Hoe zou jij het vinden als blijkt dat je zus/broer lesbi/hom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:53

Ik zou er geen problemen mee hebben, allemaal prima. Heel veel geluk ermee. Maar toch denk ik dat het even wennen is, omdat je zo uitgaat van het standaard beeld in de maatschappij van een man en een vrouw, dat je er eigenlijk vanuit gaat dat het wel zo zal zijn. Is natuurlijk mijn probleem en broer/zus/familielid wordt er niets minder lief door. Maar even dat moment dat je denk, 'Oh het is anders dan ik had gedacht'.

AaronYve

Re: Hoe zou jij het vinden als blijkt dat je zus/broer lesbi/hom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:09

Toevallig was ik me vanochtend aan het bedenken als je kind zoiets zegt.
Ik heb er iig totaal geen moeite mee als mijn broer of broertje homo zou zijn. Met mijn eigen kinderen net zo.
Ik vind het alleen wel nog steeds vreemd om te zien.
Mijn nicht is lesbi en toch is het wel raar. Maar ik heb ze geaccepteerd zoals ze zijn.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:52

Ik heb er totaal geen problemen mee. Ik heb een broer die homo is, en het is nog steeds dezelfde broer. Mijn oom is ook homo seksueel. Het is voor mij gewoon hetzelfde.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:57

Wat moet ik er van vinden? Wie ben ik om er wat van te vinden, het is hun leven wie ben ik om daar een oordeel over te geven. Ze doen maar, dat ze gelukkig zijn is het belangrijkste.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 20-07-09 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:57

Mijn broer is homo.

Eerst was hij hetero, zowel ik als mn ouders waren verbaasd. Toen was hij bi, ik vroeg nog aan hem van ''neem je me echt niet in de maling?'' niet veel later was en is hij officieel homo. We wisten het al toen hij klein was dat hij later een vriend zou krijgen dus niemand was verbaasd, ze zijn nu alweer een halfjaar gelukkig met elkaar!

Als ik thuis zou komen met een meisje zou het denk ik een ander verhaal zijn! ;)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:35

Mij zou het helemaal niks uitmaken ....Als een mens maar gelukkig is. Ik moet zeggen dat ik helemaal weg ben van homo mannen. Ik denk tegenwoordig maar gewoon als ik een vent leuk vind .. "hij zal wel homo wezen " .... zucht

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:36

Mijn zus is bi. Toen ik erachter kwam was het echt van... "oh..ja,en?". :+

Maakt me niks uit.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:39

dat zou ik toch wel wennen vinden denk ik. Maar verder maakt het me echt niet uit dat ik hem daardoor "vies" zou vinden ofzo

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:39

Geen problemen mee hoor, het belangrijkste is dat ze zelf gelukkig is. Of dat met een jongen of een meisje is maakt mij dan niets uit.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:44

Ik zal je eerlijk vertellen. Ik kom net van vakantie, Turkije. 10 dagen. Zoals gewoonlijk.
Deze vakantie was anders dan normaal.

Ik was fél tegen mensen hier in nederland die hier niet hoorde, Allechtonen ( spel ik het zo goed?! )

Om het verhaal kort te maken, ben ik om gegaan met turken. ik heb sjans gehad van turken. ik ben geholpen door turken. In die 10 dagen ben ik volledig overgestapt naar, een mens is een mens. of die nou Homo is, lesbisch, zwart, wit.
Boeiiend. God heeft ze zo gemaakt. En dan zal het wel zo horen ;)
Ik zal het zeker accepteren. En dat mijn broers daar dan fel op tegen zijn, en dat ik turken maar moet haten. Tja, hun keuze. Maar ik doe dat niet :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:46

verkeerd topic denk ik

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:47

Volgens mij wil ze gewoon zeggen dat het haar dus niets uit zou maken, omdat ze mensen niet meer in hokjes plaatst en iedereen accepteert, dus ook homo's. :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:49

Ik had hier al gereageerd denk ik. Mij zou het allesinds niets uitmaken.

Wel ken ik een gezin waarvan hun zoon homo is, en vooral zijn vader had het daar erg moeilijk mee.
Het koppel heeft ook nog een dochter en jaaaren later kwam ik die mensen nog een keertje tegen.
Waarop ik vroeg: hoe gaat het met T.? (hun dochter) Waarop ze antwoordt: goed hoor, ze heeft een vriendin!

Dus hun zoon was homo en de dochter bleek na x aantal jaren lesbisch te zijn. Uiteindelijk heeft hun vader zich
er wel kunnen 'over zetten', maar hij had er echt moeite mee.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:56

Ik ken een echtpaar hier in de buurt, ze hebben 4 dochters; alle 4 deze dochters zijn lesbisch..
Heel bijzonder, die vader vond het eerst verschrikkelijk, maar geloof dat ie er nu wat meer aan gewend is.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:00

wow, das wel heel bizar! :+ Zou daar wel even van moeten slikken!

Ik zou er niet echt moeite mee hebben. Als broer/zus gelukkig is ermee, dan is het goed. Zou alleen geen verhalen willen horen, of klef gedoe willen! Dat vind ik met hetro's al irritant! :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:02

dat is een fatsoensnorm.............. en fatsoen hebben homos en lebische mensen ook gewoon :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:21

Ik zou het geweldig vinden :=.
Mijn zusje is (al 6 jaar) met haar eerste vriendje, heeft een huis gekocht bij mijn ouders in de straat en is ontzettend burgelijk. Als ze nu 'opeens' lesbische zou zijn, zou ik dat echt geweldig vinden.

Serieus; ik zou me er niet druk om kunnen maken, als zij daar gelukkig van wordt moet ze vooral een leuke vriendin zoeken om daar gelukkig mee te zijn.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:28

marleen_88 schreef:
Ik ken een echtpaar hier in de buurt, ze hebben 4 dochters; alle 4 deze dochters zijn lesbisch..
Heel bijzonder, die vader vond het eerst verschrikkelijk, maar geloof dat ie er nu wat meer aan gewend is.

En waar precies is dat? O:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:36

Saskiaatje schreef:
Volgens mij wil ze gewoon zeggen dat het haar dus niets uit zou maken, omdat ze mensen niet meer in hokjes plaatst en iedereen accepteert, dus ook homo's. :)

Ja inderdaad, met andere woorden en met een voorbeeld :j

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:36

Pff, ik zou het wel even schrikken vinden als mijn zusje opeens lesbisch blijkt te zijn, maar ik zou d'r na de eerste schok ( en vijf keer gevraagd te hebben of ze geen grapje maakt ) wel accepteren zoals ze is.. Veranderd niets aan de persoon die ze is, ze blijft mijn zusje :P.
Daarbij ga ik ook vrij veel om met homoseksuele mensen, dus is dat ook niets nieuws voor mij, dat is bij mij gewoon algemeen geaccepteerd. Als hij/zij maar gelukkig is, dan vind ik alles best :D

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:16

Ik vind daar simpelweg niets van. Het maakt me echt totaal niets uit. Mijn zusje is mijn zusje, ongeacht welke haarkleur, muzieksmaak of seksuele voorkeur ze heeft.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:08

ik zou zeker met open mond staan, en zou er ook aan moeten wennen

maar accepteren zal ik het zeker. bij wie dan ook :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 22:12

Denk dat de meeste mensen wel tolerant zijn, ik bedoel idd je moet kunnen zijn wie je wil zijn, en wie je echt bent :) de meeste mensen moeten gewoon aan het idee wennen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:40

Het zou voor mij een schok zijn en ik zou moeten wennen.. Bij mensen waarvan je het zou kunnen verwachten niet, maar bij mijn zusje dus wel. ;)

Maar natuurlijk accepteer ik haar keuze en zal ik niet anders gaan doen tegen haar ofzo.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:54

Ik zou het koel vinden 8-) !!
Ben daar erg open en makkelijk over. Zelfde als mijn kinderen later op iemand van hetzelfde geslacht zouden vallen. Voor mij is het net zo normaal als iemand van het andere geslacht!!

Mensen moeten doen waar ze gelukkig van worden, er is al zoveel ellende in de wereld!! .