Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:25

wij betalen ong gemiddeld 50 euro aan boodschappen per dag
edit: zijn we met 2 volwassenen en 3 kinderen en soms 4 kinderen en dan me dieren niet meegerekend
Laatst bijgewerkt door booster op 29-09-09 11:28, in het totaal 2 keer bewerkt

bulck

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:27

ik ga een keer per week winkelen, en dat meestal rond 125 euro.
Daar is wel niet mijn eten bij inbegrepen dat ik op het werk krijg.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:32

Wij zitten ook op zo'n 45 euro per week aan boodschappen bij de super. Rest is moeilijk in te schatten. Ik heb net bijv. voor 25 euro aan vlees gekocht bij de slager om in te vriezen. Wij zijn dan met z'n tweetjes en doen niet echt zuinig met shoppen. Westfries brood, regelmatig rundvlees en vlees van de slager (die trouwens niet duurder is dan Deen), maar ook regelmatig bakje olijven, veel pakken Crystal Clear etc.

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:32

bulck schreef:

:wow: eet jij kreeft

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:34

orienta schreef:
bulck schreef:

:wow: eet jij kreeft

HAha nee, maar zoek maar eens gezond eten uit.

orientaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:34

nou van 125 euro per week kan ik iedere dag biefstuk en kreeft eten hoor ;)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:36

Ik heb een kleine 100 euro per maand, voor mezelf, mijn kindje, 2 GROTE honden en in ieder geval in het weekend ALTIJD 1 of 2 extra eters.
Veel verleidingen laten staan, enkel het noodzakelijke kopen en aanbiedingen, aanbiedingen, aanbiedingen... Kindje is helaas ook niet gemakkelijkste, mag alleen maar hypoallergene voedingen (a 15 euro per pak) en kan alleen maar tegen pampers (toch altijd een paar euro duurder). Maargoed het gaat precies..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:37

Pinda_Dipje schreef:
Ik heb een kleine 100 euro per maand, voor mezelf, mijn kindje, 2 GROTE honden en in ieder geval in het weekend ALTIJD 1 of 2 extra eters.
Veel verleidingen laten staan, enkel het noodzakelijke kopen en aanbiedingen, aanbiedingen, aanbiedingen... Kindje is helaas ook niet gemakkelijkste, mag alleen maar hypoallergene voedingen (a 15 euro per pak) en kan alleen maar tegen pampers (toch altijd een paar euro duurder). Maargoed het gaat precies..

Pff respect, ik zou het daar echt niet mee redden

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:38

Bulck: Wij maken 120 euro op per week, We zijn met een gezin van 8 of 9 en wij eten ALTIJD gezond. Altijd aardappelen met vlees en groente. En we komen NOOIT te kort! ;) Met hoeveel ben jij dan?!

EDIT: We eten 1 x in de week patat.. :)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:56

ik besteed 170 euro per maand aan boodschappen, dus ongeveer 40 in de week. Ben alleen en heb 1 kat. Van die 170 betaal ik ook het kattengrind en 1 zak roal canin.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:17

Wij zijn ook met zijn 2en.
Per week besteden we tussen de 50 en 70 euro aan boodschappen. soms kunnen we er nog een keertje van eten bij de shoarma- of pizzazaak, een andere keer komt dat er nog overheen.
We doen normaal gesproken 1x per week boodschappen. zowel bij de Aldi, als de AH. Soms naar een andere winkel in plaats van de Ah omdat die bij ons niet de lekkere smaken Karvan Cevitan limonade heeft die wij graag drinken (cranberry en appel-bes)

Ik let op aanbiedingen, vooral met kruidenmixen voor maaltijden, potten saus, af en toe kant en klaar/maaltijdsalades wat in de aanbieding is (lang leve de hamsterweken ;) )

Ik koop verse groente en fruit grotendeels bij de Aldi tenzij de Albert Heijn een goede aanbieding heeft.
Diepvriesgroente weer bij de AH (verschillende soorten roerbakmixen, die zijn goedkoper dat de verse varianten en los ingevroren, dus goed per bevroren portie uit de zak te halen.
Sperziebonen hebben we ook in de diepvries liggen op voorraad.
We kopen wel het dure vers afgebakken brood van de AH, en ook dat gaat in de vriezer en wordt per aantal sneetjes wat we nodig hebben er uit gehaald (3 broden per week met zijn 2en)
Vlees in groot verpakking bij de Aldi, en dan vooral de porties rundergehakt en los ingevroren kipfilet uit de vriezer.
Met sla kies is vaak ijsbergsla omdat je daar meerdere keren van kunt eten, een bakje tomaten, een komkommer, courgette, champignons, paprikamix etc. kun je ook verspreiden over meerderen maaltijden. In de winter eten we ook wel wortelen mee van de paarden zo lang ze vers zijn :P Prima kwaliteit!

We eten zelden groenten uit pot of blik. Goedkoop, maar ik vind het niet zo lekker.

Als ik over heb bewaar ik het vaak voor tussen de middag, is het voldoende voor 2 personen dan eten we er samen nog een dag van.

Kaas en vleeswaren ook bij de Aldi en dan geseald omdat dat langer houdbaar is en goedkoper dan vers gesneden.

Aan de ene kant doen we zuinig met dingen, en kiezen we bewust voor de goedkopere variant, aan de andere kant kiezen we ook voor lekker en luxe wanneer de kwaliteit erg verschilt en hebben ook elke week voldoende lekkere dingen als koekjes en dropjes en chips etc. in huis.

Het lijkt soms wat tegenstrijdig, maar uiteindelijk kom je dan redelijk uit met je budget. Zouden we minder vaak buiten de deur eten, konden we nog luxer boodschappen doen.

Konijn eet rauwe groenten en fruit en stukje brood met de pot mee, en krijgt gras/paardenstekken/weegbree uit de wei of tuin, hooi en wortelen van de paarden en maiskolven die zijn blijven liggen na het oogsten van het maisland tegenover ons. Heb een zak droogvoer, maar daar doe ik dus al erg lang mee.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:19

rond de 90/100 euro. voor 4 personen :) incl 2 katten

knuffeldier@ zo dat vind ik nog aardig veel :+ 170 voor in je eentje :j

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:23

bulck schreef:
Pinda_Dipje schreef:

Pff respect, ik zou het daar echt niet mee redden

Tis weleens een gedoe ja, dat zeg ik eerlijk... Ik vind het ook altijd superfijn als mijn moeder wat boodschapjes mee neemt (Meestal wat lekkere dingetjes of een pak schnitzels/cordonbleu's) en vrienden springen ook nog wel eens bij. Paar maanden geleden (toen ik er alleen voor kwam te staan) was het echt een hele omschakeling, van bijna 100 euro in de week naar slechts 100 euro in de maand en waren er echt wel eens momenten dat ik 2 weken lang droog brood zat te eten om te zorgen dat het kleintje niets tekort kwam :(:) Tot 9 maanden borstvoeding gegeven, dus drukte de kosten al enorm godzijdank haha.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:39

Mensen die zeggen het niet te kunnen redden van een bescheiden bedrag, zouden het voor de gein eens moeten proberen :j

Verbazingwekkend hoe crea je kunt worden dan!

Aardappeltjes die ik kook en die overblijven, bak ik de dag daarna op, is nog eens heel lekker ook. Een restje gehaktbal? Krijgt manlief de volgende dag mee op brood met wat mosterd, vindt ie heerlijk! Rijst over? Ik eet het de volgende dag net zo lekker weer op hoor, hier wordt nauwelijks iets weggegooid :n

Verder letten op de aanbiedingen, dingen combineren, grootverpakkingen kopen bijvoorbeeld (Ik koop vaak bijv. een kilo gehakt, waarmee ik dan én pasta kan maken, én gehaktballen, én soepballetjes kan draaien, én lasagna, en het is veel goedkoper!)
Groenten van het seizoen is goedkoper, op de markt kun je je slag slaan qua fruit en groenten, brood bij de AH is bijv. 3 voor 3 euro aan het begin van de week, dat vriezen we in.

In het begin denk je: poe poe, wat een gedoe, maar het werkt wel en op een gegeven moment merk je dat je er een kick van krijgt om zulke dingen te doen! Ook een tip: Soms DENK je goedkoop uit te zijn met aanbiedingen, maar dat is helemaal niet zo! Als de Coca Cola in de aanbieding is, is die altijd nog duurder dan het eigen merk van de supermarkt. Mijn tip: alles wat onderaan de schappen ligt (dus niet op ooghoogte) is vaak goedkoper.

Waarom duur gebak kopen? Pakje bladerdeeg en een paar appels en voila - appelflappen en ze smaken nog lekkerder ook! :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:49

booster schreef:
edit: zijn we met 2 volwassenen en 3 kinderen en soms 4 kinderen en dan me dieren niet meegerekend

Wat eten jullie dan wel niet???
dan moet je haast wel het duurste van het duurste eten.
€50,- * 30 dagen = €1500,- per maand aan eten (typfoutje, mag ik hopen)

Ik denk dat ik alle uitgaven/ bonnetjes maar eens een maand ga bewaren, kijken wat we dan kwijt zijn.
Heb afgelopen week 30 verse amerikaanse hamburgers gehaald voor €7,- (met 50% sticker), alles in zakjes verpakt en in de DV gedaan, kunnen we weer een poosje mee vooruit.
Brood haal ik altijd de begin van de week van de AH

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:00

Ik ben een echte zeurpiet als het gaat om eten :+
Ik wil elke dag gezond en gevarieerd eten en niet twee dagen achter elkaar hetzelfde :j

Wij zijn aan boodschappen ongeveer 80 euro kwijt per week (excl. rookwaar) 2 pers + in het weekend een kind :)
Ik haal bijna alles bij de Lidl, behalve brood, wasmiddel, verse vis, koffie en bier + rookwaar :+ Ook eten we vaak Vis, Biefstuk of carpaccio. Ik hou van koken en bakken, dus eens in de week staat hier ook een versgebakken taart of cake :9 Ik hou eigenlijk nooit restjes over en als ik die wel over hou, vries ik het in voor de dagen dat we laat thuis zijn of gewoon te weinig tijd hebben om te koken.

De dingen die wij niet bij de Lidle willen of kunnen halen, halen wij bij de Super :j

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:03

Ja denk dat de soort winkels ook nog wel verschillen. Ik ga bij delhaize winkelen (denk te vergelijken met een albert heijn bij jullie in NL)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:03

Per week geven wij ongeveer € 130,- uit aan boodschappen (dat is wel inclusief roken, ongeveer een slof per week). Maar van de € 85,- die we dan overhouden kopen we wel alles (eten, toiletartikelen, schoonmaakdingen enz.)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:26

Erg weinig. Maar ik kan het nu nog niet precies meten omdat ik van thuis nog meekrijg en 's weekends ook thuis ben.

Deze week: zo'n 15 tot 20 euro. En dan ben ik me te buiten gegaan aan gepelde garnalen (wat zijn die krengen duur)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:00

jeetje ik weet op het moment gewoon niet eens wat we uitgeven aan boodschappen, ik wil altijd veel op voorraad hebben (en ja de winkel in nog geen 3 min hier vandaan) maar ik koop echt veel. ook veel extra dingen, maar als ik dit zo allemaal lees wil ik het toch eens bij gaan houden wat ik allemaal uitgeef. ik doe trouwens alle boodschappen bij de c1000

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:25

Ik denk dat ik per maand rond de 150 euri kwijt ben aan boodschappen. Ik schuif heel regelmatig (3-4 keer per week) aan bij pa en ma om te eten. Doe het niet voor het :$ , maar voor het gemak :o Geen puf om zelf te koken... :+

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:53

Mocca schreef:
Ik, student, doe voor ongeveer 15 euro per week boodschappen, maximaal. Vaak ben ik een euro of 10 kwijt. Hier eet ik dan 5 dagen van, weekend eet ik bij mijn ouders of op mijn werk. Ik doe boodschappen bij de Lidl en de Super de Boer (alleen aanbiedingen en bepaalde merkartikelen, want duuur). Heb altijd verse groenten en vers fruit in huis, brood, vleeswaren, eet gewoon normaal. Frisdrank en snoepzooi haal ik bijna nooit in huis, dat scheelt wel, en ik kook ook voordelig. Vaak ovenschotels waarvan dan nog 2 porties in de vriezer gaan en vlees haal ik bv per kilo in de aanbieding, of 5 kipschitzels met 35% korting en dan in de vriezer. :)

respect!!! echt waar!! dat kan ik echt niet! ;) minimaal 40 euro ( waar ik 60 kan besteden ) maar dan krijgen mijn dieren ook duur voer! althans mijn hond! ;)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:06

Tja, ik ben student, eet in het weekend bij mijn ouders, en hoef niet elke avond een luxe maaltijd. Geen huisdieren waarvoor ik voer hoef te halen en ik haal maar boodschappen voor één persoon. Eet gewoon vaak aardappelen, vlees en groente, of pasta, rijst etc. Is prima te doen hoor, ik haal altijd maar eens in de zoveel tijd vlees in de aanbieding, en een aantal kilo aardappels. Dan hoef ik alleen nog maar brood te halen (en dan best luxe brood, en eierkoeken en ontbijtkoek), groente, zuivelproducten etc., maar haal ook verpakte koeken voor mee naar school en af en toe snoepjes, koekjes oid. Ach, ga naar de Lidl en daar haal ik bijna alles, verder doe ik maar één keer per week boodschappen. Ik vind spul van de Lidl prima, ga er echt niet 3 keer zoveel aan uitgeven bij de Super de Boer.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:13

annastasia schreef:
booster schreef:

Wat eten jullie dan wel niet???
dan moet je haast wel het duurste van het duurste eten.
€50,- * 30 dagen = €1500,- per maand aan eten (typfoutje, mag ik hopen)

nee hellaas geen typ fout.
we zijn met mijn vriend en ik en dan 3 kinderen van 19/17 en van bijna 4 jaar in huis in soms komt er nog een dochter van 13.
allemaal grote eters.
als ik bv iets maak met rijst gaat er een kilo rijst in de pan.
1 kilo kip
3 zakken groenten.
2 pakken saus etc.
mijn vriend en ik roken iedere dag een builshag per dag.
iedere dag 2/3 pakken melk en 4 flessen cola.
3 mikken brood en het beleg nog niet mee getelt hier.
hier komen wij ong op gemiddeld 50 euro per dag uit de ene dag minder en de andere dag iets meer.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:39

zooooooooo wat knap.
van 50 euro in de week boodschappen doen. :oo
ik ben minstens! 100,- a 150,- in de week kwijt.
daar zit dan wel rookwaar van 2 zware rokers bij,2 honden katten, bokken en 3 paarden.
en dan moet ik al heel voorzichtig zijn.
boodschappen komen vooral van de lidl.