Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ghani schreef:Dat het niet respect vol zou zijn naar het geloof of instelling van de school toe (hoe kan het niet dragen van een rok nou disrespectvol zijn, maar dat kan mijn atheïstische opvatting zijn..), dat snap ik niet helemaal.
Misser schreef:Dan kan je je ook afvragen waarom je per se die rok aanmoet. Wat is er mis met een nette broek? De mensen op die school weten toch ook dat een groot deel van de vrouwen een broek draagt? Waarom is er geen sprake van respect als je een nette broek draagt? Dat snap ik dus niet..
Dat heeft niets te maken met een probleem met autoriteit, maar daarmee dat ik het nut van zo'n regel absoluut niet zie.
Lyonesse schreef:Volgens mij is de rok het probleem niet, maar hebben veel mensen gewoon een probleem met authoriteit en last van stelselmatig de kont tegen de krib gooien omdat je vooral jezelf moet blijven en nooit eens iemand anders een plezier wilt doen.
Lyonesse schreef:Ghani schreef:Dat het niet respect vol zou zijn naar het geloof of instelling van de school toe (hoe kan het niet dragen van een rok nou disrespectvol zijn, maar dat kan mijn atheïstische opvatting zijn..), dat snap ik niet helemaal.
Het is onrespectvol om niet aan een net verzoek van een ander te voldoen. Of dat nou gaat om het dragen van een rok, of bijvoorbeeld het niet komen aanzetten op een cocktailparty als punker. De keus heb je altijd, doe de rok aan of ga niet. Wat dwingen?
Volgens mij is de rok het probleem niet, maar hebben veel mensen gewoon een probleem met authoriteit en last van stelselmatig de kont tegen de krib gooien omdat je vooral jezelf moet blijven en nooit eens iemand anders een plezier wilt doen.
Lyonesse schreef:@ Misser: Hoezo wordt er iets opgedrongen? Want dat zie ik dan weer niet.
@ Cyn: Het gaat niet om die rok! Je doet iemand een plezier door aan een verzoek te voldoen.
Ghani schreef:Lyonesse schreef:Het is onrespectvol om niet aan een net verzoek van een ander te voldoen. Of dat nou gaat om het dragen van een rok, of bijvoorbeeld het niet komen aanzetten op een cocktailparty als punker. De keus heb je altijd, doe de rok aan of ga niet. Wat dwingen?
Volgens mij is de rok het probleem niet, maar hebben veel mensen gewoon een probleem met authoriteit en last van stelselmatig de kont tegen de krib gooien omdat je vooral jezelf moet blijven en nooit eens iemand anders een plezier wilt doen.
Ik vind het wel heel kortzichtig om iemand die twijfels trekt bij het voldoen aan het verzoek van een bepaald geloof, wanneer diegene daar niets mee heeft, respectloos te noemen. Het is toch te absurd voor woorden als het gevolg van het niet dragen van een rok uitsluiting plaatsvindt van deelname aan die beurs! Als het al zo begint, waar is het einde dan!
Het gaat niet om het 'stelselmatig de kont tegen de krib gooien', maar het is gewoon achter je principes staan! Daar zit een groot verschil in denk ik.
Ik neem aan dat die gelovigen die dit 'verzoek' hebben gemaakt, ook niet zullen voldoen aan 'verzoeken' die niet-gelovigen zouden doen, die in strijd zijn met hun eigen geloof! Dan moeten we opnieuw hun geloof 'respecteren'?
Zoals ik al zei, respect voor je medemens krijg je niet door regels na te streven, maar door de relatie onderling!
Als die mensen vinden dat je met het dragen van een rok respect uit voor hun geloof (ik zeg niet dat dat zo is, maar als), dan zou ik dat zeer spijtig vinden .
Ghani schreef:Lyonesse schreef:@ Misser: Hoezo wordt er iets opgedrongen? Want dat zie ik dan weer niet.
@ Cyn: Het gaat niet om die rok! Je doet iemand een plezier door aan een verzoek te voldoen.
Maar zo kan er altijd wel een 'verzoek' worden gedaan toch? Nu het dragen van een rok, wat je misschien helemaal niet prettig vindt, en de volgende keer moet je weer iets anders..
Het is toch belangrijk dat je jezelf blijft, en ook al is het maar een rok, ik ken dames die echt niet zichzelf zijn als ze een rok zouden moeten dragen! .
Citaat:Er staat helemaal nergens te lezen dat ze er in rok niet inkomt hoorHet gaat ook niet om het verzoek van een geloof, maar om het verzoek van een organisatie, ongeacht wat de achterliggende gedachte ervan is.
Lyonesse schreef:@ Cyn: Het gaat niet om die rok! Je doet iemand een plezier door aan een verzoek te voldoen.
K1MmEl schreef:Dus tess ik zou een rok aan doen, je valt anders echt buiten de boot.. ze kijken je raar aan, willen misschien niet naar je luisteren omdat je hun verzoek niet hebt verhoord. Voor hun is het onrespectvol om een broek te dragen, het mag volgens hun gewoon niet..
Dat zijn hun regels van die school..
K1MmEl schreef:ze mag geen broek dragen omdat in de bijbel staat dat vrouwen geen broeken mogen dragen. Op die school geloven ze daar blijkbaar in en zijn ze er streng op.
Dus tess ik zou een rok aan doen, je valt anders echt buiten de boot.. ze kijken je raar aan, willen misschien niet naar je luisteren omdat je hun verzoek niet hebt verhoord. Voor hun is het onrespectvol om een broek te dragen, het mag volgens hun gewoon niet..
Shadow0 schreef:K1MmEl schreef:Dus tess ik zou een rok aan doen, je valt anders echt buiten de boot.. ze kijken je raar aan, willen misschien niet naar je luisteren omdat je hun verzoek niet hebt verhoord. Voor hun is het onrespectvol om een broek te dragen, het mag volgens hun gewoon niet..
Maar het gaat hier om iemand die als voorlichter is uitgenodigd, niet om een leerling van de school. Als ze je dan niet serieus willen nemen is het verder snel duidelijk: dan zijn ze nog niet klaar voor het MBO waar je geconfronteerd wordt met vrouwen in broek.
amanda2 schreef:Ze vragen jou om wat over jou school te vertellen.
Ze weten dat er op jouw school broeken worden gedragen.
Jij vertegenwoordigd je school en daarmee de normen en waarden die gelden op JOUW school
Shadow0 schreef:K1MmEl schreef:Dus tess ik zou een rok aan doen, je valt anders echt buiten de boot.. ze kijken je raar aan, willen misschien niet naar je luisteren omdat je hun verzoek niet hebt verhoord. Voor hun is het onrespectvol om een broek te dragen, het mag volgens hun gewoon niet..
Maar het gaat hier om iemand die als voorlichter is uitgenodigd, niet om een leerling van de school. Als ze je dan niet serieus willen nemen is het verder snel duidelijk: dan zijn ze nog niet klaar voor het MBO waar je geconfronteerd wordt met vrouwen in broek.