Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:20

Kopier iig even de papieren van de gezamelijke dingen :) (ook van alle gegevens etc. )
Je eigen bankafschriften meenemen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:22

idd belangrijke papieren pakken, belangrijke spullen en zoek een plaats waar je naar toe kunt gaan en even kunt blijven.Desnoods ook wat papieren van hem of gezamelijke papieren als je denkt dat die belangrijk zijn. Dan zoek je daar gelijk een baan (elke winkel en elk bedrijf langs dat je direct kan beginnen) Zodat je aan de persoon waar je verblijft kunt laten zien datje er voor gaat! Daarbij krijg je daar een goed gevoel van, dat jij weer beslist over jouw leven.
Verder is het handig om een ander tel.nr te nemen, zodat je hem niet meer hoeft te spreken.
Dan ga je naar de gemeente en hulpinstanties zoals de rechtswinkel om financieel alles weer op orde te brengen...
Stel niks uit! Na stap 1 de volgen stappen nemen, want anders zak je in "drijfzand" en ga je weer terug

Imre

Gewoon alles kopieren waarvan je denkt dat het belangrijk is. Wacht tot hij naar zijn werk is en neem alles mee naar een copyshop. Bankafschriften, contracten, getekende documenten, verzekeringen die op beide namen staan, echt alles. En daarna weggaan. En ik zou stoppen met sms-en en bellen en verander ook de wachtwoorden van je mailbox etc.

BigOne

Wees toch niet zo'n verschrikkelijke twijfelkont, weggaan en wel nu , papieren mee en op de trein naar Emmen, wat daarna komt zie je dan wel weer maar vergeet de papieren niet.
Je wilt toch niet van ons horen dat je hem over de bol moet aaien en weer ja, nee en amen moet zeggen want dan ben je op het verkeerde adres.
Heb je een gezamelijke rekening neem dan zoveel mogelijk op en heb je een eigen rekening waar hij ook een pas van heeft, die even laten blokkeren zodat hij er niet aan kan komen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:23

Welshcobfan schreef:
Kopier iig even de papieren van de gezamelijke dingen :) (ook van alle gegevens etc. )
Je eigen bankafschriften meenemen.

Ik zou ze gewoon meenemen...
Heeft ie pech - hij heeft haar geslagen en voor de hypotheek laten opdraaien etc etc :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:24

Hebben jullie ook nog een gezamelijke betaalrekening? Want dan zou ik de bank op de hoogte brengen van deze situatie zodat ze het misschien kunnen bevriezen tot nadere orde (zodat hij niet alles leegplukt)

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 14:25

ja dan moet ik zo dadelijk spullen aan pakken ga zo maar mijn tante bellen ik zat er al door heen maar nu helemaal.
En ik wete dat als ik nu tegen hem zeg ga weg dan staat hij straks voor de deur

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:26

Och meisje toch :n Ik lees over liefde, respect en houden van, maar ik zie in je hele lange verhaal en in al je reacties alleen de wóórden en niet de uitingen daarvan. Met mijn boerenverstand durf ik te zeggen dat dit geen liefde is, maar slechts een kwestie van niet alleen willen/kunnen zijn. Omdat je dat nooit geleerd hebt. Met andere woorden: je hebt je afhankelijk van hem opgesteld en daar heeft hij handig misbruik van gemaakt. Ik moest meteen denken aan die 'reclame' van een vrouw die geslagen wordt: maar het is zo'n lieve man voor de kinderen... Wake up!! Iemand die zijn mening kracht moet bijzetten door te slaan doet dit echt niet omdat hij jou zo respecteert...

Meid raap jezelf bij elkaar, geef jezelf een flinke schop onder je kont en doe er iets aan. Zo bén jij niet gelukkig en zo wórd jij niet gelukkig. En zal ik je iets verklappen: jij kunt het WEL alleen! Daar heb je zo'n onbeduidend vliegenpoepje echt niet voor nodig!

Ben benieuwd wat 'ze' bij de rechtswinkel zeggen, ben heel bang dat je behoorlijk in het schip zit. Wel getekend voor de hypotheek maar het huis niet (mede) op jouw naam, ik ben geen rechtsgeleerde maar het klinkt me heel vervelend in de oren. Ik hoop dat je hier uitkomt, en 'wij van Bokt' kunnen wel adviezen geven maar JIJ moet het doen. En dat kun je! Kom op meid.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:27

Overleg met je tante wat je nu het handigst kunt doen. Zij is meer op de hoogte dan wie ook op Bokt, overleg met haar, en zet je gedachten op een rijtje. Ga nu niet hals over kop weg! Even goed nadenken, met haar hulp, bedenken wat je mee moet nemen.
Sterkte!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 14:28

JA we hebben gezamelijke rekening.
Zijn antwoord gister was ook neem je salaris op en zoek het uit

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 14:28

ik denk dat ik mijn tante zo even ga bellen wat ik moet doen maar die hebben al gezeg dwe komen je zo ophalen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:29

De Visacard laten blokkeren als hij ook op jouw naam staat, belletje is genoeg en een bankreking voor jezelf openen waar hij niet bij kan en je bent toch niet zo stom om hem nu te vertellen dat je weggaat, de verleiding is misschien groot maar dat is wel het domste wat je kunt doen, vergeet je papieren niet en de dingen die belangrijk voor je zijn, alles is te vervangen behalve je eigenwaarde en die schulden kom je ook wel weer overheen.
Bij de bank regelen dat je geen gezamelijke regeling meer wilt, nadat je er genoeg afgehaald hebt om het een maand bij je tante uit te zingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:30

Bel de bank even over de mogelijkheden, omdat het ook geld van jou is. (de gezamelijke rekening moet immers ook ontbonden worden).
En inderdaad ook even je salaris eraf halen!
Super dat je zo'n tante hebt! :)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:30

Niets tegen die vent zeggen. Nu je koffers pakken, meenemen wat je denkt dat van belang is en naar Emmen gaan!!! En wel heel rappies!!!

Jij krijgt klappen en zegt dan ook nog dat je weet dat jij moet veranderen??? Hoe krom is dat??

Komt tijd komt raad. Liever bij je tante met een kont vol schulden dan ooit eens (in het ziekenhuis) wakker worden met je lijf vol slangetjes!!! Dit is geen leven.

Waar is je zelfrespect?? Als je dat al niet hebt zal meneer zeer zeker geen respect voor je krjgen!!!

Dus, wegwezen daaro!!!!!!!!!!!!!!!!!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 14:32

weer een sms van meneer :

Had trouwens ge smst DUs wat jij wil zeg het maar

hij:Overbodige vraag ik ga gewoon dit weekend maya de verjaardag in mijn huis vieren en hoe jij daar mee om gaat moet jij zelf weten

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:32

Sarona, ga achter die computer weg en pak je spullen, NU!
Ga zoals iedereen al zegt alles kopieeren en dan naar Emmen.
Geen getreuzel meer, pak je leven in eigen handen. Jij bent meer waard dan dit. Succes.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 14:34

moet trouwens eerst mijn werk een sms sturen dat ik niet kan werken aangezien mijn realtie op de klippen aan het lopen is .

Ik weet dat als ik mijn tante nu bel hun de auto pakken en mij op komen halen

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:36

Nou dat ze je komen halen is toch prima, lang leve zulke familie! Kunnen ze je een beetje bijstaan. Nu doorpakken dus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:36

Ik zou hem geen enkele reactie meer geven via de sms :n Dat is hij toch niet waard...
Inderdaad: pc afsluiten, je tante bellen, naar de kopiershop om alles te kopieren, Salaris van de rekening afhalen, spullen pakken en met je tante mee naar Emmen!
De juridische dingen kun je wel regelen bij je tante :)

(en je werk moet je natuurlijk wel afbellen)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:37

sarona25 schreef:
moet trouwens eerst mijn werk een sms sturen dat ik niet kan werken aangezien mijn realtie op de klippen aan het lopen is .

Ik weet dat als ik mijn tante nu bel hun de auto pakken en mij op komen halen

PC afsluiten, spullen pakken, weg daar en dan of zelf naar je tante gaan, of naar een vriendin en je daar door je tante laten ophalen.
In ieder geval niet tegen hem zeggen dat je weggaat!!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:38

Sarona: bel je tante op, en pak in die tussen tijd je papieren. En ga...Dit ben jij echt niet waard. Vanuit je tante kan je weer verder denken. Des noods neem je de papieren mee. Daar kan je altijd een kopie van maken en dan mag hij de papieren bij jou op komen halen. Jij hebt genoeg naar zijn pijpen gedanst, dat moet hij nu maar naar jou gaan doen. Hup bellen dus...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:39

Bel je tante!!!!!!!!!!

Ondertussen al je spullen pakken, ook de belangrijke documenten. En wegwezen meid.

Niet met hem contact opnemen ook niet vanavond. Denk aan jezelf!

Laat je tante je verder helpen met de geldzaken en evt via een advocaat de boel uitvechten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:40

meld je ziek op je werk i.p.v. te zeggen dat je relatie over is en geef een ander bankrekening nummer op je werk door, ev van je tante en nu achter de computer weg en aan de slag, vanavond horen we wel vanuit emmen hoe het met je is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:40

Ik hoop van harte dat wij vanavond een bericht krijgen dat jij veilig in Emmen zit! :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:41

ZIEK MELDEN EN TOT NADER ORDER NIET ZEGGEN WAT ER AAN DE HAND IS...... niet zeggen om relatie daar zijn de niet zo blij.