Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:56

ozzyhorse schreef:
Citaat:
Bomberjacks e.d. tevens staat Lonsdale voor hen voor: Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Executeren.

Zo kan ik er nog wel eentje bedenken, Adidas staat voor Alle Domme Idioten Doen Aan Sport.

Schaatser Shany Davis, een donkere Amerikaan, loopt trouwens ook in Lonsdale. Zelfs op de grote toernooien. Lonsdale en Nike.

Themuisje, doe niet zo sielugh over homo's. Mijn zoon is een homo, en die is echt niet geslagen met touwtjes en deuren.

maar haar broer wel! En daar doet ze niet zielig over! Ze verteld gewoon hoe het is gegaan, en ja daarom koppeld ze bewust of onbewust mensen met nikes aan terwijl niet alle mensen met nikies aan homo's molesteren! Een vriend van mij is homo en draagt jaja nikes!

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:57

_Tivoli_ schreef:
Charlenexx schreef:
Misschien moet je niet de term "zwarte" gebruiken... Dat klinkt namelijk beetje fout...
Ze dragen het niet omdat het stoer is, maar omdat de modellen en lijnen van Lonsdale perfect past in de kleding die zij dragen... Bomberjacks e.d. tevens staat Lonsdale voor hen voor: Laat Ons Nederlanders Samen De Allochtonen Langzaam Executeren.

Tuurlijk :roll:
En Adidas betekend : Alle Domme Idioten Doen Aan Sport :Y)

Dit is jaren geleden inderdaad in het nieuws geweest.
Er waren toen diverse moorden gepleegd door mensen met Londale kleding aan ergens in het noorden. Weet de details niet precies meer.
Maar sindsdien zijn er echte kritieken geweest over het dragen van Lonsdale en zijn er studies gedaan die uitwezen dat bepaald soort groepen vaak deze kleding droeg. (Niet dat iedereen die dit soort kleding droeg zicht zo gredroeg, maar dat de groepen waarvan geweldpleging bekend was vaak met lonsdale liepen) Ook is toen volop in het nieuws geweest wat deze groepen dachten van de naam lonsdale en toen kwam die zin van charlenexx eruit...

Toen ik pas in Engeland was verbaasde ik me erover dat er zoveel lonsdale verkocht werd, maar toen ben ik erachter gekomen dat dit vooroordeel haast niet bestaat in Engeland. Dus was mijn conclusie dat in Nederland dit vooroordeel ontstaan is door die moorden en dat onderzoek erna een aantal jaar geleden.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:58

breezy302 schreef:
Charlenexx schreef:
Is dat erg dan om XTC te gebruiken? Waar hoor je dan bij als je dat doet? Word je dan ook afgeschreven omdat je drugsverslaafde bent??

( zelf gebruik ik trouwens niets) maar blijkbaar wel, 1x een pilletje slikken maakt je blijkbaar gelijk een junk. En waarom vroeg je eigenlijk naar mijn lievelingsauto enzo? Wil eigenlijk wel een reactie op mijn antwoord *D

Ik was gewoon even nieuwsgierig aangezien je zon reactie gaf over alle bekrompen mensen hier, terwijl ik het wel mee vind vallen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:59

Natuurlijk ga je snel bergafwaarts met Nike air. :D Die schoenen veren zo goed, dat je sneller bergafwaarts kan lopen dan op je houten klompen. :+

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:59

themuisje schreef:
nou mischien moet ik dan toch maar zeggen waarom ik zo '''tegen'' nikes ben om de rust te bewaren. want jullie zijn mij nu vast als iemand die alles en iedereen discrimineert.

mijn broer was vroeger altijd al anders, droeg andere kleren en andere schoenen (lees geen nikes) en om die reden werd hij ontzettend gepest. nouja het was geen pesten meer (lees met leren touwtjes slaan de deur tegen hem aan spijten hem in elkaar slaan en dat filmen etc) en door wie ? juist, de mensen met lonsdale en nikes. en wat blijkt nu ? hij is homo.

dat is de reden waarom het mij zo ontzettend pijn doet dat er gelijk met homo's word gegooit als het gaat om je vriendenkring.

maar ik kan mensen met londale en nikes dus niet meer zien hoe ze echt zijn. omdat de ervaringen die ik er mee heb slecht zijn.

ik hoop dat jullie het nu snappen Y;(

En wat nou als ze Dolce & Gabanna en Gucci aan gehad hadden? Of G-star, Gsus, of welk merk dan ook, kon je al die mensen dan ook niet meer zien??
Vind het sneu voor je broer, maar dat ligt absoluut niet alleen aan de kleding. Vooral aan de personen die het dragen.

Weet je wat het is met lonsdale, de naam is zo misbruikt, verdraaid, misvormd, en verne*kt, dat wij het deze tijd niet meer aan kunnen zonder scheef aangekeken te worden..!!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:00

janouk schreef:
Natuurlijk ga je snel bergafwaarts met Nike air. :D Die schoenen veren zo goed, dat je sneller bergafwaarts kan lopen dan op je houten klompen. :+

:Y) whaha

ozzyhorse

Maar er wordt nog wel even gesmeten met de opmerking, dat die broer werd gemolesteerd door mensen met Nikes en Lonsdale. Maar iemand op badslippers in een dom trainingspak van de Bristol kan net zo goed discrimineren.
Het is kortzichtig om dit aan elkaar te koppelen, verder weten wij niet wat die broer zelf op de kerfstok heeft.
Homo's hebben er een handje van om verschrikkelijk te provoceren, en dat roept reacties op.

Anoniem

ik snap niet zo goed waarom je je kinderen hier in Ned lonsdale zou laten dragen

In UK staat het niet voor racisme nee, hier in nederland wel binnen bepaalde groeperingen..Dus dan lopen je kinderen over straat mét lonsdale.... Vervolgens denk iedereen dat je kinderen racistisch zijn, en de volgende stap is dat ze in elkaar geslagen worden... En dat allemaal vanwege stomme principes 'want ja dat moet toch gewoon kunnen' ... Nee dat kán niet, want je weet van te voren dat mensen die associaties gaan leggen (en mss ook omdat ze gewoon niet beter weten) als jij dan die kleding gaan dragen zeg jij in feite gewoon dat jij er geen problemen mee hebt dat je daarme geassocieerd wordt...

dat is toch gewoon vragen om problemen?

Def

hhaah precies janouk, zitten ook hartstikke lekker :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:01

Citaat:
Themuisje, doe niet zo sielugh over homo's. Mijn zoon is een homo, en die is echt niet geslagen met touwtjes en deuren.

Citaat:
maar haar broer wel! En daar doet ze niet zielig over! Ze verteld gewoon hoe het is gegaan, en ja daarom koppeld ze bewust of onbewust mensen met nikes aan terwijl niet alle mensen met nikies aan homo's molesteren! Een vriend van mij is homo en draagt jaja nikes!

bedankt, ik hoop dat je me nu een beetje begrijpt. en het is idd echt niet zo dat alle nike dragers homo's haten maar zo zie ik dat wel. en daar kan ik echt niks aan doen.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:02

janouk schreef:

het lijkt net of een engeltje je helpt ;)
EN DAT ZONDER BLAREN!!

De engiste schoenen voor mij die ik NIET hoef in te lopen .. want ze lopen meteen perfect...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:02

Ik snan niet wat je ermee wil zeggen Chitra?
Het merk kómt niet eens uit nederland,dus de naam kan geen nederlandse betekenins hebben.
Dat het racsistische zinnetje is gemaakt emt de letters van Londsale wil toch niet zeggen dat alles en iedereen met Lonsdale kleding een racsist is? :?

Iedereen met een bril is toch ook geen computernerd?
Er zijn vast vast computernerds bij de brildragende mensen,maar dus niet allemaal.Waarom is dat met Lonsdale/Nike's dan wel zo?

Iedereen met een hoofddoek is toch ook geen terrorist?
En heus niet alle negroide mensen komen uit Kenia om rijke vrouwen van hun geld te ontdoen...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:03

Miracle_ schreef:
themuisje schreef:
nou mischien moet ik dan toch maar zeggen waarom ik zo '''tegen'' nikes ben om de rust te bewaren. want jullie zijn mij nu vast als iemand die alles en iedereen discrimineert.

mijn broer was vroeger altijd al anders, droeg andere kleren en andere schoenen (lees geen nikes) en om die reden werd hij ontzettend gepest. nouja het was geen pesten meer (lees met leren touwtjes slaan de deur tegen hem aan spijten hem in elkaar slaan en dat filmen etc) en door wie ? juist, de mensen met lonsdale en nikes. en wat blijkt nu ? hij is homo.

dat is de reden waarom het mij zo ontzettend pijn doet dat er gelijk met homo's word gegooit als het gaat om je vriendenkring.

maar ik kan mensen met londale en nikes dus niet meer zien hoe ze echt zijn. omdat de ervaringen die ik er mee heb slecht zijn.

ik hoop dat jullie het nu snappen Y;(

En wat nou als ze Dolce & Gabanna en Gucci aan gehad hadden? Of G-star, Gsus, of welk merk dan ook, kon je al die mensen dan ook niet meer zien??
Vind het sneu voor je broer, maar dat ligt absoluut niet alleen aan de kleding. Vooral aan de personen die het dragen.

Weet je wat het is met lonsdale, de naam is zo misbruikt, verdraaid, misvormd, en verne*kt, dat wij het deze tijd niet meer aan kunnen zonder scheef aangekeken te worden..!!

danzou ik daar hetzelfde mee/tegen hebben als nikes en lonsdale. onbewust hoor en ik probeer er echt wel om heen te kijken maar dat lukt me nu gewoon echt nog niet. mischien ook omdat het nog zo vers is

ozzyhorse

Re: Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:03

Themuisje, en wat draagt je broer dan?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:04

ozzyhorse schreef:
Themuisje, en wat draagt je broer dan?

vooral jack & jones ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:04

Even een vraagje tussendoor trouwens.
In de stad worden mensen met nike air schoenen vaak geweigerd. (behalve meisjes)
Is dit in andere steden ook zo?

Vind het zelf ronduit belachelijk en heb er dan ook al meerdere malen discussies over gehad met uitsmijters. Hun mening: vaak zijn het de mensen met die schoenen die ruzie zoeken waardoor er vechtpartijen onstaan.
Sja.. ik ken ook genoeg mensen met all stars die ruzie zoeken waardoor vechtpartijen ontstaan en ook weer genoeg mensen met nike air schoenen die het dus juist weer niet doen.

Vind het echt dikke onzin.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:05

Ik mocht vroeger nooit Nike of Adidas (en dergelijke) omdat het gemaakt word in arme landen :o (Daarbij vonden mijn ouders het ook teveel geld voor een stuk plastic) Maar goed goedkopere kleding wordt daar ook gemaakt.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:06

Menino schreef:
ik snap niet zo goed waarom je je kinderen hier in Ned lonsdale zou laten dragen

In UK staat het niet voor racisme nee, hier in nederland wel binnen bepaalde groeperingen..Dus dan lopen je kinderen over straat mét lonsdale.... Vervolgens denk iedereen dat je kinderen racistisch zijn, en de volgende stap is dat ze in elkaar geslagen worden... En dat allemaal vanwege stomme principes 'want ja dat moet toch gewoon kunnen' ... Nee dat kán niet, want je weet van te voren dat mensen die associaties gaan leggen (en mss ook omdat ze gewoon niet beter weten) als jij dan die kleding gaan dragen zeg jij in feite gewoon dat jij er geen problemen mee hebt dat je daarme geassocieerd wordt...

Mijn kind mag dragen wat ze wil.
Zou men dan ook geen rokje meer aankunnen doen omdat dat aanranding uitlokt??
Geen kisten,want dan ben je een nazi?
Hou ze dan gelijk maar binnen... Mensen met een beugel dan,die worden ook gepest...
Scheef gebit dan maar? (worden ze óók weer mee gepest.)
Alles ontlopen wat commentaar op kan leveren heeft IMO totaal geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:06

mistery schreef:
In de stad worden mensen met nike air schoenen vaak geweigerd. (behalve meisjes)

Vind het zelf ronduit belachelijk en heb er dan ook al meerdere malen discussies over gehad met uitsmijters. Hun mening: vaak zijn het de mensen met die schoenen die ruzie zoeken waardoor er vechtpartijen onstaan.
Sja.. ik ken ook genoeg mensen met all stars die ruzie zoeken waardoor vechtpartijen ontstaan en ook weer genoeg mensen met nike air schoenen die het dus juist weer niet doen.

aan de andere kant is de oplossing ook gewoon heel simpel; andere schoenen aan trekken...

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:07

Het zou precies hetzelfde zijn, als wij nu allemaal opmerkingen gaan maken, dat Jack & jones een gay-merk is.

Mistery dit is niet helemaal waar. Het gaat erom, dat in bepaalde uitgaansgelegenheden sportkleding in het algemeen verboden is, dus ook sportschoenen. Heeft niets met het merk te maken. Maar veel uitsmijters geven daar weer een eigen draai aan.
Precies hetzelfde krijg je, als je op klompen een willekeurige tent in om mijn part, Leeuwarden binnen zou willen lopen. Of op werkschoenen, legerkisten oid. Dan kom je er ook niet in.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 14:08

@Themuisje: Meid, ik zou me maar niet zo druk maken over mensen met Nike Air en Lonsdale, maar gewoon over de personen zelf. Kijk nou niet naar kleding, kleding zegt niks, maar dan ook echt NIKS over mensen. Al lopen ze in een kantoorpakkie met lakschoentjes en een knotje, óók die mensen kunnen jou "een kogel door je hoofd jagen". Om het even zo grof duidelijk te maken. Mensen met Nike Air en Lonsdale kunnen ook goede dingen doen!
Vertrouw nooit iemand wel/niet dmv. zijn/haar kleding. Ga altijd op het innerlijk af, zoals ik al zei, kleding zegt helemaal NIKS! over iemand.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:08

Menino schreef:
mistery schreef:

aan de andere kant is de oplossing ook gewoon heel simpel; andere schoenen aan trekken...

Dan trekken alle racistische nikedragers vanaf nu birckenstocks aan :j
Wat krijg je over twee jaar?
Iedereen met Birckenstocks is racistisch :))
Verplaatsing van het probleem imo. :)

Anoniem

Re: Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:10

Ik draag zomers altijd birckenstocks! Nu ben ik rascist! Ik ben zo terug ga even mijn hoofd kaalscheren

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:11

Miracle_ schreef:
@Themuisje: Meid, ik zou me maar niet zo druk maken over mensen met Nike Air en Lonsdale, maar gewoon over de personen zelf. Kijk nou niet naar kleding, kleding zegt niks, maar dan ook echt NIKS over mensen. Al lopen ze in een kantoorpakkie met lakschoentjes en een knotje, óók die mensen kunnen jou "een kogel door je hoofd jagen". Om het even zo grof duidelijk te maken. Mensen met Nike Air en Lonsdale kunnen ook goede dingen doen!
Vertrouw nooit iemand wel/niet dmv. zijn/haar kleding. Ga altijd op het innerlijk af, zoals ik al zei, kleding zegt helemaal NIKS! over iemand.

dit probeer ik ook echt. maar het lukt momenteel nog niet. telkens als ik mensen zie met nikes en lonsdale krijg ik het benauwd en een misselijk gevoel. (moet je je voorstellen hoe vaak ik een misselijk gevoel heb :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:12

_Tivoli_ schreef:
Menino schreef:

Mijn kind mag dragen wat ze wil.
Zou men dan ook geen rokje meer aankunnen doen omdat dat aanranding uitlokt??
Geen kisten,want dan ben je een nazi?
Hou ze dan gelijk maar binnen... Mensen met een beugel dan,die worden ook gepest...
Scheef gebit dan maar? (worden ze óók weer mee gepest.)
Alles ontlopen wat commentaar op kan leveren heeft IMO totaal geen zin.

je snapt mijn punt geloof ik niet echt..

Ik ken niet echt veel meisjes die een rokje dragen omdat ze graag verkracht willen worden of sex willen hebben, dus mensen die die link leggen zijn ziek in hun hoofd :7 Je gaat ook geen rokje dragen met het idee van 'oooh nu zullen mensen wel eens kunnen denken dat ik graag verkracht word, maar dat maakt mij niets uit hoor! Want voor mij geldt dat niet'

daarentegen ken ik wel heel veel 'neonazi's' die lonsdale dragen, dus hoe onterecht het ook mag zijn, vind ik het wel begrijpelijk dat daar een link tussen gelegd wordt... Je wéét van te voren dat die associaties gelegd zullen worden.. Dus waarom zou je het doen :7