Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:52

Kaka schreef:
Spitsstrook is idd aan het einde ritsen, invoegstrook heb ik blijkbaar anders geleerd, dan kun je ook prima halverwege of aan het begin invoegen, zolang er maar plaats is. Zeker als er ook uitvoegend verkeer dezelfde strook op wil is het levensgevaarlijk om om de invoeger heen te rijden.

als het goed is is je met het lessen geleerd dat je de invoegstrook moet geb ruiken om snelheid te maken om in te voegen.
als er een file staat hoor je hem (dacht ik) uit te rijden tot het einde zodat er netjes geritst kan worden.
bij een in/uitvoeg strook is dat weer anders natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:53

Zou in mijn werk niet haalbaar zijn Giolli. Afspraken lopen nooit gelijk met die van collega's. Denk dat dat voor velen geldt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:53

Sonja schreef:
Lovely schreef:
Sonja, leuk idee, waar wil je de praatpalen hebben?

Gewoon, voor het eerste loket, waar je af moet rekenen voordat je bij loketje 2 je bestelling afhaalt :)

Ja oke, dat is wel handig om centraal te houden :j.

Anoniem

Re: Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:54

Op een weefvak mag je ook doorrijden, maar je moet wel voldoende afstand bieden aan degenen die voor jou langs willen uitvoegen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:59

Weefvak, dat was het woord waar ik niet op kon komen...

Ik zie het dagelijks bijna fout gaan omdat mensen niet op hun beurt wachten, daar zal mijn frustratie wel vandaan komen.

Overigens heb ik geen sluitende oplossing voor het fileprobleem. Las vanochtend nog een artikel dat niet verwacht wordt dat het probleem opgelost wordt met thuiswerken. Men verwacht dat de auto dan en masse op andere momenten gebruikt gaat worden, waarmee het fileprobleem verplaatst wordt.

We leven gewoon met velen op een klein stukje land en moeten daar de consequenties van accepteren. Ik ken geen land waar dit effectief opgelost is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:00

Uitvoegende verkeer heeft altijd voorrang op invoegend verkeer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:03

Kaka schreef:
Weefvak, dat was het woord waar ik niet op kon komen...

Ik zie het dagelijks bijna fout gaan omdat mensen niet op hun beurt wachten, daar zal mijn frustratie wel vandaan komen.

Maar goed, als je aan het einde van het vak staat dat in moet voegen bij het ritsen en je wordt er niet tussen gelaten moet je op een gegeven moment wel brutaal worden en je auto ertussen zetten.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:18

En als iedereen nou is gewoon zou doorrijden, zou het toch ook grotendeels opgelost zijn?

Tenzij er een ongeluk gebeurt is..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:22

chillaxing schreef:
En als iedereen nou is gewoon zou doorrijden, zou het toch ook grotendeels opgelost zijn?

Tenzij er een ongeluk gebeurt is..

en dan komen er weer files :P door de mensen die daar achter staan en kijkers vanaf de andere rijbaan :+

Of er is een lekke coentunnel (was al 5 maanden lek hoor, waarom ineens die ophef?) of er is een wegafsluiting of het is mistig of het regent of de zon schijnt, of het sneeuwt of het waait :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:23

Maarrrrr de grootste problemen ontstaan toch als het buiten even koud is als op straat... :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:42

Lovely schreef:
Buiten de file is de minimumsnelheid nog steeds 60 kmu en is het dus daarmee al strafbaar om langzamer te rijden. Remmen kun je ook een bon voor krijgen als je om een verkeerde reden remt of anderen hindert of in gevaar brengt.

is ook niet altijd zo
heb voor 2 maand geleden een van achter aan gereden die uit het niets vol op de rem stond (hij zag een doorzichtige eend) hij heeft hier niet een bon voor gehad
nu kunnen we twisten over mijn afstand van de beste man
maar als iemand continu van snelheid wisseld van 110 naar 90 en vv hij een klein coupétje heeft en ik een dikke bus van 2700 kg valt er niet tegen te remmen als ie weer wat dichterbij komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:45

OK, we zullen niet gaan twisten over jouw afstand :).

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:46

:P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:11

Op de drukke wegen toch een soort rails maken, waar je met je auto inklikt:

-vaste snelheid
-vaste afstand
-auto heeft geen last van vrachtwagen
-vrachtwagen geen last van vrachtwagens die net iets langzamer gaan (immers, allemaal dezelfde snelheid)
-vrijwel geen ongelukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:50

Soort Nightridersysteem (Kit die de vrachtwagen in reed terwijl de vrachtwagen ook gewoon doorreed) dan wel he, zodat het treinding nooit hoeft te stoppen.

Misschien moeten we wel gewoon allemaal een helicopter van de zaak :j

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:56

Dat zou nog eens een idee zijn, beetje lastig inpassen misschien, maar dat is dan een uitdaging voor V&W.

IK heb nooit file, helemaal nooit. Heerlijk in het Zeeuwse en ik rijd precies tegen het strandverkeer in. Ik moet zeggen dat ik bij mijn werkgever wel de mogelijkheid krijg om de files te ontwijken ( die er dus niet zijn ). Flexibele werktijden ( ik begin zelf elke dag om 7 uur ), thuiswerken in overleg mogelijk ( en worden ze steeds makkelijker in ).
Ik zou zelf graag carpoolen, maar omdat ik in de dag regelmatig op afspraak moet, is dat zeer onpraktisch. Ik heb al voorgesteld een deel van de meetings via Skype te doen, maar dan moet er eerst wat digibetisme worden uitgeroeid denk ik.

Ik heb regelmatig afspraken in mijn eigen woonplaats, dan probeer ik die op 1 dag te plannen. Scheelt weer een keer op en neer rijden.

Nadeel van Zeeland is dan weer dat het OV knudde is. Bij mijn vorige werkgever kwam er maar 1 x per uur ( soms 1 x per 2 uur ) een bus. Beetje lastig. Nu is het voor mij 30 min. lopen vanaf het treinstation naar kantoor.

Vandaag moest ik naar Rotterdam, wat een drama zeg. Als we de bevolking nou eens wat regelmatiger over het land verdelen ( inclusief de bedrijven en banen ). Dat zou al een slok op een borrel schelen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:12

haha tja de bevolking en bedrijven verdelen!!
ik ben al naar drente verhuisd, krijg ik nou een bonus??

wel een goed plan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:13

Ze hebben het geprobeerd he, met noord Nederland, maar op een of andere manier wil het niet lukken.
Dat het in Zeeland niet lukt, is gewoon raar, daar heb je alles voor handen wat nodig is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:06

okeee, meetypen in dit topic was niet handig :+
Ik ben aan het thuiswerken :+ Ze hadden vanmorgen de A10 afgesloten (ongeluk met motorrijder) en stond bij mij in de straat al zowat vast :\
Gister was mijn pc thuiswerk ready gemaakt voor de weekenden. Maar mag hem vandaag uittesten :D want zit al de hele ochtend thuis. Telefoniste verbind de mensen door naar mijn huistelefoon zodat ik die gewoon krijg. Mijn mail werkt ook hier.
Bevalt mij eigenlijk wel. Directe collega s zijn toch allebei ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:18

Thuiswerken is niks mis mee, ik heb dat voorheen ook wel gedaan. In mijn huidige functie moet ik het nog even in de week leggen :D.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:21

Is ook niets mis mee. Dacht alleen dat mijn werksysteem niet zo goed zou werken als aan de hilversumseglasvezelring. Maar werkt verbazingwekkend goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:24

Arabesk schreef:
Citaat:
maar verkies toch eerder om naar het werk te gaan (personeel in het oog houden) en gewoon sociaal contact buiten de gekende familie-vriendenkring

maar dat kan ook tussen 12h en 14h bijvoorbeeld. Eerst thuiswerken en dan naar kantoor. Of eerst naar kantoor en dan thuiswerken. En bijv. om 7h te mogen beginnen zodat je voor de files uitkan.

Thuiswerken? Dan zou ik dus al mijn clienten mee naar huis moeten nemen om ze bij mij onder de douche te zetten en dan mogen ze in mijn bed slapen? Helaas als je in de zorg werkt kan dat niet.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:30

maar de zorg is denk ik ook niet het probleem. dat zijn al flexibele tijden. de kantoor banen en winkeltijden. dat zijn de probleem banen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:32

Ik zat vanmorgen om half 7 in de auto en was keurig om half 8 binnen op kantoor. Geen centje pijn vandaag :)

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:34

laten ze de kosten van het openbaar vervoer maar goedkoper maken... dan wil ik nog wel eens de bus of de trein pakken :))