Het lijkt me vreselijk om de hele dag leuk te moeten doen en foto's te maken en van de kerk naar het gemeentehuis etc etc bah ik krijg er nu al koppijn van als ik er aan denk
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ragnaaa schreef:Ik vroeg me af, zijn er nog mensen waarbij één van de partners bijvoorbeeld niet wil trouwen, of geen kinderen wil, etc?
), lekker klein en intiem. We woonden al 10 jaar samen dus voor de romatiek hoefden we het niet te doen. Hij noemt het nog steeds heel onromantisch een zakelijke overeenkomst. Als onze moeders nog hadden geleefd waren we nooit getrouwd vrees ik.
Karin schreef:Wendy schreef:Volgens mij weet jij niet wat een geregistreerd partnerschap is... volgens mij bedoel jij nl een samenlevingscontract. Dat gaat idd via de notaris en is duurder.
Geregistreerd partnerschap kan ook gewoon 'gratis' bij de gemeente. Je krijgt zelfs een trouwboekje :'0
Precies zoals Wendy het uitlegt.
Vippie schreef:Maar pas wel op want je hebt bij beide een testament nodig om alles te regelen bij evt overlijden (en dat is schrijend duur). Heb je die niet dan ben je zwaar de penarie als een van de 2 wat overkomt. Je bent niet automatisch de langstlevende en dus erfgenaam van de spullen van je partner (dus ook bv de helft van je huis als je op beider naam hebt gekocht).

Citaat:Nalatenschap
Geregistreerde partners zijn elkaars wettelijke erfgenaam. Bij overlijden van een van de partners kan de gehele nalatenschap toekomen aan de andere partner. Indien er kinderen zijn, moeten zij hiervoor nog wel - net als gehuwden - een testament maken. Ook de regeling voor het successierecht is hetzelfde als bij gehuwden. Successierecht is de belasting die iemand betaalt over het geërfde vermogen.
Vippie schreef:Maar pas wel op want je hebt bij beide een testament nodig om alles te regelen bij evt overlijden.
Roane schreef:Ik wil ook niet trouwenik blijf liever bij mijn partner omdat ik dat uit vrije wil, wil; dan omdat het op een papiertje staat en door de ring aan mijn vinger.
. Ik neem toch aan dat er niemand met een pistool tegen je hoofd naast je staat op het moment dat je (officieel) "JA" tegen je partner zegt
! Sterre schreef:Roane schreef:Ik wil ook niet trouwenik blijf liever bij mijn partner omdat ik dat uit vrije wil, wil; dan omdat het op een papiertje staat en door de ring aan mijn vinger.
Trouwen doe je toch ook vrijwillig. Ik neem toch aan dat er niemand met een pistool tegen je hoofd naast je staat op het moment dat je (officieel) "JA" tegen je partner zegt
!

Arabesk schreef:Áls ik trouw, zou ik het liefst op maandagochtend handtekeningen zetten en klaar is klaar
). 

beantsje schreef:Ik heb een partner gehad die niet wou trouwen of een samenlevingscontract. Dat modderde lekker verder, hij deed wel een aanzoek maar 'durfde het dan plotseling even niet aan' ook allemaal trauma's van vroeger en als je van elkaar hield was een boterbriefje toch niet nodig en meer van dat soort onzin.
Ik heb dat 9 jaar lang geslikt, totdat meneer weer eens een nieuwe Liefde van zijn Leven bleek te hebben en mij eruit schopte. En het was zijn huis. Daar sta je dan, je kunt van de ene op de andere dag op straat worden geschopt....
Moraal van het verhaal; als je van elkaar houdt, dan bescherm je elkaar. Hetzij door samenlevingscontract/testament, hetzij door geregistreerd partnerschap, hetzij door een huwelijk.
Ligt er maar net aan wat jij hebt vast laten leggen
bij een scheiding. Vippie schreef:Urielle schreef:Het geld wat niet gespaard hoeft te worden kan ik mooi in een huis met stallen erbij steken
Niet iedere bruiloft kost bakken met geld hoor