Vertrouwen jullie je partner voor 100% ? Vreemdgaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vertrouw jeje partner voor 100%

Poll eindigt op

Ja onze relatie is echt waterdicht!
184 (72%)
Weet niet aan de ene kant wel aan de andere kant niet
60 (23%)
Nee hij is al is eerder vreemd gegaan!
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 254

Paintlinger

Re: Vertrouwen jullie je partner voor 100% ? Vreemdgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:47

Dan ben ik dat ook VLV :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:48

ja.. 60%?? kan me haast niet voorstellen.

Ik vind vreemdgaan echt achterlijk... hoe moeilijk is het om het eerst uit te maken?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:48

Moelie schreef:
xDramaQueen schreef:

indien mensen daar wel bezig mee zijn zit er iets niet goed, vertrouwen is de basis, is die er niet, dan heb je eigenlijk niets..

Hoe kun je nou zomaar zeggen dat het niet goed zit als mensen daarmee bezig zijn!? :? Dat slaat echt nergens op... Als mensen er mee bezig zijn kan hun relatie nog net zo goed zijn. Maar wie weet is er bij diegene wel wat gebeurd in het verleden waardoor diegene niet zo snel vertrouwen opbouwd (ik noem maar een voorbeeld..).
Dus ik vind het gewoon ontzettend dom om zoiets zomaar te zeggen terwijl je er niks vanaf weet! Iedere relatie is anders.

-Ik vertrouw mijn vriend voor 100% ja als die een paar weken weg zou gaan.
-Mijn vriend is nog nooit vreemdgegaan nee.
-Als mijn vriend vreemd zou gaan zou die niet nog eens kans krijgen, vreemd gegaan is vreemd gegaan dat doe je gewoon niet. Je kiest er tenslotte zelf voor om een relatie te hebben, hoe dronken diegene dan ook mag zijn.. dat is nog geen excuus om vreemd te gaan!

nou heel simpel, je tikt het in op je toetsenbord. :D ook ik ben belazerd, nog harder dan jullie waarschijnlijk, dat is zo belachelijk dat het gewoon ziek is, maar dat ga ik hier niet neer zetten daarvoor mag je pmen. een bericht daaronder leg ik het uit, het is mijn mening
, want wanneer je iemand niet vertrouwd, dan zitten mensen constant op de lip, en dat loopt vrijwel altijd stuk, dus vertrouwen is wel degelijk de basis, je hebt een relatie omdat je van iemand houd, niet omdat iemand je bezit is.

Even ter zijde maar er word altijd geklaagd over de mannen, maareh vrouwen kunnen er ook wat van, vaak nog erger want die doen het vaak met liefde, maar blijven toch bij de huidige man.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:50

VivaLaVida schreef:
ja.. 60%?? kan me haast niet voorstellen.

Ik vind vreemdgaan echt achterlijk... hoe moeilijk is het om het eerst uit te maken?

Tsja, meeste mensen die vreemdgaan (niet uit mijn ervaring, nog nooit vreemd gegaan)
doen dat niet met voor bedachte rade, laat ik vandaag eens vreemdgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:52

Waarom ik door zou gaan? Omdat mijn man geen slecht persoon is. Omdat hij een geweldige papa is voor mijn kinderen, ontzettend veel voor ons over heeft en omdat ik ongelooflijk veel van hem hou.

Hij is een mens, ook hij kan fouten maken, maar dat zou niet automatisch betekenen dat ik hem eruit schop.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:52

Dit vind ik persoonlijk een mooi verwoord citaat. :j

Marjolein schreef:
Hij is gewoon onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Mijn vriend houdt van 'intiem' contact met mensen, ook met 'vriendinnen', en dat vind ik soms echt wel moeilijk om mee om te gaan.

Ik vertrouw mijn vriend grotendeels, maar als ik zou zeggen dat ik hem voor werkelijk 100 % vertrouw, dan zou ik mezelf voor de gek houden.

Ik vertrouw de 'vriendinnen' van mijn vriend en de meiden van wie hij aandacht krijgt vaak niet zo.
Dus ik ben soms een beetje wantrouwend, maar ik denk zelf dat ik daar soms ook wel enigszins reden toe heb.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:55

Vertrouwen is absoluut de basis in een goede relatie, maar helaas kan iemand je vertrouwen ook beschamen. Ook hele lieve en leuke mensen die je van alles beloofd hebben ooit kunnen je belazeren en pijn doen, hoe vervelend ook. Dat heb ik wel geleerd in het leven. :j

Ik weet wel zeker dat het gros van de bevolking de boel wel eens belazerd in relaties. Helaas.
Ikzelf hoef geen vent die vreemd gaat met een andere vrouw of die een andere vrouw voor mij plaatst. Als ik daarachter kom, of het nou mentaal of fysiek is, dan is het einde verhaal. Niet omdat ik dan niet meer van die man zou houden, nee, was het maar zo makkelijk, maar omdat mijn vertrouwen dan weg is. En dan is het jammer, maar helaas.....

Dan kan hij alsnog een prima vader voor de kinderen zijn, zonder mij als levenspartner dan. :j
Zo'n 'foutje' maak je niet zomaar, hoor. :n
Denk eerst maar eens aan wat je je gezin aan doet, voordat je je inlaat met een ander, denk ik dan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:57

ben ik het helemaal met je een twiggy, ik zelf zou nooit een man terug kunnen nemen die vreemdgegaan zou zijn in onze relatie, dan zou ik mezelf doodpiekeren waar hij nu weer was en dan weer.. en dat sloopt je, vertrouwen vind ik echt heel belangrijk want uiteindelijk sloop je jezelf..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:00

xDramaQueen schreef:
ben ik het helemaal met je een twiggy, ik zelf zou nooit een man terug kunnen nemen die vreemdgegaan zou zijn in onze relatie, dan zou ik mezelf doodpiekeren waar hij nu weer was en dan weer.. en dat sloopt je, vertrouwen vind ik echt heel belangrijk want uiteindelijk sloop je jezelf..

Ben ik helemaal met je eens!
En ik mag toch hopen dat je ook nog van jezelf houdt? Wie wil er nou met iemand zijn/blijven die jou zo belazerd heeft? Vreemdgaan gebeurt niets voor niets, verliefd worden op een ander kan, maar zorg dan tenminste nog dat je met je partner gaat praten, voordat je open gaat staan voor iemand anders. Maar je kop houden en gewoon naar een ander gaan, tja, ik vind dat nogal laf, eerlijk gezegd. Maar ach, veel mensen doen het blijkbaar. Heel, veel mensen. :j
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 16-07-09 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:01

Tja, misschien kan je het zien als dat ik niet genoeg respect voor mezelf zou hebben, of misschien dat ik hem gewoon zijn vrijheid gun...

Ik zou ermee om kunnen gaan, en omdat hij dat weet, omdat we het daar al vaker over hebben gehad is het niet het punt 'wat doe ik mijn gezin aan'.

Het is alleen 'wat doe ik mijn gezin aan' als je als vrouw de consequentie eraan verbindt dat vreemdgaan = gezin gaat kapot.

Ik vind het belangrijker dat hij me trouw blijft omdat hij dat wil dan omdat het consequenties heeft.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:01

Een puntje dat me trouwens erg opviel in de posts van de meeste Bokkers hier, is dat er wordt gezegd dat men direct een punt achter de relatie zou zetten.

Ik denk dat dat in de realiteit behoorlijk tegenvalt.

Liefde is niet puur rationeel.
Je kúnt niet zwart-wit denken, in de trant van; 'als .. dan ..'
Dat wéét je simpelweg niet.

Bij liefde komen haast voortdurend emoties en gevoelens omhoog borrelen.
Er bestaat - helaas - geen 'aan-uit knopje' om even 'verdoofd' te worden en je zo je hart dus even kan 'uitschakelen', en puur met je verstand dingen te beredeneren.

Liefde is een mengeling van emoties vanuit je hart en je verstand, en vaak kún je dus niet puur naar je verstand luisteren, liefde is immers een niet rationeel 'iets', en dus kan ik me niet voorstellen dat zóveel mensen op een bepaald punt kunnen zeggen: :evaw:
Laatst bijgewerkt door Steentje op 16-07-09 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:03

Twiggy2008 schreef:
xDramaQueen schreef:

Ben ik helemaal met je eens!
En ik mag toch hopen dat je ook nog van jezelf houdt? Wie wil er nou met iemand zijn/blijven die jou zo belazerd heeft? Vreemdgaan gebeurt niets voor niets, verliefd worden op een ander kan, maar zorg dan tenminste nog dat je met je partner gaat praten, voordat je open gaat staan voor iemand anders. Maar je kop houden en gewoon naar een ander gaan, tja, ik vind dat nogal laf, eerlijk gezegd. Maar ach, veel mensen doen het blijkbaar. Heel, veel mensen. :j

Verliefd worden overkómt je, maar wat je met dat gevoel dóet, dat is een eigen gemaakte keuze. :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:04

VivaLaVida schreef:
60% vreemd gaat? ook van ons vrouwvolk??

ben ik dan 1 van de weinigen (40%) die dat niet zou doen??

listiglistje schreef:
Ik ken echt zoveel getrouwde mannen of mannen met een relatie die vreemd gaan :oo
Ik heb er zelf als single ook veel last van, ik doe er zelf niets mee maar die vrouwen moesten eens weten :x

Echt zoveel....en waar het thuisfront echt niet van op de hoogte is (ik spreek uit eigen ervaring) ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:04

Rock, als jullie het er zo over eens zijn, prima. Dat moeten jullie weten, ieder zijn ding.
Ik vind het ook belangrijker dat een man me trouw is, omdat hij dat wil. Maar als het dan eenmaal toch zo ver is gekomen, dan ben ik er wel klaar mee, eerlijk gezegd. Maar ik ben helemaal geen type die daarmee zou dreigen, welnee, ik ben juist heel vrij en vrouwenvriendinnen vind ik prima.
Al hoewel dat een ander verhaal wordt, als iemand je toch belazerd blijkt te hebben........ Dan ga je toch anders denken hierover, hoe vervelend ook.....

Listiglistje, ik heb die ervaring als single ook. De meest brave, getrouwde mannen waren vaak het allerergst. :=
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 16-07-09 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:05

Ik heb altijd gezegd dat als mijn vriend vreemdgaat dat het over is. Gelukkig is hij nog nooit vreemd gegaan, maar of het echt over zou zijn dan? Nee, dat weet ik nog niet. Misschien wel, misschien niet. Moet eerst het moment daar zijn nou hopen dat dat moment er nooit komt ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:06

Ik vertrouw hem dat hij niet vreemd gaat :) Ik zou hem ook rustig op stap laten gaan met een stel meiden.
Ik ben ook wel eens verliefd geworden om een andere jongen, echt smoorverliefd. Maar heb er niets mee gedaan :n Dat vind ik zo zwak!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:07

Jeetje Rock, ik wil niet cynisch worden, maar weinig zelfvertrouwen?
Kom op meis, als hij je zou belazeren dan is hij je niet waard!

En als jij belazerd word is het geen issue voor jou om na te denken over het feit "wat doe ik mijn gezin aan?"
Nee, laat hem maar nadenken over het feit wat HIJ je gezin heeft aangedaan!
Een geweldige vader, maar over jou mag hij heen lopen?
Alles staat met elkaar in verband hoor...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:08

Je gevoel ik ook niet meteen over, welnee, je gaat door een diep dal van enorm veel pijn, verdriet en woede en je moet gaan los laten, wat geen gemakkelijk proces is. Maar uiteindelijk voelt het wel beter, als je je bedenkt dat je meer waard bent dan dat. ;)

Een man/vader die zijn vrouw zo'n respectloos behandelt door naar een andere vrouw te gaan? HIJ is degene die zijn gezin wat aandoet. Niet jij, als vrouw, als moeder, die vervolgens zegt 'donder dan maar op'. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Bovendien zou ik mijn dochter niet de boodschap mee willen geven dat een man zo over je heen mag lopen. :n
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 16-07-09 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Suuzert

Jup ik vertrouw mijn vriend. Soms ben ik wel nieuwschierig maar dat komt omdat ik een alles willen weten persoon ben haha. Nee hoor, hij gaat als het goed is dit jaar ook nog op vakantie met een vriend, maar na vier jaar elke dag samen ga ik nu niet zeggen dat zoiets niet mogelijk is. Ik ben ook absoluut niet bang als hij weg is, vertrouw hem voor de volle 100 %.

verootjoo

listiglistje schreef:
VivaLaVida schreef:
60% vreemd gaat? ook van ons vrouwvolk??

ben ik dan 1 van de weinigen (40%) die dat niet zou doen??

listiglistje schreef:
Ik ken echt zoveel getrouwde mannen of mannen met een relatie die vreemd gaan :oo
Ik heb er zelf als single ook veel last van, ik doe er zelf niets mee maar die vrouwen moesten eens weten :x

Echt zoveel....en waar het thuisfront echt niet van op de hoogte is (ik spreek uit eigen ervaring) ;)

Maar een mens is ook niet van nature monogaam... Ik geloof best dat het zoveel is. Hoewel ik zelf ook bij de 40% hoor, en ik denk mn vriend ook. Maar goed, er gebeurt zoveel in de wereld wat je niet wilt weten. Sommige dingen zijn beter als je ze niet weet ;)
Ik zou er overigens best overheen kunnen komen als hij vreemdgaat denk ik. En ik ben het met Rock eens. Vreemdgaan is niet altijd 'belazeren'. Als jullie het samen fijn hebben, een goed stabiel gezin vormen en een goede relatie hebben, kan een relatie/huwelijk zo'n misstapje best aan :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:11

Marjolein schreef:
Ik wil niet zeggen dat mijn vriendje voor 100% te vertrouwen is, dat is niemand.

Maar als ik voortdurend met twijfel rond zou lopen of hij mij wel trouw is zou mijn relatie er niet leuker op worden.

Hij is gewoon onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En pas als het gebeurt ga ik me der druk overmaken. ZIjn al genoeg dingen waar je je druk over moet maken. En ik steek mijn tijd liever in dingen waarvan ik kan genieten.

Vind ik ook, hoor. Het is vroeg genoeg je er druk over te maken, als deze ellende zich aandient. Dat ben ik met je eens. :j

Verder geloof ik ook niet dat een mens monogaam is, maar het is wel een keuze, die je kunt maken. En verbreek je die keuze, dan kun je bij mij gaan. Andersom ook, lijkt me.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:12

Ik denk voor mijzelf dat mijn relatie wel over is als mijn vriend vreemd gaat. Als iemand zo weinig respect voor je heeft en gezellig op de egoistische tour is gegaan? nee, blijf dan maar weg :n
Wees dan een kerel en blijf van andere dames af óf maak het uit als je niet gelukkig bent in de relatie. Je hebt een keuze.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:13

xDramaQueen schreef:

En dat is denk ik precies de reden waarom heel veel Bokkers hierboven aangeven dat ze hun partner voor 100% vertrouwen, simpelweg omdat het slopend is om jezelf constant bezig te houden met de mogelijkheden als hij je níet trouw is... Ik stop die energie liever in het goed houden van mijn relatie dan dan ik die besteed aan tobben over of hij me nu en in de toekomst wel trouw is & blijft :)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:14

Ik ben ook vreemdgegaan in onze relatie. Mijn vriend heeft er veel pijn bij gehad en enorm veel moeite om erover heen te komen, we zijn nu een jaar verder en ik kan nu wel echt zeggen dat we er overheen zijn gekomen en weer verder gaan bij waar we eigenlijk zijn gebleven. We zijn er sterker door geworden en hij kan me weer vertrouwen. Over het waarom ik het heb gedaan, ik heb geen waarom. Het gebeurde, ik was niet dronken, ik wist wat ik deed.. en daarna heb ik het geluk gehad om een keuze te kunnen maken, bij mijn vriend blijven of niet. Ik koos het eerste, en daar ben ik heel blij mee dat ik dat heb gedaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:14

Tamara schreef:
xDramaQueen schreef:

En dat is denk ik precies de reden waarom heel veel Bokkers hierboven aangeven dat ze hun partner voor 100% vertrouwen, simpelweg omdat het slopend is om jezelf constant bezig te houden met de mogelijkheden als hij je níet trouw is... Ik stop die energie liever in het goed houden van mijn relatie dan dan ik die besteed aan tobben over of hij me nu en in de toekomst wel trouw is & blijft :)

Ben ik helemaal met je eens, maar wat doe je als hij wel vreemd is gegaan en jij bent daar achter gekomen? Daar ging het over..... Dan is je relatie ineens totaal anders, hoor. ;)