Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
(de oudste was 10
)
Dwyne schreef:Net als meer hier zou ik om die 21 euro voor een dag in je handjes klappen! Is goed betaald! Enige werk wat je op je 14de kan krijgen zijn nu eenmaak krantenwijken, folders bezorgen of fruit plukken (appels/peren zachtfruit) gewoon goed zoeken dan vind je vast wel iets! Heb het mijn vader even nagevraagd wat hij de 14 jarigen altijd betaald (hij is fruitteler) en dat is meestal rond de 2.80 oid dus 21 euro komt mooi in de buurt!
regioblaadjes willen wel eens meewerken als je de wijk op de naam van je ouders zet en dan zodra je 15 wordt het overzet, of als je in dat jaar 15 wordt dan mag het ook
Dwyne schreef:wisselend per krantregioblaadjes willen wel eens meewerken als je de wijk op de naam van je ouders zet en dan zodra je 15 wordt het overzet, of als je in dat jaar 15 wordt dan mag het ook

Maartje1990 schreef:Hé je beledigt mijn werk! ik werk in een kas, prima werk hoor! En zelf werk ik 'maar' 5 uur en alleen 's ochtends![]()
Ik heb trouwens vorig jaar wel tig kinderopvangs gebeld (toen was ik 18) en mij namen ze niet aan omdat dat niet mocht, mocht alleen gediplomeerd oid personeel.
Misschien kun je gewoon eens een briefje bij de super ophangen als vakantie oppas? Of bij een boer langs gaan of die nog werk heeft?
En even voor de duidelijkheid in vind je een ontzettend verwent nest die haar handen niet vuil wil maken en alleen maar 'gemakkelijk' en 'lui' werk wil doen én dan ook nog even veel geld wil beuren. Nou dame dan moet ik je even wakker maken zo zit de wereld nu eenmaal níet in elkaar je moet (hard) werken voor je geld en tja helaas is dat niet altijd zoveel als je zou willen maar dat heb je dan maar gewoon voor lief te nemen.
Desondanks succes met zoeken en ik hóóp dat je in godsnaam ophoud met zo te zeuren. Want dan kom je zéker niet aan werk.

Muisbal schreef:Ik vind dat een kind van 14 nog helemaal niet hoort te werken, je moet dan nog gewoon kind zijn. In de tijd waarin we nu leven is het helemaal niet nodig om zo jong al te werken.
TS, ik vind je ook een verwend nest, 3 euro per uur op je 14e? Mijn collega van 16 verdiende dat voor de laatste loonsverhoging nog niet eens.
Je hebt de keus, werken en wat geld verdienen of niet werken en helemaal geen geld verdienen.
Wat is dat toch dat kinderen steeds vroeger 'moeten' werken... Ik begon op mijn 17e met werken. En begon met zoeken op mijn 16e. Vroeg zat.
niet dat ik het geld nodig heb ofzo, maar is toch handig? alvast een beetje sparen voor ''later''