just_bassie schreef:Jezus Christus verwekt door de Heilige Geest, werd geboren uit de maagd Maria.
Hoe moet je dit zien dan...
Zoals het er staat. Maria werd niet zwanger door seks, ze werd zwanger omdat de heilige Geest over haar kwam (weet niet zo goed hoe ik dit simpel uit moet leggen) en er dus een kind ontstond. Op die manier kon Jezus zowel God als mens zijn. Maar dat is heel moeilijk te vatten
Citaat:
Vind het ook vreemd dat God ieder kind als zijn eigen kind ziet .. Geld dat dan ook voor kinderen die niet gedoopt zijn ? Of niet geloven?
Jazeker. Kunnen die kinderen toch niets aan doen? 
Escha schreef:Wie zegt dat God een man is?

Hier heb je gelijk in. Je kunt er bijbels gezien ook gerust vanuit gaan dat God helemaal niet zozeer een man is, maar meer dat onze taal tekortschiet om datgene te omschrijven dat niet mannelijk EN niet vrouwelijk is, of eigenlijk: zowel mannelijk als vrouwelijk. God schiep man en vrouw naar zijn beeld, staat er in de bijbel. Dus moet God zowel mannelijke als vrouwelijke eigenschappen hebben.
Kweetnietje1 schreef:Een storende en beledigende topic titel voor de mensen die geloven. TS verveeld zich of wil opzettelijk shockeren?
Ben wel wat gewend. Vond het wel een interessante stelling
[gast1122] schreef:Maar, nu kom ik misschien met een stomme vraag

:
Wat is dan precies 'God' ? (Je hebt wel een God, dus meerdere Goden vanwege de meerdere Geloven)
En wat is dan Jezus Christus/Jezus/Christus ?
Of is God Jezus (/Jezus Christus/Christus) ?
Want Jezus is wel mannelijk. Maar als Jezus hetzelfde is als God, is God een man ?

(Soms kan ik er geen touw meer aan vastknopen

)
God, in dit geval de God van de christenen, is de figuur die alles gemaakt heeft.
Jezus is zijn zoon. Zie hierboven
Hij is een deel van God, maar niet hetzelfde als.