Trein irritaties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Trein irritaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:01

ahja, dat vind ik dan wel heel erg dom :\

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:03

Ik zit ook regelmatig in de trein, heb ook vele irritaties ontdekt...

- Mensen die naar je zitten te staren en als jij dan kijkt snel hun hoofd omdraaien...
- Mensen die je gesprek afluisteren die jij voert met je reisgenoot en vervolgens mee gaan lachen/praten.
- Mensen die zo hard en ranzig hun neus ophalen, waarbij je alle snotters met 50 km p/u omhoog hoort vliegen! :r
Dan hebben we nog de categorie; asociale mensen; die of hun schoenen op de stoel naast jou gooien waardoor je erover heen moet stappen als je eruit wilt, die hele persoonlijke hevige discussies gaan houden met vriendlief of iemand, waarbij allerlei details rond vliegen... Doe dat thuis denk ik dan. :\

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:51

oef..die mensen die zich in jouw gesprek gaan mengen zijn inderdaad vreselijk..
heb wel eens in de tram zo iemand gehad die zich tot 3 keer toe met t gesprek van mn vriend en ik bemoeide.. (hadden t over bepaalde reclameposters geloof ik, gewoon een of ander vaag onderwerp). die vent bleef zich maar met ons bemoeien en na 2 maal een geirriteerde blik van mij (en verder negeerde we die gast) zei ik bij de 3e poging om mee te doen in ons gesprek tegen mn vriend: "zullen we even een stukje doorlopen? ik heb er zon hekel aan als volslagen vreemdelingen zich met je gesprek bemoeien". uiteraard kon die gast dat horen want ja, hij was al de hele tijd ons gesprek aan t meeluisteren.
echt..grrr

wat ook irritant is: als je lekker ligt te slapen in de trein (voorheen reisde ik elke dag zon 3 uur met te trein en was t routine om in de trein te slapen, deed ik dat niet dan kwam ik doodmoe die trein uit zo erg was ik er aan gewend om wel te slapen), dat een of andere miep je wakker tikt omdat ze reizigers onderzoek wil doen naar de soorten vervoersbewijzen waarmee mensen reizen en of ze mijn vervoersbewijs even mag zien... nou.... nee! maak je me daar voor wakker ?:S
'jamaar, mag ik hem toch niet even zien want het is belangrijk voor het onderzoek' .... ik zeg toch nee? nee is nee! als je m zo graag wil zien moet je met een conducteur mee lopen, aan hem ben je verplicht je kaartje te laten zien.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:35

Ik vind eigenlijk maar 1 ding écht irritant dat met de trein te maken heeft. Van die mensen die in de trein willen stappen en daarbij de volledige uitgang blokkeren voor de mensen die er nog uit willen. Of echt 1 streepje ruimte overlaten en dan gepikeerd zijn dat je tegen ze oploopt. Echt, mensen, MAAK RUIMTE. Ook mensen die de trein al in willen terwijl er anderen uitgaan. Alsof dat ding vertrekt met de deuren open... :? Echt, dat vind ik wel zo irritant.

Okay, nog een kleintje... kletsen in de stiltecoupé vind ik irritant. Ga dan in een gewone coupé zitten.

Als ik zelf bel in de trein, ga ik echt praktisch altijd naar een balkon. Alleen als het heel druk en toch al rumoerig is in de trein doe ik dat niet, maar dan hou ik mijn gesprek kort.

En waar ik ook moeite mee heb, maar daar hoeft verder niemand anders zich iets van aan te trekken: als ik 's ochtends heel vroeg in de trein zit en er komen van die enthousiaste, vrolijke, kletsende mensen in mijn buurt zitten. Oh, dat trek ik 's ochtends niet zo goed... maarja, daar hoeven zij zich niet op aan te passen, ik kies er zelf voor met de trein te gaan...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:20

Post van de TS is wel erg overdreven zeg. :+

Gelukkig iriteert zij zich er aan, ik niet. ;) Vind het normaal dat er gepraat wordt in de trein, bovendien wordt er ook verwacht in de stilte coupe dat je niet te hard praat. Eten in de trein net zoiets, stel je zit er 3u, wil je dan vertellen dat mensen er niet kunnen eten? :+ En ik geloof toch echt niet dat TS zelf d'r tas niet eens naast zich zet. :n

Denk dat de tijd in de trein makkelijker is als je je niet zo ergert. ;) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:26

Muzefee schreef:
Post van de TS is wel erg overdreven zeg. :+

Gelukkig iriteert zij zich er aan, ik niet. ;) Vind het normaal dat er gepraat wordt in de trein, bovendien wordt er ook verwacht in de stilte coupe dat je niet te hard praat. Eten in de trein net zoiets, stel je zit er 3u, wil je dan vertellen dat mensen er niet kunnen eten? :+ En ik geloof toch echt niet dat TS zelf d'r tas niet eens naast zich zet. :n

Denk dat de tijd in de trein makkelijker is als je je niet zo ergert. ;) :')

Misschien is het voor jou zelf makkelijker als je je ogen open doet en GOED leest ;)

Citaat:
Dit zijn niet persee dingen waar ik me aan erger hoor, gewoon voorbeelden

Moeilijk he ;) :')

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:44

Oohja ik weet weer waar ik me ook wel aan kan ergeren.
dat ik de omroep niet kan verstaan..
zet in coupes nou borden neer waarop er tekst kan verschijnen....

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:24

Ik reis (nouja toen ik nog school had :+) elke dag met de trein, en ga ook vaak weg..

Ik irriteer me het meest aan
- schreeuwende, rondrennende kinderen die denken dat de trein een speelplaats is.
- te hard staande muziek
- hard pratende mensen terwijl er net omgeroepen wordt op welk station je bent (vooral handig als je nog nooit op die plek geweest bent :x )

en vast nog wel iets, maar daar kan ik nu even niet opkomen :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:36

melsh schreef:
Ik irriteer me sowieso ontzettend snel aan andere mensen, maar bellen in de trein en dan ook nog eens ontzettend hard praten vind ik echt irritant!
Ik heb de vorige keer heel brutaal de telefoon van een meid die al 5 minuten bezig was met zo'n "nee, jij moet ophangen liefje!"-discussie afgepakt en dichtgeklapt.
Ik werd ZO gek van die griet!

Als je dat bij had geflikt had je toch een goeie stoot op je neus gekregen.
Je moet met je tengels van andersmans spullen afblijfen, je had haar ook kunnen aanspreken.

Ik irriteer me niet echt snel aan andere mensen.
Wel als mensen die fors zijn persé naast me moeten zitten zodat ik tegen het raam aan zit.
Kinderen die alles breken en ouders die hun dan niet terecht wijzen.

Maar fluisterende mensen, bellende mensen? Nee hoor, lijkt me ook vrij frusterend als je je overal aan ergerd.

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:40

Bij mij in de buurt zijn de vouwfietsjes erg geliefd, maar bij mijzelf niet..
Die mensen zetten die dingen altijd voor de deur, nu is er vaak ook nergens anders plek, maar ze zetten m altijd voor de deur waar ik eruit moet, en die mensen willen hun vouwfietsje al IN de trein weer uitvouwen.
Maar als ze ze niet voor de deur zetten dan staan ze wel (on)opgevouwen voor de klapstoeltjes waardoor minstens 3 plaatsen bezet worden gehouden, en dan staan ze allemaal naast elkaar (niet tegen elkaar aan) waardoor je er net niet tussen kan zitten dus moet staan.
Gelukkig is de treinreis maar 10 min. dus dat scheelt weer :P

Verder erger ik me niet heel veel, aan harde praters een beetje, maar dat is het ook wel denk ik.

Laatst zat ik in de trein en daar stonden 2 mensen van 40-50 jaar naast mij (ik op klapstoeltje, hun staand) en ze zaten steeds aan elkaar, die man kneep zelfs een keer in die vrouw dr kont, nou dat ging me echt te ver :r Toen ze uitgestapt waren kwam ik er achter dat ik niet de enige was die het kwijl er al af zag druipen :P haha

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:46

mensen die niet nadenken !!!

ik doe regelmatig aan trein assistentie's (rolstoelmensen en slechtzienden ed in en uit de trein helpen)

kom je er aan met de "lift" moetten er eerst nog 20 mensen in en uit stappen (denken niet na van goh zal ik een andere deur nemen)
heb je eindelijk de platen goed staan zodat je de mensen kan helpen
gaan mensen over je lift heen lopen !!!!

of op het perron niet aan de kant gaan als je er langs moet met die lift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:57

ik erger me wel eheeeel erg aan mensen die kun kids "los" laten lopen op het perron... en dan kids die richting de trein rennen of er vlakbij staan.. en die ouders toekijken..... echt zoooo eng vind ik dat!!!!

Mijn overgrootvader was conducteur en die is tussen trein en perron gekomen (en overleden) een conducteur!!! het is hartstikke gevaarlijk.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:45

VivaLaVida schreef:
ik erger me wel eheeeel erg aan mensen die kun kids "los" laten lopen op het perron... en dan kids die richting de trein rennen of er vlakbij staan.. en die ouders toekijken..... echt zoooo eng vind ik dat!!!!

Mijn overgrootvader was conducteur en die is tussen trein en perron gekomen (en overleden) een conducteur!!! het is hartstikke gevaarlijk.

Welke overgrootvader? Dat verhaal ken ik niet.. nieuwsgierig!

OT:

Ik erger me aan mensen in de trein die me onafgebroken aan gaan staren, of te dicht tegen me aan gaan kruipen en dan hopen dat ik er niks van zeg.. jammergenoeg voor hen heb ik wel de guts om er wat van te zeggen }>

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:51

Ik erger me niet zo zeer aan mensen die bellen in de trein, als ze maar op een normale toon blijven praten en niet ineens half gaan lopen schreeuwen. Wel erger ik me aan een groepje buitenlanders die behoorlijk luidruchtig buitenlands met elkaar aan het praten zijn, lijkt wel alsof die mensen altijd half aan het schreeuwen zijn.
Mensen die de tas op een lege stoel zetten? Waarom? Zolang er nog genoeg plaats is en er daardoor geen mensen geen plaats hebben is het niet erg. Als ik in de trein stap en zie een vrije stoel met een tas erop, vraag ik gewoon altijd of ik daar mag zitten.
Ik vind het wel altijd asociaal als mensen doen alsof ze thuis zijn en bijv hun voeten op de stoel tegenover zetten, dit mag ook niet.
Mensen met MP3's? Nee daar erger ik me niet aan, ZOLANG de muziek op een normaal volume staat en wij niet persé mee hoeven te luisteren.
Ik heb ook altijd me MP3 aan in de trein, maar niet zo hard dat andere mensen me muziek kunnen horen.
Eten in de trein? Daar kan ik me soms wel aan ergeren ja, als ze bijv hoor eten, als het kraakt ofzo. Kunnen ze niks aandoen maar daar erger ik me wel aan! Of iets met een enorme sterke geur, dat vind ik dan wel vies.
Bier drinken? Nee, waarom zou je je daaraan ergeren?

Ohja, mijn grootste ergenis van de trein is dat als je de trein uitgaat er zo'n ongelovelijke ongeduldige mensen staan die naar binnen gaan terwijl nog niet eens iedereen uit de trein is. Dat loopt vaak op geduw uit.
Laatst nog liep ik de trein uit, en toen stond der een jong meisje die gewoon naar binnenliep. Ik ben gewoon keihard tegen der aangelopen.. dan had ze maar moeten wachten. Zoals het hoort ;) Eerst de mensen eruit, dan pas mogen de mensen erin.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:44

MoonChloe schreef:
Oohja ik weet weer waar ik me ook wel aan kan ergeren.
dat ik de omroep niet kan verstaan..
zet in coupes nou borden neer waarop er tekst kan verschijnen....

Volgens mij heb ik jaren terug weleens tv'tjes in de trein gezien, als een of andere proef?
Maar waarschijnlijk is dat dus niks geworden...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:46

Blijkbaar niet :D :D :n

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:49

Er is al een topic hier wat met de trein heet. Daar zit men al in het tweede deel en kan je dingen zoals hier beschreven staan ook kwijt.
[LZP] Met de trein, deel 2.
Ik tem even ;)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:49

Ik erger me aan treinen die te laat zijn, achter een stoptrein moeten blijven hangen, treinen die helemaal niet aan komen, belachelijk dure treinkaartjes, niet gecontroleerd worden, treinen die opeens vanaf een ander spoor vertrekken en 'men' vergeet dat om te roepen en treinen die last schijnen te hebben van tegenwind :=.
Verder heb ik weinig irritaties, als al het bovenstaande opgelost zou worden zou ik een zeer, zeer, zeer tevreden trein reiziger zijn. al zouden er 100 kinderen rond rennen, iederen zou praten in de stiltecoupe, en alle MP3 spelers te hard zouden staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:35

marleen_88 schreef:
Ik zit ook regelmatig in de trein, heb ook vele irritaties ontdekt...

- Mensen die naar je zitten te staren en als jij dan kijkt snel hun hoofd omdraaien...
- Mensen die je gesprek afluisteren die jij voert met je reisgenoot en vervolgens mee gaan lachen/praten.
- Mensen die zo hard en ranzig hun neus ophalen, waarbij je alle snotters met 50 km p/u omhoog hoort vliegen! :r
Dan hebben we nog de categorie; asociale mensen; die of hun schoenen op de stoel naast jou gooien waardoor je erover heen moet stappen als je eruit wilt, die hele persoonlijke hevige discussies gaan houden met vriendlief of iemand, waarbij allerlei details rond vliegen... Doe dat thuis denk ik dan. :\

Nou eerlijk gezegd maak ik me daar wel eens schuldig aan, ik bemoei me er niet mee, maar soms zit er iemand tegenover me zó enthousiast te vertellen dat ik echt mee moet lachen hoor :+
Je kan er nou eenmaal niks aan doen dat je een gesprek van een ander hoort als je ook in de trein zit, het is niet afluisteren maar meer per ongeluk opvangen, en dan schiet ik ook wel eens in de lach.

Er zit trouwens één man vaak bij me in de trein, die is zo grappig.
Beetje een leraar type, 45+ en die luisterd heel goed naar z'n muziek. Eerst z'n ogen dicht, dan gaat z'n voet tikken, dan allebei z'n voeten, dan gaan z'n handen trommelen en uiteindelijk zit hij met z'n ogen dicht helemaal te swingen op de muziek _O-
Dan zit ook heel de coupé altijd te lachen :+

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:32

rommulus schreef:
mensen die niet nadenken !!!

ik doe regelmatig aan trein assistentie's (rolstoelmensen en slechtzienden ed in en uit de trein helpen)

kom je er aan met de "lift" moetten er eerst nog 20 mensen in en uit stappen (denken niet na van goh zal ik een andere deur nemen)
heb je eindelijk de platen goed staan zodat je de mensen kan helpen
gaan mensen over je lift heen lopen !!!!

of op het perron niet aan de kant gaan als je er langs moet met die lift

Ja echt he! Hoe moeilijk kan het zijn, denk ik dan.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:31

Lous schreef:
Er is al een topic hier wat met de trein heet. Daar zit men al in het tweede deel en kan je dingen zoals hier beschreven staan ook kwijt.
[LZP] Met de trein, deel 2.
Ik tem even ;)

Hier een slotje :)