Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:24

pff, tis sneu dat er kinderen bij zijn betrokken. Zon heerlijk stel die t weer super doet.. Valt zo vanachter de pc weinig over te zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:46

xDramaQueen schreef:
russel schreef:
Wat een dom gedoe, ze heeft zich letterlijk in zijn armen geworpen, zonder dat hij er echt zelf moeite voor deed. Haar echtgenoot is al die jaren bedrogen.

Wie is hier het meest oneerlijk geweest? Dom egoïstisch vrouwke, maar als vriendin zou ik mij nog meer genaaid voelen als ik mijn verhaal op internet tegen kwam. Shame!!!

Liefde en vriendschap zijn dus illusies.

ze heeft zich idd letterlijk in zijn armen geworpen maar ze is nooit gevangen..

Nee, hij liet haar knallen op de grond. Toen ze nog bezet was, was ze spannend, maar los is eng en dat wil die man niet, de spanning is weg. Genoeg mannen die voor vrouwen geen respect hebben als ze binnen een relatie rommelen met een ander, die ander zal altijd weten waar ze toe in staat is en haar nooit helemaal vertrouwen, dus als het een vaste relatie wordt, kiezen ze voor een ander, eentje die al singel was...zo is deze kerel ook....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:55

Heel erg naief van je vriendin. Ze heeft gewoon een soort fantasie in haar hoofd gehad en dat op hem geprojecteerd en nu ze in een caravan woont vallen de schellen haar van de ogen en is het opeens zijn schuld..

Hij was gewoon vrijgezel, ze hadden amper contact. Waarom zou hij haar in vredesnaam moeten vertellen dat hij een vriendin heeft? Zij is nota bene degene die getrouwd is!
Wat dacht ze? Dat hij zijn hele leven op haar ging zitten wachten? Het leven is geen film!

En dan je zaakjes niet regelen bij de scheiding en er van uit gaan dat iemand anders wel voor je gaat zorgen. Nee, daar heb ik geen goed woord voor over. Zeker niet omdat ze ook nog verantwoordelijk is voor een kind. Dan zorg je gewoon dat je je boel op orde hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:59

Ach die ex mag blij zijn dat ze weg is, kan hij nl nog verliefd worden een leuk wijf ontmoeten, misschien wel een leuke bokker?? :D

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 02:40

Zoezi schreef:
Ier_ schreef:
banketstaaf gezegd vind ik het d'r eigen (stomme) schuld. Kom op zeg, als je een scheiding aangaat dan zorg je er toch voor dat je niet meteen afhankelijk bent van een ander maar dat je op eigen pootjes gaat staan!?

Vind het maar raar van haar.........

Moet je eens proberen met een partime inkomen 1 kind en dan een woning vinden.
Ze zit nu in een caravan!

Dus?
Had hij klaar moeten staan om haar op te vangen en in huis te nemen gelijk vanuit haar huwelijk?
Een relatie bouw je op, je trekt niet meteen bij de volgende in zonder te weten of het op langere termijn op een normale manier wel werkt.
Er zijn GENOEG alleenstaande moeders die het alleen rooien, en als zij nu in een caravan zit heeft ze toch onderdak?

Citaat:
p.s. ik vergeet er helemaal bij te zeggen dat ze heeft toegegeven aan haar man dat ze verliefd op hem was. Zij heeft al 2x eerder willen scheiden, vorig jaar en het jaar daarvoor. Maar hij hield haar elke keer tegen. Huilen, dreigen dat ze haar kind niet meer zou zien, enz. enz.
2 vechten 2 schuld hé?

Tegenhouden....vastgebonden aan het aanrecht?
Hoeveel weet je van zijn kant van het verhaal, misschien was dit wel zijn manier om haar bij zich te houden en ervoor te vechten en heeft die het nu opgegeven.

Je vriendin is gewoon onwijs dom geweest en dat krijgt ze nu op haar bord, we zijn allemaal weleens dom en dat krijgen we op ons bord en dan eet je het.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 02:46

Shadow0 schreef:
Lees de beginpost nog een keertje door, dan lees je dat er in elk geval een boel twijfels waren. Het is moeilijk in te schatten wat iemand echt voelt en denkt, maar ik kan je wel verzekeren dat de keren dat mensen echt uit slechtigheid dingen doen heel beperkt zijn. Zo veel vaker - zeker in dit soort situaties - is het toch onvermogen waardoor mensen onhandige dingen doen. Waarom willen we daar zo graag het slechtste in zien?

Ik zeg niet dat ze slecht is of was....maar wel heel erg egoistisch....in eerste instantie wijst de vage gast haar af ( ja ik geef hem maar even een naampje) en anderhalf jaar daarna kiest ze er voor bij der man te blijven want hij wil wel voor haar en hun kind zorgen.
Ze wil van haar man af als die vage gast voor hun wilt zorgen.
De twijfels die er waren waren imo niet de hou ik echt van hem, kan het echt wat worden, wil ik mijn man kwijt raken voor hem, maar eerder twijfels uit wie zorgt er voor me als ik dat en dat doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 07:03

Slecht gaat erg ver, maar mensen handelen ALTIJD uit eigenbelang en de meesten durven dat niet toe te geven. Alle partijen hebben in dit geval uit eigen belang gehandeld, maar de een meer egoïstischer dan de ander omdat de 1 meer verantwoordelijkheden draagt dan de ander! Keuzes maken we nl dagelijks, heel de dag door en hoe en welke keuzes we maken worden ondermeer geleid door eigenbelang, hebzucht, egoïsme, geweten, etc.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 07:16

russel schreef:
Ach die ex mag blij zijn dat ze weg is, kan hij nl nog verliefd worden een leuk wijf ontmoeten, misschien wel een leuke bokker?? :D

Precies :j
Ik vind het vooral sneu voor de ex-man en vader van het kind. Zit zijn vrouw gewoon achter zijn rug plannen te maken met een ander! Wat achterbaks!
Inderdaad eigen schuld, dikke bult. Had ze maar vanaf het begin eerlijk moeten zijn!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 07:23

Tja zoiets hoor je vaak e.
Naief, dom en egoistisch is hetgeen er direct bij me opkomt.
Als je getrouwd bent heb je voor elkaar gekozen, indien je verliefd wordt op een ander. Denk ik dat je eerst moet beseffen dat verliefdheid over gaat en dat dat niet automatisch veranderd in liefde. Dus weegt dat dan op tegen een bestaande relatie?
Dat mensen kunnen veranderen en uiteengroeien is mogelijk, om daarvoor dan bij elkaar te blijven is niet meer van deze tijd.
Maar zo 'kalverliefde achtig' alles achterlaten zonder wederzijds gevoelens bevestigd gekregen te hebben is niet te verstaan.

De kinderen zijn hiervan de dupe.

friskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 07:36

Je oogst wat je zaait en dit is het resultaat. Vind het sneu voor haar Ex en kind, voor haar geen grammetje medelijden. Waarschijnlijk zal het kind nu gebruikt worden om haar ex te chanteren haar terug in huis te nemen! En inderdaad dat de TS als "vriendin" dit openbaar post kan in mijn ogen niet, ik twijfel sterk of het hier over een vriendin gaat...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:00

bulck schreef:
Tja zoiets hoor je vaak e.
Naief, dom en egoistisch is hetgeen er direct bij me opkomt.
Als je getrouwd bent heb je voor elkaar gekozen, indien je verliefd wordt op een ander. Denk ik dat je eerst moet beseffen dat verliefdheid over gaat en dat dat niet automatisch veranderd in liefde. Dus weegt dat dan op tegen een bestaande relatie?
Dat mensen kunnen veranderen en uiteengroeien is mogelijk, om daarvoor dan bij elkaar te blijven is niet meer van deze tijd.
Maar zo 'kalverliefde achtig' alles achterlaten zonder wederzijds gevoelens bevestigd gekregen te hebben is niet te verstaan.

De kinderen zijn hiervan de dupe.

Helemaal mee eens ;)
Wat ik alleen niet snap is dat de TS zegt dat ze al 2x eerder wou scheiden, maar dat der man dat niet wou. Dan wil ik niet weten wat voor relatie ze hebben (gehad).
En zoals meestal worden kinderen hier de dupe van.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:55

tja, wel een sneu verhaal, zeker voor de kinderen.

Maar had ze nou echt verwacht dat haar beste vriend altijd vrij zou blijven en zou wachten op het moment dat zij ging scheiden? Hij is (terecht) doorgegaan met zijn eigen leven. Als zij niet gelukkig was in haar huwelijk dan had ze eerder bij haar man (ex) weg moeten gaan en niet moeten verwachten dat haar beste vriend haar wel (financieel) op zou vangen.

Maar als je verliefd bent doe je soms rare dingen, ik hoop dat het allemaal goed komt met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:36

had hij dan vooraltijd vrijgezel moeten blijven tot zij een keer zin had om te scheiden?? het is heeel banketstaaf, vooral voor de kids en haar ex-man..

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:11

Ik vind het een raar en vaag verhaal.
En bovendien vind ik het haar eigen schuld.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:14

Tja, beetje dom, zal ik maar zeggen.

Als er niet veel contact komt van zijn kant dan is dat toch voldoende om te begrijpen dat het niets wordt??

Maar ik zou zowieso niet veel contact leggen met een ander man, als je getrouwd bent en of samenwoont, zoiets doe je gewoon niet.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:36

Ze zijn allebei fout. Hij omdat hij heeft gelogen, zij omdat ze alles opzij zet en er vanuit gaat dat ze meteen wel bij hem terecht kan. Ik vind het haar eigen domme schuld.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:47

Niet de meest slimme actie. Begrijp dat ze al eerder weg wilde. Je weet niet hoe het huwelijk was, dus daar heb ik geen oordeel over. Wel had ze misschien wat beter voorbereid moeten zijn toen ze besloot te scheiden.

Ik ben het wel met de titel eens, je gaat scheiden omdat het niet meer gaat, je moet het nooit om/voor een ander doen. Stel dat de nieuwe relatie op niets uit loopt, of niet zo lekker gaat. Krijg je als nieuwe partner alle verwijten naar je hoofd dat hij/zij toch om "jou" is weggegaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:48

Het lijkt mij, dat je in de eerste instantie uit elkaar gaat, omdat je niet meer gelukkig bent in de relatie. Ik heb zelf ook een relatie beeïndigd die al een paar jaar niet meer gelukkig was. Ik ben bij mijn ex weg gegaan terwijl ik nog niet wist of degene op wie ik verliefd was ook serieus met mij wat wilde. Dat had ook niks uitgemaakt. Het al lang niet meer gelukkig zijn, ondanks dat ik mijn best heb gedaan voor de relatie heeft ervoor gezorgd dat ik er een punt achter heb gezet, die verliefdheid was de druppel, hèt teken dat het nu afgelopen moest zijn.

Ik neem aan dat dat voor de meeste mensen geldt die uitelkaar gaan, mede omdat ze gevoelens voor een ander hebben. Die gevoelens krijg je niet zomaar, die krijg je als je niet meer 100% fijn in je relatie staat.

Ik ga dan liever de relatie beeïndigen, dan stiekum vreemd gaan en van twee walletjes eten, dat zou echt niet mijn ding zijn.

Zoals jij het in je beginpost schrijft, zou je denken dat ze dom is geweest bij haar man weg te gaan onder het motto: beter één man dan geen man... (waar ik het dus niet mee eens ben) Ik denk dat ze verstandig is geweest door er een punt achter te zetten; beter (op den duur) gelukkig alleen dan voor altijd ongelukkig samen. Nu kan ze haar gevoelens weer openstellen en verwelkomen zonder zich schuldig te voelen en zonder een partner daarmee te kwetsen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:13

Ik vind het sneu voor alle partijen.
De kinderen zijn er de dupe van, maar al zou deze vrouw bij haar exman zijn gebleven dan was nog niemand gelukkig.

Nu zit iedereen alleen, behalve haar beste vriend, en kan iedereen weer proberen hun leven op te pakken en gelukkig worden.

Dat ze steeds twijfelde om bij haar man weg te gaan is ook wel logisch, in al die jaren heb je veel met elkaar meegemaakt en heb je samen vele herinneringen. Maar zo gauw ze gevoelens voor een ander kan krijgen zit haar relatie niet goed en zou het in de toekomst nog eens kunnen gebeuren. Ook als er emotionele chantage is, word het ook niet makkelijk om weg te gaan en kan dat alleen met een doordacht plan in sommige gevallen. (weet natuurlijk niet of het in dit geval ook zo is.)

Dat ze haar beste vriend er de schuld van geeft dat ze nu alleen is vind ik niet terecht. Het risico was er namelijk dat hij door ging met zijn leven, doordat zij steeds contact met hem zocht en hij niet met haar.
En het is ook wel gemeen van haar dat ze tegen hem zegt dat ze zoveel om hem geeft maar dan toch in korte tijd zwanger word van haar exman. Dat getuigd toch dat ze wel sexueel actief was met haar ex, en dat is voor haar beste vriend ook best een klap.

Ik vind het wel dom dat ze anders bij haar exman was gebleven. Daar was ze dan niet gelukkig geweest, maar het zou haar makkelijk uitkomen door het financiele..

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 15:36

Ik denk dat die gast waarvoor ze is gaan scheiden zich kapot lacht. Hij verziekt allerlei levens en is de lachende buitenstaander met zijn nieuwe liefje.
Weet je waar ik bang voor ben? Als zijn prille relatie niet werkt dat hij alsnog aan haar gaat zitten plukken! Ik heb ook ooit zo'n vriendje gehad, ik walg er van!
Ik hoop dat ze hem zo erg gaat haten dat hij in elk geval niet meer welkom is!
Ze is in elk geval op dit moment zo wijs dat ze hem en zijn mail totaal negeert.
Ik denk niet dat ze nog iets van hem gaat horen zolang hij happy is.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:08

Tjah, eigen schuld. Ik snap sowieso niet dat ze ondanks ze die man al zolang leukvond nog steeds bij der man toendertijd bleef.. dan vind ik dat hij alleen maar aan het lijntje werd gehouden. Zij heeft er zelf voor gekozen om te scheiden (vanwege hem) dus het is haar eigen domme keuze geweest. Maar, nu hij een vriendin heeft is haar (ex-)man dan wel weer ineens goed? Wil je zeggen dat ze niet had moeten scheiden als ze van tevoren wist dat hij een vriendin had, zodat ze maar weer terugging naar der man omdat ze hem niet kon krijgen?
Dat zou ik ook banketstaaf hebben gevonden voor hem, aangezien ik het idee krijg dat hij alleen maar aan het lijntje werd gehouden.
Had zij soms verwacht dat hij op haar zou wachten, en geen andere relatie zou beginnen? Dat was niet afgesproken neem ik aan..
Wel behoorlijk banketstaaf dat hij erover heeft gelogen natuurlijk en dingen heeft gezegt die die nu niet nakomt, maar hopelijk heeft ze ervan geleert.
Als zelfs je 'beste vriend' niet kunt vertrouwen, dan kan ik niet echt geloven dat ze zo goed vrienden waren van elkaar ;)

Edit; lees dat ze nu in een caravan woont? banketstaaf, maar alsnog der eigen schuld. Zij ging er blijkbaar vanuit dat die man haar meteen in huis zou nemen en op zou vangen - wat dus niet het geval is - en ondanks dat hij de laatste tijd al zo kortaf/afstandelijk tegen der deed ging ze al nog steeds vanuit. Ze had dit natuurlijk ook eerst kunnen vragen aan hem zodat ze iig zekerheid had.
Dat ze nu dus in een caravan woont is der eigen schuld. Dan had ze het niet op deze manier moeten aanpakken.
Ik vind het ook ontzettend zielig voor het kind dat die nou ook in een caravan verblijft (als die bij haar is iig).

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:03

Zoezi schreef:
Ik denk dat die gast waarvoor ze is gaan scheiden zich kapot lacht. Hij verziekt allerlei levens en is de lachende buitenstaander met zijn nieuwe liefje.

Hij heeft geen levens verziekt, dat heeft ze toch echt zelf gedaan hoor (en dan vind ik verzieken nog wel een groot woord). Hij is degene die haar heeft laten weten verliefd op haar te zijn, maar heeft daarna toch nooit meer contact met haar opgenomen. Hij heeft alle recht om een nieuwe vriendin te hebben, had hij dan maar op haar moeten wachten de rest van zijn leven? Dus dat hij levens verziekt heeft, nee daar ben ik het niet mee eens. Daarentegen kan ik me best voorstellen dat hij er om moet lachen, hij is gewoon doorgegaan met zijn leven en wist van niks en dan gebeurt er dit.

Heel vervelend is de situatie wel en ik vind het sneu voor alle partijen, vooral voor het kind.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:31

Zoezi schreef:
Ik hoop dat ze hem zo erg gaat haten dat hij in elk geval niet meer welkom is!

Haat is zo'n zinloze verspilling van energie... gewoon een streep onder zetten is genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:56

Zoezi hij heeft haar nooit een kip met gouden eieren beloofd, dat zij ineens hard van stapel is gelopen, zonder dat ze er samen voor hebben gekozen is haar eigen stommiteit. Maar misschien wel beter zo, nu is ze vrijgezel en kan ze zonder problemen uitgaan met mannen. Haar ex nu ook met andere vrouwen, die relatie deugde toch al niet en het kind wordt daar niet beter van.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:43

pinuts schreef:
pff, tis sneu dat er kinderen bij zijn betrokken. Zon heerlijk stel die t weer super doet.. Valt zo vanachter de pc weinig over te zeggen..

klopt, kind is weer de dupe