Fulltimers! Hoe redden jullie het qua tijd.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:56

Anky rijd haar eigen paarden wil wilde ik nog even toevoegen aan mijn bericht ;)
Laatst bijgewerkt door Mizoan op 05-08-09 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:56

Zilfstar, jeetje, respect voor jouw organisatiekunde! :D
Lijkt me onwijs druk/zwaar wat je allemaal moet doen!

Sowieso vraag ik me af of ik het wel zou redden als we (stel) in de toekomst aan kinderen zouden beginnen. Ik denk dat ik dan wel een aantal dingen zou moeten bijstellen. Zeker als ik ook nog wat tijd voor mijzelf wil hebben. :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:58

Meld zich!! Werk 40 uur in de week en heb een eigen paard en nog een veulen erbij gekocht.

Sta op dezelfde stal als Mo maar nu heeft Jim rust en staat dag/nacht op het weiland. Straks als het seizoen weer voorbij is gaan we weer trainen!

Ik heb een bijrijdster voor 1 dag in de week en meestal op zaterdag. Ik woon samen en dan kunnen we mooi de boodschappen en vooral het huishouden doen.

Mijn vriend werkt ook fulltime en maakt af en toe nog meer uren dan ik. Heb het zo met hem afgesproken dat hij doordeweeks kookt en dat als ik van Jim thuiskom het eten klaarstaat(hoe bedoel je decadent...). In het weekend doen we de boodschappen en doen we het huishouden!

Vrienden zien we vooral in het weekend net als familie.

Maar af en toe moeilijk te combineren allemaal!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:01

Ik begin niet eens aan een bijrijder, ook al heb ik jaren zelf bijgereden voor anderen. En het is echt niet zo dat ik niemand op mijn paard wil ( al moet ik ook niet iemand hebben die me rijtechnisch niet ligt zeg maar ), maar als ik zie wat voor drama's er allemaal van kunnen komen. Ik ben ook niet zo'n bijzondere amazone ( nog nooit verder dan de L2 geraakt ) maar ik wil wel dat mijn paard op mijn manier gereden word. En degenen die bij mijn instructrice lessen zijn allemaal al voorzien.
Mijn man is 6 avonden in de week thuis, dan ga ik naar mijn paard. De ene avond dat hij er niet is ivm studie, begin ik om 7 uur op mijn werk en vlieg dan nog even langs stal voor ik naar het KDV race. Voor de rest wordt hij elke dag buiten gezet en weer binnen, krijgt zijn voer op tijd etc. dus voor mijn paard is één zo'n dag geen probleem.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:02

@Nadir: Ach soms moet je hier over de berg strijk heen klimmen hoor. Maar ik heb eraan toegegeven dat ik NOOIT zo netjes kan zijn als mijn moeder en mijn schoonmoeder. Ik ben er dus mee gestopt om dat te proberen. :Y)

Wat betreft de kids hebben we enkele gelukjes. Ik woon tegenover school ( :D ) en ik werk thuis. Dus ziekte, besprekingen etc. Het komt op mij neer maar ik ben er dus wel altijd. We hebben een grote kamer op de eerste verdieping waar mijn kantoor zit en daar hebben we ook de speelhoek van de kids en een logeer/TV hoek waar de kinderen kunnen liggen als ze ziek zijn. Dus ook met druk werk kan ik werken en op de zieke letten. En tsja dat je een kind met een beperking krijgt... dat pas je in. Hij zit in elk geval op gewoon onderwijs (montessori) en krijgt vanaf dit jaar een zogenaamd rugzakje dus extra begeleiding op school.

Maar ik blijf erbij dat ik het makkelijker heb omdat ik mijn werk naar de avond kan verschuiven als de kids slapen. Dat kunnen al die fulltimers hier niet die op kantoor e.d. zitten. Of buitenwerk doen.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:06

.
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharon_Jims

Re: Fulltimers! Hoe redden jullie het qua tijd.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:09

Ik ben erg blij met mijn bijrijdster! Eigelijk net een kloon van mijzelf!

Ze doet Jim echt super! En rijdt eigelijk altijd buiten met hem.

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:12

Het is niet erg een bijrijder te hebben, wat niet mijn keus is, het is veel moeilijker een bijrijder te vinden, die het zelfde denkt als jij.
De vorige heeft het zelfs gespresteerd om mijn paard een ondernek te kweken.
hmmmm, volgens mij zitten we dan niet op dezelfde lijn wat betreft de manier van rijden
Laatst bijgewerkt door suus27 op 05-08-09 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:13

ik werk bij een detacheringbureau minimaal 40 uur per week op kantoor en daarnaast heb ik nog 24-uur oproepdienst ook in het weekend dus als er een probleem is dan moet ik weer rijden....
Ik sta op om 6:30 (als ik niet wakker gebeld ben :( ) dan even met me hond lopen en om 7:50 zit ik in de auto om naar kantoor te gaan, waar ik om 8:15 weer me pc aanzet. Gelukkig worden de paarden smorgens buitengezet door de eigenaar van de stal en laat mijn moeder mijn hond smiddags uit..
Ik mag me handen dichtknijpen als ik om 18:00 het kantoor verlaat dan snel naar huis om me hondje uit te laten, snel langs de winkel dan naar me paardje om de stal uit te mesten, dan nog even rijden als me vriendin ook vrij is...
om 9 a 10 uur kom ik thuis weer even snel iets eten, met de hond lopen, douchen, teletekst kijken en dan oogjes dicht!

De weekenden zijn gelukkig iets rustiger, ik zit wel vaak bij onze werknemers omdat er problemen zijn maar gelukkig reizen ze bijna allemaal om het weekend naar het thuisland waardoor ik me huis even grondig kan schoonmaken want van maandag tot vrijdag gaat dat met de franse slag…..
Dan lekker heel veel paardrijden en de grote boodschappen binnen halen…. :))

en dan helaas is het weer maandag…. 8)7

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:13

Zilfstar, daar heb je wel gelijk in, het is inderdaad wel onwijs handig dat je vanuit huis kan werken. :j En helemaal slim van je dat je kinderen bij jou op de kamer kunnen spelen/slapen. Hoewel dat soms ook wel voor afleding zal zorgen, haha! :D

Dan nog vind ik het allemaal best zwaar. :o Maar ik denk dat jij er inmiddels al wel aan gewend bent.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:16

Ik vind het best wel heel knap als je thuis kan werken, ik denk dat ik dat niet zou kunnen :+

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:19

Ik werk 36 uur uur per week.
Mijn paarden staan aan huis. Ook hebben we een rijbak aan huis zodat we altijd eventjes tussendoor kunnen rijden ;)
We hebben een boederij voor dubbele bewoning, mijn ouders zijn mijn buren!
Mijn moeder en zusje hebben de paarden ook bij het huis en we doen veel samen!
Mesten doe ik na mijn werk (nu met goed weer staan ze dag en nacht buiten)
Ik heb zelf nu 1 merrie, 2 veulens en 1 shet en nog tijd over voor andere dingen ;)
Mijn vriend werkt ook 5 dagen en doet thuis het weidebeheer en helpt flink mee in het huishouden.

Een weekendje of dagje weg met zijn tweeen is op deze manier ook altijd mogelijk dan verzorgt mijn moeder de paarden en de rest van de boederij beesten.. (geiten en kippen)
Vindt het super zo!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:20

Ik zou ervoor tekenen Smurvaas, lekker eerst de paarden doen, dan wat werken, eten wat huishouden en daarna weer werken...
Droomt ondertussen lekker verder ha ha ha zzzzzzzz

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:24

Tsja, je moet net zo goed discipline hebben om door te blijven werken en niet nog even snel ditjes en datjes te doen. Het is echt wel een kwestie van plannen. Zeker met 2 kids erbij. Oja en NOOOOOIT denken: effe 10 minuutjes Bokken, want voor je het weet zit je er een uur achter waarin je ook had kunnen strijken, zuigen, boodschappen doen etc.

Moet zeggen dat ik nu de vakantie lastiger vind omdat met de kids erbij alles langzamer gaat en je lang niet alles achter elkaar kan doen. Maar goed nog 2 en een halve week en dan zijn ze weer naar school en heb ik weer rust hahaha! (ben gek op me kinderen hoor)

Sharon_Jims

Haflingertje klinkt ideaal!!

Gelukkig heb ik vaste tijden en hoef niet over te werken! En heb ik Jim redelijk vlakbij mijn werk staan. Is ongeveer een kwartiertje met de auto en vanaf huis ongeveer 20 min.

Voorheen was ik dik 1,5 uur per dag aan het auto rijden om bij de paarden te komen en weer naar huis te gaan!

smurvaas

Ja, zo zou het bij mij ook gaan...en vergeet, zeker met dit weer, het strand niet ;)

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:35

Mag een fultime student met bijbaan zich ook melden? :o

Opdit moment heb ik wel vakantie maar heb ik een werkweek van 40 uur waarvan de woensdag vrij.
Als ik naar school ga dan werk ik op zaterdag erbij dus dan zijn "werkweken" ook wel rond de 40 a 50 uur.

Het is te doen maar dat het nou altijd makkelijk is kan ik niet zeggen.
Ik woon op mezelf en heb 3 paarden. Gelukkig staan de paarden wel in volpension dus dat brengt wel wat rust omdat je alleen maar heen hoeft om beweging extra te geven.

Mijn huishouden doe ik op de dag dat vrij ben en op zondag als ik geen wedstrijden rijd en de rest van de week wil ik nog wel eens als er ergens tijd over is een stofzuiger er door heen halen.

Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin die tevens ook mijn instructrice is die mijn ruin rijd als ik echt niet uitkom en de pony ook nog wel eens wil pakken als haar amazone niet kan.
De 2 jarige die ik nog heb staan hoeft alleen af en toe wat worden gepoets dus dat scheelt ook wel weer een hele hoop en volgend jaar als ze wordt ingereden dan wordt ze gereden door mijn vriendin.

Ach soms zijn het drukke en gekke dagen en ben ik blij als ik om half 12 eindelijk thuis ben maar daar in tegen vind ik ook heerlijk. Ik moet er niet aan denken om elke avond op de bank te zitten want dan verveel ik me dood ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:36

Moet eerlijk zeggen dat toen ik fulltime werkte en daarnaast de boekhouding deed voor ons eigen bedrijf het beter ging dan nu :o .
Toen zat ik in een bepaald ritme en eten na 22:00 was geen probleem, een wat minder tijd om te poetsen was ook nog geen probleem, maar nu als gezin, tja huis moet toch wel netjes zijn, eerst met baby die over de grond kruipt, nu met vriendjes die komen spelen, je wordt continue opgehouden van je werk, hahaha, is echt wel ff wennen, ook nog eens bokt ontdekt :D :o .

Ik doe nu voornamelijk de boekhouding, de gehele huishouding e.d., maar heb het idee veel minder tijd te hebben.
Destijds trainde/reed ik elke dag en ging ik in het weekend op concours, ben nu blij als de hele handel verzorgd is en rijden is echt een luxe geworden.

Thuiswerken is idd fijn, maar ondertussen haalt kindlief me af en toe het hele huis overhoop tijdens het spel :D .
Verder heb je dus nooit eens echt vrij, tja ik kan moeilijk mijn grenzen aan geven, dat blijkt maar weer.

Wel erg leuk om te lezen hoe anderen het allemaal (zo net-net) redden.

Tja, ik zal zelf strak moeten gaan plannen en ook rijden als ontspanning moeten gaan inplannen, want over een jaar wil er er nog een studie naast gaan doen...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:01

Ondanks dat ik nu 5 dagen ipv 4 werk, voelt het toch als luxe. Eerder om kwart voor 5 bed uit, hooi en brok geven, zelf douchen, eten maken, paarden buiten zetten en dan om 7.00 uiterlijk richting Amsterdam. Meestal was ik daar dan om 08.30 maar ook regelmatig later. Werken tot 17.00 Weer in de file naar huis en dan om 18.30 thuis.
Nu ga ik om 07.30 weg en ben vaak om 17.15 thuis. En dan heb ik vaak nog een half uur te lang gewerkt zodat ik eens in de maand een extra vrije dag heb. Dus nu veel minder vroeg bed uit en een langere avond.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:56

Nou bedankt allemaal hoor, doe ik toch nog wat goeds in het leven hahaha, word er bijna verlegen van :)

DendroFleur, kan me voorstellen dat dit wat relaxter is voor je, jee zeg wat een schema!

Ik zou ook wel een keer een wedstrijd willen rijden, maar dat past echt totaal niet in de planning.
Misschien als hier ooit weer Concours in Hoofddorp wordt gehouden dat ik mee doe, trouwens, Marienweide is ook niet echt ver, maar toch, dat word echt een gekkenhuis als ik dat ook nog eens zou willen.

Ben al blij als ik 2 keer per week aan rijden toekom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:44

Hoofddorp is toch elk jaar 3e weekend van juni :).

Ik werk fulltime en ga normaal gesproken elke dag naar mijn paard. Nu even niet omdat hij 24/7 in het koppel loopt, ik ga twee keer per week even kijken. Dit levert mij wel heel veel tijd op die ik besteed aan andere dingen, op de bank hangen, uit, naar de film, naar het theater, buitenland, hier en daar naartoe enzovoort. Maar toch vind ik het leuk om straks weer elke dag met paard aan de slag te gaan, ik zou dat nu eigenlijk ook het liefste doen :=. Op stal laat ik alles doen, overdag buiten-en en binnenzetten, voeren, uitmesten, dat scheelt mij allemaal heel erg veel tijd en organisatie. Het kost misschien wel extra, maar ik wil niet meer op een stal staan waar ik zelf mijn paard binnen moet halen voor een bepaalde tijd of dat je het moet organiseren met anderen, ik laat het gewoon liever door het personeel doen, dat scheelt een hoop gezanik. Uitmesten doe k ook niet zelf, ik vind er niks aan en die tijd kan ik beter aan iets leuks besteden met mijn paard :). Er zijn natuurlijk ook nog andere hobbies, maar die zijn niet zo tijdrovend en plaatsbepaald als het hebben van een paard op een pensionstal.
Door de jaren heb ik wel geleerd om soms de weekenden vrij te houden om mijn eigen paard heen zodat er wat tijd overblijft om gewoon wat te hangen, van altijd maar afspraken word je ook zo jachtig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:22

Ik moet zeggen dat ik mijn drukke leven trouwens helemaal geweldig vind :) Het scheelt dat paard in volpension staat, wanneer ik er heen ga, hoe moe ik ook ben, weet ik dat dat enkel voor de ontspanning is: rijden of tutten of longeren of grondwerk, maar niks mesten en zo. Paard geeft me net bergen energie die ik vroeger niet had.

Verder put ik ook energie uit mijn werk, hoewel het soms ook slopend is.

Mijn grootste problemen zijn dat ik 1 onvoldoende discipline heb om op tijd naar bed te gaan en 2 het huishouden geregeld laat versloffen.

Maar zolang ik gelukkig ben :+ :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:29

Dat is herkenbaar Poes ! Ik ben ook niet bepaald een poetsvrouw en wel een avondmens, terwijl de wekker elke werkdag toch weer om 6 uur af gaat ! en ik dus ook te vaak tot half 7 in m'n bed blijf liggen... :o

Werk op papier 40 uur / week, maar daar komen regelmatig nog vergaderingen, bijeenkomsten en evenementen waar wij sponsor zijn bij, die ook aardig wat "vrije" tijd wegvreten. Vanaf september hoop ik ook eindelijk aan mijn scriptie te kunnen beginnen en ik denk er ook nog over om straks SPD in deeltijd ernaast te gaan doen.

Mijn 2 paarden (Salty en een jaarling) lopen aan huis en ik heb ook nog een hond. Lageveld, mijn huisgenoot, heeft ook nog 10 welsh pony's, een hond en te veel kippen. Hij werkt gelukkig vaak thuis of in het weekend en zorgt als ik weg ben dus voor de dieren. Voor ik naar het werk ga voer ik de dieren en eventueel zet ik ze buiten. Rond 19.00 uur ben ik meestal weer thuis en duik ik ook eerst de stal in (voeren, uitmesten, rijden). In de zomer rijd ik bijna dagelijks, in de winter alleen in het weekend. Dit is niet erg, want mijn paarden komen toch dagelijks buiten.
In het weekend is het tijd voor het huishaten, de tuin, vrienden bezoeken, en vooral ook meer tijd voor de paarden en pony's!

Mijn vrienden zie ik niet echt veel. Contact verloopt meestal via de telefoon / het internet. Ik woon namelijk niet bepaald bij ze om de hoek. :+ Wil hier op termijn wel verandering in brengen en weer terug verhuizen naar NL. Dan zullen m'n paarden wel in volpension komen te staan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:54

Misschien een beetje laat dit topic ontdekt :o , maar toch nog even mijn verhaal .

Na mijn paarden opleiding heb ik c.a 13 jaar in de paarden in DLD gewerkt .
Toen kon ik altijd tussen de lessen/werkzaamheden door overdag rijden , en was er s avonds
nog tijd te gaan sporten .
Heb toen heel fanatiek gereden dus ook wedstrijden etc .
Na 13 jaar had ik genoeg van de paarden wereld gezien , en koos een hele andere richting :D .
Ik werk nu 2 jaar fulltime in de logistieke sector [warehouse] , en daar worden ook regelmatig
over uren gemaakt .
Het paardrijden is van zeer fanatiek , richting ''hobby '' gegaan , dus hooguit 2 a 3 keer per week .
Mijn eigen paard geniet van zijn oude dag en staat bij een vriendin 4 km verderop aan huis , met haar 2 tinker s in een open stal houding .
Als ik ga rijden , dan dus op haar tinker s.Ze heeft een eigen rijbak aan huis , wat wel heel
makkelijk is .Is het slecht weer dan rijden we niet , en kleppen wat .
Als ik eens een dag geen tijd heb , ga ik niet naar de paarden .De paarden worden door haar
iedere dag op water /hooi /gezondheid gecheckt .
Ze krijgen onbeperkt hooi , leven een vrij leven , kunnen doen wat ze willen , beweging genoeg .

Verder woon ik alleen in mijn eigen koop appartement , het huishouden /kleren wassen doe ik hoofdzakelijk in het weekend .
Boodschappen , doe ik vaak vanuit het werk , koken , eten etc , dan is het ook al snel 19.00/20.00
uur .
Het rijden komt voor mij niet meer op de eerste plaats , moet er niet aan denken na het werk nog
iedere avond naar een pensionstal te moeten gaan om te gaan rijden .
Als mijn oudje er niet meer is , komt er waarschijnlijk ook geen nieuw paard meer .

Tja , zo denk je als 16/17 jarige ...paarden zijn je lust/leven en beroep .....en 20 jaar later ziet het er heel anders uit .
Paarden zijn wel leuk hoor , maar voor mij alleen nog maar als hobby .

*judith*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:52

Hier nog iemand!!
Ik had een werkweek van 40 uur en dat ging eigenlijk prima, deed het huishouden zelf, kon toch wel 5 tot 6 keer op mijn paard klimmen en af en toe afspreken met vriendinnen, vriendlief had vaak het eten klaar als ik thuis kwam.
maar nu..............

Mijn vriend is voor zichzelf begonnen samen met zijn vader (bedrijf overgenomen) en ik help daar nu in mee.
wat inhoud dat ik 1 dag minder ben gaan werken bij mijn huidige werk en heb er nu minimaal 20 uur bij mijn vriend erbij gekregen (ik werk nu tussen de 50 en 55 uur als het geen 60 uur per week is)

En wat ben ik blij met mijn 4 weken bouwvakvakantie zeg!!! :D
ff uitblazen (ben nog wel 1 dag in de week naar de zaak van mijn vriend toe gegaan)
Ik ben tegenwoordig blij wanneer ik 3 keer in de week kan rijden op mijn paard( en de puf er voor heb), het huishouden gebeurt nu vaak op zondag met de franse slag, vriendinnen moet ik echt inplannen en ik mag zelf voor het eten zorgen.

Ik zit er echt aan te denken om een schoonmaakster in te huren, maar vindt maar eens eens een goede die je alleen in je huis kunt laten.
(mocht iemand er eentje weten in Westerhaar (Overijssel) mijn Pb staat open :D )