Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:11

miep1979 schreef:
Mijn vriend, heeft rood haar en sproeten.....
Nou een gemenere pesterij daar rood haar bestaat haast niet.

We hadden het een keer over mijn onzekerheid en hoe dit tot stand gekomen is....... dus ik vroeg hem naar het gepest met zijn haren...... nog nooit is hij gepest of aangesproken op zijn rode haren..... ik kon mijn oren niet geloven :D

Ik was vroeger zelfs een beetje jaloers op roodharigen, vond die kleur erg mooi.
Jammer dat de meesten er niet trots op zijn dankzij de 'pestkoppen'.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:14

Goh, komt mij ook bekend voor dit !! Kom vaak genoeg mensen met uitgaan tegen die in geen jááren gezien heb, die ik bijv. ken van de basisschool of iets anders... Ook mensen die een paar klassen lager zaten. Sommigen zijn superknap geworden, zelfs een meisje dat ik ken die vroeger écht ronduit lelijk was, is een heel knap meisje geworden. Maar ook opvallend hoeveel mensen die vroeger slank waren nu dik zijn geworden of andersom !!! De mensen uit mijn eigen basisschoolklas vind ik allemaal eigenlijk weinig veranderd, de meeste meisjes kan ik ook niet knap noemen. Ik ben vroeger onwijs gepest op de basisschool en middelbare, heb echt een kl*te periode op school gehad, altijd als ik van school af ging was ik blij dat ik bij die pesters weg was... Zo veel is er verknald. Maar als ik nu zelf zie, en van anderen hoor, wat mijn psycholoog zegt, hoeveel sterker ik nu in mijn schoenen sta, wat het me nu nog kan schelen als iemand een rotopmerking maakt. Ik ben nog wel onzeker, maar ik kan veel meer hebben en ook gerust een harde opmerking terug maken. Ik denk nu : ik laat me niet meer de grond in stampen omdat andere mensen zich daar beter door gaan voelen. Ik denk dat veel mensen die gepest zijn geweest daar veel sterker uit zijn gekomen dan dat de pesters zijn.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:15

xROMY schreef:
miep1979 schreef:

We hadden het een keer over mijn onzekerheid en hoe dit tot stand gekomen is....... dus ik vroeg hem naar het gepest met zijn haren...... nog nooit is hij gepest of aangesproken op zijn rode haren..... ik kon mijn oren niet geloven :D

Ik was vroeger zelfs een beetje jaloers op roodharigen, vond die kleur erg mooi.

Mijn ex heeft ook rood haar en veel sproetjes, maar ik vond het juist heel mooi en schattig !! Slaat idd nergens op dat mensen het vaak lelijk gaan vinden door de buitenwereld die het lelijk vindt. Ik vind het juist mooi, ook bij vrouwen. Lekker Hollands !

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:16

Ik wacht nog altijd op de reunie van de basisschool, eens kijken wat er van die sukkels is geworden...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:19

Moska schreef:
Ik wacht nog altijd op de reunie van de basisschool, eens kijken wat er van die sukkels is geworden...

rondje over hyves maken 8-) *D :Y)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:22

Citaat:

ik werd er in de brugklas erg mee gepest.
het domste aan de hele situatie was nog wel..degene die me het meest peste en me rooie wortel noemde en iedereen tegen me opzette was een niet-al-te-aantrekkelijk joch met overgewicht...
raar.
nu in de 3e gaat het veel beter,ik kan met iedereen goed opschieten,mijn oude klasgenoten doen normaal tegen me en dat rotjoch is naar een andere school
jippie! *\o/*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:26

Arabesk schreef:
Moska schreef:

Maar dan moet je de namen nog weten en die weet ik echt niet :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:30

Arabesk schreef:
Moska schreef:

Ben ik toch nog een beetje dom! Ga gelijk even speuren, want die namen zijn helaas in mijn geheugen gegrift...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:48

xROMY schreef:
miep1979 schreef:

Zo werd er aan het dochtertje van een lesklant gevraagd of haar haren gewassen werden met geroest water, want hoe kom je anders aan die rooie haren :(

ZzzeiN

Re: Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 13:52

Pas kwam ik een zinnetje tegen op bokt wat hier echt 100% op slaat.
Damaged people are dangerous, because they know they can survive.

Zelf op de basisschool gepest, maar heb wel altijd mijn woordje terug gehad op het moment zelf maar als je dan alleen bent voelde je je wel altijd rot :n
En nu? soms krijg je weer zo een lekkere opmerking voor je kiezen en dan denk je al zolang je zelf maar weet wat de waarheid is.
Wel moet ik toegeven dat ik zelf ook redelijk hard uit de hoek kan komen met sommige dingen.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:01

Niezzz schreef:
Pas kwam ik een zinnetje tegen op bokt wat hier echt 100% op slaat.
Damaged people are dangerous, because they know they can survive.

Zelf op de basisschool gepest, maar heb wel altijd mijn woordje terug gehad op het moment zelf maar als je dan alleen bent voelde je je wel altijd rot :n
En nu? soms krijg je weer zo een lekkere opmerking voor je kiezen en dan denk je al zolang je zelf maar weet wat de waarheid is.
Wel moet ik toegeven dat ik zelf ook redelijk hard uit de hoek kan komen met sommige dingen.

wat betekend die zin, mijn engels is niet zo erg goed.

Damaged people are dangerous, because they know they can survive
beschadigde mensen zijn gevaarlijk, omdat ze weten dat ze kunnen overleven? :o ?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:08

:j arian_wolf je engels is beter dan je denkt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:15

Hier een lelijke eend. Van groep 3 van de basisschool tot 1e klas van het MBO gepest. Vind mezelf nogsteeds jakkes bah (kom niet van mijn negatieve zelfbeeld af, dus de gouden tip is zeer welkom)

Heb dankzij deze ervaringen een flinke muur om me heen gebouwd waardoor ik niet toegankelijk ben voor nieuwe mensen. Erg jammer, denk dat wel meer mensen dit herkennen?

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:19

Ja, je hebt ook van die kinderen die nu echt een overdreven foundationkop hebben.
Natuurlijk, een beetje vind ik mooi, als je huid van zichzelf niet echt egaal is, maar echt een dikke laag vind ik om te kotsen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:24

Ik was altijd al een mooi eendje en toch werd ik gepest omdat ik een makkelijk slachtoffer was.. Ik ben ook zekers uitgegroeid tot een mooie zwaan en de zwaantje's van vroeger zijn allemaal ''in de goot'' beland! :D
Maar ik moet toegeven, de lelijke eendje's van vroegah zijn nog steeds geen zwanen.. :')

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:33

Saar___ schreef:
Ja, je hebt ook van die kinderen die nu echt een overdreven foundationkop hebben.
Natuurlijk, een beetje vind ik mooi, als je huid van zichzelf niet echt egaal is, maar echt een dikke laag vind ik om te kotsen. :')

Jaa idd. Zo'n kind uit mijn klas heeft een masker. Ten eerste heeft ze de verkeerde kleur foundation, en ten tweede doet ze het niet goed want ze gaat precies tot haar kaaklijn waardoor je een duidelijk verschil ziet met de echte huidskleur. En ze heeft ook last van een onzuivere huid, dan is een schone huid 'errug' belangrijk. 8)7

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:37

Ik meld me ook :) ben vroeger behoorlijk gepest, het heeft me zo gekwetst he...
Ik was een dikzak, moddervarken etc. en een beugelbekkie op een gegeven moment. En het ergste: het meisje met gescheiden ouders.

Het ging erg ver, en heb er in de brugklas ook mee te maken gehad, maar toen kon ik het meer van me afzetten.

Maar sinds een aantal maanden, begin ik te veranderen, in 1 jaar ben ik 3 broeksmaten verkleind, mooie benen gekregen, en begon me zelf te accepteren.
Nu, vandaag de dag denk ik: ik mag er zeker zijn!
Het heeft alleen 10 jaar te lang op zich laten wachten ;)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:58

miep1979 schreef:

Ik heb ook rood haar en sproeten en daar heb ik inderdaad te vaak opmerkingen over gehad..alleen ik kon er altijd wel om lachen.. Ook heet ik Marjo _O- Wat dan alweer snel maillot of mario of mayo(naise) word :P
Ik kan me niet herrineren dat er veel gepest werd op de basisschool of middelbare school.. We hadden wel groepjes, maar niet echt 1 populair groepje..

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:57

Bill Gates was vroeger de nerd en nu een van de rijkste mensen op aarde ;) Oke hij is nu een rijke nerd maar toch hihi
Ik vind wat je bereikt in het leven toch iets belangrijker dan hoe je eruit ziet! Ik was zelf ook een laatbloeier en ook maar anderhalve meter lang maar ben toch nooit gepest gelukkig! Ben wel benieuwd wat mijn populaire klasgenoten ervan af brengen in de toekomst.
Laatst bijgewerkt door Yellowcab op 04-10-09 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:03

over roodharige met sproetjes gesproken....ik vind het ook niet mooi :) maar ik begrijp wel dat andere mensen het welmooi vinden. Vaak hebben deze mensen een erg bleke huid wat ik dus niet mooi vind :)
Maar ik vind het geen rede om mensen daarvoor te pesten......iedereen heeft mooie en minder mooie kanten.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:07

Cinnepin schreef:
over roodharige met sproetjes gesproken....ik vind het ook niet mooi :) maar ik begrijp wel dat andere mensen het welmooi vinden. Vaak hebben deze mensen een erg bleke huid wat ik dus niet mooi vind :)
Maar ik vind het geen rede om mensen daarvoor te pesten......iedereen heeft mooie en minder mooie kanten.

Rood haar en lichte huid vind ik juist wel heel mooi! Vond ik als kind al dus zo'n iemand zou ik nooit pesten! Ik vind meisjes met teveel knaloranje foundation en teveel plakkerige mascara juist niet mooi terwijl die vaak populair zijn haha. Sommige mensen zien er echt uit alsof ze elke dag op tv moeten verschijnen ofzo.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:09

whoehahahaha een van mijn 'vijanden' van vroeger die zich te goed voelde om met me te praten, hangt nu voor een 'vriend' verzoek in mijn hyves inbox

_O-

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:11

Arabesk schreef:
whoehahahaha een van mijn 'vijanden' van vroeger die zich te goed voelde om met me te praten, hangt nu voor een 'vriend' verzoek in mijn hyves inbox

_O-

Zoooo leuk dat hyves :=
Ik zeg weigerennnnnn :P
Offe een pb wie ben jij :? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:13

@ Nixx, daar ben ik t ook mee eens, sommige mensen hebben een knal oranje hoofd en de rest is bleek haha dat vind ik ook geen gezicht. Of mensen die normaal gesproken sproetjes hebben en die je dan door de make-up laag niet meer ziet. Teveel make-up is sowieso niet mooi. Vroeger droeg ik ook te veel na mijn inzicht. Ik werk nu in een zonnestudio en heb dus een mooi kleurtje en heb ook geen foundation meer nodig om een kleurtje te hebben.

Ook zie ik idd wel eens meisjes met van die plakkerige gewimperde mascara, dan zijn de wimpers aan elkaar geplakt en lijken ze minder en dikkere wimpers te hebben..vind ik ook niet mooi.

Maar roodharigen zijn over het algemeen erg bleek ( en worden ook niet bruin ) en dat vind ik niet mooi dus, vroeger al niet ;)
Maar daarin tegen kan een roodharig iemand natuurlijk wel een knap persoon zijn, alleen is in mijn ogen dat het minder mooie aan zo'n iemand :)

Maar pesten puur om uiterlijk vind ik laag en kinderachtig, vaak is het jaloezie, waarom zou je anders zo iemand de grond in boren op t uiterlijk?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:19

Nou, de populaire dames van mijn middelbare school zijn allemaal errug succesvol geworden: studeren allemaal geneeskunde :)
Ik was vroeger best een leuk kind om te zien, alleen wat mager :P Nu ben ik ook nog steeds wel leuk om te zien. Ik lijk nog steeds op de foto's van vroeger :)

Dus helaas de etters van vroeger zijn errug succesvol hahaha :D Niet heel gek, slimme dames en een leuk koppie :) De puberteit en hun onzekerheden zijn ook overgewaaid, dus zijn aardige dames.
Voor hun was het ook niet altijd makkelijk, altijd zo populair zijn is ook best een zware dagtaak! Ik was blij dat ik in de middenmoot zat, geen druk op mijn schouders om mooi te zijn en ik viel ook niet buiten de boot.

Ik heb altijd wel medelijden met pesters... dat je zelfs zo onzeker bent dat je anderen de grond in moet boren is treurig.