The female body

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:21

Annn schreef:
Alsof mensen die een buikje hebben of echt dikzijn niet worden afgekraakt :=

Je kan bij iedereen wel wat zoeken om af te kraken.
Of je nou te dun bent of te dik, zoals kana al zei, als je tevreden met jezelf bent maken die uitstekende botten of uitstekende vetjes niks meer uit.

Tuurlijk worden die ook afgekraakt.. In de maatschappij is perfect de norm, en omdat niemand perfect is wordt blijkbaar iedereen maar afgekraakt. Als we daar nou met z'n allen niks van aantrekken. Wordt het leven heel wat mooier van! :j

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:44

Ik ben ook zo goed als tevreden over mijn lichaam; ik ben jong, slank (1.66 m en 57 kg), lichtblond haar :P en een goede kont haha. Alleen had ik idealiter wat grotere borsten willen hebben, maar dat is nou eenmaal niet anders. Ik heb voor de grap net even mijn maten opgemeten: 82 - 71 - 95. Ik schaam me zeker niet voor mijn lichaam. Enige wat een beetje vervelend is, is dat mijn broeken altijd te lang zijn, maar gelukkig heb ik een lieve mama die ze tot nu toe wil innemen. :)

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:11

Sentido schreef:
Jessol schreef:
Ik ben jammer genoeg echt onzeker, ik denk dat het ook een deeltje aan mijn leeftijd ligt, ben nu 16. Iemand zei hier, de spiegel is je weegschaam, maar als ik op de weegschaal kijk, dan klopt mijn gewicht echt, maar als ik in de spiegel kijk, dan vergaat het lachen me, want voel me er echt niet goed over.
Als mensen me dan zeggen van, "je bent echt een mooi meisje." kan ik dat gewoon niet geloven, en ik denk dat ik dat ook een beetje uitstraal, die onzekerheden, dus ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op iedereen die hier kan zeggen "ik ben bij met mijzelf." en ik probeer er ook echt aan te werken om ook met die gedachte leven!

Het zal absoluut met je leeftijd te maken hebben, maar dat maakt het niet minder vervelend. :(:)
Als je nou eens begint met niet zo zeer om je uiterlijk druk te maken maar gewoon gezellig doen met vrienden en een beetje je remmen los te gooien? Dan bedoel ik dus eens een gekke actie uithalen, lekker spontaan doen en vooral heel veel lachen.
Als je rare (wel leuke natuurlijk) dingen doet die je anders nooit had gedaan, begin je op een gegeven moment toch trots op jezelf te worden. En dan maakt je uiterlijk ook niet zo veel meer uit.
En als je lekker spontaan bent begin je op een gegeven moment te stralen en vinden mensen jou leuk, dus verzamel je veel mensen op je heen waardoor jij je weer goed gaat voelen. Dus niet teveel om je uiterlijk druk maken en ook niet teveel denken van ik moet blij met mezelf zijn. Gewoon lekker gaan leven en eens lekker gek doen, het komt allemaal vanzelf! :D

Met mijn beste vriendin kan ik echt mega onozel doen, maar zij is echt de enige, waar ik echt echt mijzelf kan zijn, maar zij snapt mij ook wel, ze is ook vrij onzeker, niet dat ze daarvoor reden heeft. ;) Enja, maar zoals op het vlak van jongens, ben ik ook zeeer onzeker. Dus, het is eigenlijk een beetje in alle opzichten, en ik doe mijn best om er aan te werken, dus dat komt ooit wel goed denk ik. :D

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:30

Linda_Bien schreef:
melsh schreef:
Hoewel ik soms best anders zou willen zijn, vind ik die meisjes die met kleren aan zogenaamd "mooi dun" zijn, eigenlijk ook maar lelijke magere scharminkels, en dan ben ik altijd weer blij met mijn vetlaagje...

Niet bedoeld om jou persoonlijk aan te vallen, maar weet je hoeveel meisjes er zo dun zijn en dat helemaal niet WILLEN zijn? En hoe graag die wat willen aankomen? Die willen ook maar wat graag vrouwelijke rondingen hoor! Dit topic ging juist over dat iedereen ergens wel mooi is, ongeacht dik of dun. En toch lees ik weer over hoe "lelijk" al die "magere scharminkels" wel niet zijn. Lekker voor je zelfvertrouwen dan..

8)7

Ik was eerst bang dat ik de enige was die zo dacht maar gelukkig zijn er nog andere. Ik ben het helemaal met je eens Linda_bien, heel veel meisjes (zoals ik bijvoorbeeld) kunnen er niets aan doen dat ze zo dun zijn.
Ik neem mezelf even als voorbeeld, ik eet (voor mijn doen) genoeg op een dag, en nog weeg ik 44 kilo met mijn 1 meter 72, mijn vriendinnen weten dat ik geen eetproblemen heb, maar vaak genoeg hoor ik via via dat mensen dat denken van wel. En daar wordt je ook niet vrolijk van kan ik je zeggen, als mensen achter je rug omzeggen dat je anorexia hebt...
Ik wil hier nu geen zielig verhaal ophangen, maar wat ik wel wil zeggen is dat het er nu op begint te lijken dat de 'dunne' steeds meer worden afgekraakt. En dat is nergens voor nodig, net zoals de wat 'dikkeren' afkraken, laat iedereen gewoon lekker zijn zoals die is, dat is voor iedereen het beste. :j

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:32

Ik heb echt het figuur van een rubensvrouw :Y)
Flinke voorgevel, flinke kont, slanke taille, stevige benen.
Overigens ben ik wel tevreden met mijn snoetje, krijg daar ook regelmatig complimentjes over, dat ik zo'n lief fijn snoetje heb haha :P
Afbeelding

En tevreden tsja, er moet wat af, maar dat is vanwege mijn gezondheid. Ik ben ook pas begonnen met afvallen toen ik er zelf achterstond en niet toen iedereen je zei je moet afvallen.
Ik heb ook alleen maar slanke vriendinnetjes, maar iedereen is mooi op zijn eigen manier. Het gaat erom hoe jij in je vel zit, niet hoe anderen vinden hoe jij in je vel moet zitten.

Sentido

Re: The femal body

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:43

Nou heb ik uit nieuwsgierigheid ook eens mijn maten opgenomen: 82-65-90. Close to perfect, haha :=
Ach ik was vroeger zo onzeker als de pest en dat straalde ik ook uit. Inmiddels geniet ik van het leven en krijg regelmatig te horen dat ik mooi ben. En mijn ego is enorm gestegen! :D

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:03

Ik heb altijd het idee dat ik een dikke buik heb zodra ik iets eet, dat gevoel kan echt mijn dag verpesten.
Verder had ik grotere borsten gewilt maar heb ik met de rest van mijn lichaam totaal nooit problematiek.

Vorige week toevallig mijn maten opgenomen (was benieuwd na het zien van een tv programma), 82-62-82.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:06

115 - 88 - 122 :')

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:24

Goed topic,
Ik ben voor mezelf bijna perfect :o
Nouja ben momentele aan het trainen voor een wat strakkere buik hihi en ietwat afvallen maar daar is ook alles mee gezegd.
Ik ben eigenlijk altijd heel ontevreden geweest mede doordat ik altijd door iedereen de grond ben ingetrapt om wie ik ben. Daardoor ben ik vreselijk onzeker over mijzelf geweest en vond ik me zelf eigenlijk ronduit verschrikkelijk.

ik ben 1.77m en weeg nu 68 kilo.
Tja wil graag er iets vanaf naar de 63 en heb een redelijk platte buik maar die mag wat strakker dat het vetrolletje wat weg is als je zit :Y)
Tja ik heb hele brede dijen en ben verder juist weer heel slank.
Heb opzich best een een kont en ben met mijn borsten ook tevreden 70-75 B/C
Prima maten. Ben wel lastih met kleding kopen ben heel lang maar bovenaan weer slank.
dus shirtjes in maten xs/s maar zijn ook vaak wee te kort :Y)
Broeken ook te strak bij de dijen de breed in het middel of te kort.
Maar nobody's perfect, En iwe zal ana het 'idealbeeld' voldoen?

Ik ben ziek en heb hierdoor een heel goed uiterlijk kenmerk.
Welke ik vroeger van me lichaam had willen afscheuren als het kon.
Ja er is nu wel plastiche chirugie maar eigenlijk nee het hoort bij mij en ik accepteer het nu, en dan word het maar erger jammer dan ik zou het niet doen ;)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:28

Toushie schreef:
Tja wil graag er iets vanaf naar de 63 en heb een redelijk platte buik maar die mag wat strakker dat het vetrolletje wat weg is als je zit :Y)

Dat vetrolletje is geen vetrolletje maar gewoon vel.. Ik heb namelijk "vroegah" een super strakke buik gehad, zat echt geen vet op. En zelfs toen had ik zo'n "vetrolletje" als ik zat.. :=

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:32

Sentido schreef:
Toushie schreef:

Dat vetrolletje is geen vetrolletje maar gewoon vel.. Ik heb namelijk "vroegah" een super strakke buik gehad, zat echt geen vet op. En zelfs toen had ik zo'n "vetrolletje" als ik zat.. :=

Uhm misschien niet heel goed omschrijven maarik bedoel dus als ik zit zie je hem echt :o
Gewoon zo is het iets aanwezig heb opzich redelijk strakke buik en dat mag dus nog net iets strakker ;)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:39

Ja maar dat was bij mij ook zo hoor ;)
Ze zeggen toch altijd dat je vet niet vast kunnen pakken maar huid wel ofzo?
Naja ik weet het ook niet hoor. Het enige wat ik zeker weet is dat mijn buik niet zo strak meer is :(

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:44

Sentido schreef:
Naja ik weet het ook niet hoor. Het enige wat ik zeker weet is dat mijn buik niet zo strak meer is :(

Ach njaa , dat weet ik verder ook niet wta ze daar over zeggen :+
:(:)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:45

Toushie schreef:
Sentido schreef:

Ach njaa , dat weet ik verder ook niet wta ze daar over zeggen :+
:(:)

Vind het wel prima hoor, iig blijft mijn navelpiercing nu goed. Want dat kon gewoon niet omdat mijn buik TE strak was :+

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:24

Daantjuh88 schreef:
Ik ben super tevreden over mijn lichaam, heb een mooi gewicht en nog geen vetrolletje te vinden! Over mijn borsten en billen niks te klagen! Helaas krijg je dat bijna nooit te horen, alleen maar omdat ik dus absoluut niet bruin word! Hierdoor word ik dus super onzeker...

Ik probeerde daarom altijd zoveel mogelijk alles te verbergen! maar zo onderhand begin ik het te accepteren en durf ik me zonder lange broek op het strand te vertonen! ( ga dit jaar voor het eerst op een zonvakantie, weet nog niet wat ik mezelf aan doe, maar probeer het beste er maar van te maken)

Mensen show you body, ik ga het ook doen (poging tot)

Ik heb dat probleem dus ook, ik word niet bruin. Vooral mijn benen en buik blijven melkwit. Ik krijg er ook altijd opmerkingen over. Zo vervelend, word daar ook altijd onzeker door. Zeker als je met vriendinnen naar het strand gaat en die veeeeeeeeeeel bruiner zijn als mijzelf. Ik vind de opmerkingen echt heel vervelend, word je onzeker door.

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:53

_tarja_ schreef:
Daantjuh88 schreef:
Ik ben super tevreden over mijn lichaam, heb een mooi gewicht en nog geen vetrolletje te vinden! Over mijn borsten en billen niks te klagen! Helaas krijg je dat bijna nooit te horen, alleen maar omdat ik dus absoluut niet bruin word! Hierdoor word ik dus super onzeker...

Ik probeerde daarom altijd zoveel mogelijk alles te verbergen! maar zo onderhand begin ik het te accepteren en durf ik me zonder lange broek op het strand te vertonen! ( ga dit jaar voor het eerst op een zonvakantie, weet nog niet wat ik mezelf aan doe, maar probeer het beste er maar van te maken)

Mensen show you body, ik ga het ook doen (poging tot)

Ik heb dat probleem dus ook, ik word niet bruin. Vooral mijn benen en buik blijven melkwit. Ik krijg er ook altijd opmerkingen over. Zo vervelend, word daar ook altijd onzeker door. Zeker als je met vriendinnen naar het strand gaat en die veeeeeeeeeeel bruiner zijn als mijzelf. Ik vind de opmerkingen echt heel vervelend, word je onzeker door.

Je hebt daar hele goede body lotions voor! :j Niet van die creme's dat je er meteen uitziet als een wortel, maar de body lotion van dove is echt een aanrader! Ik wordt zelf rdelijk snel bruin, maar gebruik dat altijd in het begin van de lente, om alvast een klein kleurtje op te bouwen. Binnen een paar dagen zag ik al verschil. Misschien dat dat jullie ook kan helpen?

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:57

Sentido schreef:
Annn schreef:
Alsof mensen die een buikje hebben of echt dikzijn niet worden afgekraakt :=

Je kan bij iedereen wel wat zoeken om af te kraken.
Of je nou te dun bent of te dik, zoals kana al zei, als je tevreden met jezelf bent maken die uitstekende botten of uitstekende vetjes niks meer uit.

Tuurlijk worden die ook afgekraakt.. In de maatschappij is perfect de norm, en omdat niemand perfect is wordt blijkbaar iedereen maar afgekraakt. Als we daar nou met z'n allen niks van aantrekken. Wordt het leven heel wat mooier van! :j

Inderdaad! Gewoon met z'n allen er niks meer van aan trekken! :D :))
Trouwens de documentaire beperkt houdbaar heeft mij ook wel de ogen geopend zeg.. Ik was eigenlijk als ik het zo bekijk veel te veel bezig met mezelf willen veranderen, anders willen zijn. Terwijl ik ben eigenlijk hartstikke prima zoals ik ben!
Mijn maten zijn 84-64-89, ik heb een leuk gezicht, en lieve vrienden om me heen.
Waarom zeurde ik nou zo?! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:40

Iessie schreef:
Ik heb net even op google gezocht. De ideale maten zijn 90-60-90.
Met mijn (ik heb het meetlint gepakt -:) ) maten van 88-65-90 kom ik toch aardig in de buurt.
Maar net als de rest van vrouwelijk Nederland ben ik ook niet tevreden. :o
Ik heb een tijd 62 kilo gewogen, totdat ik eind vorig jaar ziek werd toen woog ik 53. Mn botten staken overal uit en zitten op een stoel deed pijn aan mn kont. :(
Nu zal ik ongeveer 56 kilo wegen maar ik vind mijn benen soms nog te dik. #) 2 weken terug had ik een afspraak met de diëtiste (niet om af te vallen of bij te komen maar door maag/darm problemen), dat was overigens een hele stevige tante :Y) , maar ik durfde daar bijna niet te zeggen dat ik mezelf stevig vind. Helemaal omdat de diëtiste fors was.
}:0
Ik weet zelf wel dat je met maat 34/36 niet dik kan zijn maar het zit echt in mijn hoofd.

Waar moet je dat dan precies meten? :o

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:43

Rebeccaa schreef:
Iessie schreef:
Ik heb net even op google gezocht. De ideale maten zijn 90-60-90.
Met mijn (ik heb het meetlint gepakt -:) ) maten van 88-65-90 kom ik toch aardig in de buurt.
Maar net als de rest van vrouwelijk Nederland ben ik ook niet tevreden. :o
Ik heb een tijd 62 kilo gewogen, totdat ik eind vorig jaar ziek werd toen woog ik 53. Mn botten staken overal uit en zitten op een stoel deed pijn aan mn kont. :(
Nu zal ik ongeveer 56 kilo wegen maar ik vind mijn benen soms nog te dik. #) 2 weken terug had ik een afspraak met de diëtiste (niet om af te vallen of bij te komen maar door maag/darm problemen), dat was overigens een hele stevige tante :Y) , maar ik durfde daar bijna niet te zeggen dat ik mezelf stevig vind. Helemaal omdat de diëtiste fors was.
}:0
Ik weet zelf wel dat je met maat 34/36 niet dik kan zijn maar het zit echt in mijn hoofd.

Waar moet je dat dan precies meten? :o

Volgens mij heupen - taille - buste, weet t niet 100 % zeker.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:28

Neroo: Jouw taille is mooi!

Mijn maten zijn (van onder naar boven heh) 100-69-90. Die onderste moet trouwens toch gewoon om het breedste deel van je kont/heupen? Haha precies 1 meter. :Y)
Ben trouwens 1.70 en 62 kg, vind het wel prima zo. Heb best wel een dikke kont maar niet breed ofzo. :)

Ik heb trouwens een boek en daar ging het over de taille/heupratio (niet helemaal hoor, gewoon een kadertje), hoe lager hoe aantrekkelijker mannen het vonden ofzo (dan heb je een smalle taille vergeleken met je heupen). Marilyn Monroe enzo hadden het allemaal rond de 0.7, heb ik ook (jeej). :D :D
Je moet dan je taille delen door je heup (bij mij dan dus 69/100=0.69). Dus dan kunnen ook mensen met een maatje meer een 'perfecte' taille/heupratio hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:02

Maar als ik heel, heel eerlijk ben. Ik heb nu een gezond bmi en heb ook op lichtelijk ondergewicht gezeten (verschil van 10 kg ongeveer).. En toen was ik toch écht tevredener met mijn lichaam, en gewoon in z'n algemeenheid blijer, omdat ik me niet zo schaamde als ik nu doe.
En ja, toen kreeg ik van anderen ook meer complimentjes dan nu. Maar goed, ik moet niet miepen dan maar hé? :D

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:39

Ik ben op dit moment ook niet echt tevreden met mijn lichaam, vetrolletjes beginnen nu zichtbaar te worden :o
Ben 1.76 (kan ook iets langer zijn) en weeg rond de 65-67 kg. (maten heb ik niet opgemeten, ga ik snel doen)
Ben in januari geopereerd aan mijn enkel en hierdoor iets aangekomen. Ik wil wel sporten om het er weer af te trainen, maar dit mag ik op dit moment niet door complicaties van de operatie (ik heb nu veel meer pijn dan voor de operatie, paardrijden kan ik op dit moment ook niet ;( ).
Daarnaast heb ik last van PDS en zodra dat opspeelt, hou ik lucht vast :( erg irritant, want ik krijg echt een bolle buik ervan ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:36

Loose schreef:
Mijn maten zijn (van onder naar boven heh) 100-69-90. Die onderste moet trouwens toch gewoon om het breedste deel van je kont/heupen? Haha precies 1 meter. :Y)

Het breedste deel van je kont/heupen kan je niet meten :D Als je het breedste deel om je kont meet heb je je dijen ;)
Je heupen zitten bij je heupbot ;)

Door de maatschappij wordt jou aangeleerd dat het altijd beter kan. Ik vind het het mooiste als een vrouwenlijf en zacht en knuffelbaar uitziet.
Definitie daarvan: zacht: dus geen uitstekende botten of ribben tellen etc
Knuffelbaar: wel in de richting van strak, zodat je daadwerkelijk vast kan pakken wat je wil knuffelen ipv dat je erin wegzakt

En daarbij vind ik vrouwelijke vormen belangrijk. Mooie heupen, een kont, een smalle taille.. Zo heeft iedereen zijn persoonlijke smaak toch :) ?

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:42

Je heupen moet je meten om het breedste deel van je kont hoor. ;)
Dus niet bij je heupbotjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:44

Voor die meting moet je idd het dikste deel van je kont meten. :j