Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:27

@ jessiesand: wat een vreselijk verhaal. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daarover liegt. Dat zou ook wel verklaren waarom hij zijn telefoon niet opnam. Je hoeft jezelf niet stom te voelen hoor, ik denk dat iedereen hetzelfde had gereageerd.

Liegen over opa's, tante's en dergelijke kan ik me voorstellen dat dat gebeurt, maar niet over je zoon.
Laatst bijgewerkt door Kimbaie op 22-07-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:27

Ze wilden de deken in ieder geval graag hebben.
Ik had in eerste instantie ook zoiets van jaja we hebben nu wel een nieuwe afspraak maar of ze nu wel komen opdagen... En ja hoor ze waren er met het hele gezin, was wel grappig om te zien!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:28

Kimbaie, liegen over familieleden ongeacht opa,tante neef, of eigen kind vind ik toch echt niet getuigen van respect naar je eigen fam toe.
Maar goed er zijn er blijkbaar genoeg die het wel doen.

Edit: zin aangepast.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:33

pfff wat ik een keertje heb meegemaakt door marktplaats :o

ik verkoop nl altijd alles via marktplaat en toen had ik dus het fietsje van mijn dochtertje te koop gezet.
was een Loekiefiets in nieuwstaat dus kon er best wel wat voor vangen.

savonds belde er een man op die een fietsje zocht voor zijn dochtertje die 4 jaar zou worden.Het leek een leuk verjaardagskadootje voor hem.
Nou ja prima,.. hartstikke goed natuurlijk,.als ik er maar vanaf kwam :+

man kwam dus hier,..ik was alleen thuis,.. gaf me het geld en ik bood hem een kopje koffie aan(wel zo netjes als iemand tijdje ervoor moet rijden)
hij weigerde en ging weg met het fietsje.
nou ja prima toch?

krijg ik twee dagen later een mail van iemand die ongeveer zo klonk:
hallo.. je kent me niet,maar je hebt zo'n indruk gemaakt en wil je graag een keer ontmoeten.ik doe dit normaal nooit,maar heb je een keer zin in een sexdate?

en geen afzender dus....

ik sloeg stijl achterover en dacht dat het een flauwe grap was van 1 van mijn vrienden.
ik mail dus terug: wie ben je? van dit soort mails hou ik nl niet,dus vind het een flauwe grap,wie je ook bent.

krijg ik weer een mail terug:

ja ik heb een fietsje voor mijn dochter bij jou opgehaald,maar kan je maar niet vergeten!!!!!!!!!
dus wil je een keer afspreken?

whhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,... wat een engerd zeg!! mijn kerel was in alle staten en heb hem mooi een mail terug laten sturen. Gelukkig niks meer van die engerd gehoord.

verder gelukkig nooit meer zoiets meegemaakt op marktplaats. wel mensen die niet op komen dagen/een raar bod doen/niet meer antwoorden etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:43

Oh mackkwek, bah! Die is dan ook nog bij je thuis geweest. Gelukkig heb je er nooit meer iets van gehoord.

Op Marktplaats zet ik nooit een telefoonnummer (kunnen ze wel krijgen voor een afspraak NA fatsoenlijk mailcontact) en de biedfunctie zet ik doorgaans ook uit. Zelf bieden doe ik ook niet snel, ik mail meestal meteen. Vind ik toch prettiger.

Op paarden bieden snap ik trouwens helemaal niet, je wilt zo'n dier toch eerst in het echt zien? :?

Ik had zelf ooit een advertentie gezet waarin ik mezelf aanbod als huishoudelijke hulp. Buiten twee (gelukkig) leuke reacties:

"Ben je onder de 30, lang, slank en blond? En draag je korte rokjes tijdens het werk? Dan graag mailen!"

:+ Ik voldeed niet aan de eisen, maar ik heb sowieso maar niet gereageerd. :D

En nog eentje:

"Wij hulp nodig elke dag. 8 kinder vader moet werken moeder kan niet. Jij krijg lekker eten voor werk."

Dat heb ik maar afgeslagen. ;)

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:45

Ik heb mijn camera op Marktplaats gezet, kreeg ik gister dit bizarre mailtje. Heb hem doorgestuurd naar spam@marktplaats, want ik vertrouw het voor geen meter. Als je dan toch mensen op probeert te lichten, doe dan iig een beetje je best om de verkeerde namen en spelfouten eruit te halen :+

Geachte NC (mijn initialen),Geachte Jan (ik ken geen Jan? :')), Mijn naam is XXX Janssen, ben 38 jaar en kom uit Belgie.De reden dat ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt. (Het ging om een camera, niet om een goed tehuis voor een konijntje..) Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk (pardon?) in de staat verkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief rzendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: XXX BabaTunde
Address: Lagere road
City ; ile ife
State : osun state
Zip code: XXX
Country:Nigeria

.Mvg, XX Janssen,

Liezel1

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:50

die moet je inderdaad niet vertrouwen.... Nigeria... Dan moeten de kerkklokken gaan luiden ipv de de belletjes

Laulitz

Wij zijn ook eens 'niet op komen dagen'. We hadden netjes dag en tijd afgesproken, bokker zou zelf niet aanwezig zijn maar vriend wel, en zijn telefoon nummer gekregen. Alleen de 's ochtends toen we wouden vertrekken kon dat ineens niet meer, dus ik netjes een bericht gestuurd naar hem, om te laten weten dat we die dag niet kwamen maar we nog een afspraak maakten. Kreeg ik 's avonds een boze pb van bokker of ik het zadel niet meer moest hebben? Ik licht geschokt, ik had toch iets laten weten? Bleek dus dat hele bericht niet aan was gekomen en voelde me toen ook wel banketstaaf. Maar we zijn zadel toch nog opgaan halen hoor :D

Andersom ook gehad,ik had mijn zadel te koop staan. Mailde een meisje, ze wou hem hebben voor de prijs die k vroeg. Allemaal goed geregeld, ik zou in de week eens langs komen met het zadel om te passen. Ik uitgelegd dat zadel aan gepast was naar rug van ander paard en dat het mogelijk niet op haar paardje zou passen (was nog redelijk jong meisje) en dat het beste was als zij ook een zadelmaker er naar liet kijken. Allemaal geen probleem, we hadden bijna al een afspraak. Ik gsm nummer gegeven zodat ze kon laten weten wanneer we precies langs konden komen en toen hoorde ik er niks meer van :\
Heb er geen probleem van gemaakt eigenlijk, en ben blij dat zadel toch niet verkocht is, heb hem nu weer nodig :D

Maar we hebben ook wel eens omgekeerde wereld gehad. We hebben ooit eens (waarschijnlijk bij een abonement, als u x bedrag extra betaald krijgt u 'gratis'..) een videocamera gehad. Was leuk ding, werkte prima. Alleen wij filmden nooit zoveel. Dus we hebben hem op internet gezet voor 100 euro, met bieden. Gewoon om te zien wat een gek ervoor geeft. Kregen we een bod van 250 euro. Ja, dat laten we niet lopen. En hij is nog voor dat bedrag weg gegaan ook :D
Laatst bijgewerkt door Laulitz op 22-07-09 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

JustBobo schreef:
Wij hadden eerst ook een bok,
die moest weg dus hadden we een advertentie geplaats dat iemand 'm gratis mocht ophalen.
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Ik wil graag geit hebben.
Wij heel groot achtertuin voor geit.
Kinderen veel van geit houden.
Groetjes Kim.

>;)

daar ging ie dus niet heen

broodje shoarma :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:52

Kikka schreef:
Country:Nigeria

zegt toch genoeg?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:52

vrouwke schreef:
JustBobo schreef:
die moest weg dus hadden we een advertentie geplaats dat iemand 'm gratis mocht ophalen.
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Groetjes Kim.

>;)

broodje shoarma :o

eens wat anders als een broodje aap verhaal ;)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:54

Citaat:
Marktplaats machteloos tegenover Nigeriaanse oplichters

Een groep criminele Nigerianen licht op grote schaal mensen op via veilingsite Marktplaats. Ze bieden op dure producten en vragen het aangeschafte artikel naar het buitenland te sturen. Meestal gaat het om een adres in een West-Afrikaans land waar zich de kinderen bevinden.

Het overeengekomen bedrag, inclusief de verzendkosten wordt volgens de oplichters na ontvangst van de spullen gestort op de rekening van een onbekende tussenpersoon, die het vervolgens weer doorstort op de bankrekening van de afzender in Nederland.

De criminelen maken gebruik van een rekeningnummer van de Citibank in Engeland of de Royal Bank of Schotland om alles nog geloofwaardiger te maken. De oplichtingspraktijken vinden al meer dan twee jaar plaats.

Marktplaats zegt niets te kunnen doen. Voor veilingsites is het onderscheppen van dergelijke oplichtingspraktijken steeds complexer omdat er met verschillende emailadressen met wisselende IP adressen wordt gewerkt.

Een onbekend aantal Nederlanders is intussen financieel benadeeld. Zij stuurden vooral dure fotocamera's, computerapparatuur en mobieltjes.
Alleen al op Marktplaats staan ruim 2000 waarschuwingen over deze oplichters.

Bron: de Telegraaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:56

_Charlotte schreef:
Citaat:
Marktplaats machteloos tegenover Nigeriaanse oplichters

Een groep criminele Nigerianen licht op grote schaal mensen op via veilingsite Marktplaats. Ze bieden op dure producten en vragen het aangeschafte artikel naar het buitenland te sturen. Meestal gaat het om een adres in een West-Afrikaans land waar zich de kinderen bevinden.

Het overeengekomen bedrag, inclusief de verzendkosten wordt volgens de oplichters na ontvangst van de spullen gestort op de rekening van een onbekende tussenpersoon, die het vervolgens weer doorstort op de bankrekening van de afzender in Nederland.

De criminelen maken gebruik van een rekeningnummer van de Citibank in Engeland of de Royal Bank of Schotland om alles nog geloofwaardiger te maken. De oplichtingspraktijken vinden al meer dan twee jaar plaats.

Marktplaats zegt niets te kunnen doen. Voor veilingsites is het onderscheppen van dergelijke oplichtingspraktijken steeds complexer omdat er met verschillende emailadressen met wisselende IP adressen wordt gewerkt.

Een onbekend aantal Nederlanders is intussen financieel benadeeld. Zij stuurden vooral dure fotocamera's, computerapparatuur en mobieltjes.
Alleen al op Marktplaats staan ruim 2000 waarschuwingen over deze oplichters.

Bron: de Telegraaf

lang leven de inteligente nederlanders...
waarom zou iemand uit nigeria een camera kopen uit nederland
kvind het al best dom als je er op in gaat
laat staan dat je dat ding nog ook echt naar the middle of nowhere op stuurt

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:57

Dus ze vragen eerst het product op te sturen en dan pas betalen? Sorry maar ik vind het al dom dat je daarin trapt.

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:58

LauEef schreef:
Dus ze vragen eerst het product op te sturen en dan pas betalen? Sorry maar ik vind het al dom dat je daarin trapt.

Ja, bij mij moeten ze altijd eerst betalen en dan pas stuur ik het prduct op! Anders krijgen ze het niet, dan verkoop ik het wel aan iemand anders... :P

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:02

Hahaaa,
wat een verhalen hier :')

ik had er een keer een paar leren rijlaarzen opstaan,
krijg ik een mail met de vraag of ik nog een paar versleten sokken had :')

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:02

Nou inderdaad, bij dat Nigeria-verhaal kan je toch aan je water voelen dat dat allemaal niet klopt?

Ik ga altijd op m'n intuïtie af, aan de hand van de mails kan je wel een beetje nagaan wat voor een vlees je in de kuip hebt.

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met MP, en heb al onwijs veel verkocht en gekocht.

Het meest rare is dat ik n.a.v. een adv. van een rokje een keer een mail kreeg van een vent met de vraag of ik ook gebruikte stringetjes te koop had. :r :D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:06

Falbala schreef:
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met MP, en heb al onwijs veel verkocht en gekocht.

Het meest rare is dat ik n.a.v. een adv. van een rokje een keer een mail kreeg van een vent met de vraag of ik ook gebruikte stringetjes te koop had. :r :D

Ik heb tot nu toe ook alleen maar goede ervaringen met verkopen over internet.. Laat ik hopen dat het zo blijft (maar zoveel verkoop ik nu ook weer niet).

En :r dat is gewoon walgelijk!

__Nicole schreef:
Ja, bij mij moeten ze altijd eerst betalen en dan pas stuur ik het prduct op! Anders krijgen ze het niet, dan verkoop ik het wel aan iemand anders... :P

Idd, en als koper in kwestie dat niet vertrouwd heb je ook nog zoiets al onder rembours verzenden, dan zijn beide partijen tevreden !

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:12

JustBobo schreef:
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Groetjes Kim.

>;)

heb jij toevallig dat email adres nog bij mij was er iemand ook geintreseerd in me pony heel wat over en weer gemaild maar niet willen afspreken of bellen dus mischien is het wel dezelfde. aangezien de naam hetzelfde is
graag per pb
Laatst bijgewerkt door Pepper3 op 22-07-09 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:13

Ik heb een keer gehad dat iemand laarzen bij mij thuis wou passen. Nou prima zo gezegd zo gedaan. Alleen ze was vergeten geld te pinnen. Nou kan gebeuren, nieuwe afspraak gemaakt voor die middag. Want ze wilde de laarzen heel graag hebben, zagen er netjes uit, zaten erg lekker en blabla. Mailde ze op het afgesproken tijdstip dat ze niet kwam omdat de laarzen haar niet pasten. Aargh, zeg dan gelijk dat ze niet passen. Daarom kom je ze toch passen. Nu steek je dubbele tijd in haar.

ukje

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:16

Heb een keer wat aangeboden geen super rare reacties gehad. Maar wel een reactie of ze bij mij mochten uitzoeken terwijl ik duidelijk in de mail had gezet dat ik de boeken alleen maar per post verzond.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:16

geweldig topic!
mijn verhalen:

1. advertentie dat ik een quarter of paint (expliciet genoemt!) zoek om te rijden tot ik mn eigen had. gezien veel showervaring ed wilde ik niet betalen maar kon de eigenaren wellicht helpen met mijn ervaring. ik kreeg toch rare reacties...iemand met een nog niet gereden draver en belgisch koudbloed de een niet gereden de ander moest omgeschoold worden...(uhm..ik vroeg om een quarter of paint) ed. moeilijk, lezen.

2. er stond op mp een'quarter horse' te koop. toen ik vroeg om wie de ouders waren/papieren kreeg ik als reactie 'die zijn niet bekend hij heeft geen papieren' mijn reactie daarop 'dan is het dus geen QH' bleef onbeantwoord.....
erg als mensen andere proberen te mislijden met zoiets.

ik snap zowiezo niet waarom je op een paard bied op MP. kopen ja (heb ik ook gedaan) maar bieden?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:20

Mijn huidige paard heb ik ook via mp.
Ik heb idd niet geboden via de site maar gebeld en later over en weer nog mail contact gehad.
Bieden op een paard dat op mp staat nee dat zal ik ook niet doen, van een plaatje kan je tenslotte niet zien wat je gaat kopen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:21

Ik wou een keer een sjabrak verkopen, voor €5 want er zaten roest vlekken op. Nouja redelijke prijs, er kwam een vrouwtje hem ophalen. Zegt ze: Ja er zitten roest vlekken op dus geef ik je maar €3 (waar ik het niet mee eens ben aangezien €5 helemaal niet veel is voor een chabrak waar je de roestvlekken verder onder het zadel kwamen := )

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:21

bente_ schreef:
Hahaaa,
wat een verhalen hier :')

ik had er een keer een paar leren rijlaarzen opstaan,
krijg ik een mail met de vraag of ik nog een paar versleten sokken had :')

haha ik heb ook een paar laarzen op mp staan en kreeg gister ook dat mailtje van een meisje of ik nog een paar versleten sokken had liggen..ze vond het een rare vraag maar wilde hem toch stellen aan mij :+
maar niet op gereageerd..