Respectloze meningen op Forums in Nederland.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 12:20

vorame schreef:
Persoonlijk zou ik er dus niet op googelen, dat weet ik zeker.

Opgeruimd staat netjes?
Stond dat op spits?

Dit stond er erg genoeg een aantal keer, maar is weggejorist....
Echt heel erg dat iemand dat kan zeggen...

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:53

Dat gaat inderdaad helemaal nergens over.
Ik snap daarmee jullie ook goed dat je dat te ver vind gaan.
Ik kan ook niet begrijpen dat mensen dat schrijven.
Wat zou daar de achterliggende gedachte van zijn denk ik dan meteen.

geerke

Re: Respectloze meningen op Forums in Nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:03

het is vaak wel zo dat de meeste ongelukken komen door te hard rijden.....en als er dan nog drank of drugs bij komt...

maar dat soort commentaar is eigelijk pijnlijk...vooral voor de eventuele nabestaanden.

ik moet wel zeggen dat er wel vaak door mijn hoofd gaat bij dit soort berichten van ongelukken met dodelijke afloop...te hard gereden waarschijnlijk....en heel vaak is dat ook zo.

De schade van tegen een boom klappen met de toegestane 80 km/u is aanzienlijk minder erg(blijft erg natuurlijk) dan wanneer er 130 km/u gereden word.

Mijn eerste reactie was dan ook toen mijn zusje en zwager een dodelijk ongeluk kregen....dat hij vast te hard had gereden...dat was ook zo...in combinatie met een konijn over de snelweg,de hond die dat zag en op het stuur sprong...

Je kunt dit soort commentaar misschien beter denken dan opschrijven op fora's..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:09

_Zsazsa_ schreef:
bon_bon op jou reageer ik nog niet eens, wat een verschrikkelijke aso opmerking.. ;(
.

Dat doe je bij deze dus al :')
Maar maakt niet uit hoor, het is mijn mening en blijkbaar zoalng mijn mening niet gelijk is aan de jouwe is het een 'aso-opmerking' naja prima toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:21

klopt ik zie t ook heel vaak en zelf meegemaakt. Een goede vriend van me is 3,5 jaar geleden omgekomen op 19 jarige leeftijd door een eenzijdig ongeluk. Wat voor verhalen daar ove wel niet de wereld ingingen, ik kon die mensen wel wat doen. Oo dat ie gedronken moest hebben of veels te hard gereden had. Dit is allemaal niet waar.

Hij reed op de Otterlose weg ( voor veel mensen bekend als de dode weg, ligt tussen apeldoorn en ede ). Hij reed 70 ( je mocht er 80 ) en hij was gewoon nuchter en kwam net uit z.n wek. In een bocht lag er wat ijs op de weg het was in maart op een koude dag ) en liep er een heuveltje. Hier is hij in de slip geraakt en is hij gaan tollen en tegen een boom geknald en overleden, Als je gaat tollen ga je 2 keer zo hard als je rijd ergens tegen aan, dus hij is ongeveer met 140 km per uur tegen de boom geknald.
Een ongeluk dus, geen drank etc, dus idd sommige reacties gaan echt te ver

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:28

Bon_Bon schreef:
_Zsazsa_ schreef:
bon_bon op jou reageer ik nog niet eens, wat een verschrikkelijke aso opmerking.. ;(
.

Maar maakt niet uit hoor, het is mijn mening en blijkbaar zoalng mijn mening niet gelijk is aan de jouwe is het een 'aso-opmerking' naja prima toch :)

Tja als iemand zon ontzettend domme opmerkingen maakt is het moeilijk daar wel/niet op te reageren.
Waar je dat van die mening vandaan haalt weet ik ook niet, maar zal wss bij jou kort door de bocht gedachten passen :Z

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:30

Maar dat heeft niets met forums te maken.
Dat gebeurde 20 jaar terug ook gewoon.
De een dacht dat er misschien te hard gereden was en de 2 vertelde het door als dat het zeker was.
En alles word ook altijd overdreven.
Als je nu in je vinger snijd is vanavond je hand er af.

Maar dat heeft niets te maken met forums.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:34

_Zsazsa_ schreef:
_Zsazsa_ schreef:
.

Tja als iemand zon ontzettend domme opmerkingen maakt is het moeilijk daar wel/niet op te reageren.
Waar je dat van die mening vandaan haalt weet ik ook niet, maar zal wss bij jou kort door de bocht gedachten passen :Z[/quote]

Ik wil niet heel vervelend doen ZsaZsa maar qua asociale opmerkingen/gedrag kan ik van jou nog wel wat leren denk ik...

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:38

_Zsazsa_
je doet nu het zelfde als de mensen waar jij het topic over begonnen bent.
Mensen zonder ze te kennen dom en kort door de bocht te noemen.
Ook dat is respectloos.
Je kunt het niet met bon bon eens zijn,maar daar is het geloof ik wel een forum voor. :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:44

Nee hoor, haar reactie was net zo respectloos te noemen als de gene onder de nieuwsberichten. Die mensen moeten dan hier uit het topic blijven of er iets van leren.
Als je condoleren dom vind, maak je een statement. Dus daar hoef ik verder geen vooroordelen meer over te maken. Die heb je dan zelf al waargemaakt.

maar goed, ik vind dat ik geen enkele aso opmerking tegen bon_bon heb gemaakt. Ik laat wel duidelijk weten dat ik het met haar mening niet eens ben en ronduit respectloos vind. En dat mag hoop ik nog wel.... ;) Dat is geen vooroordeel of gissen.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:59

_Zsazsa_ schreef:
Nee hoor, haar reactie was net zo respectloos te noemen als de gene onder de nieuwsberichten. Die mensen moeten dan hier uit het topic blijven of er iets van leren.
Als je condoleren dom vind, maak je een statement. Dus daar hoef ik verder geen vooroordelen meer over te maken. Die heb je dan zelf al waargemaakt.

maar goed, ik vind dat ik geen enkele aso opmerking tegen bon_bon heb gemaakt. Ik laat wel duidelijk weten dat ik het met haar mening niet eens ben en ronduit respectloos vind. En dat mag hoop ik nog wel.... ;) Dat is geen vooroordeel of gissen.

Ik heb nergens gezegd condoleren 'dom' te vinden.
Dus eigenlijk mag je hier niet reageren behalve als je het met jou eens bent of je mening her ziet?
En als mijn mening respectloos is, is jouw reactie daarop ook respectloos dus waarom zeg je dan tegen mij dat ik respectloos doe?
Je mag tegen mij best respectloos doen, maar ga dan niet roepen dat ik respectloos doe.Kijk dan ook even naar je eigen gedrag..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:03

Volgens mij heeft iedereen zijn standpunt wel duidelijk gemaakt :) .

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:10

_Zsazsa_ schreef:

Niemand hoeft uit een topic weg te blijven. :)
Jij vraagt meningen en je krijgt ze.
Als ze je niet aanstaan is dat jammer, dan moet je geen topic openen.

Ook dat ze het al waar heeft gemaakt en dat hard op zeggen, is echt precies hetzelfde als wat de mensen doen in de forums waar jij zo op afgeeft.
Ze zien een foto van een auto waarvan je ook zeker kunt weten dat die personen te hard hebben gereden, dat hebben ze ook zelf al waargemaakt.
Daar mag niets over gezegd worden.
Maar jij mag dat wel over bon bon.
Wat maakt jou reactie dan beter dan die van de mensen op die forums?

En dit vraag ik niet om te rellen, maar dat is dan wat in wel interessant vind waarom het een wel zo mogen en het ander niet.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 21:32

Bon_Bon schreef:
Ik erger me aan dat nutteloze gecondoleer van tegenwoordig, alles is zielig, oehh snel condoleren , oh ja laten we vlug weer n stille tocht lopen..
Ppff het is vaak genoeg eigen schuld dikke bult, maar dat mag niet gezegd worden!! Want dat is respectloos. En natuurlijk gaan sommige reacties te ver. Maar laten we ajb eens een keertje ophouden met dat continue slappe gekletst, hoe zielig het allemaal wel niet is. Een heleboel ongelukken kunnen voorkomen worden!

Sinds wanneer is condoleren nutteloos, en ja mensen die doodgaan is zielig, en ja nabestaanden condoleer je, en een stille tocht houd je voor mensen waarvan je houd. En niet alle ongelukken kunnen voorkomen worden. Bij lange na niet.
Niemand hoeft mee te lopen die niet wil. Condoleren hoeft ook niet als je niet wil.

@ Vorame, iedereen mag uiten wat ie wil. Maar ik open dit topic om de domme/lompe reacties onder nieuwsberichten onder de mens te brengen. En dan komt er iemand met zo'n bericht. In mijn ogen vraag je dan even om aandacht. In mijn ogen is dit geen normale mening, daar mag ik dan toch best op reageren. Daar is het toch een discussie forum voor. Tuurlijk ben ik het niet met iedereen eens, maar dan mag ik toch wel een topic openen hoop ik, en op diegene reageren.
En jou vergelijking vind ik ook niet helemaal eerlijk dat ik wel op bon_bon mag afgeven, maar niet op mensen die dood zijn gegaan. Zit wel een erg groot verschil tussen.
En mijn reactie hoeft ook helemaal niet beter te zijn dan die van een anders, wat het is gewoon mijn reactie/mening. Ik kwets niemand met mijn mening, wat die mensen op nieuwsforums wel doen. En die gissen ook, ik gis niet. Ik ben het er gewoon niet mee eens, wat dus een wereld van verschil met die forums.

Maar goed, misschien reageer ik in jullie ogen te fel op haar, in mijn ogen meer dan terecht.
Dat mag lijkt me, heeft niks met die nieuwsfora te maken die met overleden mensen gaan spotten en speculeren. Dat gebeurd hier niet.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:44

Wie zegt dat jij niemand kwetst als je zegt dat je haar opmerkingen maar dom en kortzichtig vind?
Want dan is de persoon er achter dat ook, dat heb je al laten blijken.
Daar kun je dus zeker wel iemand mee kwetsen.

Dat is nu precies wat ik bedoel.
Jij doet exact hetzelfde als de mensen op de forums.
Jou mening, dat mag. Bon bon heeft ook een mening maar dat mag niet.
Ik kan dan niet snappen dat juist jij dit topic hebt geopend.
Omdat je naar mijn idee dus hetzelfde doet. Totaal geen verschil.

Jij zegt dat de mensen in de forums geen enkel respect hebben in wat ze schrijven.
Maar jou berichten tonen nu ook geen enkel respect naar Bon Bon.
Wat maakt jou berichten dan wel dat het gewoon mag?
En die in de forums niet?

Ik wil hiermee niet katten, maar je in laten zien hoe snel ook jij als tegenstander van disrespect, een een adem hetzelfde doet als waar je tegen bent.

Je bedoeld het misschien anders, maar misschien de mensen in de forums ook wel.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 22:03

Nee jij begrijpt me heeeeelemaal verkeerd. Ten eerste wil ik even zeggen dat niet tegen disrespect ben, respect bestaat er in 1000e manieren. En ik doel in dit topic op overledenen.
Ik noem bon_bon niet dom, haar reactie daarintegen wel. En dat blijf ik vinden.
Ik kan mezelf dan ook niet, nog niet een klein beetje vergelijken met mensen in die forums.
Die mensen zeggen letterlijk: Opgeruimd staat netjes, eigen schuld, alcohol en drugs zeker. Dan maakt het niet uit, meteen afgeleerd. Dus zij mag ook een mening hebben, ik vind hem alleen niet kunnen, wat een discussie word. Waar dit forum voor bedoeld is.

En jij vergelijkt dat met mijn reactie? Lijkt me niet. Ja ik keur haar reactie compleet af. Vind het zelfs verschrikkelijk wat ze zegt. En omdat ik daar fel op reageer. Ben ik meteen zo als die mensen op die forums? Nee hoor, ik laat weten dat ik het er helemaal niet mee eens ben, en zij kan daar op ingaan. Zo werkt het nog niet eens op die forums. Dus totaal onvergelijkbaar.
Dus ik mag nou ook niet tegen iemand zeg die zegt: opgeruimd staat netjes, dat het een stomme achterlijke l*l is. omdat ik dan hetzelfde als hem doe? Zou jij toch ook zeggen als het jou familie is, dit heeft met normen en waarden te maken. Niet met mij, forums, meningen, verschillen en jou ook niet.

Misschien had ik van de titel moeten maken: Respectloze meningen bij ongelukken.
Had het dan wel gemogen wat ik doe? Ik open dit topic omdat ik het verschrikkelijk vind voor nabestaanden. Dus we gaan nu een beetje de verkeerde kant op. ik ben misschien ook vaak genoeg respectloos hoor (we blijven mensen namelijk), maar niet dat iemand daar schade aan overhoud, zoals nabestaande. Je begint mij nu te beschuldigen van dingen waar ten eerste dit topic niet overgaat. Respectloos over de doden vind ik verschrikkelijk. Ik heb niet over iemand uitschelden/vinger opsteken of noem maar iets. Snap je?
maar goed waarschijnlijk snap je niet goed wat ik wil zeggen, ik kan het ook maar moeilijk zelf beschrijven.
Alleen dat jou reactie een compleet andere kant uitgaat dan wat ik eigenlijk bedoel. Ik had de titel anders moeten benoemen denk ik.
Ik kan goed tegen commentaar hoor en als je het niet met me eens bent, prima. zou wat zijn als iedereen het met elkaar eens was. Maar respect staat daar buiten vind ik. Je hoeft namelijk niet overal respect voor te hebben.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:58

ZsaZsa jouw reactie alleen al maakt waarom ik iemand die je niet eens kent condoleren nutteloos vind...
Zelfde voor een stille toch, vandaag lopen ze mee en morgen slaan ze zelf weer iemand...

Sorry ik vind dat nutteloos, feit blijft dat je jezelf in mijn ogen op deze manier behoorlijk laat kennen en dat eigenlijk ik jouw topic niet eens serieus kan nemen, want je doet zelf precies het zelfde.. beetje pot verwijt de ketel.

En je mag van mij of van mijn mening vinden wat je wil.. ik kan prima zonder jouw respect leven, maar loop dan ook niet op andere te zaniken..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:03

@Bon_Bon: met iemand meeleven is volgens mij per definitie niet nutteloos. Het gaat er in deze wereld toch wel makkelijker aan toe als we het met elkaar een beetje leuk proberen te maken, niet 'ieder voor zich en God voor ons allen'.
Als jij iets afschuwelijks in de krant leest, denk je dan nooit eens aan de nabestaanden? Ik wel hoor, meestal wel zelfs en sinds ik moeder ben, met name als het kinderen betreft.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 05:19

Ik snap niet waar je het vandaan haalt, dat ik niet op jou mag reageren als je iets zegt wat me niet bevalt. Tuurlijk reageer ik ook op dingen die me wel bevallen, maar als je het ergens mee eens bent, hoeft dat gewoon niet. Ben ik het er niet mee eens, mag ik dat zeggen.
Ik heb dit topic geopent, omdat ik het onder de aandacht willen brengen dat mensen speculeren en ontzettend lomp reageren op dood van mensen. En nou ben ik ineens respectloos, en pot verwijt de ketel??? Sorry, maar die connectie zie ik niet helemaal.

En ik doe hetzelfde als wat? Ik open een topic over een onderwerp maar ik mag het zelf alleen maar eens zijn met dingen blijkbaar. want als er iemand reageert met een respectloze reactie moet ik omdat ik het topic open dus met respect reageren? Beetje krom dit denk je niet?
En dan laat ik mezelf toch kennen so what? Ik vind dat jij nogal lomp uit de hoek, ik ook misschien.
Jij zegt toch ook dat ik dat doe? We zijn het niet met elkaar eens. Mag dat dan blijkbaar niet meer?

Ik word hier vergelijken met mensen die tegen overleden jongeren die ze niet eens kennen opgeruimd staat netjes roepen. Ik vind dat ik dan het recht heb om zo te reageren, op iemand die condoleren nutteloos vind.

Maar goed, lekker makkelijk de boeman afschuiven noemen wij dat hier. Jullie vergeten denk ik een beetje de openingspost. Anders werd er hier niet zo met totaal andere verwijten gegooit.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:01

De titel is, respectloze meniningen op forums.

Jij bent alles behalve van respectvol naar een andere bokker.
Het is niet alleen dat je het niet met haar eens bent, maar de manier waarop je dat uit.
Daar gaat het om.

Daar gaat het ook om in de topics van de ongelukken.
De manier waarop de berichten geuit worden.

Nu voel je je enorm aangevallen.
Maar ik merk wel vaker dat mensen zelf hoog van de daken schreeuwen dit of dat, terwijl ze zelf net zo zijn.
En dat vind ik dan raar.
Het gaat niet precies om het onderwerp, het gaat om hoe je met elkaar omgaat.
Of je mensen kunt kwetsen of niet.
En dat kan bij meer onderwerpen dan een ongeluk.

Ik weet dat ik wel eens onrespectvol uit de hoek kan komen als ik een mening heb.
Maar ik open er dan ook geen topic over.
Ik weet namelijk dat ik zo ook wel eens ben.
Niet bedoeld om de ander te kwetsen, maar om mijn standpunt te verdedigen.
En dat is niet altijd gemakkelijk in woorden.

Nu heb ik hier mijn zegje genoeg over gedaan.
Maar ik mag wel hopen dat mensen die zo makklijk oordelen over andere mensen in de andere topics, ook eens na gaan denken of ze zelf wel zo netjes zijn op dat gebied.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 09:19

Nou ja of je leest mijn berichten niet of je snapt me gewoon niet. prima hoor.
je moet niet denken dat ik me hier nou zwaar aan het verdedigen ben. Zit hier lekker op de bank met thee terug te typen. En niet woest omdat jullie het toevallig niet met me eens zijn.

Zoals ik al zei kan ik me absoluut niet vinden in de zin dat ik net zo zou zijn als hun.
Respect bestaat er in 100000 manieren en nee, ik kan het helaas ook niet overal in zijn.
Bon_bons reactie was onder andere een voorbeeld van waar ik dit topic open. Dan mag ik juist toch daar op reageren en ja ik word daar kwaad van. Dat is de reden dat ik dit topic geopend heb. Respect voor overleden mensen.

Voorbeeld voor jou: Jou zusje is dood, en je lees op forums: ja zal wel te hard gereden hebben, zal wel drugs op hebben. Eigen schuld dikke bult.
En dan ga jij zeggen dat jij hier niet kwaad van word, maar dat jij dan denkt. oh nou ja als ik hier op reageer ben ik net zo respectloos. Dus doe ik maar niet? Tuurlijk word je kwaad, heel erg kwaad. Maar betekend dat dan dat je respectloos bent?? Nee hoor, alleen dat je menselijk bent.
Dus de vergelijking van mij en respectloos gaat nergens op. Ik vind haar mening asociaal. Mag ik toch gewoon zeggen? Dan maar respectloos naar haar. Krijg niet het idee dat bon_bon op haar teentjes getrapt is of nu down in een hoekje zit, en dat ze mijn reactie prima kan handelen aan haar reacties te zien. Oftwel gewoon discussie. ik vind haar reacties naar mij ook niet leuk. maar ik ga ook niet huilen. Dit is een discussieforum, waarbij best wel eens fel gereageerd word. betekend niet dat we allemaal respectloos zijn hoor. Als ik bon_bon nou tegenkom word ik echt niet kwaad hoor ;) Vind vast wel een onderwerp waar we wel hetzelfde overdenken. En met die mensen van mijn voorbeeld zou ik dat denk ik echt niet hebben.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:03

_Zsazsa_ schreef:
Waar je dat van die mening vandaan haalt weet ik ook niet, maar zal wss bij jou kort door de bocht gedachten passen :Z

Als jij dit respectvol vind, ja dan zijn we snel klaar.
En daarom begrijp ik ook niet dat juist jij dit topic opent.
Dit heeft niets te maken met je zus is dood en daar reageer je op.
Want het gaat hier niet om je zus, jij speelt hier gewoon bot op de man af.
Zonder enig respect dat die persoon een andere mening heeft dan jij.
Want je zegt zelfs dat ze dan maar uit je topic moeten blijven.
Zo werkt dat niet.
En je bent hier net zo lomp als de personen waar jij je topic over opent.

Kijk eerst naar jezelf, dan pas gaan praten over andere mensen.
Ik hoop echt dat je dat in gaat zien.
De wereld begint bij jezelf.

En nu ga ik verder met mijn kopje koffie. :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 17:29

Nou ja, met jou kom ik er ook niet uit. Ik ben wel respectvol. Vind het ook respectloos van jou om te zeggen dat ik dat ben omdat ik het niet eens ben met iemand, en dat ook duidelijk zeg. Ik ben recht voor zn raap. Een aantal doen hier net of ze nog nooit gescholden hebben.

Bovendien zit ik al 3 jaar actief op bokt, en reageer elke dag wel. En ben nog nooit door iemand respectloos genoemd. Ook in mijn dagelijks leven niet. Dus dat jij dat idee krijgt/trekt is jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:25

Toch is het wel waar dat een heleboel ongelukken voorkomen kunnen worden :)

Ik ben het met TS eens dat je niet zomaar alles hoeft te zeggen wat je denkt. Dat mensen recht hebben op een eigen mening is prima; het wordt vervelend als die gewoon maar overal neergepleurd wordt, zonder na te denken hoe het op anderen overkomt.
Recht op een mening hebben lijkt belangrijker als rekening houden met een ander, en dat is een trend die ik niet erg kan waarderen. Speculeren over een ongeluk is niet nodig. Het is ongetwijfeld belangrijk om ongelukken te voorkomen, daar moet je denk ik je ogen niet voor sluiten.

Maar roepen dat er wel drank en drugs in het spel zullen zijn geweest is onnodig, je kunt geen oordeel vellen over wat je niet weet. Mensen roepen vaak: die zal wel veel te hard gereden hebben, nu, ik kan je vertellen dat vooral de kleinere wagens er na een ongeluk afschuwelijk uitzien. Dan kan het lijken of er veel te hard gereden is.

Wat ik wel weet, is dat het in dit geval ook weer is: de pot verwijt de ketel. Heel veel mensen overschatten hun eigen rijkunsten, terwijl de gemiddelde Nederlander een beroerde automobilist is, het spijt me wel. Veel ervan kun je prima vertrouwen in de stad, en op de binnenweggetjes. Op de secundaire wegen is het al erger, en het snelweggedrag is gewoon om te huilen........

Ik zat eergisteren op de Autobahn in Duitsland, en ik kan me daar echt ergeren aan de Nederlanders....... verkeerd inhalen, niet ver genoeg voor zich uitkijken, naar links komen en dán pas richting aangeven...... daar komen ongelukken van. Maar vooral van het gewoon niet kijken. Een voorbeeld: er reed een vrachtwagen op de rechterbaan, daarnaast reed een Opel kalmpjes met een snelheid van 100 km/u, niets aan de hand. Daarachter reed een Nederlander in een autootje met een karretje erachter (en ook op de Autobahn mag je dan niet harder dan 90, hij had dus keurig met de vrachtwagens mee kunnen rijden) en ik reed op de linkerbaan (er waren drie banen) met 150.
Dat kan prima, als je wilt inhalen, maar er komt er een aan die sneller is dan jij, dan wacht je even, kijkt goed, en zodra het kán haal je in, maar gaat daarna weer zo ver mogelijk rechts rijden.
Meneer de NLer vond dat hij iets harder ging, en haalde dus in........ gooit de auto zo voor me, ik moest maar remmen, en dat terwijl er een Audi aankwam met zeker 190......... Overigens hield ik hem al in de gaten, want de Nederlanders zijn daar berucht om hun (gebrek aan) rijstijl.

Ik vól in de remmen, auto even achter het Opeltje geparkeerd, de Audi ruimte gegeven, en het ging allemaal nog net goed....... daarna het Opeltje en de Nederlander rustig ingehaald, en weer terug naar rechts gegaan. Ik seinde met mijn lichten naar de Nederlander, die met groot licht gaat flitsen..... had een grote mond ook nog :oo Waar hij het lef vandaan haalde begrijp ik nog niet, het interesseerde hem werkelijk geen bal dat hij levensgevaarlijke situaties veroorzaakte.

En daar komen echt de ongelukken van. Als je inhaalt, prima, maar pas je snelheid dan aan aan die baan, en haal in wanneer het kan, en niet wanneer iemand jou aan het inhalen is (waar ik overigens alle ruimte voor had). En kijken. En onthou dat de baan niet van jou is, dat de weg niet van jou is, en dat je níet het recht hebt om te rijden waar je maar wilt, en in te halen wanneer je maar wilt.
Dus de opmerking dat veel ongelukken te voorkomen zijn, begrijp ik echt wel, dat is gewoon zo. Uitwijken voor een kip is ronduit stom, zeker als je niet geleerd hebt hoe je uit een slip moet komen, en dan is het gevolg wél heel vaak dat je óf frontaal op een tegenligger knalt, óf jezelf in de vangrail of tegen een boom parkeert.
Veel mensen kunnen daar gewoon niet mee omgaan, en dat geeft niet, maar wees wel reëel over je eigen vaardigheden. De meeste mensen halen met moeite een 5, terwijl ze zelf denken dat ze wel een 8 halen.
Ik kom niet graag een Nederlander in de bergen tegen....... ze brengen zichzelf en anderen in gevaar.

En dat is dezelfde houding in wezen.
Ík heb recht op mijn mening, en als die jou kwetst, zal me dat een rotzorg zijn..... ik heb recht op dit, ik heb recht op dat....... en als je ze op hun gedrag aanspreekt, dat het écht gevaarlijk, écht kwetsend, écht schadelijk is, krijg je nog een grote mond ook........ sorry, doe mij Duitsland en Oostenrijk maar.......

Iets fatsoen is niet verkeerd, hoor.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 08:58

Moderatoropmerking:
Ook graag hier respectvol en ontopic reageren. Het is niet nodig om persoonlijk te worden en op de man te gaan spelen. Bedankt voor de medewerking.