Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) Wendel schreef:Tja de een noemt het terug pakken. De ander kinderachtig, leuk.....
Weet je wat leuk is: Dat de klanten de hele dag je winkel tot een puinzooi brengen en je schaapachtig gaan aankijken, van he jij daar, ruim je het even op.
Nee dat is kinderachtig, en ja dan pak ik ze terug. Vraag ze even of ze thuis de kleding ook op de grond gooien. En ja de klanten komen gewoon de week erna terug geen probleem.
Maar dan nog ik pak geen klanten terug omdat ze aan het dementeren zijn. Ik pak ze terug omdat ze gewoon onbeschoft zijn. Ik doe mijn best voor de klanten. Heb verstand van mijn vak. Maar laat me niet afbekken door een klant die geen zin heeft om kleingeld te tellen, terwijl ik nog aanbood om haar te helpen. Maar dan nog ik ga me niet goed praten tegenover een aantal mensen die ik in real life niet eens ken ( en nee dit is niet gemeen, kinderachtig, onvolwassen bedoelt)
Vjestagirl schreef:Als jij 200 klanten per dag in je winkel hebt, dan weet je toch dat het rommelig wordt? Mensen pakken dingen op, bekijken het, besluiten dat het niets voor hen is, zoeken iets anders uit, etc. 99,9% van de mensen zal het niet expres doen.
En misschien snapte ze gewoon echt niet dat er geld bij moest. Ipv 'er moet nog 2 euro bij' had je ook iets kunnen zeggen van 'deze bh is 12 euro waard, het briefje is 10 euro waard. Daardoor komt u 2 euro tekort op het aankoop bedrag'
_Moonwalker_ schreef:Ik doe 2 halve dagen kassa op het werk en mijn gsm zit altijd in mijn broekzak en staat aan.Als iemand belt en het is dringend dan vraag ik even een collega om in te springen zodat ik mijn oproep kan beantwoorden zonder klanten te storen.
Op het moment dat jij iemand moet laten inspringen en al hebt gekeken wie het was en waarom, laat staan het rinkelen van de beltoon onder jouw werkzaamheden, dan stoor je de klanten toch al?? Sorry, ik vind het zeer asociaal. Je bent aan het werk! Wordt je gebeld, dan bel je in de pauze terug. En uiteraard zijn er uitzonderingen, maar dat zal bij ons dan echt zónder geluid zijn en hooguit trilfunctie waarna je naar de balie belt met de vraag of je over genomen kan worden om even te bellen, maar dan moet er echt iets aan de hand zijn!
) en hij nam op met de mededeling dat hij over 5 minuutjes terug zou bellen en dat vindt ik 'normaal' gedrag
. Hij excuseerde zich, maar ik vind het op zo'n manier niet erg. Wel als ze door blijven praten
.
(alweer flauw, kinderachtig zeker):
. Nu helemaal, omdat we veel vakantiewerkers hebben die de bijzonderheden nog niet helemaal onder de knie hebben. Ik zeg dan altijd tegen de klant dat het een collega is die eventjes hulp nodig heeft en ga ondertussen door met scannen
Vjestagirl schreef:IrisP92 schreef:Mijn ergenissen top 3:
- Mensen die het vertikken om even die doppen van de MP3-speler uit hun oren te halen.
- Mensen die de grootste verhalen houden met andere klanten maar ondertussen je geld in de handen drukken en weer ´t hadje ophouden waar je ´t wisselgeld dan in mag doen en dan vervolgens zonder ook maar 1 woord of 1 blik weglopen.
- Mensen die hun 3 producten aan het einde van de band zetten, naar de kassa lopen en dan sta je daar vervolgens met z´n 2e te wachten tot de artikelen een keer bij de kassa zijn. Terwijl de band al die tijd leeg was. (Nou maak ik me daar niet zo druk om hoor, maar tis wel lichtelijk irritant)
Als mijn mp3 toch gewoon uitstaat? VInd je het dan ook vervelend?
En ik doe dat met die dingen op de band juist altijdomdat ik het leuk vind om ernaar te kijken
. Kan de klant mooi vast zijn tassen klaar zetten, portemonnee pakken en klantenpasje pakken! Elk nadeel heeft zijn voordeel 

suus_ schreef:Hahaha
Of als de ene klant nog niet alle boodschappen erop heeft, de klant erachter ook al alles op gaat zetten. Meestal ga ik dan net wat sneller scannen.
, zij wist het ook niet dus vroeg het aan een ander, die zei dus heel bot tegen mij : dat kunt u toch lezen? Staat er op hoor, en daar trok ze ook nog zo'n arrogante kop bij. Ik heb toen gezegd dat ze die dingen kon houden want ik ben er niet van gediend om zo toegesproken te worden, ben tegen haar ook netjes dus verwacht het andersom ook. Voor mij dus nooit meer die winkel.


Sandeman schreef:Ik vind dat een verkoopster dat niet kan maken. Ik heb een leiding-gevende functie en ik let er ook altijd op dat mijn collegaas niet gaan wijzen waar iets staat. Of zo van , dat staat daar.. gewoon even meelopen met de klant, wel zo netjes.
Soms met nieuwe producten weet ik ook even niet hoe iets werkt, maar zeg dat dan eerlijk en maak de verpakking open en lees het door met de klant.
Yessy schreef:Trouwens voor de kassieres hier, hoeveel klanten die domme dingen doen zien jullie gemiddeld per dag?
Ik heb 6 maanden in de VS gezeten en daar geef je je pinpas/creditcard aan de kassiere, die doet er dan wat mee en geeft mij de pas+bon zodat ik m'n handtekening kan zetten. Ondertussen pakt iemand anders de boodschappen voor me in en hoef ik het alleen nog maar mee te nemen.
Eerst stond ik dus bij de ikea, ze noemde het bedrag en ik gaf m'n pinpas. Zegt ze 'je mag het ook wel zelf doen hoor...' ik:![]()
M'n vriend lag dubbel natuurlijk, heb haar maar even uitgelegd dat het een gewoonte was, volgens mij dacht ze dat ik niet helemaal ok was ofzo![]()
Vervolgens bij de AH lag de hele zooi op de band (inmiddels braaf zelf gepind!) en ik me maar afvragen wat er mis was... ohja niemand pakt het hier in en ik had geen tas bij me... dus dat werd sjouwen onder de arm

Vind het wel een deel van de service. Pinnen e.d. moet de klant wel zelf doen, ik weet helaas niet alle pincodes 