Abortus: voor of tegen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:18

UlbeH schreef:
Nou de liefde zit diep.


Volgens mij snap je het niet.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:19

UlbeH schreef:
Nou de liefde zit diep.


Als je vriend van je verwacht om een heel ander leven te nemen dan jij wil?? nee.

Jij zou wel bereid zijn om jezelf de rest van je leven in je huis op te sluiten en alleen onder begeleiding van je vriend buiten te komen omdat hij dat leuk vindt??

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:20

Tessebes"]
[quote="UlbeH schreef:
Nou de liefde zit diep.


Volgens mij snap je het niet.
[/quote]

Valt weinig aan te snappen eigenlijk, als je vriend wel kinderen wilt is er geen discussie mogelijk, zoek maar een ander. is niet zo moeilijk.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:20

In goed overleg kan veel maar zo, onder dwang, nee dank u!

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:21

laurae"]
[quote="UlbeH schreef:
Nou de liefde zit diep.


Als je vriend van je verwacht om een heel ander leven te nemen dan jij wil?? nee.

Jij zou wel bereid zijn om jezelf de rest van je leven in je huis op te sluiten en alleen onder begeleiding van je vriend buiten te komen omdat hij dat leuk vindt??
[/quote]

Denk jij dat dat zo is als je kinderen heb?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:22

Ik sluit me volledig bij Tessebes aan. Toen ik Dick leerde kennen heb ik hem direct verteld dat ik geen kinderwens heb. Inmiddels zijn we tien jaar verder en bereik ik een kritische grens in het nog wel of niet kinderen op de wereld zetten,en ik wil ze nog steeds niet.

Stel nou dat Dick ineens toch kinderen wil, dan is dat ontzettend jammer voor hem, maar daar kan ik hem niet helpen. Het staat hem vrij om de voordeursleutel in te leveren en een geschiktere levenspartner te gaan zoeken. Daar zou ik heel veel verdriet van hebben, maar ik offer m'n lijf en m'n leven niet op voor een kind....
Heeft dat met liefde voor een ander te maken UlbeH, of zou ik misschien van mezelf houden, al lijkt dat tegenwoordig vies te zijn om te zeggen....

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:22

[quote="UlbeH
Valt weinig aan te snappen eigenlijk, als je vriend wel kinderen wilt is er geen discussie mogelijk, zoek maar een ander. is niet zo moeilijk.[/quote]

Hoe zie jij dat ongeveer voor je dan?['weet je wat schat, we nemen 2 dagen in de week kinderen, en voor de rest leiden we ons eigen leven'?? Bij kinderen is er geen mogelijkheid van een compromis, het is of volmondig ja, of volmondig nee.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:23

Ach iedereen is wel een beetje narcist denk ik zo.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:23

UlbeH"]
[quote="Tessebes"][quote="UlbeH schreef:
Nou de liefde zit diep.


Volgens mij snap je het niet.
[/quote]

Valt weinig aan te snappen eigenlijk, als je vriend wel kinderen wilt is er geen discussie mogelijk, zoek maar een ander. is niet zo moeilijk.
[/quote]

Een discussie is wel mogelijk, maar als ik geen kinderen wil, dan wil ik geen kinderen. Als hij daar geen vrede mee kan hebben, dan zal hij een andere vrouw moeten zoeken, die wel kinderen wil.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:23

UlbeH"]
[quote="laurae"][quote="UlbeH schreef:
Nou de liefde zit diep.


Als je vriend van je verwacht om een heel ander leven te nemen dan jij wil?? nee.

Jij zou wel bereid zijn om jezelf de rest van je leven in je huis op te sluiten en alleen onder begeleiding van je vriend buiten te komen omdat hij dat leuk vindt??
[/quote]

Denk jij dat dat zo is als je kinderen heb?????
[/quote]

Dat was een voorbeeld, en is waarschijnlijk nog niet half zo ingrijpend als kinderen nemen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:23

Het is niet voor niets zo dat het willen van kinderen (en de ander niet) een acceptabele reden is om te scheiden.

Sluit me geheel bij Sonja aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:24

Ulbe, laten we het eens omdraaien en over een iets andere boeg gooien. Stel je voor dat jij en je partner wel kinderen willen, maar dat blijkt dat jij ze niet kunt krijgen. Je partner besluit dat de kinderwens het belangrijkste is en vertrekt om een andere partner te vinden die die wens wel kan vervullen.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:25

Natuurlijk, er gaat een hoop veranderen in je leven, je bent niet zo flexibel meer, maar om nou te zeggen dat je de rest van leven opgesloten zit gaat me iets te ver. En vergeet niet, je krijgt er werkelijk een hoop voor terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:25

Ik heb een vriend gehad die per se kinderen wilde..... Dat is dus ook al jaren een ex-vriend.....

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:25

Persoonlijk vind ik dat lov. wel een erg goed punt hier aanstipt.
Hoe zit het dan?

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:26

Tja lovely, dan is er nog een andere manier namelijk Adoptie of anders de spermabank.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:26

UlbeH,
Wat zou jij doen, als je na een aantal jaren met je vriendin samen te zijn geweest, en jij beseft dat je graag kinderen wil, en zij wil er geen... Dit na er grondig over gepraat te hebben? Vraag ik me eigenlijk af nu?
Zet je haar dan zo onder druk met het argument 'nou bij jou zit de liefde ook diep'?
Kinderen is een beslissing die je samen moet nemen, en idd als de een er vast van overtuigd is geen kinderen te willen, moet de ander zich erbij neerleggen... je moet met 2 dezelfde mening hierover hebben om je kinderen een goede thuis te kunnen geven.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:26

UlbeH kan de quote niet meer vinden, maar je vroeg mij of ik abortus niet misdadig vond.

En nee, dat vind ik minder misdadig dan een kind op de wereld zetten dat ongewenst is. Voor een kind moet je de verantwoording kunnen en willen nemen om dat op te voeden tot een zelfstandig mens.
Abortus is zeker NIET mijn eerste keuze, maar ik vind wel dat de mogelijkheid moet bestaan voor mensen die die verantwoordelijkheid niet aan willen en/of kunnen. Een ongelukjes zit tenslotte in een klein hoekje.
Tenslotte wordt je 80 jaar met de gevolgen geconfronteerd, als je een kind op de wereld zet waar niet naar omgekeken wordt. En heeft dat kind er zelf ook 80 jaar last van.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:27

nee ULbeH, jij vindt dat je een hele hoop terug krijgt voor al dat ongemak, Ik heb geen kinderwens dus ik zal er ook nooit voldoening uit kunnen halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:27

UlbeH schreef:
Natuurlijk, er gaat een hoop veranderen in je leven, je bent niet zo flexibel meer, maar om nou te zeggen dat je de rest van leven opgesloten zit gaat me iets te ver. En vergeet niet, je krijgt er werkelijk een hoop voor terug.


Je krijgt er zeker een hoop voor terug....
M'n carriere zou afgelopen zijn, m'n paard zou ik moeten verkopen etc etc.
Ik heb 24 jaar gewacht voor ik een eigen paard had, waarmee ik urenlange ritten in m'n eentje kan maken of met iemand erbij, dat is m'n lust en m'n leven.
Babies vind ik niet leuk. En nee, ze ruiken ook niet lekker, tuttelen hou ik niet van en van poepluiers moet ik overgeven.

Dus ehhhhh wat krijg ik er voor terug dan? Kinderbijslag ipv m'n bovenmodale salaris waar ik nu met veel plezier voor werk?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:31

Als je niet alle 2 kinderen wilt hebben, moet je er niet aan beginnen, punt.
Als daarin echt een levensgroot meningsverschil bestaat kun je inderdaad beter de relatie verbreken.

Als mijn partner morgen besluit dat hij graag wil emigreren, vind ik het prima, maar dan wel zonder mij Haha!
Als ik morgen een baan vind aan de andere kant van NL en daarvoor moet verhuizen, zegt mijn partner ook, prima, maar dan wel zonder mij

Dat betekent dus dat je soms dingen moet inleveren om je relatie in stand te houden en het is voor ieder persoonlijk hoever je daarin wilt gaan.

Als ik heel graag kinderen had willen hebben en mijn partner pertinent niet of omgekeerd , dan denk ik dat het beeindigen van onze relatie op dat moment zeer zeker ter sprake zou komen.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:32

Sonja, mijn zegen heb je hoor, ik heb een zoontje van 2 jaar en een paar maanden, straks is ie uit de poepluiers. Ik heb nog steeds 3xmodaal en ik heb nog steeds een paard waar ik urenlang op rijdt. Dus zoveel verschilt het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:33

En je vrouw?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:33

Ik ben het met je eens Irene, in een relatie moet je nu eenmaal water bij de wijn kunnen doen. Het gaat niet en is niet gezond voor de relatie als de ene zijn zin doordrijft zonder rekening te houden met de andere.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:33

Sonja schreef:

Je krijgt er zeker een hoop voor terug....
M'n carriere zou afgelopen zijn, m'n paard zou ik moeten verkopen etc etc.


Hoeft niet hoor Knipoog Ik werk nog steeds en heb nog steeds een paard en ergens tussendoor scharrelen er nog steeds 2 kinderen rond die mij gisteren nog verzekerden dat ze van alle klasgenootjes het leukste huis hadden om in te wonen Lovers