar ik herken die ouwe man uit duizenden
) . En toen savonds was mn vader terug van 'zaken' . Toen heb ik maar is even verteld dat ik helemaal niet geloofde dat ie naar duitsland was maar dat hij hulpsinterklaas heeft gespeeld
. En toen hebben ze het maar verteld

of naar handelspaarden kijken, terwijl hij dan sinterklaas was.
zomers in de lift zei een oude man tegen mijn vader 'he sinterklaas' en ik in de lift maar zeggen ik wist het, ik wist het.
hij heeft tot zijn 9e geloofd en toen hebben mijn ouders het hem maar verteld, hij was ontzettend boos, hij heeft een paar weken niet tegen hen gepraat

Citaat:mijn vader moest altijd weg als wij sinterklaas gingen vieren in de speeltuin of in het bejaardenhuis, dan moest hij naar een merrie toe die ging veulenen of naar handelspaarden kijken, terwijl hij dan sinterklaas was.

kallipooh schreef:Ik was denk ik 7 jaar toen ik mijn vragen begon te stellen bij de SintIk zag overal andere mannen in dat Sinterklaaskostuum en zag ook altijd de elastiekjes van de baard
Dus op een dag heb ik gevraagd aan mijn moeder hoe dat eigenlijk zat. Zei ze: Lore, je moet niet verdrietig zijn, maar de sint bestaat eigenlijk niet. Mijn reactie: Ok, duhh..
![]()
. Was alleen een beetje verdacht toen die tekening 2 dagen daarna op de salon tafel lag
.
dus toen kwamen de vragen: hoe kan dat nou dat....
hahahaha