Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik voldeed niet aan de eisen, maar ik heb sowieso maar niet gereageerd. 

), Mijn naam is XXX Janssen, ben 38 jaar en kom uit Belgie.De reden dat ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt. (Het ging om een camera, niet om een goed tehuis voor een konijntje..) Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk (pardon?) in de staat verkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief rzendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

JustBobo schreef:Wij hadden eerst ook een bok,
die moest weg dus hadden we een advertentie geplaats dat iemand 'm gratis mocht ophalen.
Kregen we een mailtje:
Hallo,
Ik wil graag geit hebben.
Wij heel groot achtertuin voor geit.
Kinderen veel van geit houden.
Groetjes Kim.
![]()
daar ging ie dus niet heen
vrouwke schreef:JustBobo schreef:Wij hadden eerst ook een bok,
die moest weg dus hadden we een advertentie geplaats dat iemand 'm gratis mocht ophalen.
Kregen we een mailtje:
Hallo,
Groetjes Kim.
![]()
broodje shoarma
Citaat:Marktplaats machteloos tegenover Nigeriaanse oplichters
Een groep criminele Nigerianen licht op grote schaal mensen op via veilingsite Marktplaats. Ze bieden op dure producten en vragen het aangeschafte artikel naar het buitenland te sturen. Meestal gaat het om een adres in een West-Afrikaans land waar zich de kinderen bevinden.
Het overeengekomen bedrag, inclusief de verzendkosten wordt volgens de oplichters na ontvangst van de spullen gestort op de rekening van een onbekende tussenpersoon, die het vervolgens weer doorstort op de bankrekening van de afzender in Nederland.
De criminelen maken gebruik van een rekeningnummer van de Citibank in Engeland of de Royal Bank of Schotland om alles nog geloofwaardiger te maken. De oplichtingspraktijken vinden al meer dan twee jaar plaats.
Marktplaats zegt niets te kunnen doen. Voor veilingsites is het onderscheppen van dergelijke oplichtingspraktijken steeds complexer omdat er met verschillende emailadressen met wisselende IP adressen wordt gewerkt.
Een onbekend aantal Nederlanders is intussen financieel benadeeld. Zij stuurden vooral dure fotocamera's, computerapparatuur en mobieltjes.
Alleen al op Marktplaats staan ruim 2000 waarschuwingen over deze oplichters.
Bron: de Telegraaf
_Charlotte schreef:Citaat:Marktplaats machteloos tegenover Nigeriaanse oplichters
Een groep criminele Nigerianen licht op grote schaal mensen op via veilingsite Marktplaats. Ze bieden op dure producten en vragen het aangeschafte artikel naar het buitenland te sturen. Meestal gaat het om een adres in een West-Afrikaans land waar zich de kinderen bevinden.
Het overeengekomen bedrag, inclusief de verzendkosten wordt volgens de oplichters na ontvangst van de spullen gestort op de rekening van een onbekende tussenpersoon, die het vervolgens weer doorstort op de bankrekening van de afzender in Nederland.
De criminelen maken gebruik van een rekeningnummer van de Citibank in Engeland of de Royal Bank of Schotland om alles nog geloofwaardiger te maken. De oplichtingspraktijken vinden al meer dan twee jaar plaats.
Marktplaats zegt niets te kunnen doen. Voor veilingsites is het onderscheppen van dergelijke oplichtingspraktijken steeds complexer omdat er met verschillende emailadressen met wisselende IP adressen wordt gewerkt.
Een onbekend aantal Nederlanders is intussen financieel benadeeld. Zij stuurden vooral dure fotocamera's, computerapparatuur en mobieltjes.
Alleen al op Marktplaats staan ruim 2000 waarschuwingen over deze oplichters.
Bron: de Telegraaf
Falbala schreef:Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met MP, en heb al onwijs veel verkocht en gekocht.
Het meest rare is dat ik n.a.v. een adv. van een rokje een keer een mail kreeg van een vent met de vraag of ik ook gebruikte stringetjes te koop had.![]()
dat is gewoon walgelijk!__Nicole schreef:Ja, bij mij moeten ze altijd eerst betalen en dan pas stuur ik het prduct op! Anders krijgen ze het niet, dan verkoop ik het wel aan iemand anders...
JustBobo schreef:Wij hadden eerst ook een bok,
Kregen we een mailtje:
Hallo,
Groetjes Kim.
![]()
) bente_ schreef:Hahaaa,
wat een verhalen hier
ik had er een keer een paar leren rijlaarzen opstaan,
krijg ik een mail met de vraag of ik nog een paar versleten sokken had