Paar vraagjes over scooters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paar vraagjes over scooters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:44

ik weet het niet, dus zou hem niet particulier kopen, heb er geen verstand van, wil je dat wel doen dan zou ik iig iemand meenemen die er verstand van heeft.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 21:45

ik neem sowieso iemand mee die er veel verstand van heeft

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:52

WinSel, ik zou echt voor particulier gaan! voelen of de uitlaat warm is(pas op, die is dan echt HEET), laten starten op elektrische start, kickstart proberen. Vragen of je een stukje mag rijden. Kan je gelijk kijken hoe hard die gaat. Iemand meenemen die er verstand van heeft en die er ook naar laten kijken. Kijken of knipperlichten het doen, kijken naar de conditie van de banden, papieren controleren, lichten checken enzovoort.
Ik heb door mp de deal van de eeuw gedaan:D
heb mijn SR voor 750 gekocht, net 2 jaar oud(dus net onder de spiegelplicht uit ook nog) 7000 op de km en puntgaaf.
Zou er wel een beurtje aan laten doen, kijken ze wat er eventueel vervangen moet worden.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 21:54

Oke bedankt voor de tips :)
Ik ga sowieso ff iemand mee vragen die er verstand van heeft.
Daarom wil ik ook eerst me rijbewijs, anders kan k er niet op rijden

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:55

Daar doen de meeste ook niet zo moeilijk over hoor, ik had was nog niet eens 16.. gewoon eerst vragen of dat een probleem is. Maar groot gelijk heb je, de verleiding is te groot als die in je schuur staat en je mag er nog niet op rijden :o

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:59

K heb de mijne nieuw gekocht voor 1450,- En ik verkoop het voor 800 vraagprijs, Kan over gepraat worden.
Mn andere heb ik gekocht voor 2200,- en die gaat nooit weg hihi..
Das ook de rede waarom ik die andere verkoop.

En over die ollie enzo , Als je brommer mix moet hebben en tankstations hebben geen mix meer hebben ze het binnen ;)
Werk zelf bij de esso en wij hebben het niet meer maar binnen wel gewoon.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:00

babydolll schreef:
Daar doen de meeste ook niet zo moeilijk over hoor, ik had was nog niet eens 16.. gewoon eerst vragen of dat een probleem is. Maar groot gelijk heb je, de verleiding is te groot als die in je schuur staat en je mag er nog niet op rijden :o

inderdaad , proefritje door de straat als je gaat kijken kan geen kwaad hoor!
Maar die verleiding als je je ceti nog niet heb en hij staat dr al }> , Helemaal als papa en mama dan even weg zijn haha

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:01

Hee, zit dit al mee telezen. Ik ga in oktober mijn certivicaat halen:D en mijn scooter, ik haal mijn scooter(Sym mio) bij een erkende dealer. vindt het vertrouwelijker en als het niet goed is kun je hem gewoon terug brengen. maar nu heb ik egienlijk een vraagje. ik ga dan 7 of 8 oktober op. Hoeveel kost die dan?
Groetjes

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 22:02

Hahahah ja idd :P
Me vader wil sowieso dat ik eerst voor met rijbewijs ga en dan pas een scooter kopen

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:03

WinSel schreef:

Nog een tip!
Vraag als je bij een patriculier gaat kijken even naar de papieren, Dus of ze de gebruiks aanwijzingen hebben , Onderhouds papieren enzo, Kan je meteen zien of die echt bij een dealer in onderhoud is geweest en dat ze dr niet zelf aan hebben zitten prutsen ;)

Specials

rooz1993 schreef:
Hee, zit dit al mee telezen. Ik ga in oktober mijn certivicaat halen:D en mijn scooter, ik haal mijn scooter(Sym mio) bij een erkende dealer. vindt het vertrouwelijker en als het niet goed is kun je hem gewoon terug brengen. maar nu heb ik egienlijk een vraagje. ik ga dan 7 of 8 oktober op. Hoeveel kost die dan?
Groetjes

32,50 uit mn hooft.

Edit: Bij het CBR (Is: waar je je ceti gaat halen en dus moet betalen) Kan je ALLEEN pinnen!
Laatst bijgewerkt door Specials op 10-06-09 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlottte

Wat zijn volgens jullie de middeklasser merken ? :)
Dus een degelijk merk maar niet super duur ?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:05

Charlottte schreef:
Wat zijn volgens jullie de middeklasser merken ? :)
Dus een degelijk merk maar niet super duur ?

peoggot
Piaggio
Cpi
Thomas

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:07

*Voelt zicht een scooter nerdje , terwijl ik al dik 3 jaar mn ceti heb haha*

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:09

Maar vanaf waneer gaat die praktijk lessen dan in? Want dan kost het 400 euro

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:11

als het goed is per september, Maar 3 jaar geleden zeiden ze dit ook al !
Dus hou je dr niet op vast.
K ga wel even kijken voor je.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:14

Praktijkexamen?
Op een later tijdstip moet voor het behalen van rijbewijs AM niet alleen een theorie- maar ook een praktijkexamen worden afgelegd. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat bekijkt nog hoe het praktijkexamen eruit moet komen te zien en wanneer het examen wordt ingevoerd

Bron: CBR.nl

Dus dr is nog geen datum wanneer de praktijk lessen gaan beginnen, Dus voorlopig kost het halen van je ceti nog steeds 32,45 euro.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:20

SamSter schreef:
babydolll schreef:

inderdaad , proefritje door de straat als je gaat kijken kan geen kwaad hoor!
Maar die verleiding als je je ceti nog niet heb en hij staat dr al }> , Helemaal als papa en mama dan even weg zijn haha

haha hier nog een :+ mn toenmalige vriend had er een 70cc onder gedouwt.. reed ik daar met 100 door de straat :=
SamSter schreef:
WinSel schreef:

Nog een tip!
Vraag als je bij een patriculier gaat kijken even naar de papieren, Dus of ze de gebruiks aanwijzingen hebben , Onderhouds papieren enzo, Kan je meteen zien of die echt bij een dealer in onderhoud is geweest en dat ze dr niet zelf aan hebben zitten prutsen ;)

Onderhouds papieren zijn inderdaad een goeie! gebruiksaanwijzing zit er bijna nooit bij, zelfs bij mn nieuwe aerox zat dat er niet bij :Y)
hoeveel zou je max willen uitgeven voor een scooter?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:22

K heb serieus toch echt de gebruiksaanwijzing van mijn scooter's nog haha, Als die ene verkocht word krijgt zn nieuwe baasje hem dr gewoon bij haha, Staat vanalles in, Zelfs hoe je de tankdop dr op moet zetten :')

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:24

SamSter schreef:
K heb serieus toch echt de gebruiksaanwijzing van mijn scooter's nog haha, Als die ene verkocht word krijgt zn nieuwe baasje hem dr gewoon bij haha, Staat vanalles in, Zelfs hoe je de tankdop dr op moet zetten :')

Serieus? oeeii grr als ik die verdomde rox nog had was ik langsgegaan bij die dealer.. }>

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:26

ja serieus haha, K heb dr zelf niet echt aan gedacht maar omdat ze (ja ze, k vind het een meisje (A) ) nu te koop staat en ik dr gegeven enzo niet uit mn hooft weet pakte ik de map waar alles in zit en vond zo nog eens me gebruiks aanwijzing, Lijkt net de bijbel zo dik haha en de stomste dingen staan dr in haha

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:41

SamSter schreef:
Praktijkexamen?
Op een later tijdstip moet voor het behalen van rijbewijs AM niet alleen een theorie- maar ook een praktijkexamen worden afgelegd. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat bekijkt nog hoe het praktijkexamen eruit moet komen te zien en wanneer het examen wordt ingevoerd

Bron: CBR.nl

Dus dr is nog geen datum wanneer de praktijk lessen gaan beginnen, Dus voorlopig kost het halen van je ceti nog steeds 32,45 euro.

1 januari 2010 krijgen we het bromfiets praktijkexamen ;)

Bron: Reflector (vakblad voor de rijopleiding)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:42

Ook raar dat het niet op het cbr staat dan, Maarja gaat wel meer mis bij het cbr laatste tijd dus dat betreft :')

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:11

SamSter schreef:
Ook raar dat het niet op het cbr staat dan, Maarja gaat wel meer mis bij het cbr laatste tijd dus dat betreft :')

Dat zal er naar alle waarscheinlijkheid binnenkort wel op komen.
Het CBR is niet zo vlotjes ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:42

je gaat eerst voor je autorijbewijs of bedoel je nu voor je brommerrijbewijs Nienke haha