Toet heeft een egel vermoord..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Re: Toet heeft een egel vermoord..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:51

Ik vind het knap van je ;) je hebt de goede keuze gemaakt! :)
en ik vond het openings stukje ook wel wat hebben
je kan overal wel een heisa van maken, het helpt toch niet ;)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:10

Ik vind ook dat je de goede keus hebt gemaakt, hoe moeilijk dat ook is.
En dat je zoiets vervolgens toch nog op deze manier kan opschrijven vind ik goed van je, zo breng je een niet graag gelezen onderwerp op een iets minder zware manier in het licht...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:44

Ik heb wel enigzins sadistische humor, dus kon wel lachen om de openingspost :+
Nu effe serieus; ik vind het lef hebben om nog een keer over gewonde dieren heen te rijden! Zelf vind ik het al verschrikkelijk over al dood zijnde dieren heen te rijden...

Heb 1 x meegemaakt dat een egel vergat links en rechts te kijken voordat ie overstak, kon er nog net midden overheen sturen en zag em in mn achteruitkijkspiegel rustig verder wandelen :D

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:32

Ik snap de reacties hier wel een beetje dat mensen het onmenselijk vinden als je eroverheen rijdt. Maar dit nog altijd 10x liever dan half dood laten liggen. Liever snel dan langzaam uit hun lijden verlossen. Als het diertje te redden was, weet ik wel zeker dat niemand er dan nog overheen gaat rijden.
Wel wou ik even zeggen dat ik je schrijfstijl geweldig vind. Me zus kan ook zo schrijven en kan er altijd van genieten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:28

Daar ben ik het dan weer wel eens mee eens, over dat je het niet moet laten liggen en laten lijden, hoe erg en rot het ook is als het niet meteen in 1x is gelukt.

Maar ik blijf het gewoon een rottopic aan het begin, maar later en langer valt het best mee, tja ligt ook aan mezelf hoor.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:36

Nogal flauw beschreven...

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:13

Leuk geschreven!
Je kan hier wel om gaan zeuren, maar ik vind dat je goed gehandelt hebt door er nog eens overheen te gaan. En op deze manier geef je met je toet broem en tring er nog een grappige draai aan ook. :P
Maar humor verschilt per persoon. Het kan gebeuren, dat je per ongeluk een aanrijding hebt met een dier. Dan maar zo snel mogelijk uit z'n lijden verlossen! Maar om er dan gelijk zo: ;( bij te zitten... Nah, niet nodig.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:31

xNursiex schreef:
Shanna schreef:
Dat komt omdat er eigenlij nog steeds een taboe op rust zo te merken, en dat terwijl het iets zo normaals is. Ik had ergere details kunnen geven hoor, deze vallen nog mee ;)

Ben ik het niet met je eens. Ik vind het gewoon een ranzig verhaal en al erg genoeg dat het gebeurt. Er niet mee geconfronteerd willen worden is wat anders, dan zou ik beter niet meer de weg op kunnen gaan want bewijs is er voldoende aanwezig.
Ik vind echter de stijl van het verhaal niet passen. De spot met iets drijven moet soms kunnen, om iets dragelijk te maken.
Maar in het geval van dit verhaal vind ik het overbodig.

nou als je het zo ranzig vind, kap er dan mee in de eerste paar zinnen! daar heeft ze het eral over!
ik vind dat iedereen het op zijn of haar eigen manier neer mag typen, en dat jij je mening geeft prima!!
zij vind dat leuk om het zo te typen, en er is ook niks mis mee, want dit gebeurd elke dag! dat er dieren worden aangereden, waar je niks aan kan doen, en dat zij er toevallig een verhaal van wil maken, op een grappige manier, moet ze zelf weten..
ts deed/doet het niet met opzet, en heeft het dier netjes uit zn lijden verlost (mijn mening)
en met het diertje lopen zeulen had waarschijnlijk veel meer stress opgeleverd voor het beestje dan hem zelf eventjes uit zn lijden verlossen!!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:38

Nikitabanana degene waar jouw reactie voor is bedoeld geeft inderdaad haar mening net zoals jij doet. Waarom moet zij dan stoppen met lezen? Doe eens niet zo aangebrand dat is nergens voor nodig. Persoon verteld haar mening, dat die van jou nu in het voordeel van de TS is maakt je niet iemand die kan gaan bepalen of andermans mening wel of niet mag worden neergezet. En zoiets lijk je nu wel te willen bepalen, anders moeten we immers maar stoppen met lezen. Nee hoor, zo gaat dat niet hier. Leven en laten leven..blijf kalm..

Daarbij zegt hier naar mijn idee niemand dat het not done is om een dier te doden als het anders een pijnlijke dood moet krijgen. Een enkel persoon vind het rot dat het zo vaak mis ging, een ander weer zegt dus iets over de manier van schrijven. En als 'schrijfster' of 'poster' op een forum kun je zoiets verwachten. Niet iedereen vind zo'n stukje leuk lezen, en dat geeft niet, we melden het alleen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:36

nikitabanana schreef:
xNursiex schreef:

Ben ik het niet met je eens. Ik vind het gewoon een ranzig verhaal en al erg genoeg dat het gebeurt. Er niet mee geconfronteerd willen worden is wat anders, dan zou ik beter niet meer de weg op kunnen gaan want bewijs is er voldoende aanwezig.
Ik vind echter de stijl van het verhaal niet passen. De spot met iets drijven moet soms kunnen, om iets dragelijk te maken.
Maar in het geval van dit verhaal vind ik het overbodig.

nou als je het zo ranzig vind, kap er dan mee in de eerste paar zinnen! daar heeft ze het eral over!
ik vind dat iedereen het op zijn of haar eigen manier neer mag typen, en dat jij je mening geeft prima!!
zij vind dat leuk om het zo te typen, en er is ook niks mis mee, want dit gebeurd elke dag! dat er dieren worden aangereden, waar je niks aan kan doen, en dat zij er toevallig een verhaal van wil maken, op een grappige manier, moet ze zelf weten..
ts deed/doet het niet met opzet, en heeft het dier netjes uit zn lijden verlost (mijn mening)
en met het diertje lopen zeulen had waarschijnlijk veel meer stress opgeleverd voor het beestje dan hem zelf eventjes uit zn lijden verlossen!!

>;)

Ik geef aan dat ik het een niet passende schrijfstijl vind. En ook de humor van het stukje niet in zie.
Als ik na de eerste zinnen "kap met lezen" kan ik er moeilijk een mening over vormen, denk je ook niet ...

Overgens spreek je jezelf alleen in de eerste paar regels al tegen: "kap dan met lezen" en "Dat jij je mening geeft, prima".
Klaarblijkelijk ben je het er namelijk niet mee eens dat ik mijn mening geef ...

Daarbij heb ik nu al twee keer aangegeven dat ik het goed en dapper vind dat de TS deze beestjes uit hun lijden verlost heeft in plaats van ze te laten liggen. Dus waar je de laatste regels op baseerd is voor mij helemaal een raadsel.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:37

Het eerste verhaal zie ik als vegetarische dierenmiep nog wel als humor, de tweede vind ik onsmakelijk gezien er meermaals over het arme ding heengereden moet worden. Desnoods had je 'broem' even stil kunnen zetten en het voorwiel op het koppie kunnen laten vallen. Aanrijden kan gebeuren, maar dit gaat me dan weer iets te ver. Daarentegen is het wel goed dat je zo'n beestje niet creperend laat liggen! :)

Wat het taboe betreft, dat mag blijven wat mij betreft. Zat randdebielen die bewust mikken op overstekend wild met hun toet of broem. :n

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:15

^ met er over heen rijden kan je je ogen nog gauw dicht doen, voor wiel op het koppie laten vallen moet je kijken om goed te mikken... Ik zou dat dus al helemáál niet kunnen! Nu begrijp ik je punt wel, is beter als nog eens een paar keer over heen gaan, maar is toch een drempel hoger...

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 23:05

gadver bij een wiel op een kopje laten vallen.. had je mij op kunnen rapen ik was van mn stokje gegaan... straks spat er iets uit :oo maar dan nog ik weet niet eens of ik er een tweede keer over heen zou kunnen rijden.. ik was laatst al helemaal over stuur omdat mn moeder bijna een kikker onderreed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:17

Ik vind het knap als je dat kan, is niet voor mij weggelegt helaas.. Egeltje ligt trouwens niet meer op de weg, al paar dagen zit ik hem te zoeken maar ik zie hem nergens meer liggen.. :oo