Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:48

Eigenlijk moet je zo'n meeting s'avonds doen he, alhoewel ik echt een scheiterd ben die waarschijnlijk overdag ook niet naar binnen durf :+
Er is ergens een kasteel waar je een weekend ofzo kunt verblijven of een soort rondtocht naar spookkastelen, heb ik ooit een docu van gezien. Was volgens mij wel ergens in engeland ofzo? Misschien iemand die weet waar ik het oerheb?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:49

Anoniem schreef:
hmja dat klopt cm,ik zat toen ook in dat topic.
kom allemaal maar naar brummen...ik stem voor(en siets vast ook) :Y)

edit: In brussel spookte het ook.
Mijn zus heeft een kleine tijd in Brussel gewoond voor haar school. Het huis waar ze woonde(kamer),was volgens mij al erg oud en van oorsprong een klooster oid(herinner het me niet meer helemaal). in elk geval hadden er allemaal vrouwen gewoond(nonnen?zusters?)
1 dag per jaar geloof ik zag je dan een spooktocht daar over de gang,met schimmen met lantaarns...

Haha ja ik stem ook voor hoor! Maar ik geef toe dat ik echt 7 kleuren sch.. eeuuuh poep :D. Zelfs van een enge film kan ik
zo een nacht wakker liggen!

Ninx

Kijken jullie uit dames? Ik ben er niet zo voor hoor....
Je weet nooit wat je je op de hals haalt........

bietjuhh

oe creepy, ze zeggen dat het bij ons op de manege ook spookt ookal geloof ik hier niet heel erg in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:50

In Engeland heb je erg veel spookkastelen en inderdaad kun je daar 's nachts verblijven. Heb er wel eens reportages van gezien op National Geographic ofzoiets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:50

siets,fietstochtje maken naar Reuvensweerd *\o/*

Siets

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:52

Jaaa zullen we doen :D?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:54

IcePrincess schreef:
In spijkenisse hebben we er twee := . Een boerderij waar zo'n 10 jaar geleden een gasexplosie is geweest en waarbij de bewoner en zijn dieren zijn omgekomen. Van veel mensen hoor ik dat als ze in de buurt komen ze rare dingen horen en voelen (gegil, gehinnik, hond die tegen je opspringt, koude rillingen etc.). Ik ben er zelf nog niet in de buurt geweest, durf het niet := .

Ik heb in Spijkenisse gewoond en we gingen vroeger altijd wandelen en we kwamen dagelijks langs dit huis. Voor de explosie was er niets aan de hand en na de explosie wilde onze hond er niet nooit never meer langs... Hij wilde niet in de buurt komen. En ja het klopt die dingen die ze over het huis zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:55

Siets is goed.Maar niet vandaag,hahahah.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:55

Wat een leuk topic.
Ik schijt al in mijn broek van het lezen van deze verhalen, laat staan dat ik er zelf binnen zou durven gaan. :D

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:56

Nee Suzanne ik kan volgende week maandag wel :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:57

Hahaha,we kiep in tutsj okee????

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:00

Ik ga nu vannacht minder lekker slapen en ben nu ook alleen thuis :o Bij ons gelukkig geen spookhuizen in de buurt. Wel waren mijn ouders enkele jaren geleden van plan om een boerderij te kopen waar een paar weken iemand in het trapgat had gehangen. Mooi dat ik dat heb weten voorkomen, ik vind dat maar niets.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:25

Wat een topic. Ik heb alle verhalen gelezen.

Ik woon zelf in een oud huis. Een herenhuis om precies te zijn. Ben er geboren, toen voor heel aantal jaren verhuist naar het huis ernaast omdat kantoor van mijn ouders in dit pand zat en woon nu sinds een jaar of 6, misschien meer weer hier.
De oudste foto die we hebben van dit huis is van 1889 dacht ik zo uit mijn hoofd. Op die foto ontbreekt de sere. En voor het huis staat een koets met een tweespan en verder weet ik het zo snel niet meer. Ook hebben we nog een foto waarbij een man en een vrouw met een hond buiten voor het huis staan. Ook was de oprit van dit huis vroeger anders. Ik heb die foto's al een lange tijd niet gezien en weet ook niet waar ze gebleven zijn eerlijk gezegt.

Ons huis heeft een ondergrondse kelder die enkel buitenaf toegankelijk is. Eerder heeft in kamer waar ik me nu bevind een trapgat gezeten en de trap bevind zich ook nog in de kelder. In de kelder zelf hangt een hele onaangename sfeer, we komen er ook nooit en er stonden vroeger documenten van het kantoor opgeslagen, maar de kelder heeft volwater gestaan en nu staat er voor zover ik weet weinig meer in.

Ik slaap zelf op de 1e verdieping in de kleinste kamer. In het eerste jaar kon ik hier niet slapen. Ik deed standaard mijn deur dicht omdat ik bang was dat iemand binnen kwam[dus niet iemand van gezin]. Ook heb ik een vreemd hoekje in mijn kamer wat eigenlijk niet diep is maar gewoon vlak[hoezo niet logisch], er zit een shouw. De schouw zelf werkt allang niet meer en is ook niet meer diep. Daar boven hing een spiegel. En als ik 's avonds in mijn bed lag zag ik iemand in de spiegel kijken. Soms huilend, soms de haren aan het borstelen. Heel creepy, want voor de muur/in de kamer stond niemand.. Ook had ik in een hoek waar ik nu mijn hoekkledingkast heb staan niks staan. En daar zag ik regelmatig iemand op de grond zitten met de knieen helemaal voor het lichaam getrokken en het gezicht bedekt. Ik had een eenpersoonsbed en soms voelde ik gewoon iemand bij me komen zitten op de rand zeg maar. Het dekbed voelde je iets indrukken en dan voelde ik een koude soort tocht over me heen.

Ook durfde ik nooit alleen de zolder op. Onze zolder bestaat uit 4 ruimtes met een gangetje. Een grote ruimte waar een tussen muurtje zit. Deze kamer hebben we laten verbouwen toen we hier gingen wonen om er meer ruimte te maken. Zo zitten er schotten tegen de muur om spullen achter te bergen. In deze kamer is het áltijd koud. En op de een of andere manier voel ik altijd iemand naast of achter me staan daar. Deze kamer ligt meteen links van de trap. Aan de rechterkant heb je dat kleine gangetje. Meteen rechts van de trap ligt een rommelhokje met de boiler. Daar kom ik eigenlijk nooit. Daar tegenover ligt een groter rommelhok, waar altijd de verkleedkist stond/staat. En wel wat spullen van kantoor. Ik wilde er nooit alleen heen. Want de klink aan de binnenkant van de deur is eraf. En ik was bang dat die dicht gegooit werd := Tsja daar zou je dan maar zitten hé. De andere kamer ligt recht tegenover de eerstgenoemde kamer. Enkel heeft deze kamer een glazendeur. En een heel groot raam wat je heel klein stukje naar binnen open kan trekken. Anders zou het een opengat zijn en val je behoorlijk ver. Daar is het altijd warm en er hangt ook een bepaald sfeertje. Vroeger voordat hier het kantoorpand alleen zat en we hier nog woonde hebben kennissen van mijn ouders in die kamer gelogeerd [Die leven gelukkig nog trouwens] en hun hadden nergens last van.

Iets meer dan een jaar dat we er wonen is het opgehouden, net alsof ik me afgesloten heb..
Het verhaal is iets langer geworden dan dat de bedoeling was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:31

welk huis in twello is dat dan??

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:32

Klein byvanck heet het ;) Staat aan de rijksstraatweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:35

ja dat ken ik wel....wel een mooi pand.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:38

Ninx schreef:
Ik was eens op kasteel Muiderslot, voor een opname van het klokhuis.
Toen moesten we ons verkleden op de zolder, en dat voelde niet helemaal lekker.... Nu ben ik nogal gevoelig, en sowieso op mijn 30ste nog steeds soms panisch in het donker... erger nog: ik kan niet in mijn eentje slapen. Ahum... :o (knap lastig trouwens).
Anyway, ik gaf aan dat ik het best een gespannen sfeertje vond. De beheerder vertelde toen dat bezoekers en ander personeel vaak de indruk hadden dat ze iemand zagen, of iets voelden.
Hij was nogal sceptisch en wilde voor eens en voor altijd afrekenen met al die 'broodje aap' verhalen. Hij heeft toen gezegd dat hij in zijn eentje de nacht zou doorbrengen op het kasteel om aan te geven dat er niets aan de hand was.
Nu gaf hij aan dat hij sinds die nacht volkomen omgeslagen was, en dat hij er nooit, maar dan ook nooit meer een nacht zou doorbrengen.... het was echt een takkeherrie geweest de hele nacht.... weird humn?

Iel ja zie mijn vorige bericht, ben er ook geweest. Ik zag gewoon allerlei beelden voor me in mijn hoofd van uitgehongerde vrouwen die daar in het pikkedonker zitten. haha lekker voor hem dan! ze hebben daar ook allemaal oude (echte) martelapparaten van vroeger. brr!! Ben daar op hte bankje gaan zitten naast de kamer met de martelapparaten, samen met mijn mentor. later kwam er nog ene meisje van mijn klas bij die vond het ook al zo eng en ik had het nooit van haar verwacht maar zij geloofde ook in paranormale dingen enzo. en dus hebben we even zitten praten. ik ga daar igg nooit meer heen!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:39

Jongens wie durft ?
*organiseerd meeting* :D

Edit: Ow jullie zijn zo te lezen al bezig met een meeting !
Nou mag ik mee ? :o Dat moet ik gewoon 1x in mijn leven meegemaakt hebben.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:43

StillAngel schreef:
Ninx schreef:
Ik was eens op kasteel Muiderslot, voor een opname van het klokhuis.
Toen moesten we ons verkleden op de zolder, en dat voelde niet helemaal lekker.... Nu ben ik nogal gevoelig, en sowieso op mijn 30ste nog steeds soms panisch in het donker... erger nog: ik kan niet in mijn eentje slapen. Ahum... :o (knap lastig trouwens).
Anyway, ik gaf aan dat ik het best een gespannen sfeertje vond. De beheerder vertelde toen dat bezoekers en ander personeel vaak de indruk hadden dat ze iemand zagen, of iets voelden.
Hij was nogal sceptisch en wilde voor eens en voor altijd afrekenen met al die 'broodje aap' verhalen. Hij heeft toen gezegd dat hij in zijn eentje de nacht zou doorbrengen op het kasteel om aan te geven dat er niets aan de hand was.
Nu gaf hij aan dat hij sinds die nacht volkomen omgeslagen was, en dat hij er nooit, maar dan ook nooit meer een nacht zou doorbrengen.... het was echt een takkeherrie geweest de hele nacht.... weird humn?

Iel ja zie mijn vorige bericht, ben er ook geweest. Ik zag gewoon allerlei beelden voor me in mijn hoofd van uitgehongerde vrouwen die daar in het pikkedonker zitten. haha lekker voor hem dan! ze hebben daar ook allemaal oude (echte) martelapparaten van vroeger. brr!! Ben daar op hte bankje gaan zitten naast de kamer met de martelapparaten, samen met mijn mentor. later kwam er nog ene meisje van mijn klas bij die vond het ook al zo eng en ik had het nooit van haar verwacht maar zij geloofde ook in paranormale dingen enzo. en dus hebben we even zitten praten. ik ga daar igg nooit meer heen!

Oké dit is raar :') Ik heb gedroomd over jouw berichtje ofzo _O- Die laatste 2 zinnen.. Heel raar :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:06

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:20

Wat een creepy verhalen zeg, brrrr. Al vind ik dat huis in Reuversweerd wel echt een mooi huis maar ziet er wel uit als een spookhuis :D

In Alphen stonden er vroeger (staan er nog maar zijn nu helemaal gerestaureerd) 3 grote herenhuizen bij het water. Altijd als ik naar school ging fietste ik er langs en kreeg echt 9 van de 10 x koude rillingen. Waren toen echt ontzettend vervallen herenhuizen en ben er nooit ingeweest, wel een paar keer ervoor gestaan maar iets hield me altijd tegen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:21

tita schreef:
Siets schreef:
Ik moet zeggen dat ik Reuversweerd enger en fascinerender vindt :D.

http://www.nikhef.nl/~louk/MESKW/PICS/reuversweerd.jpg

En hier de link van de ghosthunter:
http://www.theghosthunter.nl/reuverweerd.htm

Ik vind het zo eng dat ik er liever niet over typ O:).

Ligt eigenlijk in Cortenoever, maar dat grenst aan Brummen.

Het boerderijtje vind ik ook wel creapy, maar ziet er verder gewoon uit.

wat een schitterend huis ik zou het zo kopen hoef ik niet over na te denken super huis :j

Ja het is ook erg mooi hoor :). Zeker in de zomer. Maar in de winter is hij toch wel eng... Als je na gaat dat er nog een huis pal naast staat, waar nog steeds mensen wonen. Dat zou ik dus wel scary vinden hoor :D.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:21

Iel ja zie mijn vorige bericht, ben er ook geweest. Ik zag gewoon allerlei beelden voor me in mijn hoofd van uitgehongerde vrouwen die daar in het pikkedonker zitten. haha lekker voor hem dan! ze hebben daar ook allemaal oude (echte) martelapparaten van vroeger. brr!! Ben daar op hte bankje gaan zitten naast de kamer met de martelapparaten, samen met mijn mentor. later kwam er nog ene meisje van mijn klas bij die vond het ook al zo eng en ik had het nooit van haar verwacht maar zij geloofde ook in paranormale dingen enzo. en dus hebben we even zitten praten. ik ga daar igg nooit meer heen![/quote]

Oké dit is raar :') Ik heb gedroomd over jouw berichtje ofzo _O- Die laatste 2 zinnen.. Heel raar :+[/quote]

huh hoe bedoel je? gedroomd van 2 zinnen? lol het word hier al enger *D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:35

geweldig dit topic!!
ik vind het dood eng maar ik ben ook reuze nieuwschierig!!!