Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:11

Anoniem schreef:
Maar dan nog....ik denk dat elke relatie wel iets heeft,waardoor het moeilijk is er een punt achter te zetten. :7
Een relatie draait toch om liefde,niet om dingen die "toevallig wel handig zijn".
of ben ik nu te bot?
Als bij mij de liefde weg is,maak ik het uit. :wave:
En dat het lastiger is als je een kind hebt,een huis hebt,samen een auto hebt(vul maar iets in),dat zál allemaal wel.
Maar mag geen reden zijn dáárvoor bij elkaar te blijven. :n

Ik vind gewoon dat hij het niet netjes aanpakt.

Ik snap je punt, maar zo simpel en zo zwart-wit ligt het in deze situatie niet.
Er komt een hele hoop bij kijken, en het is een bijzonder zware verandering, voor iedereen.
Ik denk niet dat je 'zo even' kan zeggen; Houdoe en de groeten. :wave:

Wél ben ik het met je eens dat het geen reden mag zijn om daarom bij iemand te blijven.
Dat heb ik hem ook gezegd, en hij zegt zelf dat dat ook absoluut waar is.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:11

Kon me nog zo goed herinneren, over hoe jij schreef in een vorig topic over je onzekerheid. Bang dat je vriend je zou verlaten, of dat hij alleen al andere meisjes mooier zou vinden.
Vind je dit dan echt een goede basis, voor misschien een relatie?
Hoe kan hij nou ook zo stapelverliefd op jou zijn, terwijl hij zijn andere vriendin het nog niet eens heeft verteld?
Volgens mij is het nou al duidelijk wat voor een topic hierna volgt.

En jij hebt je zelf zo k.lote gevoelt, dat doe je nu waarschijnlijk ook een ander meisje aan!
Hoe zou jij het vinden als jouw vriend ondertussen nog een andere vriendin heeft? En wie zegt dat hij dat niet zal doen, als jullie eenmaal een relatie hebben?
Even realistisch gezien, want verliefdheid doet gekke dingen met je.. Ik vind dat je nu erg egoïstisch bezig bent.
Niet alleen jij, ook vanuit zijn kant is het totaal niet eerlijk en netjes tegenover zijn vriendin!
Je bent nu wel bezig met een andere relatie kapot maken, misschien onbewust.
En als jij vind dat ik dit verkeerd zie, moet jij je verhalen misschien beter uitleggen.

Maar buiten dat... Hij komt voor het eerst langs, is het nodig om meteen overal kaarsjes neer te zetten?
Voor een eerste keer lijkt het me vooral belangrijk dat je er zélf goed uitziet.. Dan moet het huis al niet meer zoveel uitmaken. :)

En dit is niet aanvallend bedoeld, maar zoiets is echt niet leuk.
En alvast excuses als jij je posts anders bedoelt dan ik dacht, heb mijn best gedaan om alles wel gewoon te volgen vanuit jouw kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:13

Ragnaaa schreef:
Ik denk niet dat je 'zo even' kan zeggen; Houdoe en de groeten. :wave:

nee,niet "zo even".
Maar als je al zeker weet dat je met een ander verder wilt(met jou,maak ik uit je eigen post op),dan moet je ook zo dapper zijn
dit onmiddelijk aan je huidige vriendin te vertellen zodat je zaken kunt regelen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:34

daNiielle_ schreef:
Kon me nog zo goed herinneren, over hoe jij schreef in een vorig topic over je onzekerheid. Bang dat je vriend je zou verlaten, of dat hij alleen al andere meisjes mooier zou vinden.
Hoe kan hij nou ook zo stapelverliefd op jou zijn, terwijl hij zijn andere vriendin het nog niet eens heeft verteld?

En jij hebt je zelf zo k.lote gevoelt, dat doe je nu waarschijnlijk ook een ander meisje aan!
Hoe zou jij het vinden als jouw vriend ondertussen nog een andere vriendin heeft? En wie zegt dat hij dat niet zal doen, als jullie eenmaal een relatie hebben?
Even realistisch gezien, want verliefdheid doet gekke dingen met je.. Ik vind dat je nu erg egoïstisch bezig bent.
Niet alleen jij, ook vanuit zijn kant is het totaal niet eerlijk en netjes tegenover zijn vriendin!

Mooie post Danielle!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:41

daNiielle_ schreef:

En als jij vind dat ik dit verkeerd zie, moet jij je verhalen misschien beter uitleggen.

Maar buiten dat... Hij komt voor het eerst langs, is het nodig om meteen overal kaarsjes neer te zetten?
Voor een eerste keer lijkt het me vooral belangrijk dat je er zélf goed uitziet.. Dan moet het huis al niet meer zoveel uitmaken. :)

En dit is niet aanvallend bedoeld, maar zoiets is echt niet leuk.
En alvast excuses als jij je posts anders bedoelt dan ik dacht, heb mijn best gedaan om alles wel gewoon te volgen vanuit jouw kant.

Couldn't agree more.
Ik vind dat je vreselijk egoistisch bezig bent, sorry.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:44

Je mag veel dingen van me vinden, maar egoïstisch, zelfzuchtig?

Nee, dat vind ik niet.

Kun je deze mening dan ook eens fatsoenlijk onderbouwen?

luxx

Re: Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:46

Lees de post van Danielle even na, als het dan nòg niet fatsoenlijk onderbouwd is voor jou zul je het vrees ik nooit snappen. Tunnelvisie heet dat geloof ik.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:53

Als hij langs zou komen terwijl hij geen punt heeft gezet achter zijn relatie dan zegt dat iets over zijn manier van omgaan met gevoelens van anderen. Zo zou hij dan over een paar jaar ook met jou kunnen doen. Het kan natuurlijk zijn dat iemands gevoelens voor de ander verdwijnen, maar het hoort dan niet om alvast te gaan praten met een 'nieuwe' vriendin. Hij wil er misschien zeker van zijn dat hij een 'back-up' heeft. Als zijn gevoel voor haar echt weg is dan is het zowiezo klaar ook al zou jij niet in zijn leven zijn verschenen en dan zal het echt niet lang meer gaan duren. Dit op en af prutsmuts klinkt als een spelletje. Blijft hij roepen ik weet niet wat ik wil dan zou ik goed uitkijken. Zoiets is moeilijk te beoordelen vanaf een pc, maar goed, ik heb in een soortgelijk schuitje gezeten, alleen was ik 'de vriendin'. Geloof mij, dat was echt k*t. Hou de eer aan jezelf en blijf bij je voornemens, behandel andere mensen hoe jij zelf ook behandeld wilt worden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:56

Liefde maakt blind....of je wil gewoon niet kijken ;) in mijn ogen heet dat naief en ben ik het met daNiielle_ eens

Daarbij na 2 maanden aanrommelen met jou, moet hij toch onderhand zijn definitieve keuze maken :Y) Als hij echt veel om jou geeft had hij haar al lang verlaten....

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:58

luxx schreef:
Lees de post van Danielle even na, als het dan nòg niet fatsoenlijk onderbouwd is voor jou zul je het vrees ik nooit snappen. Tunnelvisie heet dat geloof ik.

Ik vind jouw reactie erg brutaal.

Tunnelvisie?

Ik heb al talloze keren gezegd dat ik de meeste reacties hier ontzettend goed begrijp!
Dus waar jij 'tunnelvisie' vanaf haalt, daar ben ik toch wel érg benieuwd naar.

Nogmaals, je mag veel van me vinden, maar ik vind mezelf niet egoïstisch.

Ik snap júist dat dit een enorm complexe situatie is, en ik ben van mening dat je dit simpelweg niet zwart-wit kan zien.
Er spelen heel veel verschillende factoren mee, en dat schuif je niet 'even' opzij.
Die wimpel je niet weg.

Verliefdheid doet soms vreemde dingen met mensen, maar dat maakt mij nog geen egoïstisch mens.
Totaal niet, vind ik.

Ik denk veel aan de hele situatie, en echt niet enkel alleen maar aan mezelf, laat dat even heel duidelijk zijn.

Dus, waar is jóuw onderbouwde standpunt?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:01

Lees al een tijdje mee..
en sluit me compleet aan bij Danielle. Ze heeft het heel netjes verwoord en onderbouwd imo.

Kijk TS.. natuurlijk is het niet wat je wil horen..
Je wil gewoon graag bij hem zijn en geloof ook echt wel dat je ook aan zn vriendin denktt, nadenkt over de situatie.

Maar, als je heel basaal, de situatie objectief(!) bekijkt.. handel je gewoon egoïstisch..
Je acties dus.. dat wil niet zeggen dat jij als persoon egoïstisch bent..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 13:02

listiglistje schreef:
Liefde maakt blind....of je wil gewoon niet kijken ;) in mijn ogen heet dat naief en ben ik het met daNiielle_ eens

Daarbij na 2 maanden aanrommelen met jou, moet hij toch onderhand zijn definitieve keuze maken :Y) Als hij echt veel om jou geeft had hij haar al lang verlaten....

Oh, ik denk dat ik de dingen wel heel duidelijk zie.
Liefde maakt voor mij niet blind meer, die periode heb ik wel gehad.

Ik heb al tig keren hier gezegd dat ik de reacties hier allemaal wel begrijp.
En jullie hebben ook absoluut goede standpunten, dat besef ik echt wel. :j

En wat betreft de tijd aanrommelen, dat klopt niet.

We hebben de afgelopen twee maanden totaal níets aan elkaar laten merken.
We lachten wel, en kletsten over serieuze dingen, en over koetjes en kalfjes, maar hebben nooit serieuze, duidelijke tekens richting onze verliefdheid naar elkaar toe gegeven.

Dit, wat nu speelt, is er pas sinds afgelopen vrijdag.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:03

Lijkt mij dat jij net zo goed als ik weet, wat de betekenis van 'egoïstisch zijn' is.
Is het dan nog nodig om een verdere uitleg te krijgen?

Hoelang is het nu geleden dat jij het topic opende, waarin hele verhalen stonden met: 'Ik voel me zo verdrietig, zodalijk vind hij een ander leuk..Iemand knapper dan mij...'
Nu gebruik je je 'vriend' in feite gewoon om jouw zelfvertrouwen terug te vinden. Want ja, hij verliet zijn vriendin voor jou, dat doet toch wel heel wat met je ego! Zeg nou zelf.
Maar daarnaast denk jij níet aan wat je een ander aan doet.
Enig idee hoe zijn vriendin zich straks gaat voelen? Door jou? Wil jij zoiets op je geweten hebben?
Iemand die huilend thuis zit, zoals jij zelf nog geen maand geleden zat?
Als jij in dit geval níet egoïstisch zou zijn, had je hem met rust gelaten.
Een fatsoenlijk persoon, gaat niet stoken tussen een relatie.
Want wat weet jij van die relatie af? Als hij echt niets om zijn vriendin gaf, had hij al helemaal niets met haar genomen.
En door hem uit te nodigen, of alleen al langs te laten komen en een 'romantische sfeer in huis' te willen hebben, geef jij al aan dat jij héle andere intenties hebt dan alleen vriendschap. Doe normaal, hij heeft een vriendin, blijf er dan van af.

Deze acties kan ik echt helemaal niet over uit... Hoe haalt iemand zich zoiets in zijn hoofd.. :n
Respect voor elkaar hebben heet dat....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:12

daNiielle_ schreef:
Lijkt mij dat jij net zo goed als ik weet, wat de betekenis van 'egoïstisch zijn' is.

Hoelang is het nu geleden dat jij het topic opende, waarin hele verhalen stonden met: 'Ik voel me zo verdrietig, zodalijk vind hij een ander leuk..Iemand knapper dan mij...'
Nu gebruik je je 'vriend' in feite gewoon om jouw zelfvertrouwen terug te vinden. Want ja, hij verliet zijn vriendin voor jou, dat doet toch wel heel wat met je ego! Zeg nou zelf.
Enig idee hoe zijn vriendin zich straks gaat voelen? Door jou? Wil jij zoiets op je geweten hebben?
Want wat weet jij van die relatie af? Als hij echt niets om zijn vriendin gaf, had hij al helemaal niets met haar genomen.
En door hem uit te nodigen, of alleen al langs te laten komen en een 'romantische sfeer in huis' te willen hebben, geef jij al aan dat jij héle andere intenties hebt dan alleen vriendschap. Doe normaal, hij heeft een vriendin, blijf er dan van af.

Deze acties kan ik echt helemaal niet over uit... Hoe haalt iemand zich zoiets in zijn hoofd.. :n

_/-\o_

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:22

Ik heb vorige topics niet gevolgd, maar sluit me wel bij de mening van het merendeel hier aan. Ik ben zelf een tijd besodemieterd door mijn ex en ben echt door een hel gegaan toen ik erachter kwam. Ik heb het toen uitgemaakt en hij is met haar verder gegaan. Binnen een week stond hij al met haar op een verjaardag van een gemeenschappelijke vriend. Geloof me: dat wil je écht niet meemaken. Wacht gewoon fatsoenlijk tot het allemaal is uitgepraat e.d. Als hij echt om je geeft komt het op een gegeven moment echt wel!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:26

oei oei oei meid wat ben jij straks teleurgesteld als hij toch besluit met zijn huidige vriendin verder te gaan

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 13:31

Tjaldur schreef:
Ik heb vorige topics niet gevolgd, maar sluit me wel bij de mening van het merendeel hier aan. Ik ben zelf een tijd besodemieterd door mijn ex en ben echt door een hel gegaan toen ik erachter kwam. Ik heb het toen uitgemaakt en hij is met haar verder gegaan. Binnen een week stond hij al met haar op een verjaardag van een gemeenschappelijke vriend. Geloof me: dat wil je écht niet meemaken. Wacht gewoon fatsoenlijk tot het allemaal is uitgepraat e.d. Als hij echt om je geeft komt het op een gegeven moment echt wel!

Oh, ik wacht zeker.

Wat ik al zei, ik forceer niets, en ik wil eerst dat dit hoofdstuk is afgesloten, op een 'nette' manier.
Ik dwing hem niet, push hem niet, en wil dat hij voldoende tijd neemt om een beslissing te maken.
En geen overhaaste beslissing, maar een weloverwogen beslissing, wat die ook mag zijn.

En tot die tijd hou ik me op de achtergrond, en ga ik me niet in een 'vete' mengen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 13:32

Moontje1991 schreef:
oei oei oei meid wat ben jij straks teleurgesteld als hij toch besluit met zijn huidige vriendin verder te gaan

Ik probeer inderdaad rekening te houden met het feit dat deze kans er wel degelijk in zit.

Ik hoop dat, door deze instelling, het achteraf alleen maar kan meevallen..

Maar wat ik al zei; meestal houdt men vast aan datgene wat vertrouwt voelt.

Dus inderdaad, die kans is reëel.

En als dat zo is, dat hij bij haar blijft, dan wens ik ze beiden oprecht alle geluk toe. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:40

Dat doe je wel al doordat je er met hem over praat, en fantaseert hoe fijn jullie het kunnen hebben. Dus ja je bent zoiezo al aan het stoken. Als je zeker wilt weten of hij echt voor jou wil gaan, dan neem jij vanaf nu totaal geen contact meer met hem op (ook niet als hij belt/smst/msn) totdat het over en uit is met dat meisje. Zolang jij nog enig vorm van contact hebt ben je dus zeer zeker aan het steuken

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:43

Ragnaaa schreef:
luxx schreef:

Ik vind jouw reactie erg brutaal.

Dat ben ik niet met je eens maar ik snap best dat jij dat vind.
Hoewel ik brutaal toch een beetje een vreemde tekst vind van een meisje van 19 tegen een vrouw van 42 maar misschien interpreteren we 'brutaal' wel anders.
Ik zou die term niet zo snel bezigen in ieder geval, vind dat een beetje oma-achtig.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:44

Heb je nu veel contact met hem?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 13:45

Tjaldur schreef:
Heb je nu veel contact met hem?

Nee.
Eigenlijk totaal niet.

We hebben al enkele dagen geen contact meer gehad, en van mijn kant geef ik daar nu ook echt niet aan toe.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:48

En hoe ben je dan met hem in contact gekomen? Hoe ben je erachter gekomen dat hij verliefde gevoelens voor je heeft? (misschien staat dat hier al ergens hoor, maar daar heb ik dan overheen gelezen.)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:48

Ik heb het hele topic doorgelezen. Maar naar aanleiding van de vorige topics snap ik toch een ding niet:
Waarom maak je het voor jezelf zo moeilijk? Waarom zoek je niet gewoon een leuke jongen/man die vrijgezel is? Die niet moet gaan kiezen voor jou of zijn huidige vriendin en die helemaal klaar is voor een relatie alleen met jou! Heb je er weleens aan gedacht dat mocht hij zijn vriendin voor jou lozen dat hij dat als hij weer een leuk persoon tegenkomt ook met jou kan doen?

Ik snap wel dat je liefde soms niet tegen kan houden maar soms is het verstandig er niet aan toe te geven! Er zijn zoveel andere (vrijgezelle) mannen. Je kan mij niet wijsmaken dat iemand die uit een andere relatie komt en er al zo lang over moet nadenken wie hij moet kiezen klaar is voor een volgende relatie.
Laatst bijgewerkt door Viootjuh op 28-10-09 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:51

daNiielle_ schreef:

_/-\o_