Helderziend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Helderziend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:13

Nee hoor, zeker niet af houden. :) Het is ook gewoon iets goed, het is heel normaal en natuurlijk. Wij mensen zijn niet bedoelt om het op ons eentje op te knappen. We hebben hulp meegekregen maar te weinig mensen maken er gebruik van... Iedereen roept voor een handleiding maar eigenlijk heb je die ook... Je moet alleen durven luisteren. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:16

Mooi gezegd pharagirlke!

Ik snap zelf niet zoveel van die gidsen, maar het idee staat me wel aan. Komt de aloude guardian angel toch weer om de hoek kijken... :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:18

Je kan het zien als een guardian angel, alleen laat een gids je zeker af en toe met je kop tegen de muur lopen. Hij beschermt je niet voor harde lessen. Wel voor onnodige ongelukken/pijn enz ;) En doordat mensen wel eens hele harde lessen krijgen voelen ze zich verlaten door hun "guardian angel"... Maar hoe wil je ooit wat leren als je altijd beschermt word voor fouten. :)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:20

Van fouten leer je.. :) Zeggen ze ook altijd over mijn paard :+
Fouten zijn er om te maken..
Ik ben me er heel bewust van dat 'dit allemaal' echt is.. Maar dat is ook omdat ik er heel dicht bij sta.. Niet alleen door m'n stiefvader, maar ook iemand anders heel dichtbij..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:23

Hmm, dan is mijn guardian angel mij wel heel erg aan het pesten met autorijden... :\

Maar ik bedoelde het ook meer als een soort toezichthouder in je leven. Zoals het vogeltje dat over je schouder meekijkt. Niet zozeer als een beschermheer... :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:25

Helderziendheid, of denken helderziend te zijn, kan een reden zijn om iemand op te nemen op de PAAZafdeling van het ziekenhuis. Meestal zijn de patienten na de behandeling ook niet meer helderziend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:27

Arabesk, kan je niet gewoon zeggen "ik geloof er niet in". Moet je mensen die er wel in geloven perse richting PAAZ sturen? :) Ik heb je dat nog nooit in een topic over God zien zetten overigens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:28

Arabesk schreef:
Helderziendheid, of denken helderziend te zijn, kan een reden zijn om iemand op te nemen op de PAAZafdeling van het ziekenhuis. Meestal zijn de patienten na de behandeling ook niet meer helderziend.

Vraag me af wie hier kortzichtig zijn, (no offense op jou, ik weet niet of jij er fine mee bent) de helderzienden of de PAAZafdeling?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:29

Tja wie zal het zeggen....

Een uitspraak van een bekend iemand (weet ff niet meer wie) was ook "als één iemand aan waanvoorstellingen lijdt, wordt ie voor gek verklaard, als heel veel mensen aan diezelfde waanbeelden lijden noemen we het religie."

Het is maar net hoe je het bekijkt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:32

Nou, ik vind dat religie en alles dat verder tussen hemel en aarde zweeft (whatever that may be), best samen kan gaan. :)

Laten ze mij dan maar voor gek verklaren, ik zit tenminste lekker in mijn vel :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:51

Ik heb al een aantal keer gehad dat ik dacht de telefoon gaat zo over. En inderdaad 2 seconden later ofzo gaat dan ook de telefoon over.
En laatst lag ik in bed tv te kijken met mijn nachtlampje aan. Ik keek naar een programma op Animal planet. Opeens kwam de gedachte in me op dat mijn nachtlampje zou uitspringen. Ongeveer 5 seconden later sprong in het programma op tv het licht uit. Klopt niet helemaal met wat ik dacht maar vond het toch wel opvallend.
En ik weet niet of meerdere mensen het hebben maar als ik een liedje hoor, kan ik in mijn hoofd heel goed de tekst 'meezingen' ookal ken ik dat liedje niet. Maar wanneer ik het probeer hardop te zingen dan lukt het niet omdat ik de tekst niet ken. Is dit ook een vorm van dingen aanvoelen of is dit meer een snelle reactie van je hersenen?

@ pharagirlke: Mag ik vragen wat jij van Derek Ogilvie vind? Ik vind het namelijk altijd opmerkelijk hoe hij bijvoorbeeld dingen verteld over een jongetje wat zijn ouders nog niet eens weten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:34

Derek Ogilvie vindk twee keer niets :D Daar kank dus heel bondig over zijn :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:37

mag ik vragen waarom niet, Phara? :)

Overigens vermoed ik dat ik heldervoelend ben... sterke voorgevoelens, reiki die plots begint te stromen en bij navraag blijkt er dus iemand in mijn omgeving ergens last van te hebben, etc.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:59

Omdat die op veeeeel te groot gebied geld verdient met zijn "gave" :D Leuke show maar heeft niets met het paranormale te maken. :) Char enz vindk om diezelfde reden ook niets. Ik zal ook nooit een reading laten doen bij iemand die bakken met geld vraagt voor zo'n reading.

Let wel: ik heb niets tegen mensen die een beetje geld vragen, maar 30 euro voor een reading vind IK te veel. Dan ben je niet mee bezig met "drempel verhogen om fundingen te voor komen" dan ben je gewoon geld aan het verdienen.

Ook voel ik "het" gewoon niet :) Met sommige mensen heb k meteen zo iets van "ja, jij hebt het" maar dat heb ik bij hem helemaal niet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:03

Grappig.. ik heb juist helemaal bij Derek "Ja, jij hebt het"... ik ga hem komende zondag dan ook voor de 20e keer zien :D

Ik heb helaas nog geen reading van Derek mogen krijgen, maar een vriendin van mij wel.. en hij zei zulke rake dingen... dingen die zelfs ik niet eens wist (hoe kon hij anders weten dat haar opa een AAP als huisdier had? :+ )

Derek vraagt overigens geen geld voor readings.. ja, toegangsprijs voor het theater, waarvan het grootste gedeelte nog naar RTL gaat ook... en bij een privéreading vraagt hij ook geen vergoeding...

Ik heb gehoord dat Char 500 euro vraagt voor een reading, maar ik weet niet wat daarvan klopt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:07

Char vindk dan ook echt onzin.
Derek vindk gewoon niets. Maar dat is persoonlijk. Ik zeg niet dat hij geen waarheid kan zeggen. Maar ik heb niet zo die klik met hem... Weet niet goed hoe ik me moet uitdrukken :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:08

ze heeft wel een gave... geloof ik direct... ik ken iemand die een reading van haar heeft gehad... maar ze brengt het alleen zeer ongelukkig... :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:09

ja goed, maar om nou zoveel geld te vragen? :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:10

ach... zij moet ook eten en drinken... :+

Maar we gaan wel erg off topic nu... :o

Hoe heb jij eigenlijk je gave ontdekt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:12

Eh, in eerste instantie dacht ik dat het geen gave was maar gewoon iets waar mensen niet over hoeven te spreken om te weten dat het kan. Net zoals naar toilet gaan en eten zeg maar... Tot ik er een keer over begon tegen mijn moeder en die heel geschokkeerd reageerde :') Toen wistk dat dus niet iedereen die dingen zo vanzelfsprekend vind :') Ik was effe heel verbaast toen :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:15

kan ik me voorstellen... en ondervind je in je omgeving nog wel eens dat mensen naar reageren?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:17

Ik praat niet zo snel er over tenzij de ander meteen verteld dat ie er in gelooft oid, maar uit mezelf zal ik het tegen mijn omgeving niet snel vertellen dat ik het kan/heb/gebruik. Ik denk dat IRL maar een paar mensen het weten... Twee ofzo :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:33

pharagirlke schreef:
Ik praat niet zo snel er over tenzij de ander meteen verteld dat ie er in gelooft oid, maar uit mezelf zal ik het tegen mijn omgeving niet snel vertellen dat ik het kan/heb/gebruik. Ik denk dat IRL maar een paar mensen het weten... Twee ofzo :)

Het lijkt me ook niet echt een onderwerp om rond te bazuinen. Mensen kijken je dan al vaak raar aan terwijl eigenlijk iedereen die gave heeft. Het ligt er alleen maar aan hoeveel je je er mee bezig houdt en of je het toelaat. Correct me if i'm wrong ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:18

Klopt je schreeuwd het niet van de daken,als mensen iemand zoeken vinden je ze vanzelf wel.Dat gaat via via,ik heb een keer bij iemand met een hond" gepraat" en door zijn baas kwam er iemand naar me toe of ik het ook bij haar hond wilde doen?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:28

pharagirlke schreef:
Uittreden houd in dat je bewustzijn je lichaam verlaat. Je lichaam is een soort "verpakking". Tenminste, zo zien vele het die er mee bezig zijn. Je lichaam is je visitekaartje. Hetgene dat mensen zien. Het is je ziel, je geest die belangrijk is. Maar ons word geleerd dat je lichaam een deel van je ik is. Dus we zitten er onbewust in vast omdat we niet beter weten. Mensen die uittreden, gaan uit hun "pakje". Zo is het dus mogelijk om met je lichaam in een kamer te zijn, maar met je geest en je "zijn" ergens helemaal anders. :) Uit je lichaam treden is ontzettend vermoeiend/zwaar en er zitten ook wat risico's aan. Dus het is echt niet slim om daar zo maar aan te beginnen :)

Kan je dat vergelijken met een soort heel diep in gedachten zijn?

Ik heb bijv. vaak dat ik dan doodstil zit, starend voor me uit en niks meer hoor/zie om me heen, maar wel ineens in een andere omgeving sta/ben en letterlijk alles voor me kan halen en zien. En dat zijn geen situaties die ik terug haal uit herinneringen. Als ik weer bij mn positieven kom voel ik me ook een een soort met een 'plofje' landen. *pling, ik ben er weer* Zoiets zeg maar.
Wat ik dan ook vaak samen met zoiets heb, is dat ik mn handen en benen niet meer voel, alsof ze heel licht zijn.
Erg apart, maar wel fijn (vooral omdat ik daarna eindelijk warme handen en voeten heb! ;) )