kleedgeld 17 jarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:05

Er word ook niet gesproken over 40 uur..... :? Het gaat over bijbaantjes (van 17-jarigen) op een avond of een zaterdag. Iedereen hier verdient ong. 200 euro. Ik ken niemand die hier 40 uur voor gaat werken!!!

En wat voor kosten heeft een 17-jarige nou? (uitzonderingen nagelaten).

Wat kleren en schoenen, af en toe uit gaan en kadootjes.... En sommigen hier betalen zelfs hun paard(rijlessen), knap hoor +:)+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:05

mijn dochter kreeg (is 29 mei 18 geworden) 100 euro kleed en zakgeld samen, daarnaast had ze nog een baantje voor het weekend

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:05

pharagirlke schreef:
_Lott schreef:

sterker nog we hebben er 9. zijn nog 2 op komst

Dat moet je later ook maar zien te redden dus ik zou niet weten waarom je nu verwacht dat je ouders nog voor je betalen ook, ik vermoed nl dat je ouders nu ook die 9 betalen?

maar waar hebben we het nou over? ik zit me toch niet de hele dag te vervelen dacht ik..

mijn dag is elke dag gewoon volgepland. ik werk, rijd mijn paarden en ga naar school. of is er iets mis daar aan?

en die paarden is net zo goed hun hobby. met zijn allen. en als zij dat kunnen betalen en het leuk vinden. moeten ze dan nee zeggen omdat ik het zelf op 17 jarige leeftijd nog niet kan betalen?

nou come on..

als ik straks zelf kinderen heb, wil ik niet dat ze altijd maar moeten werken om een beetje rond te komen anders neem ik toch geen kinderen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:06

_Lott schreef:
waarom zou ik nu 40 uren per week moeten maken als ik gewoon naar school ga?

ken niemand die dat doet. zowel niet van mbo/hbo of wo.

nou goed, jullie liever dan ik :D

*steekt vinger op

Ik studeer 40 uur per week (hbo) en ik werk gemiddeld 80 uur per maand erbij. Dus werk ongeveer 20u p/w erbij, dus met alleen werk en studie ben ik per week 60 uur kwijt.
Leer er alleen maar van, ik moet goed plannen want heb nog tig hobby's én een vriend waarvoor ik een aardig eindje moet reizen (3 uur). Het zijn drukke weken maar ik word er echt niet slechter van.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:06

Ik kreeg 100,- per maand (kleedgeld 75 en zakgeld 25).
Jassen, schoenen, sokken, ondergoed, sportkleding hoefde ik niet zelf te betalen, tenzij ik 'extra' wilde.

Nu ik 18 ben zijn er wel een aantal dingen veranderd :j
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 23-07-09 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:07

Dan zit jij in een luxe positie Lott. Er zijn ook ouders die simpelweg het geld gewoon niet hebben om (veel) zakgeld/kleedgeld te geven of zelfs helemaal niets.
Ziezo zijn er nog steeds veel mensen die geen paard kunnen betalen. Mijn ouders bijvb kunnen dat echt niet. Ik heb er zelf voor moeten sparen en betaal alles zelf. Ze zullen wel bijspringen als het noodzakelijk is met bijvb hoge dierenartskosten. (Die ik daarna gewoon terug zal betalen)

Maar overigens willen de meeste ouders die zeggen "ga maar werken" dat je al vroeg leert dat je niet alles zomaar kunt kopen.
Hoeveel jongeren zitten er tegenwoordig niet in de schulden door bijvb hun telefoonrekening?

Echt meer dan je denkt hoor! (Heb op een deurwaarderskantoor gewerkt, dus weet er wel iets vanaf)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:07

Ik krijg 70 euro kleedgeld, 20 euro zakgeld, en nog 20 euro dat wordt meebetaald aan het paardengebeuren 8-)

Ik moet met mijn kleedgeld ook alles betalen, schoenen, jas, kapper etc.
Verder werk ik de hele zomervakantie en nog op zaterdagen erna. ;)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:08

niemand wordt slechter van werken. vind dat hier alleen een beetje gereageerd wordt van als je alles niet zelf betaald ben je een sierpaard

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:08

Ik zeg niet dat ik het je niet gun Lott. Alleen dat het wel wat dankbaarder zou kunnen. Je doet alsof je het niet meer dan normaal vind. :\

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:09

Mijn ouders geven me misschien veel in de ogen van veel mensen hier, maar ze hebben mij wel geleerd met geld om te gaan. Ik geef het niet als een gek uit. Mijn geld is wel op aan het einde van de maand, maar ik ga niet bij mijn ouders vragen om geld ofzo. Alleen als ik iets echt nodig heb, maar dat betaal ik ze ook gewoon weer terug.

Dus ik kan wel goed met mijn geld omgaan en kijken waar ik wel en geen geld voor heb. :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:10

ik vind dat de manier van 'ga maar werken' toch een kind in een moeilijke positie brengen.

ik heb misschien een luxe positie. maar ben nooit te beroerd. heb vorig jaar 5 dagen per week gewerkt. dit jaar besloten het niet te doen

hoewel ik naast paarden niet extreem veel kleedgeld krijg. abbo betalen ze 5 euro aan mee. en als ik er overheen ga betaal ik het zelf

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:10

_Lott schreef:
niemand wordt slechter van werken. vind dat hier alleen een beetje gereageerd wordt van als je alles niet zelf betaald ben je een sierpaard

Dat zegt niemand hier hoor... Alleen kun je op deze manier misschien wel inzien dat het niet altijd maar zo vanzelf sprekend hoeft te zijn.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:10

Ik krijg helemaal niets meer. Ik werk voor mijn geld. Wel is het zo dat ik heel af en toe gezellig met mijn moeder, en op haar kosten, ga shoppen. En mijn vader wil af en toe gerust iets voor me betalen :j

Maar ik krijg geen zak/kleedgeld

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:11

_Lott schreef:

Er is ook nog een middenweg tussen "alles zelf betalen" en "papa en mama alles laten betalen". IMO is de middenweg de beste oplossing. Ik hoef me geen slag in de rondte te werken om alles te kunnen doen, mijn ouders betalen school+dwarsfluitles en straks ook een gedeelte van m'n rijbewijs, maar ik weet wel de waarde van geld doordat ik ook genoeg wel zelf betaal. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:11

Inderdaad Lot, jij mag in je handjes knijpen... Zo zie je maar door zo'n topic dat niet iedereen het even makkelijk heeft.

ff-topic: 40 uur op het HBO? Bestaat dat nog :=

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:12

Ineke2 schreef:
_Lott schreef:

Dat zegt niemand hier hoor... Alleen kun je op deze manier misschien wel inzien dat het niet altijd maar zo vanzelf sprekend hoeft te zijn.

natuurlijk weet ik dat het niet vanzelfsprekend is. zie genoeg vrienden om mij heen die het anders hebben

maar ik lijd geen abnormale luxe leven. mijn week is altijd vol en druk

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:12

Ik ben 16 en krijg 80 euro kleedgeld in de maand. Ook wordt mijn btg betaald (15 euro per maand) Ik krijg geen zakgeld. Mijn moeder betaald ook de stalling van mijn paard. Ik heb dus helemaal niks te klagen. Ik heb nu zomervakantie en ik werk aardig wat dagen in de week, dit omdat ik aan het sparen ben voor een trailer. Zadel, en andere toebehoren van mijn paard betaal ik wel zelf. (Ik heb al genoeg voor een nieuw springzadel :D)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:13

Als ik naar school ga en werk ben ik daar bij elkaar precies 40 uur aan kwijt, per week.
Maar hierbij heb ik niet de uren mee gerekend die ik thuis nog besteed aan school. Ik heb ook eigenlijk niet meer tijd om meer te gaan werken. Mijn ouders vinden zeker op mijn leeftijd school belangrijker dan werken. Dan betalen ze liever mee aan dingen die ik echt nodig heb. :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:13

mo_van_dijk schreef:
Inderdaad Lot, jij mag in je handjes knijpen... Zo zie je maar door zo'n topic dat niet iedereen het even makkelijk heeft.

ff-topic: 40 uur op het HBO? Bestaat dat nog :=

Jup, niet elke week maar er zijn gerust weken dat ik 40 uur met school bezig ben. Bedoel er niet alleen colleges mee maar ook de thuisstudie enzo hoor!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:14

Jeetje ik val echt van mijn stoel van wat sommigen hier krijgen! :oo
200 euro kleedgeld per maand, en dat dan nog excl. schoenen en jassen, waar krijg je het in hemelsnaam aan op :+ Ik kreeg op mijn 17e niks meer van kleedgeld ofzo, ik had een bijbaantje en daar moest ik het maar van doen. Is prima te combineren met studie hoor, je hoeft niet gelijk fulltime te gaan werken om rond te kunnen komen, of je moet voor niets minder dan Prada en Gucci willen gaan :D

Overigens vind ik niet dat ouders maar alles voor kindlief hoeven te betalen, omdat ze zelf voor kinderen hebben gekozen. Ik ga me straks al ouder zijnde echt niet kapot werken om mijn kind een luizenleventje te laten leiden hoor.. Als ze oud genoeg zijn voor een bijbaantje, kunnen ze prima zelf dingen betalen. Leren ze alleen maar van, als ze op zichzelf gaan kun je als ouder zijnde ook niet het handje vast blijven houden, toch?

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:16

Sinds 3 maanden werk ik pas, Verdiensten zet ik niet op internet neer, omdat ander personeel misschien mee kan lezen, Verder krijg ik geen zakgeld/kleedgeld, als ik vraag om geld of ik heb iets leuks gezien krijg ik dat altijd. Met schoolweek werk ik meestal 4 dagen, en nu deze zomer vakantie 6 dagen per week

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:17

Stroedel schreef:
Sinds 3 maanden werk ik pas, Verdiensten zet ik niet op internet neer, omdat ander personeel misschien mee kan lezen, Verder krijg ik geen zakgeld/kleedgeld, als ik vraag om geld of ik heb iets leuks gezien krijg ik dat altijd. Met schoolweek werk ik meestal 4 dagen, en nu deze zomer vakantie 6 dagen per week

Ik neem toch aan dat je geen 4 volle dagen werkt als je naar school gaat???????

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:19

2ik krijg 20 euro in de maand gewoon zakgeld.

Kleedgeld geven ze mij niet. ik draag kleren totdat er gaten invallen. Uiterlijk boeit mij niet zo dus zou ik daar geen geld aan uitgeven. Aangezien mijn moeder wilt dat ik er redelijk uitzie sleept ze me om de zoveel tijd de stad in en kiest ze wat kleren uit. makkelijk zat :+

al let ik wel op prijzen hoor. 60 euro voor een broek vind ik al teveel en dan mag ze het niet voor mij kopen, ik wil dr niet kaalplukken ofzo en mijn kleren worden toch altijd vies dus dat vind ik zonde.

heb overigens geen baan wel een pony die ze samen betalen. Ik verdien wel in de zomer bij door op hondjes te passen maar dat doe ik niet voor het geld, dat zet ik op de bank.
Laatst bijgewerkt door _00_0 op 23-07-09 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:20

Ik krijg nu 60€ per maand aan kleedgeld. Hier zit verder geen zakgeld bij.
Alle kleding moet ik ervan betalen, behalve:
- Winter en zomerjas
- 2 paar schoenen per jaar (winter en zomerschoenen dus)
- Ondergoed
- Paardrijbroeken
- 1 Bikini

60€ vind ik al behoorlijk veel, zeker aangezien ik daarnaast ook nog zakgeld krijg. Daarbij werk ik trouwens ook gewoon hoor, maar mijn moeder blijft mij wel kleedgeld geven. Daarbij denk ik ook wel dat ze het ergens verplicht is, ze krijgt alimentatie van mijn vader (wat ook niet al te weinig schijnt te zijn), en dat geld moet toch echt aan de kinderen besteed worden. (al klinkt dit wel erg kort door de bocht, maar zo is het niet bedoeld)
Laatst bijgewerkt door Manon_V op 23-07-09 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:22

Ik kreeg en krijg nog steeds niks. Krijg vanaf mn 12de al geen kleren meer dat moet ik allemaal zelf bij elkaar krijgen. Al interesseerde ik me daar toen nog niet in.

Ik ben dus gaan werken zodra ik dat kon en ik koop daar kleren van, paardenspullen, hoefsmid, stalling en onderhoud van 2 paarden en nu ook nog zorgverzekering en abbonoment. Dat zit dus krap in mn geld. Mja krijg ook een beetje zorgtoeslag.
En ik leer ervan met geld om te gaan, al zou je dat niet zeggen.