leraar lacht mijn kindje met medisch probleem uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:23

Welshcobfan schreef:
Mijn moeder bleef er gelukkig niet in hangen. Dat was maar heel kort (nooit langer dan een uur) Ik begrijp het absoluut. Heb het zelf ook wel dat ik denk jongens, ik kan er ook niets aan doen dat ik anders ben! Maar laat het wel direct los. Blijven hangen in je woede lost nooit iets op. Dat wil ik zeggen. Dat wil je je kind ook niet leren namelijk. (ken genoeg kids die er in blijven hangen... die zijn niet alleen vaak gefrustreerd, maar ook pestdoelwit omdat ze zo happen).

ik heb deze man ook net aan de lijn gehad en niet een week geleden ofzo.
ik heb eerst braaf een week gewacht wat de school en de leraar zouden doen.
toen er geen actie kwam heb ik zelf gebelt meerde malen en ik kreeg vandaag andere halve week later pas zijn reactie.
mijn zusje heeft nog niets gehoort.

vuurneon

Re: leraar lacht mijn kindje met medisch probleem uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:24

Kan je zusje niet persoonlijk op hem afstappen dan tijdens schooltijd? Of naar haar mentor gaan? of een vertrouwenspersoon op school?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:25

Welshcobfan schreef:
Kan je zusje niet persoonlijk op hem afstappen dan tijdens schooltijd? Of naar haar mentor gaan? of een vertrouwenspersoon op school?

dat heeft ze dus gedaan en daar kwam totaal geen reactie op.
we hebben een week gewacht en toen ben ik zelf gaan bellen en toen bleek dat ze nog geen actie hadden ondernomen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:26

upendo schreef:
latnahc2 schreef:
hij is 3

Ik bedoel meer dat ik mijn kinderen later niet zo op zou voeden om kwaad te worden als iemand iets over je zegt. Vaak los je veel meer op door met diegene te praten (Evt. met iemand anders erbij) dan ruzie te maken, een vechtpartij te beginnen en de schuld te krijgen.

Makkelijk praten he als je zelf nog geen kinderen hebt, laat staan dat het je eigen kind is.
Je kan uit dit topic heel mooi aan de reactie's zien wie er moeder zijn en wie niet (en ook mensen die het anders op zouden lossen bedoel ik hiermee hoor).

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:26

Wat zal jij nu willen zien als oplossing? Wat moet die man doen, zodat jij het hem vergeeft? In mijn ogen zullen excuses genoeg zijn, ik zou er zelf niet eens achteraan zijn gegaan, maar oke. Zoals hier al vaker is genoemd, het gebeurt zoveel, we kijken naar andere mensen, hebben lol om andere mensen, en dat is over het algemeen meer gewoonte als pesterij. In deze wereld vorm je gewoon gelijk een beeld/mening van een ander, zonder diegene te kennen, dat is vaak meer gewoonte als proberen iemand te kwetsen.

Die leraar heeft vast niet bewust gedacht: laat ik dat jongetje eens flink uitlachen en voor gek zetten voor deze klas. Misschien stonden er wel mensen bij te lachen, en dacht hij dat een of ander msn doorstuurding was, dat weten we gewoon niet.

Je ventje is hier niet minder van geworden, en ik snap heel goed dat het jou even heel zeer doet. Maar probeer daar niet in te blijven hangen.

Die man heeft het gezegt, had niet gemoeten, dus heeft hij zijn excuus aangeboden. Wat wil je nog meer? Wanneer is het klaar voor jou?

Als jij je zoontje leert om boos te worden om alles wat een ander tegen hem zegt en hij niet leuk vind, gaat hij het nog zwaar krijgen ben ik bang. Er word zovaak iets gezegt waarvan ik denk: niet leuk, hier houdt ik helemaal niet van. Kunst is juist om er boven te staan, je eigen gang te gaan, en je niet over alles op te winden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:27

Wat heeft ze dus gedaan? Alleen naar hem toe stappen of naar meerdere mensen?

Charaz. ik ben ook geen moeder, dus ik vind je opmerking een beetje raar...

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:29

zorro schreef:
Wat zal jij nu willen zien als oplossing? Wat moet die man doen, zodat jij het hem vergeeft? In mijn ogen zullen excuses genoeg zijn, ik zou er zelf niet eens achteraan zijn gegaan, maar oke. Zoals hier al vaker is genoemd, het gebeurt zoveel, we kijken naar andere mensen, hebben lol om andere mensen, en dat is over het algemeen meer gewoonte als pesterij. In deze wereld vorm je gewoon gelijk een beeld/mening van een ander, zonder diegene te kennen, dat is vaak meer gewoonte als proberen iemand te kwetsen.

Die leraar heeft vast niet bewust gedacht: laat ik dat jongetje eens flink uitlachen en voor gek zetten voor deze klas. Misschien stonden er wel mensen bij te lachen, en dacht hij dat een of ander msn doorstuurding was, dat weten we gewoon niet.

Je ventje is hier niet minder van geworden, en ik snap heel goed dat het jou even heel zeer doet. Maar probeer daar niet in te blijven hangen.

Die man heeft het gezegt, had niet gemoeten, dus heeft hij zijn excuus aangeboden. Wat wil je nog meer? Wanneer is het klaar voor jou?

Als jij je zoontje leert om boos te worden om alles wat een ander tegen hem zegt en hij niet leuk vind, gaat hij het nog zwaar krijgen ben ik bang. Er word zovaak iets gezegt waarvan ik denk: niet leuk, hier houdt ik helemaal niet van. Kunst is juist om er boven te staan, je eigen gang te gaan, en je niet over alles op te winden.

ik zou willen zien dat deze meneer word geschorst.
je hoort niet op een school thuis als je zulke opmerkingen maakt over kinderen en hij wist ook nog dat het haar neefje zoals ik eerder al zei.
het is ook niet de eerste keer dat deze meneer zo iets zegt.
zijn excuus was nogmaals alleen dat hij dacht dat ze hem zelf aan het uitlachen waren nou dat vind ik toch iets anders als een gemeend excuus.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:30

Welshcobfan schreef:
Wat heeft ze dus gedaan? Alleen naar hem toe stappen of naar meerdere mensen?

Charaz. ik ben ook geen moeder, dus ik vind je opmerking een beetje raar...

ze heeft het tegen hem zelf gezegt en tegen de directeur

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:30

Charaz: Waarom zou ik mijn mening over opvoeden niet mogen geven als ik geen kinderen heb?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:31

@ Charaz........... ik ben moeder, en er is er maar een in de wereld waar ik voor ga zitten en das mijn kind :)

Maar daarnaast heb ik ook een taakje, en dat is mijn kind weerbaar maken richting de maatschappij..... en daar horen plaagdingen bij, daar hoort roddel en achterklap bij....... daar horen nare dingen bij......

en daar hoort een moeder bij die zich opwerpt als rots in de branding, maar die niet de brand aanwakkerd......

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:34

Ik vind dit niet erg genoeg om de man te laten schorsen...

Bel die man dan nogmaals op als je er mee blijft zitten.

Kiwiko, dat is dus precies wat mijn moeder ook heeft gedaan. Daardoor ben ik weerbaar geworden en heb al mijn afwijkingen prima geaccepteerd. En als mensen het niet accepteren? is het hun probleem, niet die van mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:35

KiWiKo schreef:
@ Charaz........... ik ben moeder, en er is er maar een in de wereld waar ik voor ga zitten en das mijn kind :)

Maar daarnaast heb ik ook een taakje, en dat is mijn kind weerbaar maken richting de maatschappij..... en daar horen plaagdingen bij, daar hoort roddel en achterklap bij....... daar horen nare dingen bij......

en daar hoort een moeder bij die zich opwerpt als rots in de branding, maar die niet de brand aanwakkerd......

_/-\o_

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:36

dat is dan jouw mening en dat mag ik vind dit absoluut een reden voor schorsing.
en hem bellen neej bedankt om te horen dat hij er eigenlijk niet zo mee zit daar heb ik absoluut geen zin.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:36

latnahc2 schreef:
je hoort niet op een school thuis als je zulke opmerkingen maakt over kinderen en hij wist ook nog dat het haar neefje zoals ik eerder al zei.
zijn excuus was nogmaals alleen dat hij dacht dat ze hem zelf aan het uitlachen waren nou dat vind ik toch iets anders als een gemeend excuus.

gaat niet gebeuren met het lerarentekort............ echt... Ik snap het wel....... maar voor mijn gevoel is een reprimande echt op zijn plaats.......... en dat gebeurd ook wel :)

wat je wel kan doen is op papier een "klacht" indienen over de gang van zaken, daar MOETEN ze iets mee...... CCtje naar ministerie van onderwijs......... want dan weet je dat in het jaarrapport dit vermeld word, met oplossing en alles.

een school moet volgens de zelfde richtlijnen werken als de thuiszorg, dus klachten moeten behandeld en vermeld worden in het jaarrapport (is wat anders dan het jaarverslag :D )

Ik denk dat je daar veel verder mee komt dan het plaatsen van een hyvesadres :)

En dan alsnog denk ik dat het verstandig is om dit alleen als formaliteit te zien, en niet als een genoegdoenend iets :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:37

Welshcobfan schreef:
Ik vind dit niet erg genoeg om de man te laten schorsen...

Bel die man dan nogmaals op als je er mee blijft zitten.

Kiwiko, dat is dus precies wat mijn moeder ook heeft gedaan. Daardoor ben ik weerbaar geworden en heb al mijn afwijkingen prima geaccepteerd. En als mensen het niet accepteren? is het hun probleem, niet die van mij.

Ik vind het wel een zéér ernstige opmerking, ik zou het ook het liefst willen als zoiets van mijn kind zou worden gezegd.
Maar je moet wel reeel blijven, waarschijnlijk krijg je het niet zover.
Een melding bij de schoolinspectie vind ik dan geheel terecht, wat als dit niet een eenmalig voorval is?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:38

KiWiKo schreef:
latnahc2 schreef:

gaat niet gebeuren met het lerarentekort............ echt... Ik snap het wel....... maar voor mijn gevoel is een reprimande echt op zijn plaats.......... en dat gebeurd ook wel :)

wat je wel kan doen is op papier een "klacht" indienen over de gang van zaken, daar MOETEN ze iets mee...... CCtje naar ministerie van onderwijs......... want dan weet je dat in het jaarrapport dit vermeld word, met oplossing en alles.

een school moet volgens de zelfde richtlijnen werken als de thuiszorg, dus klachten moeten behandeld en vermeld worden in het jaarrapport (is wat anders dan het jaarverslag :D )

Ik denk dat je daar veel verder mee komt dan het plaatsen van een hyvesadres :)

En dan alsnog denk ik dat het verstandig is om dit alleen als formaliteit te zien, en niet als een genoegdoenend iets :)

dank je wel voor de tip.
dit ga ik zeker doen.
zo wet ik dan zeker dat er wel iets mee gedaan word.
dat het in iedergeval staat gemelt.
mocht er dan nog zo iets gebeuren dan word er misschien wel actie ondernomen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:39

Dan bel je de school nog eens op.

En hoe weet je dat hij nu weer zo gaat reageren? Wie niet waagt, wie niet wint.

Blijf dan net zo lang de school lastig vallen totdat er iets aan gedaan word.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:42

Welshcobfan schreef:
Dan bel je de school nog eens op.

En hoe weet je dat hij nu weer zo gaat reageren? Wie niet waagt, wie niet wint.

Blijf dan net zo lang de school lastig vallen totdat er iets aan gedaan word.

ik heb de school 2 keer aan de telefoon gehad plus de klacht van mijn zusje bij de directeur.
heb geen zin om er achteraan te blijven bellen aangzien hun naar mijn gevoel niet zo serieus nemen.
iedereen in iedergeval bedankt voor je mening en de tips.
ik ga even iets anders doen om mijn gedachten even te verzetten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:44

latnahc2 schreef:
dank je wel voor de tip.
dit ga ik zeker doen.
zo wet ik dan zeker dat er wel iets mee gedaan word.
dat het in iedergeval staat gemelt.
mocht er dan nog zo iets gebeuren dan word er misschien wel actie ondernomen.

precies, het staat gemeld, geregistreerd........ en ze MOETEN er actie op ondernemen.......

of het de gewenste actie is is denk ik niet van toepassing...... maar dan moeten ze er iets mee :) en dat kan een gesprek zijn met de leeraar of wat dan ook......... maar ook dat moeten ze terugkoppelen naar jou......

maar mijn advies is nog steeds een warme douche en even goed je hoofd uitschudden :) :) maar wil je het echt aanpakken dan is dit de enige manier om dat te doen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:46

Ga een stuk wandelen tegen de harde wind in zou ik zeggen!

Meer kan je nu niet meer doen, je hebt je best gedaan.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:52

Pfoeh er zullen nog wel ergere dingen in t leven gebeuren hoor.

Ik zou zeggen leef je uit en doe alsof er niets gezegd is. Tenzij dit nog eens voorkomt natuurlijk.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:57

Idd wat Kiwiko zegt, op papier zetten en een officiele klacht indienen.

Wat jij nu doet is net zo erg, dan niet erger !

Ik kan me de situatie wel een beetje voorstellen, je nichtje zit te giegelen achter dr beeldscherm, de leraar draait m om en ziet je kindje dat niet aan de standaardmaten voldoet (om het even plastisch te omschrijven)
Hij denkt dat ze de foto van het jongetje aan het uitlachen is en maakt er een grapje over. Zoiets floept er gewoon uit.
Zo te zien is de leraar ook nog jong.
Fouten zijn er om gemaakt te worden.

Maar zoals jij je nu gedraagd is een erg slecht voorbeeld voor je eigen kind... denk daar eens over na.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:01

latnahc2 schreef:
ik heb de school 2 keer aan de telefoon gehad plus de klacht van mijn zusje bij de directeur.
heb geen zin om er achteraan te blijven bellen aangzien hun naar mijn gevoel niet zo serieus nemen.
iedereen in iedergeval bedankt voor je mening en de tips.
ik ga even iets anders doen om mijn gedachten even te verzetten.

Sorry hoor, Maar ik vind echt dat je aan het doordraven bent.
Je was er zelf helemaal niet bij. Misschien stak het hele verhaal wel helemaal niet zo in elkaar.

Het is erg knullig dat je zoon het 1 en ander mankeert. Maar ja niks aan te doen.

Ga mij nou eens wijsmaken dat jij nog nooit iemand hebt uitgelachen...

Wat wil je nou dat die man doet??? op zijn blote knietjes je om vergeving smeken??

Het is een leraar. Tja heeft voorbeeld functie. Maar het is en blijft een mens.

Ik heb ook vaak genoeg dingen gehoord die niet door de beugel kunnen. Ben zelf ook wel een uitgescholden door een lerares die het niet meer aan koen...... maar om nou daar hysterisch om te gaan doen...

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:09

@Smokey: Nou wat ben jij een vergevingsgezind mens! Ik denk dat het voor deze jongen al erg genoeg is dat hij scheel kijkt. Hij ondervind er waarschijnlijk al wel genoeg last van.
Wat geeft die leeraar het recht om deze jongen nog eens extra voor de hele klas uit te maken met een toch wel heftige kinderuitspraak. (sorry maar dit zeggen tieners als ze iemand pesten.. geen volwassen man). Ik ben het dus absoluut niet met je eens smokey, "Nou dikke pech als hij scheelkijkt, de leeraar mag er wel iets van zeggen hoor :D" Goed van je, echt ! ;)
Ik hoop dat jou kinderen zoiets nooit meemaken, want dan wil ik jou reactie zien. Ofdat je dan die leraar ook ZOMAAR vergeeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:11

mallodie.......... ik denk dat je even iets beter het topic moet lezen :D :D