stelling: God is bi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:35

Beaux schreef:
@Mindfields, ik vind dat jij behoorlijk aanmatigende opmerkingen hier neerkwakt in zogenaamde grappige context. Voor mensen die geloven bestaat God nl wel en het is wel zo netjes om er respectvol mee om te gaan toch?
Ik kraak toch ook jouw levensovertuiging niet af?

Mindfields kraakt niks of niemand af. Ze geeft alleen haar mening en stelt haar vragen (en maakt een eigen conclusie).

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:38

Eerst racist en nu ook nog bi.. :+
Hihi vriendin van me zei eens;
Ja god is een racist. De zwarte afrikanen hebben het slecht en de blanke hollanders hebben het goed..

Hihi kan me niet schelen ook of ie bi is of niet.. ik geloof niet.. :D
Laatst bijgewerkt door m1992 op 18-07-09 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:40

mindfields: je bent geweldig _/-\o_
Ik had het echt ff niet meer na jou opmerkingen.. _O-

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:44

verootjoo schreef:
Dat heb ik toch ook net uitgelegd?

Een man en een vrouw zijn voor elkaar geschapen. Man en vrouw vullen elkaar aan, en zijn beide nodig in een huwelijk. Alleen in deze combinatie kun je jezelf voortplanten. Seks is bedoeld om de band tussen deze man en vrouw te creëren(1 man en vrouw, vandaar ook geen seks buiten het huwelijk) en om zichzelf voort te planten. Seks tussen mensen van hetzelfde geslacht kan daarom niet.

Leuk verhaaltje, maar dit zit bij dieren net zo.. mijn inziens is dit gewoon bepaald vanuit de natuur, niet vanuit ''god''

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:47

moet wel eerlijk zijn, je weet niet wat gods geslacht is. Er word wel altijd over een Hij gepraat, maar of het zo is? niemand weet het want niemand heeft god gezien. En mischien heeft hij wel helemaal géén geslacht... dat kan ook? -:)

Anyway, i dont belive in god (ja dyslectie :+ ) maar sta overal voro open :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 20:48

Afbeelding

god volgens south park :+

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:03

just_bassie schreef:
Jezus Christus verwekt door de Heilige Geest, werd geboren uit de maagd Maria.
Hoe moet je dit zien dan...

Zou ik trouwens ook zeggen als ik in die tijd zwanger werd van overduidelijk iemand anders dan mijn aanstaande :o ... Of mijn vriend net zo goedgelovig zou zijn weet ik alleen niet...

Als dan zou bestaan en zo van iedereen gelijk houd en tegelijk overal boven staat, waarom zou hij/zij dan uberhaupt zoiets puur egostrelends als naar de kerk gaan en bidden kunnen waarderen... Als ik goed leef en niemand kwaad doe zou hij het toch prima moeten vinden. (ik heb mensen ontmoet die er echt van overtuigd waren dat ik naar de hel ga om eeuwig te branden omdat ik toevallig niet Christelijk ben en niet in god geloof , terwijl ik toch een stuk 'heiliger' leef dan hen) Anders vind ik hem wel erg hypocriet...

En btw als god zo van iedereen houdt, waarom zijn dan de meeste oorlogen en verschrikkingen gevoerd in de naam van zijn bijbelverhaal. Mooi verhaal hoor, goede moralen zitten er in. Maar niet meer dan in vele andere avonturenverhalen.

Anyway back to topic. God zou van iedereen op een gelijke manier houden en iedereen gelijk geschapen hebben. Aangezien hij homo's lesbiennes en bisexuelen heeft geschapen (zoals hij zelf zegt naar zijn evenbeeld) zou hij idd bi moeten zijn...

no offence

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:05

Escha schreef:
Wie zegt dat God een man is? _O-

Omdat God een mannelijke titel is, was hij vrouw geweest dan was de titel Godin :P .

Om even in te haken op sex = alleen voor de voortplanting. Dat is inderdaad de makkelijkste manier om nieuwe volgelingen te krijgen, maar als je wat verder kijkt is binnen de Katholieke kerk het hoogste het celibaat, want sex is eigenlijk vies (je moet met je ziel bezig zijn en niet met "de zwaktes van het vlees"). Echter als je dat aan al je leden oplegt sterft je geloof vrij rap uit. Dus maak je een 2e keus groep die wel mag/moet trouwen om nieuwe volgelingen te fokken.
Sex tussen leden van hetzelfde geslacht geeft geen babies en is dus enkel voor het genot, aangezien sex gezien wordt als vies mag dat dus absoluut niet.

Even n.a.v. de titel : er zijn meerdere vormen van houden van en ook meerdere manieren om dat te uiten. Ik hoop van harte dat je houden van je kinderen anders toont dan het houden van je man/vriend.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:54

LimaMambo schreef:
oke.. rare stelling misschien maar zat er over na te denken.. :P

ivm die discussies over homo's en lesbo's en het geloof

nu zat ik dus zo te denken: alle gelovigen zeggen dat God van iedereen houd, dus ook van mannen. Is God bi?

is dit zo ontzettend raar gedacht van een niet gelovige?

Houden van is niet hetzelfde als seks willen hebben met... ik hou ook van mijn kinderen... maakt dat mij een pedo?

EstherMe schreef:
tsja ze waren de eerste mensen op aarde ;)
Ik vroeg me ook af hoe hun zoons dan konden trouwen!
Ik heb die vraag eens aan mijn christelijke lerares gevraagd op de basisschool, kon ze geen antwoord op geven :P

Toch is dat niet zo moeilijk. Als alles wat er ooit gebeurd is in de bijbel moest staan, dan zou de wereld niet groot genoeg zijn om al dat papier op te bergen.
God heeft hoogstwaarschijnlijk meerdere mensen gemaakt, maar alleen het verhaal van Adam en Eva is in de bijbel opgenomen.

Mindfields schreef:
Wat ik niet snap is dat God liefde is, dat God van iedereen houdt, maar dat er toch een absolute haat is tegenover homo's. Ze worden niet geaccepteerd, terwijl heb uw naaste lief toch als een algemeen zou moeten gelden.

Niet te volgen.

Incorrect, vind ik. Er zijn christelijke groeperingen die homo's haten, maar ook een heleboel die dat niet doen. Bij onze kerk mogen homo's gewoon lid zijn en aan het Avondmaal deelnemen (een heel belangrijk ritueel).
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 18-07-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:57

Vreemde stelling. :?
Ik ben allesbehalve gelovig maar zoals hier al vaker is geschreven: Houden van kan op heel veel manieren. Ik houd bv. heel veel van mijn zusjes, maar dat heeft toch niks met enige vorm van erotiek te maken...

Mindfields schreef:
Volgens mij wordt gelovig al jaren verkeerd geschreven. De correcte spelling is volgens mij: Gevoelig.

Hoe bedoel je dat precies?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 21:58

zoals al vaker is gezegd: lees even iets verder dan de beginpost :)

KiWiKo

Re: stelling: God is bi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:03

volgens mij houd god van iedereen zou deze bestaan zoals we denken.........

maar houden van heeft niks met seks te maken of met sekse :)

Ik hou heel veel van vriendinnetjes die ik heb maar ik heb er geen sexuele verlangens bij..........

Bi is puur sex gericht........... en ik denk dat je dan iets verkeerd denkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 22:05

het gaat me ook helemaal niet om het seksuele gedeelte.. maar om het gedeelte dat men zegt dat god van iedereen houd.. dus ook van homo's
maar waarom zijn er dan gelovigen die homo's haten, terwijl god er juist van zou houden..

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:06

het is niet heel raar .
maar God is geen man en geen vrouw.
ze zeggen wel heel veel man hoor :o
maar tuurlijk houdt God van iedereen !!
Jij bent zijn kind !! :Y)
en wij zijn zijn broeders en zusters als we allemaal geloven
in de zelfde God.

God is dus geen homo jij bent zijn kind.
netzo als een vader veel van zijn dochter of zoon houdt,
houdt hij van jou. alleen weet hij ietsje meer over jou dan jezelf.
hij weet hoevveel haren jij op je hoofd hebt en kan je gedachten lezen !
hij is op het kruis gestorven en hij heeft je zonden vergeven als je om
vergeving vraagt .

sorry ik ben gelovig. :+

KiWiKo

dat snap ik ook niet helemaal :)

OF je houd van iedereen.......... OF je houd niet van iedereen :D :D

en als je niet van iedereen houd.......... dan ben je geen god lijkt me :)

Anoniem

LimaMambo schreef:

Dat heb ik gedaan uiteraard, ik lees altijd alles voor ik reageer. ;)

Je schrijft o.a dit:

LimaMambo schreef:
wat ik er eigenlijk mee bedoel te zeggen is dat ze zeggen dat god van iedereen zou houden (als hij idd bestaat) maar waarom haten dan zoveel gelovige mensen homo's?

En daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat is een heel andere (vraag)stelling dan of god al dan niet biseksueel is. Als je dat eigenlijk wilde bespreken in dit topic zou je de titel en beginpost moeten (laten) wijzigen.

ismy

oo haha je bedoelt iets anders ..
ik zal er over na denken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:10

just_bassie schreef:
Jezus Christus verwekt door de Heilige Geest, werd geboren uit de maagd Maria.

Hoe moet je dit zien dan...

Zoals het er staat. Maria werd niet zwanger door seks, ze werd zwanger omdat de heilige Geest over haar kwam (weet niet zo goed hoe ik dit simpel uit moet leggen) en er dus een kind ontstond. Op die manier kon Jezus zowel God als mens zijn. Maar dat is heel moeilijk te vatten ;)

Citaat:
Vind het ook vreemd dat God ieder kind als zijn eigen kind ziet .. Geld dat dan ook voor kinderen die niet gedoopt zijn ? Of niet geloven?

Jazeker. Kunnen die kinderen toch niets aan doen? ;)

Escha schreef:
Wie zegt dat God een man is? _O-

Hier heb je gelijk in. Je kunt er bijbels gezien ook gerust vanuit gaan dat God helemaal niet zozeer een man is, maar meer dat onze taal tekortschiet om datgene te omschrijven dat niet mannelijk EN niet vrouwelijk is, of eigenlijk: zowel mannelijk als vrouwelijk. God schiep man en vrouw naar zijn beeld, staat er in de bijbel. Dus moet God zowel mannelijke als vrouwelijke eigenschappen hebben.

Kweetnietje1 schreef:
Een storende en beledigende topic titel voor de mensen die geloven. TS verveeld zich of wil opzettelijk shockeren?

Ben wel wat gewend. Vond het wel een interessante stelling ;)

[gast1122] schreef:
Maar, nu kom ik misschien met een stomme vraag :D :
Wat is dan precies 'God' ? (Je hebt wel een God, dus meerdere Goden vanwege de meerdere Geloven)
En wat is dan Jezus Christus/Jezus/Christus ?

Of is God Jezus (/Jezus Christus/Christus) ?

Want Jezus is wel mannelijk. Maar als Jezus hetzelfde is als God, is God een man ? :+

(Soms kan ik er geen touw meer aan vastknopen := )

God, in dit geval de God van de christenen, is de figuur die alles gemaakt heeft.
Jezus is zijn zoon. Zie hierboven ;) Hij is een deel van God, maar niet hetzelfde als.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:11

LimaMambo schreef:
het gaat me ook helemaal niet om het seksuele gedeelte.. maar om het gedeelte dat men zegt dat god van iedereen houd.. dus ook van homo's
maar waarom zijn er dan gelovigen die homo's haten, terwijl god er juist van zou houden..

Omdat geloven nog altijd mensenwerk is en alles aan interpretatie onderhevig is. De ene pikt meer dat uit de bijbel, een ander weer iets anders.

Citaat:
het is niet heel raar .
in de zelfde God.

vergeving vraagt .

En waarom moet je daar precies sorry voor zeggen? ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 22:14

RedPassion schreef:
LimaMambo schreef:

Dat heb ik gedaan uiteraard, ik lees altijd alles voor ik reageer. ;)

Je schrijft o.a dit:

LimaMambo schreef:
wat ik er eigenlijk mee bedoel te zeggen is dat ze zeggen dat god van iedereen zou houden (als hij idd bestaat) maar waarom haten dan zoveel gelovige mensen homo's?

En daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat is een heel andere (vraag)stelling dan of god al dan niet biseksueel is. Als je dat eigenlijk wilde bespreken in dit topic zou je de titel en beginpost moeten (laten) wijzigen.

nou ik neem aan dat je zelf ook nog wel had kunnen weten dat die vraagstelling niet serieus bedoeld was :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:15

Ach, je krijgt wel veel views van zo'n titel ;)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:15

Haha leuke stelling,

Maar dan speelt bij mij gelijk de vraag op: Is god wel een man, of zijn er meerdere goden?
Blijft een lastige kwestie denk ik.. Maar ja wei GOD ook is: Hij is multisexueel ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:17

Multisexueel? Ik zie God helemaal niet als iets seksueels. Er is namelijk geen mevrouw-God (of zo je wilt, een (al dan niet tweede) meneer-God). Zoals gezegd is volgens mij God zowel mannelijk als vrouwelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:19

Ach LimaMambo, aan de reacties hier te lezen zijn er wel meer mensen die niet begrijpen welke richting je precies op wilde met je beginpost. Maar inderdaad, wel veel topicviews. :+ Jammer dat de inhoud van het topic dan tegenvalt...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:19

Blue_Eyes schreef:
LimaMambo schreef:

Omdat geloven nog altijd mensenwerk is en alles aan interpretatie onderhevig is. De ene pikt meer dat uit de bijbel, een ander weer iets anders.

Citaat:
het is niet heel raar .
in de zelfde God.

vergeving vraagt .

En waarom moet je daar precies sorry voor zeggen? ;)

haha weet niet , heb ik wel eens vaker maar ,met mijn grootse uitleg..