Hoe bel jij naar een klantenservice?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:40

ik werk zelf ook op callcenter... maar geen klantenservice :+ mensen bellen naar ons voor de regiotaxi nou krijg ook wel wat te verduren maar goed :P

als ik zelf naar een klantenservice bel, begin ik toch altijd wel netjes, en als diegene mij aan de andere kant ook goed behandeld heb vind ik het prima :)
maar op een gegeven moment dan kunnen ze mij geen oplossing meer bieden, blabla, doorverbonden,dooverbonden en dan nog eens doorverbonden worden en dat vervolgens de verbinding verbroken word :\
nou dat vind ik toch echt niet grappig, bel vervolgens opnieuw... leg mijn verhaal uit, diegene die als bij de klantenservice werkt die geeft aan dat die het helemaal begrijpt enzo, prima gaan weer verder, maar uiteindelijk kan deze persoon mij ook geen oplossing bieden?
nou sorry maar waarom zit je dan op een klantenservice? neem aan dat je je productkennis wel kent toch? :? maar helaas, valt me op dat dit bij meerdere dingen zo is.. en dat vind ik toch erg jammer.
9 van de 10 keer dat je belt. kunnen ze je geen oplossing bieden.
snap ook wel dat de personen die daar zitten veel te verduren krijgen. maar pff, op een gegeven moment sta ik wel bijna op het punt om uit mijn slof te schieten, maar dan denk ik meestal vind et zelf ook niet leuk om zo behandeld te worden en hun kunnen er ook niks aan doen.
dan maar hopen dat ik ooit eens iemand aan de telefoon krijg die me wel kan helpen...

Caesar

Re: Hoe bel jij naar een klantenservice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:45

Tip: Maak notities van tijden, namen en inhoud gesprek. Als het dan te gek wordt, dan kun je er altijd nog een klachtenbrief met terugvordering van maken.

Wij hebben dit nl. gedaan met KPN en kregen alle kosten direct vergoed. Was ook wel meer dan 150 euro aan belkosten, doorlopend abonnement etc, maar ze waren er zelf ook wel achter dat er niets van klopte. Mijn vriend bleef vriendelijk, maar ik kon die griet wel door de telefoon trekken toen ze zei dat ons nog niet bestelde abonnement niet geannuleerd kon worden!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:02

stef schreef:
ik heb het niet over actieve verkoop en dus outbound bellen, das compleet iets anders.

Ik heb het erover als JIJ ergens naar toe belt voor een vraag/oplossing

Hangt er vanaf hoe goed er met me meegedacht wordt.

Ik was pas gebeld door Energie:Direct die hadden gedaan of ze van mijn huidige energie-aanbieder waren. Met de vraag of ik het goed vond als ik voortaan mijn administratie per mail zou ontvangen ipv per post. Tuurlijk, wat maakt mij dat uit? Is alleen maar goed voor het milieu, dus ik heb gezegd dat dat goed was (wel nog nagevraagd of er verder niks zou veranderen). Krijg ik een half uur later ineens een mailtje dat ik over zou gaan stappen naar Energie:Direct, kijk, dat valt bij mij niet goed.

Toen ik naar de klantenservice belde, werd mij ten eerste verteld dat ik het wel verkeerd begrepen zou hebben want hun medewerkers zouden zoiets noooooit zeggen. Ten tweede kon de overstap (waar ik niet eens toestemming voor had gegeven) niet geannuleerd worden. Eh, pardon? Toen ben ik toch wel een beetje onaardig geworden.

Ik weet dat callcenter-medewerkers er vaak niks aan kunnen doen dat hun bedrijf fouten maakt, maar aan de andere kant... bij wie moet ik dán aangeven dat ik iets niet vind kloppen? Zij kiezen er zelf voor een bepaald bedrijf te vertegenwoordigen, en dan ben je dus ook aanspreekbaar voor de fouten van dat bedrijf, aangezien degenen die er echt verantwoordelijk voor zijn onbereikbaar zijn voor de klant.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 12:01

ilona_89 schreef:
nou dat vind ik toch echt niet grappig, bel vervolgens opnieuw... leg mijn verhaal uit, diegene die als bij de klantenservice werkt die geeft aan dat die het helemaal begrijpt enzo, prima gaan weer verder, maar uiteindelijk kan deze persoon mij ook geen oplossing bieden?
nou sorry maar waarom zit je dan op een klantenservice? neem aan dat je je productkennis wel kent toch? :? maar helaas, valt me op dat dit bij meerdere dingen zo is.. en dat vind ik toch erg jammer.

En dat is nou net het punt. Niet alles is op te lossen door 1 gesprek, en sommige dingen zijn helemaal niet op te lossen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:09

In eerste instantie blijf ik gewoon netjes.
Maar nu vallen mijn ogen toch wel uit mijn kassen.
Sinds april ben ik al bezig met reparaties en garanties. Het desbetreffende product is inmiddels 4 á 5 keer opgestuurd ter reparatie en komt ongerepareerd terug. Oftewel, de ene keer kunnen ze niets vinden en de andere keer hebben ze iets vervangen, maar product doet het nog niet.

Eenmaal de klantenservice weer gebeld te hebben na velen gesprekken werd ons verteld dat we een nieuwe zouden krijgen, die woensdag in huis zou zijn.
Woensdag was er niets, weer gebeld. Het zou in Amsterdam liggen voor verzending, morgen heeft u het in huis! Volgende dag weer niets, toch maar weer bellen, het ligt nog steeds in Amsterdam, morgen is het bij u in huis. Volgende dag nog steeds niets, toch maar weer bellen.
ook deze man vertelde dat het pakketje onderweg was en het in Amsterdam lag.
Echter, na aandringen want ik wens nu niet met een standaard antwoord afgewimpeld te worden, kreeg ik (waarschijnlijk) de supervisor of andere afdeling.. en wat bleek. Er is nooit een melding geweest om een nieuw product op te sturen, dit stond ook niet in het systeem, hoe komen de medewerkers erbij dat mijn pakketje in Amsterdam ligt?

Dan ben ik echt niet meer zo vriendelijk hoor en mogen ze mij wel vertellen hoe ze daarbij komen.
Ik word niet snel boos, maar dit is echt flutservice en dat maakt mij wel kwaad.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:24

stef schreef:
ilona_89 schreef:

En dat is nou net het punt. Niet alles is op te lossen door 1 gesprek, en sommige dingen zijn helemaal niet op te lossen

Dat is het punt, alles is op te lossen! Je belt niet voor niets klantenservice!!!
En als je het hele verhaal even quote daar staat in dat de verbinding gewoon verbroken wordt, sorry hoor maar dat gaat mij echt te ver! En dan wordt ik ook echt woest als ik opnieuw moet bellen.
In het geval van Ilona is ze al tig keer doorverbonden met nog niet het antwoord op haar vraag.
Productkennis lijkt me in dit geval van toepassing! Of tenminste enige uitleg waar je moet zijn, zodat als het mis gaat (verbinding valt om de 1 of andere duistere reden ineens weg) je weet waar je naar moet vragen. Zodat je niet eerst door de hele klantenservice wordt doorverbonden!

Wat jij zegt daar ga ik niet in mee stef.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 16:56

Nop, niet alles is op te lossen, hoewel misschien afhankelijk van wat je een oplossing vind.

Dan geef je aan dat je niet voor niets een klantenservice belt... Denk je dat ze daar kunnen toveren of iets?

Me vandaag kapot geschaamd voor een collega, die had de klant gemeld: Als het u niet zint, gaat u toch naar een andere provider? Terwijl er eigenlijk helemaal niks aan de hand was.
Lang en prettig gesprek met de klant gehad, maar het had niet nodig moeten zijn dat hij terug belde.

Verder denk ik echt niet dat ik geen fouten maak of iets. Ik maak wel degelijk fouten, ben tenslotte ook maar een mens (en dat vergeten klanten weleens volgens mij).
Maar zal nooit onbeschoft naar een klant zijn.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:21

Nimue schreef:
Hangt er vanaf hoe goed er met me meegedacht wordt.

Ik was pas gebeld door Energie:Direct die hadden gedaan of ze van mijn huidige energie-aanbieder waren. Met de vraag of ik het goed vond als ik voortaan mijn administratie per mail zou ontvangen ipv per post. Tuurlijk, wat maakt mij dat uit? Is alleen maar goed voor het milieu, dus ik heb gezegd dat dat goed was (wel nog nagevraagd of er verder niks zou veranderen). Krijg ik een half uur later ineens een mailtje dat ik over zou gaan stappen naar Energie:Direct, kijk, dat valt bij mij niet goed.

Sorry hoor, maar dat lijkt me toch echt je eigen fout. Je weet toch wel wie je Energieaanbieder is. Als essent mij belt en zegt ja mevrouwtje dit en dat is t geval, dan gaat er bij mij toch wel een lampje branden dat ik niet bij essent zit :P

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:55

stef schreef:
Nop, niet alles is op te lossen, hoewel misschien afhankelijk van wat je een oplossing vind.

Dan geef je aan dat je niet voor niets een klantenservice belt... Denk je dat ze daar kunnen toveren of iets?

Me vandaag kapot geschaamd voor een collega, die had de klant gemeld: Als het u niet zint, gaat u toch naar een andere provider? Terwijl er eigenlijk helemaal niks aan de hand was.
Lang en prettig gesprek met de klant gehad, maar het had niet nodig moeten zijn dat hij terug belde.

Verder denk ik echt niet dat ik geen fouten maak of iets. Ik maak wel degelijk fouten, ben tenslotte ook maar een mens (en dat vergeten klanten weleens volgens mij).
Maar zal nooit onbeschoft naar een klant zijn.

Alles is op te lossen.
Ilona kan toch ook moeilijk een klant midden in de nacht laten staan "Omdat het toch buiten de rijtijden valt". Sta je dan als 80-jarige buiten omdat een medewerker je gewoon laat stikken.

Dus voor alles is een oplossing. Of dit altijd de goede oplossing zal zijn zeg ik niet. Maar er zal gewoon een oplossing moeten worden gevonden. En dat kan in het nadeel van de klant vallen, maar dat kan gebeuren.
Er zal niet altijd per direct een oplossing gevonden zijn, maar moet ik dan nogmaals bellen omdat 'jullie' niet direct een oplossing hebben?!?!?! Ik zou zeggen laat de persoon die het regelt mij maar terugbellen. Lijkt me een stuk beter dan dat ik nog meer geld aan het bellen moet spenderen, om te vragen of 'jullie' al iets geregeld hebben.
Sorry maar dat is in mijn ogen toch echt van de zotten!

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:07

Ik nu maar weer naar Tele2 bellen, de technische dienst zou tussen 20 en 21 uur bellen. Jullie raden het al..... Natuurlijk weer niemand gebeld.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:00

WillemYntJee schreef:
Sorry hoor, maar dat lijkt me toch echt je eigen fout. Je weet toch wel wie je Energieaanbieder is. Als essent mij belt en zegt ja mevrouwtje dit en dat is t geval, dan gaat er bij mij toch wel een lampje branden dat ik niet bij essent zit :P

Ja lieverd, maar als er gezegd wordt: 'met pietje puk van Delta', dan ga ik er dus ook vanuit dat die van Delta zijn en niet van Energie:Direct. Misschien een beetje naïef en goedgelovig van mij, maar ook wel een beetje gemeen van hun dat ze liegen hé? ;) Ze hadden een week ervoor ook al gebeld en wel onder hun eigen naam, en toen had ik al aangegeven niet te willen overstappen, dus blijkbaar dachten ze, laten we het eens op een andere manier proberen. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 21:17

nikolletje: Het streven is om een klant vraag in 1x af te handelen, maar ook op een klantenservice kan er iets fout gaan.
Heb een keer een klant gehad die ik op een alternatief nr moest terug bellen. Bleek in mijn interactie dat ik kennelijk een typfout in het nummer had gemaakt, want ik kreeg nr niet in gebruik.
Was het enige (werkende) nr wat ik van de klant had, dus tja, heel vervelend, maar die klant heeft zelf opnieuw moeten bellen.

Ik doe er alles aan om problemen op te lossen, maar ik ben geen robot, echt niet

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:22

Zo heb ik het een keer gehad dat ik een taxi bedrijf belde het bedrijf waar ik werk.
Meneer aan de lijn, IK KOOP NIET AAN DE TELEFOON!!! K*TWIJVEN ZIJN JULLIE OOK. huppa hoorn erop..
Ik stond echt te koken van woede, belde de beste man terug waarop ik vertelde dat ik een taxi nodig had voor 20 man, maar dat hij die na zijn uitschieter wel heel erg diep in ze reet kon steken, en dat ik hoopte dat hij niet al zijn klanten zo benaderd, meneer degon wat te stotteren en te doen waarop ik de telefoon erop gepleurd heb... wat een hufter zeg!!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:24

@Nimue, ja dan is t een ander verhaal! Maar mag dat zomaar!? ze kunnen toch niet zich voor doen als een ander bedrijf en dan vervolgens jouw oversluiten?! Moest je ook zo'n voicelog inspreken of niet?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:51

Mjah, blijkbaar mag dat. Ik heb het nagezocht op internet, en vond zelfs een procedure die je moest gaan volgen als je overgesloten was zonder überhaupt ooit contact te hebben gehad met je nieuwe energie-leverancier. Dat gebeurt dus blijkbaar ook, dat je ineens zonder ooit iets te hebben toegezegd overgestapt bent, en er stond nergens bij die procedure 'klaag ze aan, de vieze oplichters!'. ;)

Dit verhaal vond ik ook:
Citaat:
Ik ben per ongeluk klant van Energie: Direct geworden. Was op vakantie en degene die op mijn huis paste kan geen Nederlands, alleen Engels. Toen er iemand v ED langskwam meldde hij dat ook en zei dat hij niet de bewoner was. De ED vertegenwoordiger vroeg om zijn e-mail adres en zijn handtekening, als teken dat hij langs was geweest Confused
Toen was mijn huisoppasser al klant op mijn adres Confused en toen ik terugkwam en verzocht om terug aangemeld te worden bij Nuon kon dat, maar dat is tot heden niet gebeurd, ben al 3 mnd bezig.

Het lijkt inderdaad ongelooflijk, maar blijkbaar kan dit zomaar. Ik heb wel een klacht ingediend bij ConsuWijzer, hoop dat meer mensen dat doen en dat ze er dan op een gegeven moment iets mee gaan doen. Wat ik ook kwalijk vond, was dat die knul bij de klantenservice mij vertelde dat ze me niet konden annuleren voor ik de schriftelijke bevestiging had ontvangen. Ik heb dus een boze mail gestuurd en toen kon het ineens wél... beetje vreemde gang van zaken.

Stef, ik denk dat niemand verwacht dat je een robot bent. Maar wel dat je netjes bent naar de klanten, en ze zo goed mogelijk probeert te helpen. Natuurlijk zul je soms ook wel aangesproken worden op fouten van je bedrijf waar jij niks aan kunt doen, maar ja... je bent nu eenmaal het aanspreekpunt en de enige plek waar klanten hun frustratie kunnen uiten. Als ze dan al meerdere keren voor niks gebeld hebben, veel tijd en geld erin gestoken hebben, of verkeerd geïnformeerd zijn, is het ook wel logisch dat ze geïrriteerd zijn toch? Jij vertegenwoordigt tenslotte dat bedrijf. Als het een bedrijf is dat dermate veel fouten maakt dat je continu kwade klanten aan de lijn hebt, zou ik er persoonlijk niet willen werken. Al zullen er vast ook klanten zijn die echt stomme horken zijn, sommige mensen zijn nou eenmaal een beetje apart, maar daar zou ik dan maar mooi mijn middelvinger naar opsteken (zien ze toch niet) en ze weer vergeten zodra je de telefoon neerlegt. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 07:17

Nimue: Reactie op je laatste stukje. Nogmaals, ik kan er prima mee omgaan, maar ik vraag me gewoon af wat dergelijke mensen beweegt.
Hier in het topic krijg ik toch het gevoel dat van een medewerker op een klantenservice maar verwacht wordt dat ze alla minute alles oplossen, en dat ze vooral geen enkele fout maken. Tja, waar gehakt wordt vallen spaanders, en fouten maken is nu eenmaal menselijk. Dat dat heel vervelend is snap ik heel goed, maar is geen excuus om een medewerker verrot te schelden.

Ik vertegewoordig idd een bedrijf, ben zelf heel service en oplossend ingesteld, maar dan moet die klant mij wel de kans geven.
Als ik iets voor een klant uitgezocht heb, en ik kan dit niet aan de klant vertellen omdat deze mij continu met verheven stem onderbreekt, tja, dan houdt het op hoor.

Ik heb absoluut niet continu kwade klanten aan de lijn, in tegen deel, maar ik vraag me gewoon af wat iemand beweegt om te gaan schelden terwijl er eigenlijk helemaal niks aan de hand is. Dan heb ik echt zoiets van get a life.

Verder ben ik het er mee eens dat ks medewerkers continu gecoached (??) moeten worden. Wij worden dat hier ook, en ja, ik heb ook weleens geen zin, maar daar mag de klant nooit en te nimmer iets van merken. Helaas zijn er mensen (medewerkers) die daar anders over denken, maar die vallen op den duur echt wel door de mand.

Als ik zo op mijn afdeling eens om me heen kijk zie ik op een enkeling na eigenlijk alleen maar collega's die echt in het belang van de klant mee denken, dus als er dan geroepen wordt hier dat men over het algemeen ks medewerkers maar onbeschoft vind... Tja, een persoon die dat vind, belt ook al met zo;n idee naar de KS. Als zo iemand nu eens belt met goh, ik heb een vraag en wil geholpen worden, scheelt voor beide partijen een hoop ergernis denk ik. :j

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:51

Iemand verrot schelden vind ik nooit acceptabel, maar ik heb zelf wel eens bij medewerkers aangegeven dat ik écht niet blij was met de manier waarop dingen bij hen bedrijf afgehandeld werden. Wel altijd met de vermelding dat ik besef dat het niet de fout is van diegene, maar dat ik hoop dat hij/zij het door kan geven aan iemand die er wel wat mee kan. Ik meld het altijd wel als ik ergens ontevreden over ben (lange wachttijd, manier van aanspreken, ongevraagd gebeld worden, whatever), maar dat kan ook op een normale manier.

Maar ja, sommige mensen zijn nou eenmaal ploerten. Ik heb zelf in de horeca gewerkt, en daar kom je ook mensen tegen die handelen zoals jij beschrijft. Met hun vingers knippen en 'drie bier wijffie!' roepen terwijl je langs loopt, aan je kont zitten, je voor van alles en nog wat uitmaken als het wat te lang duurt naar hun zin... Je hebt ze overal. Ik moest er niks van hebben, en ben dus op zoek gegaan naar ander werk.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:50

Stef zoals jij het nou uitlegt komt het op mij over dat er totaal geen mensen zijn die jullie met respect behandelen en alleen maar lopen schelden.

Ik weet dat ze ertussen zitten, maar ik ga vast niet lopen schelden op een medewerker (als deze tenminste zijn werk naar behoren doet, er zijn altijd rotte appels aanwezig helaas) en ik geloof ook wel dat jullie je best doen om mij te helpen.
En zoals jij het aangeeft dat je het verkeerde nummer hebt genoteerd (controleren had ook gekund) kan gebeuren en helaas, dan zal er teruggebeld moeten worden. Maar dan zal er vast notitie bij hebben gestaan dat jullie het verkeerde nummer hadden en daarom dhr niet terug hebben kunnen bellen.

Dat is onmacht, maar dat mensen de hoorn erop kwakken omdat hun de productkennis niet voor elkander hebben en ik daarom opnieuw moet bellen dat gaat mij gewoon te ver.

Moet zelf taxi's inboeken voor mensen met een WMO indicatie, ik moet de producten toch ook kennen, weten wat wel en niet mag. Dan verwacht ik dat als jij op een klantenservice zit jij dit ook moet kennen.
Oke het kan voorkomen dat het probleem ingewikkelder is dan dat het lijkt en dat daarvoor overlegd zal moeten worden. Geen probleem, bel mij dan weer en laat mij niet weer zoveel euro aan de klantenservice besteden voordat ik iemand aan de telefoon krijg die weet wat er gebeurd is.

Vind jou beredenatie krom, jij scheert iedereen een beetje over 1 kam heen. Iedereen praat door je heen, laat jou niet uitpraten zoals ik het hier lees. Helaas weet ik ook dat de negatieve telefoontjes langer blijven hangen dan de positieve, maar tel het eens mij elkaar op, volgens mij valt het dan nog wel mee hoeveel mensen reageren zoals jij dat nou beschrijft.

En dan kan ik nu fel zijn, ik voel me gewoon aangesproken op iets wat ik helemaal niet doe. En ik denk dat nog wel meer mensen dit zo hebben.
Ik heb alle begrip voor mensen op een klantenservice, er zullen er genoeg zijn die dit niet hebben. Maar je zit er om iets op te lossen, en niet om me van het kastje naar de muur te sturen en vervolgens geen oplossing hebben
Laatst bijgewerkt door nikolletje op 22-07-09 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:51

Nimue schreef:
Iemand verrot schelden vind ik nooit acceptabel, maar ik heb zelf wel eens bij medewerkers aangegeven dat ik écht niet blij was met de manier waarop dingen bij hen bedrijf afgehandeld werden. Wel altijd met de vermelding dat ik besef dat het niet de fout is van diegene, maar dat ik hoop dat hij/zij het door kan geven aan iemand die er wel wat mee kan. Ik meld het altijd wel als ik ergens ontevreden over ben (lange wachttijd, manier van aanspreken, ongevraagd gebeld worden, whatever), maar dat kan ook op een normale manier.

Maar ja, sommige mensen zijn nou eenmaal ploerten. Ik heb zelf in de horeca gewerkt, en daar kom je ook mensen tegen die handelen zoals jij beschrijft. Met hun vingers knippen en 'drie bier wijffie!' roepen terwijl je langs loopt, aan je kont zitten, je voor van alles en nog wat uitmaken als het wat te lang duurt naar hun zin... Je hebt ze overal. Ik moest er niks van hebben, en ben dus op zoek gegaan naar ander werk.

Hier ben ik het wel mee eens. Het zijn toch wel 'een speciaal soort mensen' die over de telefoon aan het schreeuwen en schelden zijn. NIet het meest fatsoenlijke soort, zal ik maar zeggen.

Ik heb zelf ook heel lang op een klachtenlijn gewerkt, dus misschien dat dat uitmaakt. Ik ben dus nooit onredelijk of lomp tegen mensen die de telefoon opnemen. Ik geef aan wat mijn vraag is of wat ik wil, en kijk wat de oplossing is die geboden wordt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat je er dan niet uitkomt.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:45

ilona_89 schreef:
ik werk zelf ook op callcenter... maar geen klantenservice :+ mensen bellen naar ons voor de regiotaxi nou krijg ook wel wat te verduren maar goed :P

Daar noem je ook wat ;) Heb ik ook niet zulke goede ervaringen mee, met als resultaat: we taxiën zelf wel voor opa...
Maar goed, zo heb je bij alles altijd wel wat. Er zullen altijd vervelende klanten zijn, helaas. Ze zijn jammer genoeg niet allemaal zo netjes opgevoed als ikzelf :D

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:32

Heb nooit echt een klantenservice hoeven bellen, en die eene keer dat ik belde kreeg ik een wel erg dom grietje aan de telefoon.

Vaak moet ik na bedrijven bellen en ik krijg ik een receptioniste pfff volgens mij worden die aangenomen op snuggerheid. Ik moest een bedrijf bellen voor een sollicitatie (voor de functie receptioniste ;) ) Na wat een dom kind zeg..later heb ik der gezien en ze had ook echt een domme grijns op der gezicht.

Wel grappig nu ik zelf receptioniste ben..je denk nu 2 keer na voordat je iets zeg haha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 18:53

nikolletje schreef:
Stef zoals jij het nou uitlegt komt het op mij over dat er totaal geen mensen zijn die jullie met respect behandelen en alleen maar lopen schelden.

nee hoor, absoluut niet ;)

Ik weet dat ze ertussen zitten, maar ik ga vast niet lopen schelden op een medewerker (als deze tenminste zijn werk naar behoren doet, er zijn altijd rotte appels aanwezig helaas) en ik geloof ook wel dat jullie je best doen om mij te helpen.
En zoals jij het aangeeft dat je het verkeerde nummer hebt genoteerd (controleren had ook gekund) kan gebeuren en helaas, dan zal er teruggebeld moeten worden. Maar dan zal er vast notitie bij hebben gestaan dat jullie het verkeerde nummer hadden en daarom dhr niet terug hebben kunnen bellen.
klopt, heb ik in dit geval ook gedaan, maar t levert wel een extra call op die niet nodig was

Dat is onmacht, maar dat mensen de hoorn erop kwakken omdat hun de productkennis niet voor elkander hebben en ik daarom opnieuw moet bellen dat gaat mij gewoon te ver.
helemaal mee eens, mag en moet niet kunnen

Moet zelf taxi's inboeken voor mensen met een WMO indicatie, ik moet de producten toch ook kennen, weten wat wel en niet mag. Dan verwacht ik dat als jij op een klantenservice zit jij dit ook moet kennen.
Oke het kan voorkomen dat het probleem ingewikkelder is dan dat het lijkt en dat daarvoor overlegd zal moeten worden. Geen probleem, bel mij dan weer en laat mij niet weer zoveel euro aan de klantenservice besteden voordat ik iemand aan de telefoon krijg die weet wat er gebeurd is.
ligt er een beetje aan. Probeer klanten niet langer dan 1 minuut in de wacht te houden, lukt niet altijd. Wij hebben trouwens een gratis nummer ;)

Vind jou beredenatie krom, jij scheert iedereen een beetje over 1 kam heen. Iedereen praat door je heen, laat jou niet uitpraten zoals ik het hier lees. Helaas weet ik ook dat de negatieve telefoontjes langer blijven hangen dan de positieve, maar tel het eens mij elkaar op, volgens mij valt het dan nog wel mee hoeveel mensen reageren zoals jij dat nou beschrijft.
ik zeg nergens iedereen, ik heb enkel over de klanten DIE dat doen, en dan heb ik al meerdere keren aangegeven
En dan kan ik nu fel zijn, ik voel me gewoon aangesproken op iets wat ik helemaal niet doe. En ik denk dat nog wel meer mensen dit zo hebben.
[zelfde andersom met de opmerking (niet van jou) dat we enkel met zn allen thee zitten te drinken etc[/b]
Ik heb alle begrip voor mensen op een klantenservice, er zullen er genoeg zijn die dit niet hebben. Maar je zit er om iets op te lossen, en niet om me van het kastje naar de muur te sturen en vervolgens geen oplossing hebben
[bIk zit er zeker om dingen op te lossen, en ik zal ook alles doen om een oplossing te krijgen, als dat inhoudt dat ik naar 6 verschillende afdelingen moet bellen (wij worden net zo goed van het kastje naar de muur gestuurd helaas) zal ik de klant daar ook mijn excuses voor maken. Maar soms komt het voor dat er geen oplossing is. Of althans, niet die, die de klant wil horen[/b]

Vind het werk verder super leuk, en nogmaals, dit gaat me om het handje vol klanten wat dus niet normaal kan doen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:57

ik wil antwoord op mn vraag als ik bel, dus ik blijf wel beleefd, maar als ze me dingen aan proberen te smeren hoeft t van mij niet meer :n

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:06

Bij een gratis nummer ben ik altijd al een stuk vriendelijker dan wanneer ik 45 cent p/minuut en nog een hoop geld omdat ik vanaf een mobiel bel moet betalen.

Het hangt ook van het bedrijf af. Ik vind het bijv belachelijk dat je bij de NS zoveel moet betalen en dat ze geen klantenservice via e-mail hebben. Dat is een bedrijf waar je van afhankelijk bent, en dan melken ze je zo uit... Terwijl er ook bedrijven zat zijn waar ik het geen probleem vind dat ze wat rekenen voor hun klantenservice (maar hou me dan geen 10 minuten in de wacht...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:11

Nimue schreef:
Ja lieverd, maar als er gezegd wordt: 'met pietje puk van Delta', dan ga ik er dus ook vanuit dat die van Delta zijn en niet van Energie:Direct. Misschien een beetje naïef en goedgelovig van mij, maar ook wel een beetje gemeen van hun dat ze liegen hé? ;) Ze hadden een week ervoor ook al gebeld en wel onder hun eigen naam, en toen had ik al aangegeven niet te willen overstappen, dus blijkbaar dachten ze, laten we het eens op een andere manier proberen. ;)

Dankzij dit verhaal heb ik m'n twijfels of ik niet gisteren ook zo behandeld ben. Vooral omdat het nummer waaraf ik gebeld ben, heel veel lijkt op het nummer van mijn normale energieleverancier (Delta dus). En ik ben een paar dagen eerder door EnergieDirect gebeld (heel vage situatie toen), en toen aangegeven geen interesse te hebben.

Direct naar Delta zelf teruggebeld, en ze gingen het uitzoeken... :\ Mij is toen meermaals verkondigd dat ik echt met de Delta zelf belde.

Mijn grootste frustratie is dat sommige mensen van de klantenservice mijn probleem maar niet willen snappen. Dus dan op een gegeven moment uit ik dat ook, Nee, u begrijpt mij niet. En ga vervolgens per mail verder. En dan krijg je ineens een reactie waaruit blijkt dat ik inderdaad gelijk had met mijn probleem, en hoe zij dacht dat het zat klopte ook, maar daar ging het niet om.