Vakantie baantje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:46

Nee, de Arbo begint pas bij 13 jaar op de lijst.... Dus dan moet het wel zwart zijn.

@ TS, wat ga je nou doen?

vuurneon

Re: Vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:49

Moet denken aan mijn vader: mijn opa is aangehouden wegens kinderarbeid: zijn zoons gingen op zaterdag brood langs brengen bij de huizen. Dit was al in 1950! :D (de oudste was 10 :P)

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:50

:')

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:50

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar als jij voor 7 uurtjes werken 21 euro verdient, betekend dat, dat je 3 euro per uur verdient! Ik als 16 jarige, krijg zelfs nog minder! 2,89 om precies te zijn, en daar moet de belasting nog vanaf..

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:54

Net als meer hier zou ik om die 21 euro voor een dag in je handjes klappen! Is goed betaald! Enige werk wat je op je 14de kan krijgen zijn nu eenmaak krantenwijken, folders bezorgen of fruit plukken (appels/peren zachtfruit) gewoon goed zoeken dan vind je vast wel iets! Heb het mijn vader even nagevraagd wat hij de 14 jarigen altijd betaald (hij is fruitteler) en dat is meestal rond de 2.80 oid dus 21 euro komt mooi in de buurt! :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:55

Hé je beledigt mijn werk! ik werk in een kas, prima werk hoor! En zelf werk ik 'maar' 5 uur en alleen 's ochtends ;)

Ik heb trouwens vorig jaar wel tig kinderopvangs gebeld (toen was ik 18) en mij namen ze niet aan omdat dat niet mocht, mocht alleen gediplomeerd oid personeel.

Misschien kun je gewoon eens een briefje bij de super ophangen als vakantie oppas? Of bij een boer langs gaan of die nog werk heeft?

En even voor de duidelijkheid in vind je een ontzettend verwent nest die haar handen niet vuil wil maken en alleen maar 'gemakkelijk' en 'lui' werk wil doen én dan ook nog even veel geld wil beuren. Nou dame dan moet ik je even wakker maken zo zit de wereld nu eenmaal níet in elkaar je moet (hard) werken voor je geld en tja helaas is dat niet altijd zoveel als je zou willen maar dat heb je dan maar gewoon voor lief te nemen.

Desondanks succes met zoeken en ik hóóp dat je in godsnaam ophoud met zo te zeuren. Want dan kom je zéker niet aan werk.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:56

:')

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:57

Dwyne schreef:
Net als meer hier zou ik om die 21 euro voor een dag in je handjes klappen! Is goed betaald! Enige werk wat je op je 14de kan krijgen zijn nu eenmaak krantenwijken, folders bezorgen of fruit plukken (appels/peren zachtfruit) gewoon goed zoeken dan vind je vast wel iets! Heb het mijn vader even nagevraagd wat hij de 14 jarigen altijd betaald (hij is fruitteler) en dat is meestal rond de 2.80 oid dus 21 euro komt mooi in de buurt! :)

krantenwijk mag je pas vanaf je 15e helaas :\

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:59

wisselend per krant ;) regioblaadjes willen wel eens meewerken als je de wijk op de naam van je ouders zet en dan zodra je 15 wordt het overzet, of als je in dat jaar 15 wordt dan mag het ook ;)

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:59

ik verdiende toen ik 13 tm 15 was geloof ik 2,56 dus als ik jou was zou ik die baan voor 21 uur snel aanpakken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:00

Nou, wie weet zoeken ze een betaalde zeurderd! :D

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:02

haha en jij wil op de kermis werken terwijl je een kas vol met mensen al eng vind? op de kermis ben je dag en nacht met mensen bezig..en je reist heel nederland door dus je zien geen mensen die je kent..
ik spreek uit ervaring,heb zelf een kermis seizoen meegedraaid.
sowizo nemen ze je daar waarschijnlijk niet aan omdat het vaak pas rond 1 uur begint en pas om 1 uur snachts is afgelopen..kermis werk bestaat uit werken en slapen..meer niet!
dus als dit al moeilijk voor je is raad ik het kermis leven helemaal af..
plus dat ze geen meiden op de baan willen..die mogen vrijwel alleen maar schoonmaak en kassa werk doen..
ik zou lekker in je eigen buurt iets zoeken en niet teveel eisen stellen..dat kan je nog je hele leven..

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:03

Dwyne schreef:
wisselend per krant ;) regioblaadjes willen wel eens meewerken als je de wijk op de naam van je ouders zet en dan zodra je 15 wordt het overzet, of als je in dat jaar 15 wordt dan mag het ook ;)

ja dat is zo, maar dan moeten je ouders dat nog wel goed vinden dat het op hun naam komt te staan..
wilden de mijne niet hebben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:04

Googled op zwartkijker gezocht: 7730 hits :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:05

*proest* :D

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:09

Er wordt nog een heks gezocht in engeland. :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:14

TS is al een tijdje offline. Ik hoop oprecht dat ze met haar fiets op zoek is naar een vakantiebaan :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:16

Ik ook! :)
Ik heb zelf altijd enorm veel geleerd van die 'stomme' zomerbaantjes die amper wat opleverden :)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:19

Pardon? Wat loop je te zeuren? 21 euro voor een 14-jarige is helemaal niet weinig!
En 'in een kas staan is rotwerk' tja... Ik heb ook 4 jaar bij een fruitbedrijf gewerkt en dat is ook echt niet het leukste werk.
Nu werk ik bij een werving & selectie bureau als vakantiewerk en ik verdien 4 euro per uur (17 jaar).
Hier werk ik ook pas 2 weken maar ik vind het erg leuk. Ik verdien minder dan bij het fruitbedrijf alleen dit is leuker werk
en het heeft te maken met mijn opleiding :)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:33

Ik vind dat een kind van 14 nog helemaal niet hoort te werken, je moet dan nog gewoon kind zijn. In de tijd waarin we nu leven is het helemaal niet nodig om zo jong al te werken.
TS, ik vind je ook een verwend nest, 3 euro per uur op je 14e? Mijn collega van 16 verdiende dat voor de laatste loonsverhoging nog niet eens.
Je hebt de keus, werken en wat geld verdienen of niet werken en helemaal geen geld verdienen.

Wat is dat toch dat kinderen steeds vroeger 'moeten' werken... Ik begon op mijn 17e met werken. En begon met zoeken op mijn 16e. Vroeg zat.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 18:09

Maartje1990 schreef:
Hé je beledigt mijn werk! ik werk in een kas, prima werk hoor! En zelf werk ik 'maar' 5 uur en alleen 's ochtends ;)

Ik heb trouwens vorig jaar wel tig kinderopvangs gebeld (toen was ik 18) en mij namen ze niet aan omdat dat niet mocht, mocht alleen gediplomeerd oid personeel.

Misschien kun je gewoon eens een briefje bij de super ophangen als vakantie oppas? Of bij een boer langs gaan of die nog werk heeft?

En even voor de duidelijkheid in vind je een ontzettend verwent nest die haar handen niet vuil wil maken en alleen maar 'gemakkelijk' en 'lui' werk wil doen én dan ook nog even veel geld wil beuren. Nou dame dan moet ik je even wakker maken zo zit de wereld nu eenmaal níet in elkaar je moet (hard) werken voor je geld en tja helaas is dat niet altijd zoveel als je zou willen maar dat heb je dan maar gewoon voor lief te nemen.

Desondanks succes met zoeken en ik hóóp dat je in godsnaam ophoud met zo te zeuren. Want dan kom je zéker niet aan werk.

K ben dus niet verwaand, kijk bij een boer werken, lijkt me zwaar maar wel leuk, niet te veel mensen, gewoon dieren, en hard werken, daar heb ik dus niks tegen!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:31

en dat had je vast niet zelf kunnen bedenken?
kom op zeg. jij had gewoon verwacht dat iemand je de gouden tip zou geven waarmee je slapend rijk zou worden.

maar goed, hop hop op de fiets, cross naar de eerste beste boer en vraag of je poep mag scheppen,
misschien geeft ie je een boterham voor t harde werk, want zelf hebben ze t ook niet breed, dus verwacht geen vetpot.
maar als je idd doorzet en je gaat bij een boer werken dan stijg je iig weer een stukje op de ladder in mijn ogen want je was met al je gedram behoorlijk gezakt ;)

en even terug kijkend op iemand die zei dat werken met 14 te vroeg was:
ik werk al vanaf mn 11e, en ik ben er niks slechter van geworden. na school en t weekend op de kinderboerderij voor 5 gulden per hele dag. zolang t mag en niet moet denk ik dat kinderen er alleen maar verantwoordelijker door worden.

werk ze! :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:39

sowieso; je vraagt er midden in de zomer naar? akssen kan je misschien nog terecht, maar al het andere zit al vol hoor!
moet je al rond maart/april mee beginnen
maar, je kan het altijd nog proberen bij de c1000;die hebben van die foldermensjes en nog wel eens spiegelaars nodig.

21+7= 3uero peruur; dat is het min loon voor 16 jarige.
toen ik in de kassen tomaten plukte, verdiende ik in het begin maar 2.5 en al je je best deed kreegje er telkens 25 cent bij.
verdiende lekker, en dan moest je van 7- tot het werk af was werken
tja je moet toch wat doen voor je geld..

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:14

Muisbal schreef:
Ik vind dat een kind van 14 nog helemaal niet hoort te werken, je moet dan nog gewoon kind zijn. In de tijd waarin we nu leven is het helemaal niet nodig om zo jong al te werken.
TS, ik vind je ook een verwend nest, 3 euro per uur op je 14e? Mijn collega van 16 verdiende dat voor de laatste loonsverhoging nog niet eens.
Je hebt de keus, werken en wat geld verdienen of niet werken en helemaal geen geld verdienen.

Wat is dat toch dat kinderen steeds vroeger 'moeten' werken... Ik begon op mijn 17e met werken. En begon met zoeken op mijn 16e. Vroeg zat.

Wat versta jij onder kind zijn? Ik ben 14 en werk 4 ochtenden in de week, maar heb alle tijd om ''gewoon kind te zijn'' hoor haha :P niet dat ik het geld nodig heb ofzo, maar is toch handig? alvast een beetje sparen voor ''later'' :)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:19

Ik zie ook niet wat er verkeerd aan is om op die leeftijd te werken, sommige nemen geen genoegen met hun zakgeld en gaan maar al te graag werken om wat extra's te hebben iedere maand :)