Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:39

nameless schreef:
Ragnaaa schreef:
Maar weet je wat ik heb?

Er is dus een jongen, en hij is echt heel lief.
Hij is heel begripvol en een heel fijn luisterend oor, waar ik ook mee zit.

Hij heeft me enkele dagen geleden verteld dat hij stapelverliefd op me is, vanaf de eerste dag dat hij me zag.
Hij vond me een mooie, lieve meid en vond dat ik zo leuk met andere mensen om kon gaan.

Nu vind ik het een bijzonder aardige jongen, maar ik voel me fysiek niet aangetrokken tot hem.
Hij is bijna een kop kleiner dan mij, en is een jaartje jonger.

Maar hij is wel heel aardig, en zó lief en begripvol.
Hij heeft echt zijn hart op de juiste plaats zitten. :j
En dat raakt me.

Maar ik weet dus niet wat ik moet.
Ik voel nog geen verliefde kriebels, maar ik krijg toch wel een bepaald gevoel als hij me aanspreekt op MSN, of me een sms'je stuurt.
Of als ik hem zie.

Maar het voelt niet als verliefdheid, dat zeker niet.

Ik denk dat ik hem eerst beter wil leren kennen, en wie weet bloeit het uit tot iets moois.
Maar misschien dat het ook blijft bij vriendschap.

Ik durf het niet te zeggen..

Maar het knaagt aan me, ik weet niet wat ik voel, denk en wil.
Het is oprecht een lieve, eerlijke jongen. :j

En dat waardeer ik echt aan hem. :)

zo hee ragnaa daar vertel jij een even precies wat ik voel..
ik heb iets soortgelijks, kan hel goed met hem kletsen en opschieten hij loopt me niet in de weg in mijn huis, maar fysiek is er gewoon niks, noppa nadaa.
ik weet gewoon dat het een goede vent is, en dat ie alles zou doen om me gelukkig te maken maar er is geen chemie..

Pre-cies! :j

Alleen durf ik niet oprecht te zeggen dat er helemáál geen 'chemie' is tussen ons.
Maar kriebels, verliefde gevoelens?

Nee, dat niet.

En wat ik me afvraag is; komt dat nog?
Kán het überhaupt nog komen?

tantethee

Re: Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:41

ik durf het je niet te zeggen weet wel dat ik precies hetzelfde voel als jij nje nu voelt, maar mijn voorgeschiedenis speelt watmee mee denk ik..
gewoon afwachten wat er gebeurd..

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:42

ik denk dat je er niet teveel op moet 'hopen' als je t te graag wilt zal t niet komen denk ik, t moet vanzelf gaan.. ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:49

nameless schreef:
ik durf het je niet te zeggen weet wel dat ik precies hetzelfde voel als jij nje nu voelt, maar mijn voorgeschiedenis speelt watmee mee denk ik..

Sterkte. :(:)

Dat 'muurtje' afbreken , dat jij door de tijd heen hebt opgebouwd, dat verdwijnt niet zomaar.
Dat vergt tijd, en energie.

Maar dat komt vanzelf goed, echt waar. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:26

nameless schreef:

dat van jou is ook niet zomaar een muurtje :P jij hebt je gewoon ingerold in een paar lagen asfalt :D :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:42

Herkenbaar :D Alleen is er tussen ons wel 'iets' alleen weet ik niet wat ik er precies mee moet :n

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:46

pff heb ook zo´n leuk geval zo als sommige hier schrijven.
Hij is echt leuk, en lief etc. Hij is stapel gek op me, hebben elkaar nog maar 3x gezien. Krijg hele tijd smsjes, word er zelf af en toen niet goed van. Maar ik kan nou niet zeggen ondanks ik hem heel lief en leuk vind dat ik verliefd op hem ben. Wil hem wel beter leren kennen, maar ja hij valt al voor me. Hoorde dat hij nu al mijn foto op zijn bureaublad heeft staan, wel beetje snel.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 11:21

'Mijn' Mr. Dinner wil binnenkort weer eens voor mij gaan kokkerellen.
Maar of dat zo'n goed idee is?

Ik wil niet dat dat verkeerde of te hoge verwachtingen bij hem creëert..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:46

meiden er is hoop, mijn vriend nu ( bijna 5 maanden) is al 12 jaar mijn beste vriend. Hij heeft altijd wel wat kriebels voor mij gehad en ik ook wel een periode voor hem maar ging weer twijfelen en nu zijn we bijna 5 maanden bij elkaar en het gaat zo onwijs goed! hoef hem maar aan te kijken en weet wat ik bedoel. kan heerlijk mezelf zijn iets wat je meestal in het begin toch niet bent.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:33

O, nog een kleine toevoeging;

We gaan volgende week een flink stuk samen wandelen, in een mooi natuurgebied. :)

Ik laat het op zijn beloop gaan..

Ik sluit niets buiten, maar wil hem ook geen directe hoop geven.
Daar zal ik ook steeds eerlijk in blijven.

Maar wie weet; hoe meer contact we hebben, hoe meer leuke dingen we samen gaan doen & hoe beter we elkaar leren kennen, en ontdekken wat onze 'raakvlakken' zijn, wat daar uit komt. :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:36

Leuk, veel plezier dan maar, verwacht er niets van, gewoon plezier maken is net zo leuk.
ik vond mijn hubby vroeger een eikel, was getrouwd met mijn vriendinn, zijn gescheiden en tijdens een feestje sloeg de vonk over, nu hebben we zelfs 2 kindjes samen en ben nog steeds bevriend met zijn ex, kun je nagaan.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:39

eppie38 schreef:
Leuk, veel plezier dan maar, verwacht er niets van, gewoon plezier maken is net zo leuk.
ik vond mijn hubby vroeger een eikel, was getrouwd met mijn vriendinn, zijn gescheiden en tijdens een feestje sloeg de vonk over, nu hebben we zelfs 2 kindjes samen en ben nog steeds bevriend met zijn ex, kun je nagaan.

Ja, precies.

Ik ga ook met de instelling; kletsen - over koetjes en kalfjes, maar ook over serieuze dingen -, lachen en vooral.. genieten. :)

O, dat is wel bijzonder!
Wel fijn dat het allemaal zo goed is verlopen, en dat jij en zijn ex nog steeds goed bevriend zijn. :)

1976sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:00

Ik wil graag jullie mening over het volgende. Ik heb er al meer over geschreven maar
Ik moet misschien niet op dit forum zijn.
Ik heb al een hele tijd een sensuele spanningen tussen mij en mijn collega.
Hij gluurt veel naar mij en dan ga ik zo zitten dat hij in mijn truitje kan kijken.
Andersom doet hij dat ook. Het is een fijne spanning en ik vind het fijn als mijn collega er weer is en ik die spanning weer op kan zoeken.
Ik heb echter een relatie en ga trouwen over een jaar. Ik denk dat ik het maar vertel.
In principe is er niet veel aan de hand ik ga niet vreemd of zo.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:11

1976sanne schreef:
Ik wil graag jullie mening over het volgende. Ik heb er al meer over geschreven maar
Hij gluurt veel naar mij en dan ga ik zo zitten dat hij in mijn truitje kan kijken.
Andersom doet hij dat ook. Het is een fijne spanning en ik vind het fijn als mijn collega er weer is en ik die spanning weer op kan zoeken.
Ik heb echter een relatie en ga trouwen over een jaar. Ik denk dat ik het maar vertel.

Als ik jou was zou ik of mijn huwelijk annuleren of een andere baan zoeken. Dit klinkt niet gezond.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:47

Nou, ik denk niet dat het iets is waar je je al te druk om moet maken. Het kan toch zo zijn dat je gewoon van je vriend/man houdt en toch seksuele fantasieën hebt over anderen? Pas als het echt zo is dat je jezelf niet meer kunt beheersen zou ik het vertellen. Dan moet je inderdaad gaan kijken of er niet meer aan de hand is.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 17:48

Tjaldur schreef:
Nou, ik denk niet dat het iets is waar je je al te druk om moet maken. Het kan toch zo zijn dat je gewoon van je vriend/man houdt en toch seksuele fantasieën hebt over anderen? Pas als het echt zo is dat je jezelf niet meer kunt beheersen zou ik het vertellen. Dan moet je inderdaad gaan kijken of er niet meer aan de hand is.

Pardon?

Ik denk dat het hier toch een heeel stukje verder gaat dan 'slechts' fantasieën hebben.
Ik quote:

Citaat:

Nee, voor mij zijn dit niet 'enkel' maar fantasieën.
Dit gaat verder, en ik persoonlijk vind dit echt niet acceptabel. :n

Wat zou je zelf?

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:59

Sja, ik zou er niet echt blij van worden als ik een man zou zijn en mijn vrouw dit bij andere mannen zou doen, maar ik denk dat ze zelf het beste kan oordelen over haar relatie.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 18:06

Natuurlijk is zij diegene die het beste kan oordelen, maar je zegt zelf letterlijk dat het niet zo'n punt is, dat TS zich er niet al te druk over hoeft te maken.

Dat lijkt mij dus niet.

Maar goed, dat ben ik, ik kan niet in naam van iemand anders oordelen.

Ik persoonlijk denk wél dat TS eerst eens haar eigen gevoelens en gedachten moet zien te ordenen en te plaatsen.
Wat wil je, wat denk je, wat voel je?

En het lijkt mij tijd voor een serieus gesprek hierover, met je toekomstige 'man'..
Anders zie ik dit niet lang goed gaan.

Maar nogmaals, dit is mijn visie.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:51

1976sanne schreef:

Zooooo dan... dit doe ik niet eens bij iemand die vrijgezel is en waar ik meer van wil.. wat ordinair zeg..
Ik denk dat je jezelf eens goed achter je oren moet krabben...

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:17

Nouja, ik vind het knap dat ze dat durft te vertellen.

Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord straks. Wat ik probeerde te zeggen is dat als je zulke gevoelens voor iemand anders hebt, het niet per sé wil betekenen dat je niet van je man houdt oid. Dat is gewoon menselijk. Maar dat is iets wat ik (of wij) van veraf niet kunnen zijn en waar de schrijfster zelf over moet oordelen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:22

Ragnaaa schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?
Dat je de eerste keren dat je met iemand praat of iemand ziet, totaal geen verliefde gevoelens hebt, maar opeens voelt dat er kriebels in je buik beginnen te komen?

Of denken jullie dat er vanaf de eerste keren een 'klik' met iemand moet zijn, een bepaalde 'chemie'?

Kleine toevoeging; met verliefdheid bedoel je dat je opeens kriebels begint te voelen.
Dat je uiteindelijk toch meer voor iemand begint te voelen dan je in eerst instantie dacht.

ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht, ik sta al een aantal maanden met een leuke jongen in de keuken, in het begin moest ik niets van hem weten, maar 1 van me andere collega's had volgens haar een magische chemie met hem vanaf het eerste moment... 3x raden met wie hij er vandoor ging ;)

mijn andere 2 lange relaties was ook niet direct, me eerste lange was met een vrouw, ik moest niets van haar weten, maar daarna heb ik toch nog ruim een jaar oid met haar gehad, zo ook met me andere ex (wel mannelijk) werkte ik ook samen mee, pas na een half jaar zag ik hem staan, ik ben 2 jaar met hem samen geweest, het is nu al 2 jaar uit en ik ben er nog stiekem kapot van omdat ik zo vreselijk verliefd was... ik word sowieso al moeilijk verliefd... de pijn ervan gaat niet meer over, maar ik raak er wel aan gewend.

ik ben van mening dat het dus moet groeien, want dan leer je elkaar kennen..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:24

1976sanne schreef:

oh jij weer

je was toch zwanger van je collega of je vriend alleen weet je niet welke van de twee

Je had toch ge..... met je collega en nu ineens weer niet?

Weet je heel zeker dat je geen vies mannetje bent dat hier op bokt even komt rondneuzen???????

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:20

maritha schreef:
pff heb ook zo´n leuk geval zo als sommige hier schrijven.
Hij is echt leuk, en lief etc. Hij is stapel gek op me, hebben elkaar nog maar 3x gezien. Krijg hele tijd smsjes, word er zelf af en toen niet goed van. Maar ik kan nou niet zeggen ondanks ik hem heel lief en leuk vind dat ik verliefd op hem ben. Wil hem wel beter leren kennen, maar ja hij valt al voor me. Hoorde dat hij nu al mijn foto op zijn bureaublad heeft staan, wel beetje snel.

Hahahahaha _O- _O- Wat trekken wij in vredesnaam allemaal voor creeps aan??

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:24

Mijn relaties zijn altijd vanuit vriendschap ontstaan. Dus ja, ik kan wel zeggen dat ik later alsnog verliefd kan worden.

Wel zijn er mannen waarop ik absoluut nooit verliefd zou kunnen worden, hoe leuk en aardig of juist knap ze ook zijn. Waarschijnlijk heeft het dus toch te maken met een bepaalde aantrekkingskracht die er wel gewoon in moet zitten. (het zij onbewust)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:30

Jazeker kan verliefdheid groeien. Ik ben nu 3jaar samen met mijn man en eerst had ik die kriebels helemaal niet (maar ik had destijds ook hele andere dingen te verwerken) Hij was mijn maatje in alles. Mijn verliefdheid voor hem groeid alleen maar meer en meer. Zelfs de vlinders zijn er nog regelmatig. Dus ja, dat kan :P