Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:57

Viva, ik heb een hoop drugsverslaafden gezien hier. (denk er aan, in Belgie is het nog illegaal he ;) Ook softdrugs) en dat waren er stuk voor stuk die gewoon schreeuwden om hulp.

Niinatjuh: Maar als je hem wat vraagt, of je moet wat afspreken, dat is dan weer te veel gevraagd. Neen, Been there, done that, verslaafde broers zijn geen goede broers. Je houd van hem, je doet alles voor hem en je laat hem niet vallen. En hij zal vast fantastische eigenschappen hebben. Maar goede broers zijn het zelden. Zeker als hij je nog drugs geeft ook... :n
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-09 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 14:57

het enigste probleem is dat wanneer je iets doet, grenzen vervagen.
Eerst zeg je, dat doe ik nooit en dan doe je het 1x en denk je, zo erg was het niet, ik heb het wel onder controle en dan doe je het nog een keer... dat is wat verslaafde vaak zeggen, ik heb het onder controle... of ... maar ik kan zo stoppen...
recratief drugs gebruik blijft wel drugs gebruik en geeft je net zo veel kans om verslaafd te zijn als ieder ander...
buiten dat allemaal om... je weet nooit of je drugs goed is... je hoord vaak genoeg dat er weer een groep mensen ziek zijn geworden van "slechte"drugs... Dus al heb je zelf wel dingen onder controle, je blijft afhankelijk van de persoon van wie je het koopt en je weet nooit zeker of dat het geen verkeerd spul is![/quote]

Het kan verkeerd spul zijn idd, dat risico loop je wel. Maar je hoort mij ook niet zeggen dat het alleen maar goed spul is.
Ik ben idd welles beroerd geworden van zo'n pil, omdat er miss iets verkeerds inzat. Maar dat is mijn eigen schuld. Het is mijn eigen beslissing geweest. Ik zou bijv ook nooit iets kopen van mensen die ik niet ken, ik koop het gewoon van een vriend die het zelf altijd al heeft geprobeerd.

En, als ik een stukje er van op heb neem ik meestal na een paar uur nog een stukje ja. Maar het blijft altijd in totaal bij een halve pil omdat ik gewoon weet dat ik er niet meer van moet nemen.
Ik weet gewoon dat ik er niet verslaafd aanraak, en dat is mijn grenzen heb en zelf ook ken.
Zo zijn er idd mensen bij die die grenzen niet of bijna niet hebben, en raken verslaafd maar ik gelukkig niet.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:59

pharagirlke schreef:
Viva, ik heb een hoop drugsverslaafden gezien hier. (denk er aan, in Belgie is het nog illegaal he ;) Ook softdrugs) en dat waren er stuk voor stuk die gewoon schreeuwden om hulp.

Niinatjuh: Maar als je hem wat vraagt, of je moet wat afspreken, dat is dan weer te veel gevraagd. Neen, Been there, done that, verslaafde broers zijn geen goede broers. Je houd van hem, je doet alles voor hem en je laat hem niet vallen. En hij zal vast fantastische eigenschappen hebben. Maar goede broers zijn het zelden. Zeker als hij je nog drugs geeft ook... :n

Ja dat is wel zo, maar hij doet wel zen best, hij heeft zich nu laten opnemen in detox, en is nu bezig met zenlichaam ontreinigen, en afkicken, daarna gaat ie dus een tijdje naar italie, omdaar te werken en gewoon ff weg te zijn uit de omgeving, voor men mama is het ook onwijs zwaar, want ze is alleen en hij had een schuld van 4000, die heeft zij afbetaald.

En ja so what? Moet ik het dan van de straat gaan halen omdat ik het in de shop niet mee krijgen, en daar slechte zooi een bad trip maken?
Laatst bijgewerkt door Janiniie op 21-07-09 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:00

Moelie schreef:
Het leek erop alsof je drugsgebruik in het algemeen gewoon dom vind. Terwijl er ook mensen zijn die het met mate doen en er makkelijk vanaf kunnen blijven. Prima dat jij het dom vind, maar dan moet je wel duidelijker antwoord geven.. Aangezien het erop leek dat je mij dom vond omdat ik welles een pilletje gebruik op feesten. Die indruk kreeg ik namelijk, maar dan heb ik je verkeerd begrepen.

Nee, zeker niet, ik kan niet weten of je dom bent en zal dit dan ook niet jouw kant op smijten.. Ik kan het alleen dom vinden dat je drugs gebruikt, dat is iets heel anders ;)

Ayasha
Blogger

En over een jaar gaat ie tegen je zeggen dat het hem spijt. :)

En je kan er ook gewoon van afblijven :)*
Mijn broer slaat me lam als ik er aan kom := En ik zou hem verdorie enkel maar dankbaar zijn ook!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-09 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

pharagirlke schreef:

Psies... maar dat zijn niet de mensen die op een feestje (en dan bedoel een een enorm hardstyle feest zoals bijvoorbeel decibel :D ) weleens wat snuiven aan sos.....

Iedereen kan doordraaien... maarja, das net als met alcohol..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:01

CandyQueen schreef:
Ragnaaa schreef:
CandyQueen: Jij hebt volgens mij echt geen flauw benul van wat je zegt of doet.
Werkelijk, alsof je er trots op bent. :n

Nee helemaal niet, want ik weet dat ik er beter mee kan stoppen. Maar het gaat gewoon niet, ook al gebruik ik nooit teveel ofso ik kan er niet mee stoppen. Zoals je in mijn eerste post nog kon lezen, m'n vriendinnen hou ik er zo ver mogelijk vandaan. ;)

En spuiten?
Crystal meth, ben er nu bijna 8maanden vanaf.

Je kan er niet mee stoppen?

Je kan er wel dégelijk mee stoppen, maar de grote vraag is; wíl je eigenlijk wel stoppen?

Wat denk je van alle schade die deze troep aan je hersencellen aanricht?
Doet je dat niets?

Jammer, echt.
Heel jammer..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:01

VivaLaVida schreef:
pharagirlke schreef:

Psies... maar dat zijn niet de mensen die op een feestje (en dan bedoel een een enorm hardstyle feest zoals bijvoorbeel decibel :D ) weleens wat snuiven aan sos.....

Iedereen kan doordraaien... maarja, das net als met alcohol..

Ik had het over verslaafden, niet over een stel tutjes en macho's die stoer willen doen "kijk ik neem drugs :D" maar mensen met écht problemen die geen uitweg meer weten.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:03

Niinatjuh schreef:
pharagirlke schreef:

Ja dat is wel zo, maar hij doet wel zen best, hij heeft zich nu laten opnemen in detox, en is nu bezig met zenlichaam ontreinigen, en afkicken, daarna gaat ie dus een tijdje naar italie, omdaar te werken en gewoon ff weg te zijn uit de omgeving, voor men mama is het ook onwijs zwaar, want ze is alleen en hij had een schuld van 4000, die heeft zij afbetaald.

En ja so what? Moet ik het dan van de straat gaan halen omdat ik het in de shop niet mee krijgen, en daar slechte zooi een bad trip maken?

hmm okeee dus als jou broer dalijk in de afkickkliniek zit of in italie, waar ga je het dan halen :P ? en ga je het dan ook met de centen van je moeder betalen ;) dat doe je in feite nu al, want je krijg het spul van je broer die al een dikke schuld had? (dat je dat wil...:?) en je moeder heeft de schuld betaald en dus eigenlijk ook jou blowtjes/schuld.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:04

Ragnaaa schreef:
Ik snap je punt, en ergens ben ik het wel met je eens.
Maar ergens snap ik mijn vriend's redenatie ook, en die keur ik niet per definitie goed of slim, maar om hem daar volledig op 'af te schrijven'? :n

Ik denk dat voor mij liefde dan toch overwint.

En forceren zou ik het niet direct noemen.
Het kost me inderdaad soms best wel wat energie en kracht, daar heb je wel gelijk in, maar moet ik hem dan maar laten gaan, omdat hij een keuze heeft gemaakt die niet erg slim en doordacht was?

Hij is al zo ver gekomen, heeft zijn leven weer een beetje op de baan, is veel veranderd doordat hij sterk is geminderd.

Je kan het ook van die kant belichten, en trots op hem zijn dat hij het niet meer élke dag doet.

Maar hey, that's me. :)
Maar ik begrijp jouw redenatie ook, absoluut.

Ik ben blij dat je mijn posts niet aanvallend opneemt (want zo zijn ze ook niet bedoelt :) ).

Maar, is liefde dan iets die iets anders moet overwinnen. Is dat geen grote daad gevraagd van de liefde op lange termijn?

Is liefde niet iets extras tussen twee personen die om elkaar geven, in plaats van iets die ervoor zorgt dat je de gebreken van de ander er maar bijneemt?
Iedereen heeft zijn minpunten uiterraard, maar een verslaving, in hoeverre is dat leefbaar voor de personen rond de verslaafde heen. Dat vraag ik mij oprecht af.

Ben je niet bang voor de toekomst, voor een volgende tegenslag waar hij het moeilijk mee zal hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:05

pharagirlke schreef:
Ik had het over verslaafden, niet over een stel tutjes en macho's die stoer willen doen "kijk ik neem drugs :D" maar mensen met écht problemen die geen uitweg meer weten.

het kwam op mij over als in het algemeen :) verkeerd begrijpt :D

Maarree drugs is niet altijd stoer doen he :D

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:06

Niinatjuh schreef:
pharagirlke schreef:

hmm okeee dus als jou broer dalijk in de afkickkliniek zit of in italie, waar ga je het dan halen :P ? en ga je het dan ook met de centen van je moeder betalen ;) dat doe je in feite nu al, want je krijg het spul van je broer die al een dikke schuld had? (dat je dat wil...:?) en je moeder heeft de schuld betaald en dus eigenlijk ook jou blowtjes/schuld.[/quote]

Ik gaf men broer zelf geld, om het te halen ^^
K betaalde het dus wél altijd zelf..

En nja, dan vraag ik het aan een vriend, of ik ben der simpelweg klaar mee..
Het is niet dat ik het nodig heb.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:06

Ik zeg eerlijk, ik zie liever iemand die een beetje drugs opheeft (zolang diegene er maar normaal onderblijft, en JA dat kan ja) dan iemand die lazerzat is omdat ie veelste veel alcohol opheeft.
Ik blijf mezelf als ik zo'n pilletje opheb, ben alleen relaxer. Maar je zult mij nooit ineens anders zien. Wat betreft alcohol, zie vaak zat mensen die normaalgesproken aardig zijn, maar zodra ze lazerzat zijn ze enorm irritant zijn en zelfs ruzie lopen te maken.
Ook al denk iedereen van niet, alcohol is bijna net zo erg als drugsgebruik.
Ik ken een paar mensen die speed en coke gebruiken maar ik heb ze nog nooit irritant gevonden.

Paddo's o.i.d. zou ik nooit durven, hoor der verhalen over wat mij genoeg afschrikt. Speed of coke zou ik ook niet durven. Het blijft bij mij gewoon bij af en toe een pilletje, maar kan ook een feest hebben zonder. Als ik het doe doe ik het voor mezelf, omdat ik het zelf wil. Ben nog nooit gedwongen ofzo.
Blowen doe ik af en toe, maar dan neem ik altijd een paar heisjes van zo'n joint. Gewoon omdat ik dat relax vind! :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:09

@ Niinatjuh: Het gaat niet om het feit wie jouw drugs betaalt, het gaat om het feit dat jouw broer er mee ínstemt om zulke rotzooi voor zijn zusje te halen!

Anoniem

ik vind pillen weer enger dan coke :=
ritalin is helemaal super.. alhoewel ik helemaal nix meer doe!

Ayasha
Blogger

Moelie schreef:
Ik zeg eerlijk, ik zie liever iemand die een beetje drugs opheeft (zolang diegene er maar normaal onderblijft, en JA dat kan ja) dan iemand die lazerzat is omdat ie veelste veel alcohol opheeft.
Ik blijf mezelf als ik zo'n pilletje opheb, ben alleen relaxer. Maar je zult mij nooit ineens anders zien. Wat betreft alcohol, zie vaak zat mensen die normaalgesproken aardig zijn, maar zodra ze lazerzat zijn ze enorm irritant zijn en zelfs ruzie lopen te maken.
Ook al denk iedereen van niet, alcohol is bijna net zo erg als drugsgebruik.
Ik ken een paar mensen die speed en coke gebruiken maar ik heb ze nog nooit irritant gevonden.

Paddo's o.i.d. zou ik nooit durven, hoor der verhalen over wat mij genoeg afschrikt. Speed of coke zou ik ook niet durven. Het blijft bij mij gewoon bij af en toe een pilletje, maar kan ook een feest hebben zonder. Als ik het doe doe ik het voor mezelf, omdat ik het zelf wil. Ben nog nooit gedwongen ofzo.
Blowen doe ik af en toe, maar dan neem ik altijd een paar heisjes van zo'n joint. Gewoon omdat ik dat relax vind! :)

Nu vergelijk je wel appelen met peren. Het is of iemand met een beetje drugs vergelijken met iemand met een beetje alcohol, of iemand die vol zit met drugs vergelijken met iemand die ladderzat is he. Wel eerlijk blijven.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:10

VivaLaVida schreef:
spuiten....heroine??

dat gaat mij dan weer te ver...das echt verwoestend!!

Mij ook :+ Een pil durf ik al niet te nemen terwijl ik dan wel weer eens coke gehad heb (wat overigens ook niets voor mij is) Ik hou het wel bij de weed en hasj :+

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:12

Ragnaaa schreef:
@ Niinatjuh: Het gaat niet om het feit wie jouw drugs betaalt, het gaat om het feit dat jouw broer er mee ínstemt om zulke rotzooi voor zijn zusje te halen!

achja, dat is dan toch echt jou mening.

Arabesk

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:14

Iedereen moet het natuurlijk voor zich weten, maar je kan er vervelende dingen aan over houden. In mij naaste omgeving ken ik iemand die werd schizofreen met psychose door gebruik van wiet. Heeft hem járen gekost om alles weer op de rit te krijgen.

Hij was toen ook op tv met de documentaire 'kierewiet door nederwiet'.

Ik heb altijd vriendelijk bedankt als er een stikkie voorbij kwam, aan mijn lijf geen polonaise, ik voel niet de behoefte om roze olifantjes uit stopcontacten te zien komen. Mijn leven is zonder drugs ook heel leuk en interessant :D

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:15

@niinatjuh, dan vraag je het aan een vriend, je bent 14...? of heb je ook al van die leuke drugsgebruikende vrienden van 18 ? en als je er dan klaar mee zou zijn, waarom nu dan wel?
En dan nog iets, waarom denk je dat 18 moet zijn om het te mogen halen? zal toch wel een reden achterzitten denk je niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:16

Arabesk schreef:
Iedereen moet het natuurlijk voor zich weten, maar je kan er vervelende dingen aan over houden. In mij naaste omgeving ken ik iemand die werd schizofreen met psychose door gebruik van wiet. Heeft hem járen gekost om alles weer op de rit te krijgen.

Ik heb altijd vriendelijk bedankt als er een stikkie voorbij kwam, aan mijn lijf geen polonaise, ik voel niet de behoefte om roze olifantjes uit stopcontacten te zien komen. Mijn leven is zonder drugs ook heel leuk en interessant :D

Ik denk voor het eerst in mijn bokt-cariere maar ik ben het GEHEEL met je eens!

Anoniem

Arabesk schreef:

nou dat had ik echt niet van wiet hoor :')

mijn tante was ook schizofreen en die zat dus aan de heroine...
is er ook aan ten onder gegaan, dat is zulk rotspul!!

Ayasha
Blogger

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

alle drugs is rotspul :D

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:17

Tallie_Ho schreef:
Moelie schreef:
Het leek erop alsof je drugsgebruik in het algemeen gewoon dom vind. Terwijl er ook mensen zijn die het met mate doen en er makkelijk vanaf kunnen blijven. Prima dat jij het dom vind, maar dan moet je wel duidelijker antwoord geven.. Aangezien het erop leek dat je mij dom vond omdat ik welles een pilletje gebruik op feesten. Die indruk kreeg ik namelijk, maar dan heb ik je verkeerd begrepen.

Nee, zeker niet, ik kan niet weten of je dom bent en zal dit dan ook niet jouw kant op smijten.. Ik kan het alleen dom vinden dat je drugs gebruikt, dat is iets heel anders ;)

Ja klopt, dan heb ik je gewoon verkeerd begrepen.. Vandaar mijn reactie. Dacht namelijk dat je mij dom vond.
En tuurlijk mag je je mening geven, daar is dit topic voor! ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:18

Ik hou niet van drugs..
Ik vind het nogal zielig als mensen drugs moeten gebruiken om pas echt te feesten.
Maarja dat vind ik ook zo met drank :o
Als iemand graag wilt drinken is dat mijn probleem niet, maar ik heb echt gewoon een hekel aan mensen die niet zonder drank of drugs gezellig zijn.
Net zoals de zin die sommige mensen gebruiken, geen plezier zonder bier..
Net of sommige mensen niet leuk kunnen doen zonder drank en/of drugs.

En ja ik houd ook van hardcore.
En ik vind het ook wel leuk om een keer naar een feestje te gaan.
Maar dat drugs gedoe vind ik gewoon niks.
Ik heb heus wel eens een keer geblowd maar je hebt gewoon mensen die bij elk feest een paar pillen slikken.
Ik vind het gewoon zielig als mensen geen plezier hebben zonder drugs.
Sowieso word je van drugs ook niks beter, dus waarom drugs gebruiken?