Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steph86 schreef:@ Wendy_Paard
Hoeze je neemt een kind en geen tijd meer voor je paard?
In 2006 heb ik mijn eerste eigen paard gekregen voor mijn verjaardag van mijn vriend, ik had toen al 2 kids,de jongste was toen 8 maand.
Ik ging elke dag naar mijn paar om te rijden verzorgen etc.
In 2008 heb ik mijn eerste eigen paard verkocht wegens een aandoening waardoor ik niet meer met hem kon rijden met wat ik wilde.
Ik heb toen een ander paard gekocht om de sport in te gaan en die komt ook echt geen aandacht/verzorging etc of wat dan ook tekort.
Sinds gisteren staat hij tijdelijk bij mijn vriendin gestald omdat ik hem nu niet meer kan rijden ivm de zwangerschap ( hij is niet al te vertrouwd onder het zadel) maar zodra onze kleine is geboren en ik weer ben hersteld komt hij weer naar huis en pak ik onze training weer gewoon verder op hoor.
Een beetje onzin dus dat je geen tijd meer zou hebben voor je paard als je ook kids hebt
Edit:
Sinds eind dit jaar staat hij aan huis hiervoor hebben we altijd op een pensionstal gestaan.
Welshcobfan schreef:wendy_paard: ik vind het zelf juist goed als mensen die stap ook durven te nemen. Ik lees wel vaker: eigen schuld, dus moet je maar de verantwoording op je nemen. Maar ik vind het ook dat je de verantwoordelijkheid neemt als je het kind weg laat halen. Juist omdat je het kind niet kunt bieden wat je het kind wel gunt.
Net zoals de tiener die er wel voor kiest om het kind te houden, omdat zij wel het gevoel hebben dat ze het kind wel kunnen bieden wat het kind nodig heeft.
Een kind moet nooit de dupe worden van het foutje tijdens de seks. Voor de een is dat het kind houden, voor de ander de keuze om het kindje niet geboren te laten worden.
(ik zou bv ook geen tijd meer hebben voor een paard als ik een kind zou hebben: mijn gezondheid kan helaas niet én én. Dus een kind vreet mijn energie weg, dus blijft er niets overAl zou voor mij het paard niet meespelen in mijn keuze, maar mijn broer en schoonzus kiezen bewust voor geen kids omdat ze dieren hebben )
BraveSpots schreef:Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat thuismoeder voor de meeste tieners haalbaar is. Dat je er niet mag van uit gaan zeg maar.
Doe zelf eens 40 uur stressvol werk bij je schema en alles zou er anders uitzien, niet? Maakt wel veel uit imo.
wendy_paard schreef:maar als jou ouders dan zeggen nee..
en jij wilt wel laat je dan de keuze van je ouders hangen?
b.v. studeren kan nog tot de 9ste maand,,, werken kan je ook,
subsidies etc etc etc...
want een kind moet je toch krijgen omdat je het wilt ik vraag me dan af of iemand geen spijt krijgt al b.v. vriend het niet wilt...
ga ik nu offtopic?