Belgen discrimineren Nederlanders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:29

Citaat:
hun dialect zorgt er voor dat dingen veel groffer over komen dan bedoelt

áls dat dialect al overkomt :P .
Achja, binnen Vlaanderen kunnen we ook met vooroordelen over de provincies beginnen. Die van 'de vleunders' zijn ongeletterde boeren en de limburgers zijn traaaaag, alleen die van Antwerpen zijn goed :D O:).

Ayasha
Blogger

Re: Belgen discrimineren Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:33

Nee, hier word gezegd "als ge nen antwerpenaar een hand geeft dan telde beter al uw vingers na..." :')
Die van de vlaanders kunnen vaak ook geen AN overigens... Dat viel me op toen ik daar zat. Hoeveel mensen daar ontzettend veel moeite hadden met AN te praten. Uiteindelijk ben ik maar west vlaams gaan praten :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:58

Ik ben overtuigd dat quasi niemand in dit topic mij begrijpt als ik in het iepers begin :')

West-Vlaanderen vind ik nog wat de boerenmentaliteit: zeggen toch vaker waar het op staat dan pakweg Oost-vlaanderen die ik een stuk diplomatieker vind.

Qua kledij: als ik een groepje jongeren zie lopen, kan ik bijna altijd zeggen of het Fransen, Belgen, Engelsen of Hollanders zijn, alleen duitsers haal ik er niet uit, italianen dan weer wel.

Qua smaak bungelen hollanders en engelsen dan echt wel onderaan...

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:00

Ik ben vorige maand met school een week op internationalisering geweest naar België (wel het Franse deel). Heb er in mn eentje een week lang bij een Belgisch/Frans gezin gezeten. Nooit iets gemerkt dat ik niet welkom was, ook niet in Brussel zelf oid. :)

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door _Christine op 25-06-09 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:02

poes schreef:
Qua kledij: als ik een groepje jongeren zie lopen, kan ik bijna altijd zeggen of het Fransen, Belgen, Engelsen of Hollanders zijn, alleen duitsers haal ik er niet uit, italianen dan weer wel.

Dat vind jij :+ Ik vind die Belgen juist altijd zo ouderwets en oubollig gekleed. Zowel de oudere madammen als de jeugd. Van die effen kleding in rustige / saaie kleuren, hoog gesloten vaak ook, of juist met lange broeken / rokken.

/Edit : typo.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-09 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:06

Stille meelezer hier.

poes schreef:

Ik ben nederlands, maar daar ben ik het zeker wel mee eens. Gatverdamme wat vooral de jongere generatie áantrekt om van te walgen, echt. ik ben zelf 17 maar ik heb een ontzettende hekel aan de kledingstijl van mijn leeftijdsgenoten. Maar dit geld niet voor iedereen! zijn genoeg nederlanders die wel smaak hebben. Net zoals dat ik sommige belgen zie en me afvraag uit welk tijdperk ze sommige kleren vandaan hebben ;) maar dat is zoals al eerder besproken meer een cultuur verschil dan iets anders. Ennu ga k volgensmij offtopic dus ik hou mn mond weer :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:08

Tuurlijk heb je altijd uitzonderingen :j Ik beschrijf ook maar wat ik zelf zie en hoe ik het dan interpreteer e.

Ik weet van mezelf dat ik 1 van de meest Nederlandvriendelijke mensen uit mijn omgeving ben :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:09

Ik vind die zwangerschapskledij die nu in de mode is niet echt modern :') Ik ben dus zo'n jeansbroek-met-topjes-kind :')

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:14

pharagirlke schreef:
Ik vind die zwangerschapskledij die nu in de mode is niet echt modern :') Ik ben dus zo'n jeansbroek-met-topjes-kind :')

Zwangerschapskledij? leg uit? die enorm lange topjes met enkel een panty eronder bedoel je? :+

en ik ben precies hetzelfde.. geef mij maar gewoon een spijkerbroek met topje of tshirt :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:21

die dingen die je alleen kan aandoen als je tieten hebt omdat ze voor de rest geen vorm hebben. Van die halve rokjes die over je tieten passen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:22

O is dat in de mode nu? Mss nog iets voor mij :D

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:24

pharagirlke schreef:
die dingen die je alleen kan aandoen als je tieten hebt omdat ze voor de rest geen vorm hebben. Van die halve rokjes die over je tieten passen.

Foto? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:28

ja als je geen tieten hebt is dat dus twee keer niks :') Een platte buik kan je nog trainen maar tieten niet.

firescorpion: ik moet het kwa figuur doen met wat ik kan trainen en daar zitten tieten niet bij dus ik heb er zo ook geen liggen :')

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:28

pharagirlke schreef:
ja als je geen tieten hebt is dat dus twee keer niks :') Een platte buik kan je nog trainen maar tieten niet.

firescorpion: ik moet het kwa figuur doen met wat ik kan trainen en daar zitten tieten niet bij dus ik heb er zo ook geen liggen :')

hahaha dat ken ik, kon je er maar tieten bij trainen :+
maar ik bedoel van het internet ofzo, een webshop?

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:30

Afbeelding

Bedoel je zo iets?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:30

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:40

Er zullen ook Belgen in Nederland wonen die zich even rot voelen als jij hoor...

Dit is een discussie zonder einde. Er bestaan goede en rotte belgen, goede en rotte nederlanders, en als je net de verkeerde tegenkomt ben je natuurlijk de l*l.

Maar als je een vriendelijke, niet-discriminerende belg zoekt, hier zit er eentje die wél kan opschieten met nederlanders :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:43

Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-06-09 16:55, in het totaal 4 keer bewerkt

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:44

ugh ondingen :+

*houd op met offtopic te reageren*

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:43

*Hier een Belg die juist terugkomt van vakantie in Nederland*

Het is wel waar, hier zijn heel veel oordelen over Nederlanders, maar evengoed andersom. Mensen die je nastaren in de winkel, kassjuffen waarvan hun mond lettelijk openvalt als je vraagt of ze het bedrag nog eens willen herhalen.

Het werkt helaas twee kanten op vrees ik. Ik heb 'iets' met Nederland, vooral door bokt denk ik. Maar ik ben een van de weinige, dat geef ik toe.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:44

pharagirlke schreef:
Volgens mij zijn er hier een hoop Belgen met slechte vrienden want ik heb daar echt geen last van. Hier zegt men gewoon waar het op staat :? Ook zie ik heeel veel Belgen die heul kleurrijk over straat lopen dus da's ook een zwaar vooroordeel. :')

M_Ve: je oordeelt zelf. Ik ken maar heel weinig Belgen die meteen denken "oh jij bent nederlander dus flikker lekker op man". West en Oost vlaanderen is gewoon een heel andere mentaliteit dan de rest van Limburg, dat geven ze zelf ook toe. Ik als Limburger had daar in het begin ook heel effe zo iets van "oh god waar ben ik hier terecht gekomen" maar als je er een tijdje komt, kon ik hun manier van doen wel appreciëren. Ik denk stiekem he, dat mensen die gillen dat Belgen zo gemakkelijk discrimineren gewoon een makkelijke uitweg zoekt. Dit doet me denken aan een ander volk dat ook meteen gilt dat men discrimineert als je hen weigert om hen een sigaret te geven terwijl ze voor een winkel staan waar ze die verkopen. :D

Ik herken echt niets terug van wat hier allemaal gezegd word. Annash heeft hier een heel weekend rondgelopen met mij en die werd net zo joviaal onthaald als ik zelf :D
Wel leuk natuurlijk als je het op een heel volk kan steken ipv gewoon in dat spiegeltje te kijken :D Ik wilde dat ik ook zo kon zijn... Dat zou mijn leven een pak simpeler maken :')

Dit is wat ik wél merk in de provincie Antwerpen. Het zijn gewoon verschillen die mij opvallen. Oké, ik heb me erbij neergelegd dat het jou niet opvalt.
Vind ik best, dat jij die mening hebt. ;)
Maar ik vind:
Belgen zijn gewoon anders dan Nederlanders. Komt allemaal door de mentaliteit van het katholiek zijnde en het gereformeerde dat men een andere cultuur en gedrag vertoont. (Dan heb ik het niet over het geloof zelf, hé ;)) Zelf ben ik Belg, en woon 15km. van Antwerpen vandaan. Ik ben dus niet een Nederlander die even 'zit te gillen' naar de buren en alles op de Belgen zit te steken. (Wil daarmee niet zeggen dat de rest dat doet, begrijp me niet verkeerd). Uit mijn eigen ervaringen heb ik gewoon geleerd dat 'mijn eigen volk' soms zo achterbaks is en vaak al direct oordeeld. Daarmee wil ik dus niet zeggen dat Belgen 'een discriminerend volk is', maar vaak zeggen lichaamshouding en blikken al genoeg. En zoals ik al zei, Nederlanders hebben ook hun slechte kanten, net zoals Belgen ook hun goede kanten hebben.

En nogmaals dit geldt niet voor iedereen, maar de gemiddelde Belg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:47

En daar vind ik je dus fout zitten. :) Belgen zijn niet achterbaks. Mensen zijn achterbaks. Dat vind je overal, al reis je naar Egypte, ook daar zijn ze achterbaks. Dat is iets menselijks. Lichaamshouding en blikken zijn voor interpretatie. Als ik gewoon serieus kijk vragen mensen me altijd of ik met het foute been uit bed gestapt ben. Kennelijk trek ik een chagerijnige kop als ik gewoon normaal kijk. Dus een Nederlander zou al denken dat ik hem of haar vies aan kijk terwijl ik even goed gewoon aan het dromen kan zijn (iets wat ik veel doe overigens) ;)

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:54

pharagirlke schreef:
En daar vind ik je dus fout zitten. :) Belgen zijn niet achterbaks. Mensen zijn achterbaks. Dat vind je overal, al reis je naar Egypte, ook daar zijn ze achterbaks. Dat is iets menselijks. Lichaamshouding en blikken zijn voor interpretatie. Als ik gewoon serieus kijk vragen mensen me altijd of ik met het foute been uit bed gestapt ben. Kennelijk trek ik een chagerijnige kop als ik gewoon normaal kijk. Dus een Nederlander zou al denken dat ik hem of haar vies aan kijk terwijl ik even goed gewoon aan het dromen kan zijn (iets wat ik veel doe overigens) ;)

Is ook een menselijk iets. Toch valt het MIJ op, dat Belgen dat meer doen dan Nederlanders. Wil dus niet zeggen dat er geen achterbakse Nederlanders bestaan. Over bijvoorbeeld de Egyptenaren weet ik niets, ga ik dus ook mijn oordeel niet over vellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:56

:') Egyptenaren waren ook maar een voorbeeld. Als je alleen al kijkt naar topics hier op LZP, op zo'n kleine schaal als bokt. Hoeveel achterbaks gedoe er is op bokt alleen al. Dan denk ik echt dat je overdrijft als je zegt dat België dat meer doet dan Nederland. :) Kijk eens naar het grotere plaatje, kijk eens naar roddeltopics over stallen, cyberruzie's, pas nog eentje op VvdD :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:59

M_VE : is dat laatste niet omdat jij meer met Belgen in contact komt dan met Nederlanders? Dus omdat je van het een meer treft, dus ook meer van alles aantreft?

En mensen zijn geneigd het goeie te vergeten en het slechte te onthouden... 1x een slechte recensie kan meer doen dan 5 goeie.