Citaat:Er is ook niemand die je ervan weerhoudt om je moeder in huis te nemen. Maar dat doet niemand, stel je voor, mams stoppen we gewoon weg in een tehuis!
Zo te lezen heb jij geen flauw benul van wat het met zich mee brengt om een dementerende oudere te verzorgen en verplegen. Als iemand dement wordt, is het verzorgen en verplegen een hele intensieve 24-uurs job.
Ik denk dat er heel wat gezonde dochters, zoons, en echtgenoten zich stuk hebben gelopen voor hun demente ouder of echtgenoot. Het is gewoon niet te doen. En daarom dubbel zo triest dat je die zorg toch aan een in de regel nogal onderbezet verplegingshuis over moet laten...[/quote]
Hier toch ook een kleine opmerking over, mijn overgrootmoeder (97 jaar), woont nog gewoon thuis, één van haar kinderen woont bij haar in, en die wordt om de dag afgelost door één van de andere kinderen. Ze is bedlegerig, dementerend, maar gelukkig thuis. Het kan dus wél, maar het kost ook veel moeite en opoffering. Ik weet alleszins dat ik later veel moeite zal doen mijn grootouders/ouders uit een tehuis te houden.
edit: nu ik erover nadenk heeft geen enkele van mijn overgrootouders in een tehuis gezeten, goed, er waren aanpassingen nodig, zoals thuiszorg, en een lift installeren omdat mijn overgrootvader niet meer goed ter been was, enz, maar langs beide kanten van de familie werden 'de oudjes' gewoon thuis verzorgd.