Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:11

Daantjuh88: Aaah bah die foto. Ik kan er niet eens naar kijken.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:11

ikdoemaarwat schreef:
NonaWen schreef:
Fijn dat jij nergens bang voor bent haha :) ik wou dat ik dat had.. :\ maar nee, spinnen en langpootmuggen := ik krijg er nu al kippevel van..

en dat terwijl ik juist bang zou moeten zijn want ik ben allergisch voor muggen!
als ik gestoken word door een mug krijg ik een bult ter waarde van een horzel!
dik,rood,heet en zeer pijnlijk.....
als ik er 1 zie vliegen dan ben ik niet bang,maar juist heel gehaaid om hem uit mijn huis te krijgen!
en tevens heb ik goede medicijnen :D ,misschien vind ik spinnen daarom wel aardig :Y)

Oef... dat is ook wel heftig

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:12

ikdoemaarwat schreef:
Owja, daarna kreeg je nog ff te zien hoe een slang een muis opvrat |( BLEGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG ben direct gestopt met de opleiding hierna...

ja die school heb ik ook gezeten en ik heb m ook mogen vasthouden
ik vond het iets magisch dat zoiets bestond ,kon leven en zo chill op mijn handje bleef zitten :j

jammer alleen van die gillende keukemeiden in mijn klas destijds....hebben de eerste week school ook niet overleefd :n[/quote]

Ik heb niet staan gillen of wat dan ook, ben dan altijd heel rustig en loop gewoon weg als ik het eng vind! Gelukkig scheen de zon :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:13

hier nog een scheitert voor spinnen, word helemaal panies van die dingen.
maar ik moet zeggen met een bus haarlak en een stofzuiger kom je ergens.
ik spuit er haarlak overheen, worden ze stijf en dan zuig ik ze op. :Y)

en voor de gene die vind dat we aanstellers zijn, of zo.
laat je telefoon nummer achter, dan bellen wij jullie wel als er een zit :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:15

ikdoemaarwat;

Sorry hoor, maar je komt hier een beetje over alsof je jezelf wel goed vind en denkt dat wij allemaal grote aanstellers zijn.

Hebben wij ervoor gekozen om bang te zijn? Nee! Ik zou ook willen dat ik ze gewoon kon oppakken, en naar buiten kon gooien maar blijkbaar is het een of anders ínstinct' ofzo; pakken en MOORDEN!

Ik ben gewoon bang, en waarvoor? Ik weet het niet! Het is nou eenmaal zo en je kunt er niet zo 1,2,3 iets aan veranderen.

Ik ken veel mensen die bang zijn voor padden maar tegen hun ga ik toch ook niet zeggen; Ach, stel je niet aan 't is maar een pad!

Respecteer elkaar en elkaar's angsten!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:15

Oeh dat is nou is handig om te weten :D.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:18

Brrr, ik krijg echt de kriebels van dit topic!
Ben ook als de dood voor spinnen.... met een stofzuiger lukt me nog net (sta dan wel te trillen op m'n benen hoor).. je moet er daarna gelijk een pepermunt of iets anders hard achteraan gooien.... :Y) geloof me, dat overleven ze niet...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:21

brrrrr ik krijg al kippenvel van het lezen alleen al!

ja, hier ook nog zo'n arachnafobist :+
waarom? geen idee! heb het echt alleen bij spinnen en langpootmuggen, de rest maakt me niet zoveel uit.
van mij hoeven ze ook niet echt dood, als iemand in de buurt is dan vraag ik altijd netjes of die hem buiten wil zetten, en als ik alleen ben en er komt er eentje voorbij dan zorg ik wel voor een "humane" dood, dus niet dat ie nog ligt te spartelen, dat vind ik dan ook weer zielig :+

wat het gevoel betreft, paniek, kan er niets anders van maken!
maak er ook geen grapjes over, door net alsof doen om een spin naar me te gooien ofzo, want ik trek uit blinde paniek echt je hoofd eraf, ik vind het gewoon écht heel erg eng.
en ja, ik weet dat het irreel is, maar het is voor mij niet een dusdanig obstakel in mijn leven dat ik er werk van ga maken om eroverheen te komen.
alhoewel...ik spring ook regelmatig s'nachts mijn bed uit omdat ik droom dat er een spin in is gevallen... :o

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:22

Ik ben ook zo bang van spinnen, wij waren met de klas op een insectenstudie en een leerkracht wist dat ik,mijn vriendin en een andere lerkracht als de dood waren voor spinnen. Natuurlijk komt deze leraar op ons af met zijn handen in een kommetje, wij rennen door heel dat park , neemt de andere bange leerkracht ineens een spade en dreigt ermee te slaan als hij dichter kwam, bleek dat ie helemaal geen spin had :')

Maar als ik er een zie of denk te zien begin ik te roepen tot iemand mij hoort. ik zal er vandaan bij lopen, maar die spin niet van mij ;(
Ik ben ook zo bang van wespen,Muggen en bijen :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:23

Zwartwitje schreef:
ikdoemaarwat, het is inderdaad een irreële angst die mensen voor spinnen hebben. Ik begrijp het ergens wel; wat sommigen met spinnen hebben heb ik met vissen. gelukkig wandelen die echter niet ongemerkt door mijn huis.

ok ok....maar wat doen vissen dan?

alle vissen? of bijtende vissen? want tja ik ga ook niet vrijwillig tussen bijtende vissen zwemmen ;)

Frances

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:26

maar vind je dan iemand met bijv. smetvrees ook een aansteller?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:31

Larisske schreef:
Ik ben ook zo bang van spinnen, wij waren met de klas op een insectenstudie en een leerkracht wist dat ik,mijn vriendin en een andere lerkracht als de dood waren voor spinnen. Natuurlijk komt deze leraar op ons af met zijn handen in een kommetje, wij rennen door heel dat park , neemt de andere bange leerkracht ineens een spade en dreigt ermee te slaan als hij dichter kwam, bleek dat ie helemaal geen spin had :')

Maar als ik er een zie of denk te zien begin ik te roepen tot iemand mij hoort. ik zal er vandaan bij lopen, maar die spin niet van mij ;(

Haha, muggen vind ik alleen irritant.. :Y)

Ik voor Spinnen en Slangen..
Bij het Guppy (Dierenwinkel) moet ik ook echt heel lang twijfelen voor ik langs de slangen loop, bah. En dan loop ik heel hard en kijk ik écht naar de grond. Ik vind ze zó eng.. Slangen zie je in het dagelijks leven niet eigenlijk, maar spinnen dus wel.. :\

Verder ben ik ook panisch voor wespen.
En dat was het wel. :')

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:32

Mensen die tegen het doodmaken van spinnen zijn:
Wat doen jullie met vliegen of nog erger; muggen die je uit je slaap houden? Laten jullie die ook vliegen? Of sla je die stiekem ook dood?

Ik probeer een spin ook te vangen met glas oid en dan buiten te zetten, maar een mug of daas gaat er toch echt aan.
Is dat ook zo erg??

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:33

Hannah_Menno schreef:
ikdoemaarwat;

Sorry hoor, maar je komt hier een beetje over alsof je jezelf wel goed vind en denkt dat wij allemaal grote aanstellers zijn.

Hebben wij ervoor gekozen om bang te zijn? Nee! Ik zou ook willen dat ik ze gewoon kon oppakken, en naar buiten kon gooien maar blijkbaar is het een of anders ínstinct' ofzo; pakken en MOORDEN!

Ik ben gewoon bang, en waarvoor? Ik weet het niet! Het is nou eenmaal zo en je kunt er niet zo 1,2,3 iets aan veranderen.

Ik ken veel mensen die bang zijn voor padden maar tegen hun ga ik toch ook niet zeggen; Ach, stel je niet aan 't is maar een pad!

Respecteer elkaar en elkaar's angsten!

ai ai ai :=

jij hebt overduidelijk de langste teen :=

lees mijn beginpost nog maar eens ;)

ik vole me helemaal niet beter als jullie, als je begrijpend kan lezen dan kan ik mij er niks bij in beelden , nee idd
en voor mij is het dus idd heel erg moeilijk om om dat gegil gehuil en ander "vreemd" gedrag te snappen

net vroeg ik ook al: ben ik dan zo broodjenuchter? :?
(wat overigens ook een foute eigenschap kan zijn)

ik ben wel standvastig van mening dat je van je angst af kan komen
en als je realistisch gaat denken voordat je de spin ontmoet is al stap 1
dan stap 2 ,de ontmoeting, dan is het taak om die gil,trip en flipknop even uit te zetten en rustig adem te halen en te bedenken waar je eerst de hele tijd al aan gedacht hebt, stap 1 dus ;)
en ja stap 3 is he moeilijkst......hem bekijken en ontdekken dat hij geen moordenaar is van mensen maar van muggen en vliegen en juist dus heel nuttig is...
en hoe je hem buiten zet dat geeft niet, als je hem maar niet vermorzelt of verzuipt (zoals de meeste, (en ja dat vind ik), beulen! dat dus wel doen)
roep desnoods de buurman (die niet bang en moordlustig is) of iemand anders in die trend

en voor diegene die de uitnodiging stuurde hier in het topic om dan maar langs te komen: ja hoor, tegen reiskosten en gereduceerd tarief zal ik op je stoep staan en de spin proffesioneel verwijderen ;)

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:34

hee durven jullie dit dropje wel op te eten:P Afbeelding

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:34

geen aansteller, maar ik zou het niet kunnen begrijpen, net zoals mensen die niet bang zijn voor spinnen die angst niet kunnen begrijpen.

ik zwem trouwens ook echt niet in zee, en áls ik tot aan mn knieen in zee sta dan draai ik nóóit mijn rug naar de zee, straks komt er een haai.....:+ raar maar waar.....

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:35

ikdoemaarwat schreef:
Zwartwitje schreef:
ikdoemaarwat, het is inderdaad een irreële angst die mensen voor spinnen hebben. Ik begrijp het ergens wel; wat sommigen met spinnen hebben heb ik met vissen. gelukkig wandelen die echter niet ongemerkt door mijn huis.

ok ok....maar wat doen vissen dan?

alle vissen? of bijtende vissen? want tja ik ga ook niet vrijwillig tussen bijtende vissen zwemmen ;)

Vissen zijn glibberig en ze voelen zo gek als ze langs je heen zwemmen :') . Ik vind ze niet eng, maar er zijn mensen die dat gewoon smerig vinden.

Ik snap wel dat je niet snapt wat wij eng aan spinnen vinden (rare zin is dat :P ). Ik snap niet wat mensen eng vinden aan naalden, bijvoorbeeld, maar dat is denk ik omdat ik het zelf niet eng vind en alleen vervelend.

jamieblont: _O- Haha! :P

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:36

nou ikdoemaarwat, ik ben al afgehaakt bij stap 2!!

en jamieblont, omdat je zooooooo grappig bent zal ik even reageren voor je. maar alleen omdat je pas 12 bent!
ja, die durf ik wel op te eten, ik hou alleen niet zo van drop.
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 23-07-09 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:36

Rebeccaa schreef:
Larisske schreef:

Haha, muggen vind ik alleen irritant.. :Y)

Ik voor Spinnen en Slangen..
Bij het Guppy (Dierenwinkel) moet ik ook echt heel lang twijfelen voor ik langs de slangen loop, bah. En dan loop ik heel hard en kijk ik écht naar de grond. Ik vind ze zó eng.. Slangen zie je in het dagelijks leven niet eigenlijk, maar spinnen dus wel.. :\

Verder ben ik ook panisch voor wespen.
En dat was het wel. :')

Muggen daar ga ik niet voor lopen, maar spinnen,bijen,wespen wel. Als wij bij ons in het bos wandelen ik heb dan blijbaar iets met wespen want die komen echt achter mij en bijen ook en dan zit ik daar te rennen en de rest staat daar te zeggen, doe niet flauw enz maar toch brr :o

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:37

En alle insecten die tegen je autoruit dood slaan? Of waar je met je auto/fiets/brommer/scootmobiel overheen rijd? Beetje overdreven dat je een spin niet dood mag slaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:38

axeltje schreef:
Mensen die tegen het doodmaken van spinnen zijn:
Wat doen jullie met vliegen of nog erger; muggen die je uit je slaap houden? Laten jullie die ook vliegen? Of sla je die stiekem ook dood?

Ik probeer een spin ook te vangen met glas oid en dan buiten te zetten, maar een mug of daas gaat er toch echt aan.
Is dat ook zo erg??

ik zeg eerlijk, die mug krijgt een ram, ik moet enigzins wel aangezien ik allergisch ben

overigens als je het gaat bekijken:
spin is nuttig, mug niet :n
het enige nuttige van een mug is het voedsel zijn van een spin, en hun larven voor vissen
maar daar zijn ook nog 100 andere insecten geschikt voor zonder dat ze zo hinderlijk zijn

frances:

het ligt er ook aan in welke mate de smetvrees heerst
mijn vriend heeft smetvrees vooral kwa handen
hij zal nooit met blote handen eten en als hij de honden heeft aangehaalt dan wast hij regelmatig zijn handen
maar.....hij raakt ze wel gewoon aan ;)

ik heb een collega gehad dat als je hem een koekje in verpakking aanbood (liga bijv) dan pakte hij dat met zakdoek aan en ging vevolgens naar toilet om zakdoek uit te spoelen en verpakking van de liga schoon te maken
die collega vond ik idd lichtelijk gestoord

cookies: zie mijn dikgedrukte gedeelte ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:39

iiiieeeewwww dat vind ik zooooo vies, die groenige kledders tegen je raam

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:41

Muggen zijn weer voer voor bepaalde vogels, dus in dat opzicht zijn ze dan weer wel nuttig.
Als ik een spin dood wil slaan in mijn eigen huis, dan doe ik dat gewoon.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:42

lees nogmaals mijn tekst dan, er zijn meer dan genoeg plaatsvervangers voor muggen ,zonder dat zij hindelijk zijn
dus ook als vogelvoer ;)

en ja tuurlijk mag jij m doodslaan ,net als ik een vrije mening heb en dan mijn mening erover heb dat ik jouw dan een beul vind

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:42

Ik ook! Wie zijn huur niet betaalt moet eruit!
Goedschiks of kwaadschiks :+