DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:51

vanitymay schreef:
furious schreef:
Sorry maar ben niet schuldig :?

Hoezo niet schuldig? ik geef aan dat de spaarders wat mij betreft meer pech hebben dan de leners..De leners hadden beter moeten en kunnen weten...de spaarders gaan er inderdaad vanuit dat de banken die in nederland staan redelijk solide zijn en niet snel zullen omvallen. Zou ik ook hebben..

Had het over de post van Litterbox die zegt dat je als gedupeerde schuldig bent.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:53

Zo vaak gaat een bank ook niet failliet omdat wij een overheid hebben die met een soort vangnet de grootste klappen opvangen.
Als dat niet zo was, dan hadden er inderdaad wat banken omgevallen!
Om de nu de schuld bij de DSB te leggen is niet terecht imo, ja er zijn enkele mensen die óf hebben zitten slapen óf zich te vroeg rijk gerekend hebben, MAAR is dat dat enkel en alleen de schuld van de DSB?

Samenloop van omstandigheden is het meer volgens mij...
Klokkenluiders die figuurlijk om zich heen gaan slaan, spaarders die in lichte paniek raken, DNB zit de laatste tijd meer in te kakken dan toezicht te houden... En zoals bijna iedereen doet, iedereen ziet altijd overal dollartekens (in ons geval eurotekens ;) ) en willen altijd méér... maar als het mis gaat wijzen we maar al te graag naar een ander!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:59

furious schreef:
Had het over de post van Litterbox die zegt dat je als gedupeerde schuldig bent.

Nee had het niet over jou als spaarder hoor, ik doel op de hypotheken/leningen. Je was in mijn zin algemeen bedoeld.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:00

Hee jongens, wil jullie even allemaal veel succes wensen vooral voor degene die er werken (weet niet of dat hier ook mensen zijn ? ). Mijn vader heeft er heel lang gewerkt en is net vorig jaar opzichzelf gegaan, een geluk bij een ongeluk dus. Maar ook hij kent er heel veel mensen en vind het erg triest. Succes!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 09:01

Litterbox schreef:
Naar mijn mening kent het verhaal hierin 2 schuldigen, de DSB en de gedupeerden. De eerste heeft gewoon onjuiste producten aangesmeerd, de gedupeerden hebben hun huiswerk niet goed genoeg gedaan.

En daar kun je heel boos over worden, maar wat vanitymay zegt is wel enigzins waar....

Waarom zou ik mijn huiswerk niet goed hebben gedaan :?
Ik los daar mijn lening af,... hoe moet ik hebben kunnen ruiken dat zoiets als dit ging gebeuren :=

Abeltje77

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:04

Precies, vind ik ook. Ik los daar ook mijn lening af. Ik ging voor lenen.nl, kwam er pas later achter dat dat dus bij dsb hoorde, en voor mij was dsb gewoon 'een bank'. Niets bijzonders. Als je alles van tevoren weet...

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:05

Cyntje schreef:
Litterbox schreef:
Naar mijn mening kent het verhaal hierin 2 schuldigen, de DSB en de gedupeerden. De eerste heeft gewoon onjuiste producten aangesmeerd, de gedupeerden hebben hun huiswerk niet goed genoeg gedaan.

En daar kun je heel boos over worden, maar wat vanitymay zegt is wel enigzins waar....

Waarom zou ik mijn huiswerk niet goed hebben gedaan :?
Ik los daar mijn lening af,... hoe moet ik hebben kunnen ruiken dat zoiets als dit ging gebeuren :=

Voor degenen die wel gedupeerd zijn maar nooit last hadden met de DSB: wat mij betreft gaat het niet over jullie, ik heb het over de mensen die zichzelf vast hebben gerold in leningen en hypotheken... Mensen die een lening hebben die ze prima kunnen betalen, mensen die gewoon een spaarrekening of betaalrekening hebben: ik heb het niet over jullie, maar de mensen die de aanleiding zijn van dit hele probleem: de mensen die een te hoge hypotheek of lening hebben afgesloten en niet hebben nagedacht hoe dit ooit weer terug te betalen..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:07

Blue9 schreef:
. Mijn vader heeft er heel lang gewerkt en is net vorig jaar opzichzelf gegaan

:+ Sorry... maar wel knap dat je vader vorig jaar op zichzelf is gegaan... :D

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:07

Dat bedoel ik dus ook, wat vanitymay zegt :j.

Mijn 'kritiek' gaat dus uit naar de mensen die een hypotheek van 3 ton kregen voor een huis van 2 ton en dus nu in de problemen zitten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 09:08

Oh ok VM... ik kijk namelijk wel degelijk rond ( en niet in mijn eentje ) en wij dachten bij DSB goed af te zijn.
Vanochtend bij Reaal geinformeerd. Samen daarmee lossen wij onze lening af en die zeggen dat de hele constructie waarschijnlijk gewoon wordt overgenomen. Ik snap alleen niet waarom ze op het nieuws weer over een doorstart praten :roll:

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:10

Maar ik denk dat het lot van de spaarders hier zwaarder weegt, dan van de leners...
Geloof me je lening/hypotheek word echt kwijtgescholden hoor :+

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:11

Cyntje schreef:
Oh ok VM... ik kijk namelijk wel degelijk rond ( en niet in mijn eentje ) en wij dachten bij DSB goed af te zijn.
Vanochtend bij Reaal geinformeerd. Samen daarmee lossen wij onze lening af en die zeggen dat de hele constructie waarschijnlijk gewoon wordt overgenomen. Ik snap alleen niet waarom ze op het nieuws weer over een doorstart praten :roll:

Een doorstart kan heel gunstig zijn hoor... Dat snap je toch zelf ook wel?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:11

Litterbox schreef:
Dat bedoel ik dus ook, wat vanitymay zegt :j.

Mijn 'kritiek' gaat dus uit naar de mensen die een hypotheek van 3 ton kregen voor een huis van 2 ton en dus nu in de problemen zitten.

Waarom zitten deze mensen nu in de problemen??

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:12

daantjuhhh schreef:
Ja voor de spaarders vind ik het ook erg sneu.
Die worden hier ook de dupe van.

Maar ja, als Schieringa meegewerkt had aan een oplossing bij de uitzending van kassa was het misschien toch anders gelopen.

Scheringa werkte aan een oplossing/accoord, alleen heeft Nout Wellink van de Nederlandse Bank hier geen accoord voor gegeven.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 09:14

Geloof mij maar dat een lening of hypotheek echt niet wordt kwijtgescholden := Waar haal jij in godsnaam die nonsens vandaan???

En tuurlijk weegt het voor die mensen zwaarder maar denk jij dat ik niet met die kopzorgen zit????
Wij hebben toen onze lening over laten sluiten omdat wij bij DSB goedkoper onze lening konden aflossen tegen een langer termijn. Dit kon toen bij geen enkele bank. Als wij dadelijk weer een vet maandbedrag moeten betalen voor onze lening wordt het hier ook bijten op een houtje!! ;)

@Kaja,...tuurlijk is een doorstart gunstig dat snap ik ook wel :+
Ik snap alleen niet dat men DSB gister zowat failliet verklaard en meld dat er geen doorstart mogelijk is. En vandaag weer naar de mogelijkheden van een doorstart kijkt :)

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:14

Kaja schreef:
Maar ik denk dat het lot van de spaarders hier zwaarder weegt, dan van de leners...
Geloof me je lening/hypotheek word echt kwijtgescholden hoor :+

Een lening of hypotheek zal nooit worden kwijt gescholden, deze worden overgenomen door andere banken die interesse tonen in die producten. Daar heb je zelf niets over te zeggen, of ook maar één ding bij in te brengen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:16

Voor degene die graag nog zoveel mogelijk van hun rekening willen halen. Ik hoorde gisteren op de radio dat je nog tot woensdag kunt pinnen. 250 euro per dag in nederland. Maar in belgië mag je schijnbaar 3 keer pinnen dus als je naar belgie rijdt kun je 3 keer 250 euro eraf halen per dag.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 13-10-09 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:17

Cyntje schreef:
Geloof mij maar dat een lening of hypotheek echt niet wordt kwijtgescholden := Waar haal jij in godsnaam die nonsens vandaan???

Schat kom op :+ staat er toch achter...
Dat er überhaupt serieus over nagedacht word!!!

:D :D :D

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:18

hilden1971 schreef:
daantjuhhh schreef:
Ja voor de spaarders vind ik het ook erg sneu.
Die worden hier ook de dupe van.

Maar ja, als Schieringa meegewerkt had aan een oplossing bij de uitzending van kassa was het misschien toch anders gelopen.

Scheringa werkte aan een oplossing/accoord, alleen heeft Nout Wellink van de Nederlandse Bank hier geen accoord voor gegeven.

Die man is tussen de 80 en de schijndood, die zit meer te slapen dan hij wakker is!!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:20

Cyntje schreef:
@Kaja,...tuurlijk is een doorstart gunstig dat snap ik ook wel :+
Ik snap alleen niet dat men DSB gister zowat failliet verklaard en meld dat er geen doorstart mogelijk is. En vandaag weer naar de mogelijkheden van een doorstart kijkt :)

Maar goed ook!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:24

Shiloh schreef:
Voor degene die graag nog zoveel mogelijk van hun rekening willen halen. Ik hoorde gisteren op de radio dat je nog tot woensdag kunt pinnen. 250 euro per dag in nederland. Maar in belgië mag je schijnbaar 3 keer pinnen dus als je naar belgie rijdt kun je 3 keer 250 euro eraf halen per dag.

Heel verstandig... :n

Je spaargeld is tot 100.000 gegarendeerd ( is de DSB een uitzondering??)
Dus dan schiet 750 euro pinnen maal drie dagen niet echt op :+ als je er meer op hebt staan...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:32

nee ok, maar voor de mensen die liever in ieder geval alvast wat thuis willen hebben voor noodgevallen. Weet jij veel hoe lang het duurt voor je je geld terug ziet, maar een paard die een ongeluk krijgt moet ondertussen wel naar de veearts kunnen. Ik spaar daar niet, maar als het wel zo was had ik dat zeker gedaan. Die bank kan dan lekker de pot op, neem dan gewoon het zekere voor het onzekere.

Btw, er bestaat zoiets als een edit knop. Dan hoef je niet 1000 berichtjes achter elkaar te plaatsen!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 13-10-09 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:33

Men probeerd op alle gronden Scheringa aan te pakken terwijl hij slechts bestuurder is en geen Financieel Directeur in de periode dat het echt is mis gegaan 2007-eind 2008. In die periode was onze vorige minister van Financiën Directeur en heeft geen jaarstukken gedeponeerd bij de KvK. Deze zelfde oud minister De Heer Zalm is nu bestuurder van de ABN Amro die met onze belastingcentjes zijn geholpen door Minister Wouter de KLOS.
Dit neemt niet weg dat alle mensen die destijds graag die extra keuken, auto, of aanbouw moest hebben de DSB wel wist te vinden ook met een eventuele verplichte koopsom polis, waar zij uiteindelijk zelf voor hebben getekend. Nu het in de wereld minder gaat en er duurdere rente`s aan leningen en hypotheken gekoppeld worden begint men te roepen we zijn belazerd terwijl juist deze mensen de boel belazerd hebben. Deze zelfde mensen onder leiding van de heer Lakeman zorgen nu voor veel meer problemen dan dat bedrag wat eventueel aan koopsompolissen geschikt had kunnen worden bij elkaar zou kosten. Dit werd nog eens extra tegengewerkt door de heer Wellink van de DNB die dit pertinent geweigerd heeft, en dus ook mede verantwoordelijk gehouden mag worden samen met de heer Bos die graag lekt naar de media wanneer hem dat uitkomt.
De bank heeft ruim 3,5 miljard aan spaargeld staan, waarvan slechts 400 klanten gezamenlijk goed zijn voor 140 miljoen euro. dit houdt in dat er ruim 3,2 miljard aan spaargeld is wat onder de garantieregeling valt, terwijl de bank zelf nog eens ruim 1,4 miljard aan eigen vermogen achter de hand heeft staan. Al met al een kleine 4,6 miljard wat gewoon betekend dat een bank gezond is om op eigen benen te draaien met die kanttekening dat zij wel degelijk een bank onder curatele hadden kunnen plaatsen om te kijken of de zaken wel goed geregeld werden. Persoonlijk denk ik dat de grote winnaar straks ABN Amro zal zijn die graag dit bedrag aan zijn kassa wil toevoegen om zo te kunnen laten zien dat Ministertje Bos de banken wel weer gezond heeft gekregen, en dit ten koste van alles wat iemand die ooit agent was heeft opgebouwd met een atoombom aan leugens en pvda stemmers heeft kapot gemaakt in nog geen 3 weken. Schande schande schande, en het zal mij niets verbazen dat de heer Zalm eerst even goed gekeken heeft hoe het wel moet, en dit beleid na het ploffen van de DSB onder toezeind oog van Bos gaat invoeren bij ABN Amro.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:37

Kaja schreef:
Shiloh schreef:

Heel verstandig... :n

Je spaargeld is tot 100.000 gegarendeerd ( is de DSB een uitzondering??)
Dus dan schiet 750 euro pinnen maal drie dagen niet echt op :+ als je er meer op hebt staan...

Kan je dan uberhaupt pinnen van je spaarrekening?
Bij de meeste banken moet je dan toch eerst weer overmaken naar een betaal rekening?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:47

hilden1971 schreef:
Men probeerd op alle gronden Scheringa aan te pakken terwijl hij slechts bestuurder is en geen Financieel Directeur in de periode dat het echt is mis gegaan 2007-eind 2008. In die periode was onze vorige minister van Financiën Directeur en heeft geen jaarstukken gedeponeerd bij de KvK. Deze zelfde oud minister De Heer Zalm is nu bestuurder van de ABN Amro die met onze belastingcentjes zijn geholpen door Minister Wouter de KLOS.
Dit neemt niet weg dat alle mensen die destijds graag die extra keuken, auto, of aanbouw moest hebben de DSB wel wist te vinden ook met een eventuele verplichte koopsom polis, waar zij uiteindelijk zelf voor hebben getekend. Nu het in de wereld minder gaat en er duurdere rente`s aan leningen en hypotheken gekoppeld worden begint men te roepen we zijn belazerd terwijl juist deze mensen de boel belazerd hebben. Deze zelfde mensen onder leiding van de heer Lakeman zorgen nu voor veel meer problemen dan dat bedrag wat eventueel aan koopsompolissen geschikt had kunnen worden bij elkaar zou kosten. Dit werd nog eens extra tegengewerkt door de heer Wellink van de DNB die dit pertinent geweigerd heeft, en dus ook mede verantwoordelijk gehouden mag worden samen met de heer Bos die graag lekt naar de media wanneer hem dat uitkomt.
De bank heeft ruim 3,5 miljard aan spaargeld staan, waarvan slechts 400 klanten gezamenlijk goed zijn voor 140 miljoen euro. dit houdt in dat er ruim 3,2 miljard aan spaargeld is wat onder de garantieregeling valt, terwijl de bank zelf nog eens ruim 1,4 miljard aan eigen vermogen achter de hand heeft staan. Al met al een kleine 4,6 miljard wat gewoon betekend dat een bank gezond is om op eigen benen te draaien met die kanttekening dat zij wel degelijk een bank onder curatele hadden kunnen plaatsen om te kijken of de zaken wel goed geregeld werden. Persoonlijk denk ik dat de grote winnaar straks ABN Amro zal zijn die graag dit bedrag aan zijn kassa wil toevoegen om zo te kunnen laten zien dat Ministertje Bos de banken wel weer gezond heeft gekregen, en dit ten koste van alles wat iemand die ooit agent was heeft opgebouwd met een atoombom aan leugens en pvda stemmers heeft kapot gemaakt in nog geen 3 weken. Schande schande schande, en het zal mij niets verbazen dat de heer Zalm eerst even goed gekeken heeft hoe het wel moet, en dit beleid na het ploffen van de DSB onder toezeind oog van Bos gaat invoeren bij ABN Amro.

Hier ben ik het nu mee eens.