Jong samenwonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:02

Ik ben op mijn 19e gaan samenwonen. Ik had toen ruim 1,5 jaar een relatie. het samen wonen ging versnel door omstandigheden maar heb er geen moment spijt van gehad. Nu 2,5jaar later wonen wij nog steeds gelukkig samen :) Ik vind niet dat ik iets gemist heb doordat ik gelijk ben gaan samenwonen, eerst allebei vind ik maar onzin, zeker als je relatie goed zit.. Daarbij zal je dan voornamelijk bij 1 persoon zitten, je heb dubbele kosten en een dubbele inboedel.. En dat om bij wijze van spreke eerst een jaartje op je zelf te zitten..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:04

Yelly, probeer je vanavond gewoon heel rustig op te stellen. Net zoals normaal, net alsof er niks aan de hand is. Dan is hij namelijk de enige die er zo'n punt van maakt, en jouw houding kan zijn houding erg beinvloeden. Tegen elkaar in gaan tieren heeft hier namelijk helemaaaal geen zin. Succes!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:15

Wilawander schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ik doe niet aan apart geld, zijn geld is mijn geld en mijn geld is zijn geld en alle grote uitgaves worden gewoon overlegt.
Als het geld er is maken we een berekening en betalen we wat betaald moet worden de rest is voor boodschappen en andere spullen.
Vind dat zo'n gedoe aparte rekeningen en (in elk geval voor ons) nergens voor nodig.
Tegenwoordig houd men er in het begin al veel te veel rekening mee dat je ooit eens uit elkaar kan gaan met wat voor gevoel ga je dan in hemelsnaam een relatie in.

Helemaal eens. Ik ben op mijn 20e gaan samen wonen met mijn huidige man en we hebben gelijk de rekeningen samen gegooid en hebben gewoon 1 bankrekening en daarvan wordt alles betaald. Daar zijn nooit geen problemen over. Ook nu na 8 jaar niet. Als je mekaar in het begin al niet vertrouwd dan kan je het beter laten.

hebben wij inderdaad ook, gezamelijke rekening waar het grootste gedeelte van het geld heen gaat om huur e.d. van te betalen.
Alleen hebben we ook allebei een eigen voor zijn sigaretten en mijn andere dingen enzo, gaat prima :)

RoodZonnetje

Re: Jong samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:28

Wij hebben een gezamelijke rekening voor alles wat gezamelijk is (huur, inrichting, verzekeringen, boodschappen, uitjes en dergelijke) en hebben daarnaast nog een eigen rekening voor eigen hobby's :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:53

Op mijn 20ste ben ik bij mijn vriend en zijn ouders ingetrokken, en op mijn 21ste zijn we gaan samenwonen in ons koophuis. Op een gegeven moment was ik gewoon altijd bij hem, toen leek het ons wel handig als ik ook wat eigen spullen had daar. (Al zou ik niemand aanraden om op een kamer van 16 m2 bij je schoonouders te gaan wonen :+ )

Voorafgaand aan het kopen wilden we huren, alleen is de wachttijd hier erg lang, dus werd dat geen succesverhaal. We hebben het toen heel veel over de kosten en dergelijke gehad, ivm studeren/minder verdienen. Eigenlijk het meeste wat je tegen zou kunnen komen hadden we besproken, en afspraken gemaakt hoe het te regelen. Gezamelijke rekening geopend ed.
Inmiddels wonen we 3 jaar samen, en geen dag van die 3 jaar hebben we ons aan die 'afspraken' gehouden. Mijn geld is zijn geld, en zijn geld is mijn geld. De ene keer koop ik 3 paar schoenen, de andere keer koopt hij een playstation, de volgende maand eten we wat vaker een uitsmijter omdat de gemeente weer langs is geweest :+ T zou een mooie zijn als ik bij mijn 'bonus' zou zeggen dat ik alleen mijn 'vaste bijdrage' betaal en de rest voor mijn hobby is :+

Het koophuis staat wel op 'onze' naam, en we zijn een Geregistreerd partnerschap aangegaan.
Mocht een van ons beide een eigen zaak beginnen zou ik wel alles vast laten leggen. Maar dan kan je imo gewoon geen risico nemen.

Ik denk dat je het gewoon zelf moet ervaren. Niet iedereen verwacht het zelfde, en pakt het hetzelfde aan. Een ander voelt er meer voor om alles financieel vast te leggen. Ook prima, zolang het goed voelt. Daarbij is het niet zo dat je nu tekent voor je leven. Gaat het niet dan gaat het niet, dat kan ook over 25 jaar zo zijn. Het gaat om het nu, willen jullie dit beiden graag, Doen! en regel alles op een manier die voor jullie prettig voelt :)

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:08

Heino schreef:
Wij hebben een gezamelijke rekening voor alles wat gezamelijk is (huur, inrichting, verzekeringen, boodschappen, uitjes en dergelijke) en hebben daarnaast nog een eigen rekening voor eigen hobby's :)

Wij hebben inderdaad hetzelfde *D Hij verdient meer als mij, zou niet bepaald eerlijk zijn als ik dan al dat geld uitgeef aan paardenspullen en hij niets kan kopen voor zijn hobby meer.... We hebben een gezamelijke rekening voor alles wat we samen doen, hobby's die we samen hebben, vaste lasten, boodschapen of als we leuke dingen doen of dingen kopen voor het huis ofzo wat ook voor ons samen is.

daarnaast hebben we beiden een eigen rekening die we voor het samenwonen ook al hadden. Hiervan kopen we kleren voor onszelf, en voor onze hobby's inderdaad. dit werkt erg goed en is een eerlijke verdeling *D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:48

Ik vind dat ook een fijne verdeling. Ik wil gewoon lekker kunnen kopen wanneer ik wil, en ik zou me toch schuldig gaan voelen als ik wéér met kleding thuis zou komen. En zoveel hebben we nou ook weer niet te besteden :P Ik heb nogal een gat in mijn hand zegmaar :o Als we nou meer te besteden zouden hebben zou het ook anders gaan denk ik :)

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:53

Ik woon sinds 8 maanden relatie bij mijn vriend ... ben in zijn huis ingetrokken .. wou het zelf nog niet zo snel maar thuis is het gewoon prut al vele jaren .. en anders ging ik op dure kamers en t gaat gewoon perfect tussen ons dus waarom niet .. we werken zelfs op hetzelfde park ..