Rijlaarzen van de wehkamp...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:54

Bizzybijtje schreef:

hahaha ik las bovenaan bij t merk "SM Laarzen"
maar dat was dus SPM..... :+

Maar t valt mij ook op ja, broeken die op rijbroeken lijken, laarzen die op paardrijlaarzen lijken!

En ik zie weleens mensen die de mountain horse Highrider als gewone laars gebruiken!

Jildau

Re: Rijlaarzen van de wehkamp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:47

Dit viel mij inderdaad ook op!

Skinnyjeans en van die legging-broeken zijn ook net paardrijbroeken toch? Iedereen draagt hele strakke broeken en dan van die hoge leren laarzen eroverheen. Wij paarden mensen zijn gewoon echte trendsetters. :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:59

Ik zag laatst in een schoenenwinkel ariat jodphurs!

Ik dacht echt "wtf"??

En ik liep vandaag in mijn paardrijkloffie door de supermarkt, allemaal opgedirkte dames met hippe laarzen aan. Ze hebben allemaal een blik op míjn laarzen geworpen...!

Blijkbaar vonden ze die errug hip ;-)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:27

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:31

Arabesk schreef:
nog even en ik kan zonder schaamte in mijn rijkleren naar mijn werk :D

Idd ja :D

Een kennis van mij had ook een stel mooie laarzen eens aan. Ik dacht in het begin echt zo van, sinds wanneer rij jij paard, maar dat zag ik dus verkeerd :=

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:36

ik wou vorig jaar ariat laarzen kopen voor het normale leven ;)
maartoch wedstrijdlaarzen gekocht, en nu zit ik al dik een half jaar zonder paard :P dus ja...

als het zo door gaat, heb ik heerlijke winterlaarzen :D

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:26

renee16 schreef:
haha... Dit is echt een (tientallen) jaren geleden ook al in de mode geweest. Niet dat ik toen al bestond. Maar ik kreeg wat (oude) broeken van een kennis van mijn moeder die ze niet meer pastte. Zit er gewoon een rijbroek tussen ! Althans, dat dacht ik. Dit bleek dus een 'gewone' broek te zijn, maar dan incl de kniestukken en zelfs een klittenbandje aan de onderkant.

Nu was het verschil voornamelijk te merken aan de kwailiteit. Er liep geen rondgenaaid zitvlak over. En wel een naad aan de binnenkant van de broek wat de meeste rijbroeken niet hebben (dit zie je nu wel steeds vaker). De kniestukken die normaal van leer of suede zijn waren bij deze broek ipv van wat strammer juist erg glad en dus erg moeilijk om mee te klemmen ;)

Bij mij heeft hij tijdelijk gefungeerd als rijbroek haha.

:j heb ook ooit eens zo'n broek van iemand gekregen :D

Vandaag lag er inderdaad een look-a-like paardrijbroek bij de Lady Sting :j

Wat mij ook opvalt is dat je nu mensen met een witte (strakke) broek ziet en daarover hoge laarzen, a la een wedstrijdtenue :Y)

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 07:01

Die broeken vind ik echt niet mooi, Maar ik heb wel van Manfield congac kleurige laarzen (vorig jaar gekocht) ook een soort rijlaars (wel rits binnenkant:P) maar ook met dressuur boog haha. Ik zal vandaag of morgen wel even een foto posten.:) Wel hele chique laarzen

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:31

kimmert schreef:
Die broeken vind ik echt niet mooi, Maar ik heb wel van Manfield congac kleurige laarzen (vorig jaar gekocht) ook een soort rijlaars (wel rits binnenkant:P) maar ook met dressuur boog haha. Ik zal vandaag of morgen wel even een foto posten.:) Wel hele chique laarzen

zijn dat die laarzen op je profiel?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:41

haha ik bedenk me net...afgelopen winter had ik laarzen waarvan de voet precies mn rijlaarzen was haha alleen vanaf iets boven mn enkel zat ie losjes en beetje ingezak zegmaar en dan wel tot net onder mn knie.
Maar de voet was precies een rijlaars haha!

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:47

Ik zag er gister ook eentje in een legging met van die gekleurde vlakken aan de binnenkant.. echt gwn een paardrijbroek idd.. vond het erg appart, maargoed..
Ik loop ook wel is in mn paardrijkleren door de stad als ik ff snel iets moet doen ofzo.. maar om nou zo iets te dragen voor gewoon.. nee :=

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:35

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:14

Hahaha

Ik woon in de stad en zie ze ook overal staan ja.. Kan mij niet voorstellen dat mensen er ook echt mee lopen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:54

ik zie ze ook steeds vaker :P

vandaag ook weer iemand gezien met een witte strakke broek met zo'n laarzen erover heen, wit truitje erop :+
maar ik vind ze eigenlijk wel leuk :)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:39

Ik ken iemand die haar leren rijlaarzen aan heeft gehad onder een rokje.
Ik zou me heel ongemakkelijk voelen haha

Edit: even iets verduidelijkt

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:15

Ik heb soort zulke laarzen gekocht vond ze eerst niet leuk, nu wel :D alleen sommige lijken idd echt op paardrijdlaarzen :P

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:44

Ik wou hier ook een topic over gaan aanmaken, maar toch eerst even de zoekfunctie gebruikt!

En jaa hoor, jullie merken het dus ook. Ik liep gister in Scheveningen nou alle schoenenwinkels stonden er vol mee!
Ik lachte echt mensen daar ter plekke uit, een vrouw die er echt niet uit zag alsof ze op paardrijden zat ging ze passen met ook van die 'nepsporen'. Nou me moeder en ik stonden d'r echt aan te kijken van; "Volgens mij weet jij niet eens dat dat paardrijlaarzen zijn?"

En voor mannen de Jodphurs. Dus als ik nou over straat fiets met me jodphurs en me paardrijbroek lijkt het net alsof ik mannenschoenen draag.
Trouwens die geruite sokken over je skinny moeten er dus ook aan komen :+

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:48

Nou mooi die mode allemaal. Ik heb in ieder geval alles in huis om mee te kunnen doen :+ Paardrijlaarzen, jodphurs en de geruite sokken..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:11

Ik heb laatst in een kledingwinkel ook een vrouw met zwarte hoge laarzen, witte broek en net jasje gezien.
Was een chique (of bekakte) vrouw, netjes knotje in haar haar en dan deze kleding.
Ik wist niet wat ik zag, nee, ik vind het echt niet mooi hoor!

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:15

Mij is het hier nog helemaal niet opgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:17

@ prii_boy: moet je eens opletten op die laarzen :) dan gaat het je pas opvallen :P

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:20

ik heb ook nog laarzen die ik ook best wel op rijlaarzen vind lijken, maar dan zonder dressuurboog, zal even een fotootje maken.
ik had zelfs 1 keer overwogen ermee te gaan rijden, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan :+

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:23

Twee jaar terug had je al in de zomercollectie van L'argentina een laars met een spoortje eraan. En nog langer geleden stonden er al Petries in de Elle, als nieuwste mode-item. En je ziet ook al heel lang mensen met witte spijkerbroek, bruine laarzen en polo. Precies wat een poloruiter aan heeft
Vind ze eigenlijk wel leuk, als ik geen leuke laarzen kan vinden dit seizoen betsel ik misschien wel wat unieks bij Lipica.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:23

ah joh!
2 jaar geleden zag ik echte petries in een gewone schoenenzaak staan.. en.... ze waren nog duurder ook dan bij een gewone ruitershop! :=
leuk, koop je petries al voor meer en dan moet je je laarzen voor "gewoon" gebruik nog stevig inlopen ook!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:27

oh en.. het gaat nog verder ook:
- heb mn petries altijd voor de deur staan hier, lekker onder het zand van de bak. Komt een vriendin van mij hier eten en ziet mn laarzen en vraagt ontzet: Wat heb jij met je mooie laarzen gedaan? Was je naar een strand feest ofzo?
dus ik kijk haar een beetje raar aan van: hoe bedoel je?
- ja, je hebt super chique laarzen! dan ga je daar toch niet naar een strandfeest mee? nu zit er allemaal zand op!
had ze dus niet door dat het mn rijlaarzen waren en niet "gewone" laarzen.
Zij helemaal jaloers dat ik die dingen heb en boos dat ik ze afrag.. :P