Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:01

tegen de muggen....
gewoon onwijs veel knoflook eten... dat helpt wel, houd helijk alle leuke en knappe groejse kongens op afstand..
2 vliegen in 1 klap..

Marjoleiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:01

Ik ben op Rhodos geweest!
En het is daar prachtig.. :):)
Genoeg te doen daar
Laatst bijgewerkt door Marjoleiin op 24-07-09 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:02

Offtopic:
Voor de geïnteresseerden. Bovenstaande foto's zijn genomen op Zakynthos, een van de 3 Ionische eilanden. De eilandengroep die bekend staat als de groenste van Griekenland.

Zeewater temp in de zomer gemiddeld 26 graden, je loopt er zo in.
Fantatisch eten
Lieve mensen
Mooie natuur
Op één uitgaansgebied na (Laganas) nog geen massatoerisme.
Ik zat zelf in het gezellige dorpje Aghios Sostis.
*bijzonder*
Op en om dit eiland leggen reuzeschildpadden hun eieren. Pak de waterfiets of een bootje en je komt er 100% zeker een tegen.
Afbeelding

Al met al een aanrader dus.
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 24-07-09 18:04, in het totaal 2 keer bewerkt

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:02

Wie wil nou niet naar zo'n mooi land? :oo
Ik word al stikjaloers bij de foto's _O-

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:05

smurffie schreef:
Ik toen nog duidelijk gezegt dat ik alleen naar malta wilde.
Nu een maand terug kwam mijn moeder met dat ze toch naar griekenland wilde. Ik direct aangegeven dat ik dat NIET wilde.

Er zijn vast honderd bokkers die met een pruik op vermomd als jou wel je plaats willen innemen. Misschien voor je moeder ook ngo leuker ook!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:05

nameless schreef:
tegen de muggen....
gewoon onwijs veel knoflook eten... dat helpt wel, houd helijk alle leuke en knappe groejse kongens op afstand..
2 vliegen in 1 klap..

Gewoon Tsatsiki eten :')
Is lekker en je krijgt je knoflook binnen :') 2 vliegen in een klap :))

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:06

_Sigrid_ schreef:
Offtopic:
Voor de geïnteresseerden. Bovenstaande foto's zijn genomen op Zakynthos, een van de 3 Ionische eilanden. De eilandengroep die bekend staat als de groenste van Griekenland.

Zeewater temp in de zomer gemiddeld 26 graden, je loopt er zo in.
Fantatisch eten
Lieve mensen
Mooie natuur
Op één uitgaansgebied na (Laganas) nog geen massatoerisme.
Ik zat zelf in het gezellige dorpje Aghios Sostis.
*bijzonder*
Op en om dit eiland leggen reuzeschildpadden hun eieren. Pak de waterfiets of een bootje en je komt er 100% zeker een tegen.
Afbeelding_m.jpg

Al met al een aanrader dus.

zo ben ik op Skyros geweest......... een militair eiland net onder de turkse kust........ niks massa toeristme......... mijn vliegtuig terug had 2 uur vertraging (werd even mondeling vermeld op het vliegveld) omdat er een militaire oefening bezig was.......

heb mijn ogen uitgekeken bij de touchandgoes van de F16"ns :) :) vanuit een soort van bushalte bij de landingsbaan :) :)

de geruchten gaan wel dat roodbaard zijn schatten heeft verstopt in de grotten :) :)

Frances

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:08

reuzeschildpadden :oo nu wil ik ook ;(

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:08

KiWiKo schreef:
lieve Katja.................. je bent 16, je woont nog thuis neem ik aan( ja klopt)........ misschien een baantje bij de plaatselijke supermarkt op zaterdag.........(dankje ik werk nu in de vakantie minimaal 4 dagen buiten vakantie 3 in de horeca)

Jouw ouders werken heel hard het hele jaar door om jou en je hobbies te ondersteunen financieel ( nee nee die betaal ik zelf dankje, alleen helft van mijn paard betalen ouders omdat ik dat niet red ;) )........ en ze kunnen je nog eens meenemen op vakantie ook!!!

heb je enig, maar dan ook enig iedee hoeveel jij boft???

er zijn meer dan genoeg gezinnen die van de voedselbank afhankelijk zijn om uberhaupt avondeten op tafel te krijgen in dit welvarende land!!!!

persoonlijk vind ik je een verwend nest, met praatjes voor 20........ die zich niet in kan beelden dat er honderden kinderen staan te trappelen om in jouw schoenen te staan.......... ( ik kan me best inbeelden dat andere wel willen :) neemt niet weg dat ik niet wil ;) )

doe met mijn mening wat je wil.......... maar denk er in iedergeval even over na...... en tel je zegeningen meis!!!

verder ga ik nu weg, moet oppassen. dit dan ook de reden dat ik rest van de avond niet meer zal kunnen reageren, zal morgen verder gaan.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:09

Citaat:
Er zijn vast honderd bokkers die met een pruik op vermomd als jou wel je plaats willen innemen

Wel warm hoor,met pruik! :+

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:11

Poeh mijn ouders hebben mij geleerd om blij te zijn met het allerkleinste. Als wij dus niet naar het buitenland konden maar hier konden blijven dan was ik daar blij mee en maakten we er wat van. En ja wij hadden ook door en door ruzies op vakantie met mijn vader omdat hij zo is, en dat gebeurde nu eenmaal in ons gezin, maar leg je erbij neer zonder je af van je pa en doe wat leuks met die vakantie. Die muggen, dat is heel vervelend, ik ken iemand die is er ook zeer allergisch voor en alleen een beetje stinkend spul heeft inderdaad weinig nut, maar persoonlijk als ik zou mogen kiezen zou ik met lange mouwen naar Griekenland gaan en niet hier blijven zitten.

Ik begrijp dat het even vervelend is als je plotseling te horen krijgt dat je alsnog mee moet op vakantie, terwijl de planning anders lag en je dit van te voren had afgesproken. Maar dan is het een kwestie van even iemand voor je paard regelen, diep in en uit ademen..een leuke bikini uitkiezen en gaan! Weet zeker dat het leuk word.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:12

tandjes... ruilen?

Kind ik ben nu 18, heb in februari mijn 1e vakantie gehad! Een weekje naar de Ardenne!
Ik heb onwijs genoten.

Mijn hond is verder geweest dan dat ik voorlopig zal gaan.

Denk dat jij het met deze instelling nog behoorlijk zwaar gaat krijgen.
Want vergeet niet dat pappie de gene is die ervoor zorgt dat jij zo ruim kan leven. Als jij niet samen met hem in 1 kamer kan zijn (wat waarschijnlijk niet aan je vader zal liggen), kan pappie ook op een dag zeggen, 'zoek het maar allemaal zelf uit'.

Besef je wel he, dat 800,- meer is dan dat wij per maand te besteden hebben als alle vaste lasten worden betaald?

Als ik zo hoor, ben jij de gene met een probleem en niet je ouders.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:14

Suuzert schreef:
Poeh mijn ouders hebben mij geleerd om blij te zijn met het allerkleinste. Als wij dus niet naar het buitenland konden maar hier konden blijven dan was ik daar blij mee en maakten we er wat van. En ja wij hadden ook door en door ruzies op vakantie met mijn vader omdat hij zo is, en dat gebeurde nu eenmaal in ons gezin, maar leg je erbij neer zonder je af van je pa en doe wat leuks met die vakantie. Die muggen, dat is heel vervelend, ik ken iemand die is er ook zeer allergisch voor en alleen een beetje stinkend spul heeft inderdaad weinig nut, maar persoonlijk als ik zou mogen kiezen zou ik met lange mouwen naar Griekenland gaan en niet hier blijven zitten.

Ik begrijp dat het even vervelend is als je plotseling te horen krijgt dat je alsnog mee moet op vakantie, terwijl de planning anders lag en je dit van te voren had afgesproken. Maar dan is het een kwestie van even iemand voor je paard regelen, diep in en uit ademen..een leuke bikini uitkiezen en gaan! Weet zeker dat het leuk word.

Edit: Nu moet ik er ook nog even bij zeggen dat ik vanaf mijn 13e jaar al niet meer mee ging op vakanties en toen zelf ging met mijn vriend. Daarbij had ik door bepaalde redenen ook geen regels meer in huis. Ik kan me jouw punt best goed inbeelden, gezien ik ook niet op vakantie zou gaan als pa dat zou willen zonder overleg. Nu ben ik wat ouder dan dat jij bent maar ook op jouw leeftijd dacht ik er zo over, omdat ik zo na een tijdje ook ben opgevoed, of eigenlijk gewoon heel los werd gehouden en mocht doen wat ik wilde. Dus als je echt niet wilt, vertel dat dan tegen je ouders en betaal desnoods een deel terug. Ze zullen namelijk niet die volle pond terug krijgen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:14

smurffie schreef:
KiWiKo schreef:
lieve Katja.................. je bent 16, je woont nog thuis neem ik aan( ja klopt)........ misschien een baantje bij de plaatselijke supermarkt op zaterdag.........(dankje ik werk nu in de vakantie minimaal 4 dagen buiten vakantie 3 in de horeca)

Jouw ouders werken heel hard het hele jaar door om jou en je hobbies te ondersteunen financieel ( nee nee die betaal ik zelf dankje, alleen helft van mijn paard betalen ouders omdat ik dat niet red ;) )........ en ze kunnen je nog eens meenemen op vakantie ook!!!

er zijn meer dan genoeg gezinnen die van de voedselbank afhankelijk zijn om uberhaupt avondeten op tafel te krijgen in dit welvarende land!!!!

persoonlijk vind ik je een verwend nest, met praatjes voor 20........ die zich niet in kan beelden dat er honderden kinderen staan te trappelen om in jouw schoenen te staan.......... ( ik kan me best inbeelden dat andere wel willen :) neemt niet weg dat ik niet wil ;) )

doe met mijn mening wat je wil.......... maar denk er in iedergeval even over na...... en tel je zegeningen meis!!!

verder ga ik nu weg, moet oppassen. dit dan ook de reden dat ik rest van de avond niet meer zal kunnen reageren, zal morgen verder gaan.

Kiwiko zegt dat jouw ouders je waarschijnlijk financieel ondersteunen. Jij zegt 'nee', maar daarna dat je ouders de helft betalen van je paard. Dan ondersteunen ze je toch financieel :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:15

Met dat baantje ondersteunen je ouders je alsnog hoor, er is meer financiele bijdrage dan hobby's in het leven :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:15

_Sigrid_ schreef:
Shego schreef:
Afbeelding
Afbeelding
En daar wil jij niet heen??
:\

Zal er nog een schepje bovenop doen...

Afbeelding

Afbeelding

Ja, dit is Griekenland.
Ja, ik heb deze foto's zelf gemaakt
Nee, ze zijn niet bewerkt met Photoshop.

jij maakt de jaloezie erger he haha :D
prachtige fotos

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:16

Als ik met een bokkenpruik op zou lopen thuis omdat ik niet mee zou willen op vakantie op mijn 16e, dan had ik echt een flinke uitbrander gekregen en vervolgens zou alle financiële hulp stopgezet worden.

Ik vind het schaamteloos en te verwend voor woorden.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:16

Mensen blijf eens rustig en aardig zeg, wat een gedoe om 1 persoon. Maak je niet zo druk, laat TS even haar verhaal doen dat zal haar opluchten en laat haar daarna maar kiezen wat ze ermee doet. Het is nu wel duidelijk en ik denk dat TS wijs genoeg is om te bezien hoe ze dit moet aanpakken en wat ze hiervan moet vinden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:18

Ik lees dit met grote verbazing.
Ongelofelijk...

dejavu schreef:
Ik vind het schaamteloos en te verwend voor woorden.

Nou idd!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:19

Gewoon lekker wel gaan, geniet van je vakantie, geniet van je familie die zoveel voor je over hebben. En als je dan later groot ben, volwassen bent, eigen geld hebt kan je lekker naar malta.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:20

smurffie schreef:
KiWiKo schreef:

en???????? wat vertel je nou?????????

wat wil je nou dat ik zeg??????

wil je dat ik zeg ...... achut arm kind wat heb je het slecht dat je ouders je meenemen naar Rhodos en niet naar Malta??? en daarnaast ook nog eens je hobbie financieren????

en hemellief wat ontzettend naadje zeg dat je een baantje hebt op je 16de............. echt helemaal kleute!!!

of wil je horen wat ik ervan vind?

ik vind dat je een behoorlijk verwend nest bent..... PUNT!!!!

mijn dochter is 11, en die moet inleveren........... en als die straks op de middelbare school zit dan moet ze fijn haar vakanties in de zaak meewerken............ zoals ze ook als 8 jarige wel eens op de zaak moest letten als ik naar de wc ging.........

meid je bent spekkoper is alles wat je hebt en krijgt.......... misschien is een stukje waardering richting je ouders niet misplaatst.......

ik zal je vertellen dat als je mijn dochter was geweest, dan had je het ernstig moeilijk gehad nu

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:23

Als je geen zin hebt in je vakantie, al is het nog zo verwend misschien, dan is dat heel jammer. Meestal helpt het niet als mensen je dan verwend vinden. Jammer dat de meeste mensen hier niet naar het probleem van de TS kijken, ook al is het verwend. Blijkbaar is het dan ineens niet meer de moeite waard of zo. :? Maar probeer idd te bedenken dat het echt gaaf is, helemaal naar Griekenland. Probeer het toch te accepteren, misschien zijn er wel hele leuke meiden/jongens. :) Je kunt vast wel een beetje je eigen gang gaan en zo. Weet je wat ik altijd doe als ik mee moet op vakantie (naar een plek waar ik het niet leuk vind)? Zoek via Google wat er allemaal in de buurt te doen is. ;) Vorig jaar kreeg ik ook een heel forum over me heen, omdat ik niet mee wou naar Duitsland. Tja... Uiteindelijk is het best leuk geworden, dus het valt bij jou vast ook mee (zeker in zo'n leuk land)! Het eten schijnt daar ook superlekker te zijn.

Aardig overdreven reacties, ze vraagt het toch gewoon netjes? Met vriendelijk reageren bereik je echt VEEL meer, hoor. Ik snap best dat jullie het verwend vinden, maar dan hoef je toch niet zo aanvallend te reageren?
Laatst bijgewerkt door Rosa__ op 24-07-09 18:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:25

Hier valt m'n mond echt van open, wat vreselijk verwend kom jij over zeg! :oo
Ik had toch echt een heel groot probleem gehad als ik dit gedrag had vertoond toen ik 16 was :=

Volgens mij heb je weinig keuze en zul je wel mee móeten (en dan niet de vakantie verzieken voor de rest van het gezin door je verwende gedrag :Z )

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:28

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:30

Rosa__ schreef:
Als je geen zin hebt in je vakantie, al is het nog zo verwend misschien, dan is dat heel jammer. Meestal helpt het niet als mensen je dan verwend vinden. Jammer dat de meeste mensen hier niet naar het probleem van de TS kijken, ook al is het verwend. Blijkbaar is het dan ineens niet meer de moeite waard of zo. :? Maar probeer idd te bedenken dat het echt gaaf is, helemaal naar Griekenland. Probeer het toch te accepteren, misschien zijn er wel hele leuke meiden/jongens. :) Je kunt vast wel een beetje je eigen gang gaan en zo. Weet je wat ik altijd doe als ik mee moet op vakantie (naar een plek waar ik het niet leuk vind)? Zoek via Google wat er allemaal in de buurt te doen is. ;) Vorig jaar kreeg ik ook een heel forum over me heen, omdat ik niet mee wou naar Duitsland. Tja... Uiteindelijk is het best leuk geworden, dus het valt bij jou vast ook mee (zeker in zo'n leuk land)! Het eten schijnt daar ook superlekker te zijn.

Aardig overdreven reacties, ze vraagt het toch gewoon netjes? Met vriendelijk reageren bereik je echt VEEL meer, hoor.

rosa............. heb jij al eens een gezin draaiende moeten houden naast je baan??? heb jij al eens rekeningen moeten betalen ........ gewoon de vaste lasten........ hypotheek, zorgverzerkeraar, eneco......... enzovoort........ en er dan nog eens voor moeten zorgen dat je kinderen op vakantie kunnen gaan....... of uberhaupt hun hobbies kunnen uitoefenen..........??