Aan alle ouders: wat vinden jullie hiervan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Aan alle ouders: wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:54

Bij scouting is dat ook ingevoerd, maar goed: zijn genoeg pedo's die nog niet in contact zijn geweest met justitie, dus of het nou echt heel veel uitmaakt?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:57

Klopt, over het algemeen nog niet..
En ik weet niet of iemand het ooit opgevallen is dat er veel (of bijna alleen maar) vrouwen werken in de kinderopvang???
Is ook niet helemaal zonder reden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:02

Hoe bedoel je dat? T is ook meer een vrouwending om kinderen te verzorgen als werk :+ Zijn ook zeer weinig mannen die bv pedagogiek gaan studeren :)

Bij de scouting stikt het namelijk weer van de mannelijke leiding, omdat dat toch wat stoerder is zeg maar :P

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:11

Kern van waarheid absoluut.

Ik heb al bij meerdere bedrijven gewerkt. Ik kan wel zeggen dat veel kinderdagverblijven bewust niet kiezen om een man aan te nemen, met angst op verhalen/problemen of zelfs rechtzaken.
Natuurlijk scheer ik niet alle kinderdagverblijven of die figuurlijke kam hoor, maar ik kan je wel bevestigen dat dit niet bij 1, 2 of zelfs 3 kinderdagverblijven is...
Dit wordt nooit uitgesproken tijdens sollicitatie, met oog op discriminatie.
En ik had meerdere jongens in mijn klas tijdens de spw.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:17

Eigenlijk best wel treurig dat het al zo ver is gekomen dat er al mensen zijn die bij voorbaat al gezeur willen voorkomen door maar gewoon geen mannen aangenomen worden :n

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:20

Ik ben zelf leerkracht en bij ons zit een voorschool inpandig.
Als het warm weer is vragen wij de kinderen hun badkleding mee te nemen en anders gaan ze in hun onderbroekje. Absoluut niet bloot, vind dat ook absoluut niet kunnen.

Ik zou er met het KDV over praten

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:21

Welshcobfan schreef:
Bij scouting is dat ook ingevoerd, maar goed: zijn genoeg pedo's die nog niet in contact zijn geweest met justitie, dus of het nou echt heel veel uitmaakt?

Vorig jaar of iig een tijdje geleden was er toch ook een pedo gewoon als leerkracht aan het werk..die had verzwegen dat ie ooit straf had gekregen..dus ja alles kan

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:22

In een zwembad in Den Bosch waar alle kinderen netjes in badkleding lopen is een pedofiel ook lekker aan zijn trekken gekomen..
Dus daar zie je dat dat lappie stof niets helpt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:24

Een natte onderbroek zit ook echt niet lekker... en die schijnt ook nog zo door dat je nog net zo goed in je blote kont kan gaan :j
Maar: ouders moeten wel even vooraf geinformeerd worden!

Zolang ouders én kinderen (geloof mij, er zijn op die leeftijd ook al preutse kids :=) er geen problemen mee hebben, waarom niet? :)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:25

Nee een natte onderbroek zit idd niet echt lekker, maar als ze hun badkleding vergeten moet je toch wat. En ok het schijnt dan misschien door,maar beter een lapje stof wat nat is dan niks

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:26

Ik zou het niet fijn vinden als de school van mijn kinderen dit zou doen, met water spelen hartstikke leuk maar wel met badkleding.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:18

Welshcobfan schreef:
superwoman schreef:

Dat is waar, máár ik denk ook aan foto's maken etc... *-:)

Als ze in hun ondergoed door het water lopen, kijk je er ook dwars door heen.

Precies. Ik vind het zo'n onzin, dat heftige 'ooh ooh pedo's' en 'naakt op school is niet normaal'... het zijn KINDEREN van 3 JAAR! Kom op! Die hebben echt nog geen idee van dat bloot vies zou zijn...

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 14:54

Hallo allemaal! :wave: Ik heb hier wat losgemaakt precies. :+

Even voor alle duidelijkheid: het is hier VAKANTIE, dus mit de juf bespreken is momenteel nogal moeilijk. Maar na de vakantie ga ik wel eens horen wat haar versie van het verhaal is.
En nogmaals: ik heb er niet echt een probleem mee dat mijn dochter naakt loopt. Ik heb er echter wel een probleem mee dat daarover geen info wordt verstrekt en dat ouders er geen inspraak in hebben of dat OK is of niet.
Wat de situatie op de kleuterschool betreft: het is in Duitsland. Daar heet dat "Kindergarten". Ik kom zelf uit Belgie en daar heet het kleuterschool. En bij jullie blijkbaar kinderdagverblijf. Komt echter volgens mij allemaal nogal op hetzelfde neer. ;)
De tuin van deze kleuterschool grenst aan een doodlopende straat en een speelpleintje enerzijds en anderzijds loopt er een voetpad langs dat graag wordt benut om honden uit te laten. Van al deze plaatsen uit is de tuin goed zichtbaar. Het is er niet overdreven druk maar er komen dagelijks meerdere wandelaars langs en vanuit sommige huizen kan je de kinderen in de tuin zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:22

Ik snap absoluut dat je even geinformeerd wil worden hierover! Kleine moeite, groot plezier.

Kleuterschool is hier wel iets anders dan een kinderdagverblijf :) Ik ging wel naar de kleuterschool, maar niet naar het kinderdagverblijf :P

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:28

same here :j

en wat betreft pedofielen, dat kun je idd toch niet tegen gaan, dat is ook niet mijn reden waarom ik er niet blij mee zou zijn, anders zou ik ze helemaal niet in hun nakie kunnen laten lopen.

bovendien maakt dat lapje stof idd weinig uit vrees ik

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:43

Welshcobfan schreef:
Ik snap absoluut dat je even geinformeerd wil worden hierover! Kleine moeite, groot plezier.

Kleuterschool is hier wel iets anders dan een kinderdagverblijf :) Ik ging wel naar de kleuterschool, maar niet naar het kinderdagverblijf :P

In belgie gaan kinderen al met 2,5 naar de kleuterschool, vandaar dat TS het over kleuterschool heeft ;)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:53

Ja inderdaad, ik keek naar leeftijd. Dochter is 3, dus theoretisch gezien zal het hier naar kdv, gastouder of peuterspeelzaal gaan (in vergelijking met).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:32

Nadia: dat bedoelde ik ook :) TS dacht dat hier de kleuterschool gelijk was aan kinderdagopvang in Nederland. Maar hier gaan de kids ook naar de kleuterschool (of peuterspeelzaal) :j

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:01

OK, ik heb het begrepen. Dus niet kinderdagverblijf maar echt wel kleuterschool, maar dat is vanaf 3 jaar hier in Duitsland. *D

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:28

hier een mama en medewerker op een KDV.

Als mama zou ik ook niet willen dat mijn zoontje overal naakt rond loopt zonder mijn mede weten. Als hij naakt rondhuppelt dat is het waar ik bij ben.

Als PW-er het is hier opgenomen in het pedagogisch beleidsplan dat kinderen altijd wat aan moeten hebben, als ze een badje in gaan moeten ze een zwemluier aan. Als we alleen met water spelen dan luier of onderbroek.

Dagmar, dat over mannen in kinderopvang gaat niet overal op. Op mijn vorige werk liepen 3 mannelijke collega's rond, sommige ouders waren wel erg afwachtend/voorzichtig maar dat was snel over en zijn er nooit problemen geweest. Naar mijn weten werken ze nog steeds daar.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:36

ach mensen, we weten niet hoe de vork in de steel zit. eerst maar eens school aanhoren. misschien liggen de protocollen ook wat anders in Duitsland?

bij ons op de behandelgroep lopen de kids nóóit naakt rond. omkleden in hun kamer gaat ook met gesloten deur waar geen leiding bij aanwezig is!
dus ja.. ik vind het persoonlijk ook wat vreemd, maargoed. eerst school maar horen..

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:35

Thirza schreef:
Dagmar, dat over mannen in kinderopvang gaat niet overal op. Op mijn vorige werk liepen 3 mannelijke collega's rond, sommige ouders waren wel erg afwachtend/voorzichtig maar dat was snel over en zijn er nooit problemen geweest. Naar mijn weten werken ze nog steeds daar.

Daarom had ik ook heel voorzichtig gezegd, dat ik niet ging generaliseren. Omdat er vast wel uitzondering is.
Maar het komt dus echt voor. En eigenlijk is dat een schande! Het wordt natuurlijk niet uitgesproken ivm discriminatie.
Vreselijk eigenlijk dat een man (in deze kdv's) dit leuke werk niet kunnen doen, met angst op...

Welshcobfan schreef:
Nadia: dat bedoelde ik ook :) TS dacht dat hier de kleuterschool gelijk was aan kinderdagopvang in Nederland. Maar hier gaan de kids ook naar de kleuterschool (of peuterspeelzaal) :j

Kinderen gaan hier naar de kleuterschool als ze vier jaar zijn. Daarin verschilt het dus met duitsland/vlaanderen etc.
De vergelijking gemaakt met peuterspeelzaal of kinderdagverblijf is dus juist.