vriend laat niks van zich horen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitag1rl

Re: vriend laat niks van zich horen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:09

gossie dat zou mijn vriend ook nooit doen. die zou er elk bezoek moment zijn en bellen/smsen.. ik had laatst een onderzoek in het ZKH en hij zat naast me.. hoef ik niet eens te vragen..

Suc6 en sterkte iig met je operatie enzo :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:10

PRE schreef:
Als je van iemand houd hoor je zeker door het vuur te gaan voor die gene.
Maar helaas is het vaak zo als het puntje bij het paaltje komt dat ze denken já barst.

Nou dan weet je toch genoeg? Dumpen die hap! Zonde van je tijd! En er zijn er zat die niet zo zijn hoor!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:11

Als je nog niet oud genoeg bent om dit soort dingen te weten, dan kun je beter nog niet aan vriendinnetjes beginnen denk ik.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:16

Wat ik me nou afvraag he...
Zouden de mannen die `vergeten´ te vragen hoe het gaat met hun vriendin/vrouw na een operatie, het ook vergeten wanneer hun vader, moeder, broer/zus of beste vriend(in) in het ziekenhuis ligt?
Ik kan me hier echt helmaal niets bij voorstellen namelijk!

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:16

ik vind dit wel gek hoor! toen ik geopereerd werd aan mijn voet waar van alles aan moest gebeuren, bleef mijn vriendlief gewoon in de wachtkamer wachten. dat had natuurlijk niet gehoeven maar hij had zijn werk voor mij afgezegt om mij op te vangen als ik wakker werd.
ik vind het wel gek dat je vriend zo reageert op zo'n operatie is niet niks

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:18

Wat een onzin dat je je vriend daar op zou moeten attenderen. Hou toch op.
Als hij echt van haar houdt dan had hij wat laten horen. Wat als meneertje zelf was geopereerd weet ik zeker dat hij het leuk had gevonden als zij was langs geweest. Of kan die gozer ECHt niet voor zichzelf denken? Dan moet je je afvragen of je wel bij zo een simpel iemand wil zijn en blijven.

Toevallig moet ik vanmiddag naar de dokter die hier om de hoek zit. Het eerste wat mijn vriendje vraagt is zal ik wat eerder van mijn werk weg gaan om met je mee te gaan?
Dat vind ik nou klasse ik heb volledig het gevoel dat hij gek is op mij. Als ik geopereerd zou worden en mijn vent zou er niet zijn?
Zou ik STERK twijfelen.

Wat een onzin om een vent daarop te moeten attenderen. En alleen omdat het een man is? Wat erg!!!!!!!!

TS: Ik begrijp jou boosheid heel erg goed. Al was hij 15 jaar oud dan nog mag hij wel wat meer interesse tonen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:19

Ik vind het raar dat er veel mensen hier meteen zeggen 'dumpen die vent'. Meteen al een oordeel klaar, nog voor je het er met je vriend over hebt gehad. Als je iets niets zint in je relatie, dan ga je het daar toch eerst over hebben. als je er dan niet uitkomt, kan je er altijd nog een eind aan maken.

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:21

xxjillxx schreef:
ik vind dit wel gek hoor! toen ik geopereerd werd aan mijn voet waar van alles aan moest gebeuren, bleef mijn vriendlief gewoon in de wachtkamer wachten. dat had natuurlijk niet gehoeven maar hij had zijn werk voor mij afgezegt om mij op te vangen als ik wakker werd.
ik vind het wel gek dat je vriend zo reageert op zo'n operatie is niet niks

En zo hoort dat..........

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:22

ik snap t geloof ik nog steeds niet helemaal..
is de situatie als volgt?:
- ts ligt in t ziekenhuis om geopereerd te worden (of is al geopereerd?).
- ts krijgt smsjes van vrienden maar niet van haar vriendje.
- ts stuurt haar vriend een smsje en krijgt daarop een reactie terug van haar vriend.
- later stuurde de vriend van de TS nog een smsje om te vragen hoe t met haar gaat.

ik blijf bij mijn eerste reactie, zo erg is t toch niet? die jongen reageert toch? hij vraagt toch hoe t met haar gaat?
dat ie dat in eerste instantie niet uit zichzelf doet, tja.. maar ik vraag mij af wanneer de ts exact uit die operatie kwam en hoelaat zij haar vriend smste met 'hou je nog wel van me'..
jongens kunnen zo anders denken.. misschien dacht hij wel: operatie om half 4, die is voor half 5 nog lang niet aanspreekbaar dus dan sms ik wel daarna.

ik vind het trouwens ook nog een verschil.. deze operatie was gepland en behalve dat de ts nu vast en zeker pijn heeft, bedrust meot houden enz is er niets aan de hand. ik zou op zon moment niet van mijn vriend verwachten dat hij accuut naast me zou komen zitten en mn handje vast zou houden. dat is dan langskomt als t hem uitkomt (savonds, volgende ochtend, wathever) is dan toch prima?
(als je net een autoongeluk hebt gehad en in t ziekenhuis bent beland en zelfs geopereerd moet worden ja.. dan lijkt het me logisch dat je daar heel erg van schrikt en dat je als vriend zijnde dan zsm naar je vriendin toe wil).

verder vind ik het ook nog een heel verschil wat voor soort relatie je hebt samen..
bijv mijn vriend en ik wonen niet samen en doen absoluut niet alles samen (in tegenstelling zelfs).. als ik naar de dokter moet en hij heeft andere dingen gepland ga ik toch alleen? sterker nog.. t zou niet eens in me opkomen om hem mee te vragen, tenzij ik niet zelf thuis kan komen.
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 03-07-09 12:25, in het totaal 2 keer bewerkt

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:23

nou ik ben drie weken terug geopereerd aan een gezwel in me hals.ik moest me om 9 melden half 11 werd ik weg gebracht vriend is gebleven tot ik dus naar de o.k ging.operatie duurde 2 uur was om half 3 terug op de kamer.zuster belde hem toen was hij alweer onder weg.hij is twee uurtjes bij me gebleven toen is hij de paardjes gedaan.om 7 uur was het bezoek tijd dus toen was hij der weer.hij heeft de hele nacht niet kunnen slapen omdat ik moest blijven. arme jongen :(:)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:23

Anoeska schreef:
Ik vind het raar dat er veel mensen hier meteen zeggen 'dumpen die vent'. Meteen al een oordeel klaar, nog voor je het er met je vriend over hebt gehad. Als je iets niets zint in je relatie, dan ga je het daar toch eerst over hebben. als je er dan niet uitkomt, kan je er altijd nog een eind aan maken.

Nouja, inderdaad, ik heb mijn oordeel klaar voordat ik met de vriend erover heb gehad. (zie dat ook niet snel gebeuren trouwens)

Wat valt hier over te oordelen? Meiske heeft vriendje, meiske ligt in ziekenhuis, vriendje laat nix van zich horen. Is toch niet aardig?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:25

Ik ben vorig jaar augustus geopereerd. Dit werd ongeveer 2 á 3 weken voor de betreffende dag vastgesteld.

Toen ik geopereerd werd, had hij 2 dagen vrij genomen. Ging met me mee in de ochtend, liep mee naar de operatiekamer. Is toen naar huis gegaan, toen ik weer wakker werd zat hij er al weer. Is hij weer naar huis gegaan, en later kwam hij weer terug, zelfs na bezoekuur was hij er nog. Pinkte ene traantje weg omdat hij me moest achterlaten.
Volgende ochtend mocht ik naar huis, ik belde dat ie me op kon halen, maar dat ik eerst nog in het ziekenhuis mocht douchen enzo. Binnen 5 min was hij er al. Heeft me die avond geholpen met douchen etc.

En dan lees ik dit en dan denk ik:
Dit is dan typisch een gevalletje van eumh... geen echte liefde?!?

Praten, en dan eens uitleg vragen van hoe of wat. Snap dat sommige dingen zoals werk voorgaan, maar als hij terug kan smsen dat hij het druk heeft, had hij zelf ook een sms kunnen sturen. Ben van mening dat als je echt om iemand geeft, je continue in je hoofd hebt hoe het zou gaan (ook al ben je aan het werk, en had je geen vrij kunnen nemen of iets)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:26

CarolShadow schreef:
Ik ben vorig jaar augustus geopereerd. Dit werd ongeveer 2 á 3 weken voor de betreffende dag vastgesteld.

Toen ik geopereerd werd, had hij 2 dagen vrij genomen. Ging met me mee in de ochtend, liep mee naar de operatiekamer. Is toen naar huis gegaan, toen ik weer wakker werd zat hij er al weer. Is hij weer naar huis gegaan, en later kwam hij weer terug, zelfs na bezoekuur was hij er nog. Pinkte ene traantje weg omdat hij me moest achterlaten.
Volgende ochtend mocht ik naar huis, ik belde dat ie me op kon halen, maar dat ik eerst nog in het ziekenhuis mocht douchen enzo. Binnen 5 min was hij er al. Heeft me die avond geholpen met douchen etc.

Praten, en dan eens uitleg vragen van hoe of wat. Snap dat sommige dingen zoals werk voorgaan, maar als hij terug kan smsen dat hij het druk heeft, had hij zelf ook een sms kunnen sturen. Ben van mening dat als je echt om iemand geeft, je continue in je hoofd hebt hoe het zou gaan (ook al ben je aan het werk, en had je geen vrij kunnen nemen of iets)

:(:)
mag ik jouw vriendje niet hebben?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:27

Abeltje77 schreef:
Anoeska schreef:

Nouja, inderdaad, ik heb mijn oordeel klaar voordat ik met de vriend erover heb gehad. (zie dat ook niet snel gebeuren trouwens)

Wat valt hier over te oordelen? Meiske heeft vriendje, meiske ligt in ziekenhuis, vriendje laat nix van zich horen. Is toch niet aardig?

Maar dan zegt je toch tegen hem: "ik vind het niet aardig dat je zo doet, waarom doe je dat?". Ik snap niet dat je zomaar ergens een eind aan maakt, zonder dat je er probeert van te leren. Misschien weet die vent niet beter, kan je hem nu op het rechte pad zetten en is hij voortaan een model vriendje. Misschien is hij gewoon een hufter, en dan weet je dat ook weer.

Maar een relatie is toch niet zomaar ineens perfect? Bij mij in ieder geval niet. Je komt elke keer dingen tegen die je 'niet aardig vindt' daar heb je het over en kijkt hoe je verder gaat.

Maar om nou meteen te oordelen, klaar-over-uit. Daar schiet je toch niets mee op.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:28

Anoeska schreef:

En dat is dus precies waar ik me aan stoor.

In mijn ogen is het eerst tijd voor een verhelderend gesprek, waarbij de TS best op een pittige manier haar gedachten en gevoelens over deze situatie mag uiten, want nogmaals, het ís ook niet netjes van haar vriend, ben ik het volkomen mee eens.
Dat de TS eerst eens een gesprek aanknoopt met haar eigen vríend, in plaats van hier haar verhaaltje te doen.
Niet dat daar wat mis mee is, lucht soms best op, maar daar los je het eigenlijke probleem niet mee op.

Problemen lossen zich niet vanzelf op, daar is wat voor nodig.
En dat bereik je mijns inziens niet door je frustraties hier te uiten, want dan weet haar vriend verder nog niets en kan hij er immers ook niets aan veranderen.
Ga een gesprek aan, dat is de enige optie om hier uit te komen. Sámen.

En wat ik al eerder schreef, is hij meteen afgeschreven als hij niets laat weten?
Is het dan geen 'lieve' jongen meer, maakt hem dat 'slecht'?
Verdienen mensen geen tweede kans, een nieuwe kans?

Mensen hebben hun standpunt zó snel klaar.
Hup! en het oordeel is alweer geveld. :n

Ik kan er met mijn hoofd niet bij, maar goed, ik zal wellicht een andere gedachtengang hebben dan de meeste hier. :)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:30

die van moest huilen toen ik naar de o.k ging zusters zei ach komt wel goed hoor.ik nog heel droog zwaaien naar hem.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:32

ahh das wel lief van m miss_kippie dan weet je iig dat ie echt heel veel om je geeft

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:34

Abeltje77 schreef:
CarolShadow schreef:

:(:)
mag ik jouw vriendje niet hebben?

Nee, die is lekker van mij!! haha

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:36

ja was ook best spannend hoor ik heb hart problemen.maar ja ik had zo iets wat moet dat moet en hij was gewoon heel verdrietig dat hij me achter moest laten.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:37

Ik denk dat deze discussie niet zo zeer gaat óf het netjes is van haar vriend, dat zal iedereen wel met elkaar eens zijn. Hij gedraagt zich als een lompe hork.
Maar hoe de ts hier nu mee omgaat (en de daarop volgende reactie van haar vriend) zijn wel essentieel. Jullie staan aan het begin van jullie relatie, laat mij je les 1 geven: communicatie. Laat hem weten hoe je je hier door voelt, en geef hem de kans het goed te maken. Ook geduld en iemand kansen geven is liefde!
Meteen roepen DUMPEN, sorry... maar daarmee laat je ook niet echt zien dat het 'geven om' bij jou wel diep zit in mijn ogen.

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:39

jongens zijn toch geen rare wezens die niet het besef hebben om uit zichzelf even te vragen hoe het met zijn vriendin is. als je geopereerd ben is het zowiezo niet niks.

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:40

Eigenlijk moet vriendje'lief' van de TS dit topic eens door lezen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:43

Anoeska schreef:
Maar dan zegt je toch tegen hem: "ik vind het niet aardig dat je zo doet, waarom doe je dat?". Ik snap niet dat je zomaar ergens een eind aan maakt, zonder dat je er probeert van te leren. Misschien weet die vent niet beter, kan je hem nu op het rechte pad zetten en is hij voortaan een model vriendje.

Je moet dat toch niet uit hoeven leggen? Als zo'n jongen gek op je is, wil hij toch uit zichzelf bij je zijn? Als ik mijn mijn man (en ook ooit vriendje) alleen maar bij me kon laten zijn omdat ík dat zo graag wil, hoefde het voor mij niet hoor.
Hij is bij me omdat híj dat wil, omdat híj bezorgd is als ik ziek ben, niet omdat ik aangeef dat hij aan mijn bed moet staan.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:43

PRE schreef:
Eigenlijk moet vriendje( ahum )'lief' van de TS dit topic eens door lezen.

Nou als ik vriendlief was, en ik las dit topic, was TS ook nog niet met mij klaar. Als je een probleem hebt, los je dat samen op. En ga je niet op internet (of waar dan ook) klagen dat je vriend zo'n eikel is, terwijl hij zelf nog niet eens weet dat jou iets dwars zit.

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:46

Volgens mij heeft de TS nergens gezegd dat ze dr vriend een eikel hufter of wat dan ook vind...
Ze vind alleen de mannier waar op niet leuk, en vraagt af of ze zich niet aanstelt..........