lifaya schreef:jawel, maar ik kocht het niet

vriendin betaalde het. ik vergeet overigens nooit mijn ID hoor, dat was de eerste en laatste keer

had namelijk geen pinpas bij me, geen ov niksss... voelde me zo leeg en afhankelijk

ik begrijp wel dat ze het moeten vragen, maar zolang er 1 16+ is mogen ze het al meegeven
Dan ken jij dus duidelijk de (nieuwe) regels niet.
Citaat:
12 november 2008
bron: AD
DEN HAAG - Supermarkten gaan alle klanten die er jonger uitzien dan 20 jaar om een legitimatiebewijs vragen als ze alcohol willen kopen.
De maatregel gaat in op 2 maart 2009.
Binnenkort start een grote publiekscampagne om iedereen over de nieuwe regel te informeren. Supermarkten gaan met ‘mystery shoppers' controleren of hun personeel zich aan de afspraken houdt. Kassapersoneel krijgt de training ‘Soms moet je nee verkopen'.
Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor naleving van de wet: minderjarigen mag geen alcohol worden verkocht. Gebeurt dat wel, dan riskeert de slijter of supermarkt een forse boete.
Het kabinet is blij met de actie van de supermarktenbranche. Vergeleken met begin jaren ‘90 drinken Nederlandse jongeren veel alcohol. Vooral het aantal kinderen dat op jonge leeftijd voor het eerst een drankje achterover slaat, groei snel. Drinken op jonge leeftijd kan schadelijk zijn voor de gezondheid en bijvoorbeeld leiden tot hersenschade.
Binnenkort start een grote publiekscampagne om iedereen over de nieuwe regel te informeren. Supermarkten gaan met ‘mystery shoppers' controleren of hun personeel zich aan de afspraken houdt. Kassapersoneel krijgt de training ‘Soms moet je nee verkopen'.Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor naleving van de wet: minderjarigen mag geen alcohol worden verkocht. Gebeurt dat wel, dan riskeert de slijter of supermarkt een forse boete.Het kabinet is blij met de actie van de supermarktenbranche. Vergeleken met begin jaren ‘90 drinken Nederlandse jongeren veel alcohol. Vooral het aantal kinderen dat op jonge leeftijd voor het eerst een drankje achterover slaat, groei snel. Drinken op jonge leeftijd kan schadelijk zijn voor de gezondheid en bijvoorbeeld leiden tot hersenschade.
bron: alcoholinfo.nl
Shanel schreef:Ik werk zelf bij de Digros. Leeftijd en drank is een hot item momenteel. Wij mogen geen drank meegeven als niet iedereen z'n ID bij zich heeft tenzij degene die het koopt ouder is dan 21.