Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:Welshcobfan schreef:hahahaha wil ik best wel geloven
Heb tot nu toe alleen maar geld terug gekregen van de belasting
Helaas gaat dat over als je fulltime werkt en een huurwoning hebt
Hij vindt het ook totaal geen probleem, omdat later de rollen om gedraaid worden 
(en eventueel dan maar even met garant staan van de ouders als de baan een tijdje op zich laat wachten
) 
WillemYntJee schreef:Waarom zou je je daar niet fijn bij voelen? sorry hoor maar dr vriend weet waar ie aan begint van te voren, dus dan is ie t ook daar mee eens lijkt me. Ik studeer ook nog, krijg alleen geld van mn ouders + bijbaantje (vanaf september pas weer stufi) dus mijn vriend betaald het grootste gedeelte van alles. Tsja is niet anders momenteel totdat ik een baan heb.

Bienotje schreef:Ligt er waarschijnlijk aan voor hoeveel dingen je bij je ouders je handjes op wil houden
maar mijn gezondheid is niet zo goed dat ik uren voor vast kan doen nu, helemaal niet in combi met de studie. Studie heeft nu volledige voorrang en kan er even niets bij doen
WillemYntJee schreef:Waarom zou je je daar niet fijn bij voelen? sorry hoor maar dr vriend weet waar ie aan begint van te voren, dus dan is ie t ook daar mee eens lijkt me.
Welshcobfan schreef:Bienotje schreef:Ligt er waarschijnlijk aan voor hoeveel dingen je bij je ouders je handjes op wil houden
hihi ik doe het alleen voor de zorg, paard en studie: omdat ze dat zélf hebben aangeboden![]()
Maarre ik wil het toch wel liever zelf betalen.... want die afhankelijkheid is ook niet alles... Al heb ik nu geen keus.
Welshcobfan schreef:Ik vind het niet erg hoor om op hem te terenHij vindt het ook totaal geen probleem, omdat later de rollen om gedraaid worden
Maar ik wil nu wel inderdaad gewoon wachten. Ik koop liever iets als investering(en eventueel dan maar even met garant staan van de ouders als de baan een tijdje op zich laat wachten
)
Als zelfstandige vrouw vind ik het niet vreemd om daar problemen mee te hebben. Hij vindt het niet erg en over een jaar ben ik afgestudeerd en verdien dan net zoveel. Daarnaast waardeert hij heel erg dat ik gewoon bij lap ook al is het maar een beetje. Ik profiteer niet graag van anderen dus ook niet van hem.MacavityL schreef:Ik zou toch een paar maandjes wachten tot jij afgestudeerd bent en een eigen inkomen hebt. Met een inkomen van 1000 moet je enorm op de huur letten en waarschijnlijk concessies doen qua buurt en woonruimte. Het zou zonde zijn als je nu ergens gaat wonen omdat je zo graag samen wilt wonen terwijl je over een paar maanden misschien een leukere woning kan veroorloven? Weer verhuizen is ook niet zo'n strak plan.
Welshcobfan schreef:Wendy: keus heb je altijd, maar lenen is absoluut geen optie voor mij. Heb geen zin om later 'gezellig' in de schuldsanering te zitten omdat zorg+paard+studie zo vreselijk duur zijn![]()
Als papa en mama het aanbieden het mijn gehele studie te blijven betalen, graag!
Niks mis mee toch?
Chubby schreef:WillemYntJee schreef:Waarom zou je je daar niet fijn bij voelen? sorry hoor maar dr vriend weet waar ie aan begint van te voren, dus dan is ie t ook daar mee eens lijkt me.
Tot het moment dat jij bijvoorbeeld naar de kapper wilt, je vriend het onzin vindt en je dus je handje kunt ophouden wat je wilt.. Een klein beetje zelfbeschikking en eigen financiele middelen zijn wel fijn hoor, die discussies wil je niet hebben!

Werkt voltijd. Dus bijstand zit er absoluut niet in. 

) en dan wil je nog wat te drinken ook. Wellicht een keer een wijntje of een biertje ?
/ whatever , al die dingen gaan ook best hard hoor !