Waar zouden jullie écht nog weleens naar toe willen gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:12

Jaduuh schreef:
Nueve schreef:
Rome zou ik nu niet willen. Ga er met school heen, de 2e week na de vakantie, en zelfs dan is het nog vreselijk warm. :D

Ik ben er vorig jaar rond deze tijd geweest, geloof me. Met 40 graden door een stad banjeren is echt niet leuk meer. :n

Nee daarom ook!
Pfoe, ik zie nu al op tegen het heeeeele dagen lang lopen door een veel te warme stad met veel te veel drukte.
(Maar wel zin in verder hoor :D :D.)

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:15

Bora Bora 8-) En niet meer terug komen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:10

xBibi schreef:
Mijn vader gaat wel gewoon mee, daar heeft hij niet zoveel problemen mee. Wat ik graag zou willen doen is naar het strand gaan, veel natuur zien, en wat dingen als duiken enzo. :) En het lijkt me ook wel leuk om eens wat actiefs te doen, maar niet dat ik de hele vakantie door Italië aan het fietsen ben :P

La Palma!!!! Daar kun je duiken (met of zonder ervaring), paardrijden, er zijn stranden, je kunt dolfijnen spotten, paragliden en de natuur is adembenemend. Overigens is het 1 van de Canarische Eilanden, maar geloof me, alle eilanden zijn verschillend. Het is ongeveer 4,5 uur vliegen, dus dat is te doen. En je kan er goddelijk eten.

Ja, ik ben er verliefd op! :D

alissaaa

Re: Waar zouden jullie écht nog weleens naar toe willen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:10

mexico! ookal is het nu mexicaanse griep, is dr in nl en belgië ook :)
en het is supergoedkoop nu :D
kan je zwemme met de dolfijne

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:52

Waar jullie dat kind voor 5 dg allemaal heen willen sturen %) :
Citaat:
Als je maar 5 dagen weggaat.. zou ik naar iets als New York gaan.. Of Vegas!!

Citaat:
dominicaanse republiek!...

Citaat:
Ik zat ook te denken aan Dubai, dat is wel wat dichterbij geloof ik?...

Citaat:
Ik zeg nog steeds noordamerika of nieuwzeeland.Daar heb je zo'n beetje alles en in Nieuw-zeeland worden al die vette films gemaakt zoals Narnia,LOTR enzo...

Citaat:
Australië! En dan gaan backpacken....

Citaat:
Rio de Janeiro, Argentinië, Malediven, Tanzania, Kaapstad, New York, Las Vegas, Hawaii, Bali, Thailand...

Reken daarbij dat je voor meeste van deze oorden in minimaal!! 1 dag heen/1 dag terug nodig hebt, blijven er effectief 3 (2) dagen over om "vakantie te vieren" :') ....

Zag in je profiel dat je 13 bent, dan is 5 dagen Efteling misschien ook wel leuk *D !
Edit: ohhh... het is voor als je 16 wordt; dan heb je iig nog even tijd om er over te denken :j !

Misschien is Egypte een idee: er is veel te zien (pyramides, sphinxen etc.), te doen (duiken, chillen aan het strand in o.a. Hurgada, cruisen op de Nijl) én: het is maar een uur of 4 vliegen :) .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:53

Ja maar Sterre... De vraag is ook niet helemaal eenduidig. Lees de topictitel maar eens. ;)

Vandaar dat er ook zulke exotische Verweggistan-bestemmingen worden genoemd. :D

Maar we lijken eruit te zijn, Italië is haalbaar voor 5-6 dagen. :j

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 01:50

Karin schreef:
Ja maar Sterre... De vraag is ook niet helemaal eenduidig. Lees de topictitel maar eens. ;)

Ehh ... ja, okay.... ik had het topic dan blijkbaar té goed gelezen; in de eerste post staat toch echt het volgende :P :
Citaat:
Als ik 16 wordt mag ik namelijk met mijn vader 5 dagen ergens op vakantie, en ik mag zelf weten waarheen. Maar ik weet eigenlijk nog niet echt waar ik heen wil, ik zat wel te denken aan Zuid-Afrika of de Malediven ofzo.

Dus als je nog een tip voor me hebt, graag iets wat niet te ver vliegen is, zodat ik ook geen dikke jetlag heb
...

Citaat:
Maar we lijken eruit te zijn, Italië is haalbaar voor 5-6 dagen. :j

Ja, of misschien toch mijn tip :)) :
Citaat:
Zag in je profiel dat je 13 bent, dan is 5 dagen Efteling misschien ook wel leuk *D !

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 01:58

Het reizen is misschien erg lang, maar toch raad ik New York aan :j
Je kan er in 3 dagen genoeg zien! Ik ben er 2 dagen geweest (tijdens een reis door amerika) en natuurlijk had ik er langer willen zijn, maar in 2 dagen heb ik al onwijs veel gezien én geshopt :))
Als ik zou mogen kiezen zou het Londen worden, ben helemaal verliefd op die stad, maar als je wilt gaan zwemmen en duiken moet je niet naar Londen of New York gaan :))
Voor dat soort reizen ben je bij mij niet aan het juiste adres :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 04:51

Mexico( alleen nu even niet) %) Verder staan op me verlanglijstje, de Malediven, Nieuw-Zeeland, Australie. En Alaska lijkt me ook gaaf.

Voor een kortere trip is Zweden erg mooi. Finland ook. :D

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 10:47

Sterre schreef:
Citaat:

Nee dankje. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:57

Voor 5 dagen zou ik niet ver weg gaan.
Ik ga zelf bijna elk jaar naar het caribisch gebied ( Aruba, Curacao, Dominicaanse Republiek e.d.) en dat is al rond de 10 uur vliegen. Daarbij komt dat je met het tijdsverschil zit, dus je eerst een paar dagen nodig hebt om daaraan te wennen en bij te komen van die vlucht. Als je langer op vakantie zou gaan dan zou je verder kunnen gaan, dit zou zonde zijn..
Misschien dat een bekenden stad in Europa wel leuk is?
Ik zou graag nog een keer naar Saint-Tropez, Venetië, Rimini, Barcelona en London willen :D

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:59

Mijn persoonlijke verlanglijstje:
-Ijsland
-Rusland (ik ga in september al naar st. Petersburg)
-mongolie

Zweden is erg mooi om naartoe te gaan, vooral buiten de steden vind je heel veel mooie natuur dat is misschien wel leuk. Of een stedentrip naar Wenen, Londen, Rome, venetie, Madrid of misschien ook st. Petersburg (wel een gedoe met visum's enz. )

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:51

Sterre schreef:
Citaat:

Wat een ontzettend kinderachtige reactie. Dus je mag niet op vakantie naar een leuk land als je jong bent? Ze vraagt om een leuke vakantie naar het buitenland en dan kom jij aan met 'de Efteling' omdat ze 13 is? Gaat echt helemaal nergens over..

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:53

Het Eifelgebergte is ook erg mooi! Je kan er natuurlijk niet duiken :+ maar wel lekker wandelen, fietsen, kanoen, paardrijden misschien? Het is heel geschikt voor 5 dagen, is ook niet zo ver weg.
Laatst bijgewerkt door Dewii op 20-07-09 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:53

Maar het gaat dus over een vakantie die je pas over 3 jaar gaat maken!? Dan ben je dr wel op tijd bij zeg :P

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:55

Ik zou zelf graag nog eens naar Japan willen en in het byzonder het eilandje Kyushu. Heb daar ooit gewerkt en zou wel eens willen zien hoe het er nu uitziet daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:12

WillemYntJee schreef:
Maar het gaat dus over een vakantie die je pas over 3 jaar gaat maken!? Dan ben je dr wel op tijd bij zeg :P

Goeie voorbereiding is het halve werk zeggen ze toch. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:13

En misschien veranderen je wensen nog in drie jaar tijd - dan vind je misschien Londen wél een aantrekkelijke optie. :))

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:12

Nueve schreef:
WillemYntJee schreef:

Goeie voorbereiding is het halve werk zeggen ze toch. :D

Haha precies! :D Over 2 jaar trouwens, ik ben nu bijna 14 en ik ga dan ook rond deze tijd.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:14

Jildau schreef:
Sterre schreef:

Wat een ontzettend kinderachtige reactie. Dus je mag niet op vakantie naar een leuk land als je jong bent? Ze vraagt om een leuke vakantie naar het buitenland en dan kom jij aan met 'de Efteling' omdat ze 13 is? Gaat echt helemaal nergens over..

Tja dat vond ik dus ook, maar als mensen denken dat ze 'grappig' zijn door dit soort opmerkingen te maken, moeten ze dat vooral doen, ik kan me er niet druk om maken. :D

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:34

pluklief schreef:
Mijn persoonlijke verlanglijstje:
-Ijsland
-Rusland (ik ga in september al naar st. Petersburg)
-mongolie

Zweden is erg mooi om naartoe te gaan, vooral buiten de steden vind je heel veel mooie natuur dat is misschien wel leuk. Of een stedentrip naar Wenen, Londen, Rome, venetie, Madrid of misschien ook st. Petersburg (wel een gedoe met visum's enz. )

St. Petersburg is prachtig. Heb een aantal jaar geleden samen met mijn vader een rondreis/cruise gemaakt. Op de boot in Duitsland naar Zweden, dan met de bus dwars door Zweden, met de boot naar Finland dan richting Rusland. Supergaaf.
Wel spannend om Rusland in te gaan. Duurde echt lang eer we de grens over waren. Maar de moeite waard.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:28

xBibi schreef:
... maar als mensen denken dat ze 'grappig' zijn door dit soort opmerkingen te maken, moeten ze dat vooral doen, ik kan me er niet druk om maken. :D

Gelukkig maar :D !

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:36

Brazilië, Bonaïre en thailand staan nog op mijn verlanglijstje :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:10

Bij mij staat nu op nummer 1 Noorwegen! Lijkt me echt een prachtig land!

En verder lijkt Madagaskar, Peru, Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland en Zuid-Amerika mij heel mooi :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:39

Naar Mexico, en daar ga ik over precies 33 dagen naartoe.. :D

Eigenlijk wil ik overal wel naartoe, maar bijv. Fiji lijkt me helemaal prachtig. :+: