Lang zijn, leuk of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Re: Lang zijn, leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:44

Ik ben 1,77 lang en moet zeggen dat ik het niet vervelend vind. Enige nadeel is fijne broeken vinden, ik heb lange benen, en heb de bekende love-handles, waardoor broeken of bovenaan te smal zijn en op de benen perfect zitten. Of broeken die bovenaan goed zitten, maar waarvan de pijpen te kort zijn. etc etc, om moedeloos van te worden.

Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik deze lengte heb, ondervind nergens hinder van, dat ik te groot of te klein ben :)

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:26

trudel schreef:
ik ben 1.88m
heb er nu wel vrede mee als je op stap bent vind iedereen me zo weer terug haha!!

broeken koop ik meestal van de merk only en dan lengte maat 36!

ik ben op mijn 14de geopereerd aan mijn knieen mijn groeischijven ofzo zijn toen gebroken aan beide benen en dan groei je niet meer...
meer meiden die dit hebben gehad??

Groetjes!!

ik zou dit ook hebben gehad als de hormonen niet werkte..
de groeischijven in je handen ofzo zijn dan nog wel open
dus kon het zo zijn dat je armen in verhouding langer waren dan je benen
maar das bij mij al het geval
maar ik moet zeggen dat ik zeer blij was met de hormonen heeft weer een operatie gescheelt..

was er bij jou dan geen optie van medicijnen??

gewone broeken is niet echt een super ramp
die zijn standaard van only lengte maat 36
en heb een jongensbroek van g-star
zitten heerlijk mooi lang ook enzo..
maar paardrijbroeken vind ik een ramp!
ik heb nu een die echt van boven tot onder een leren zitvlak heeft dan maakt het niet uit dat die te kort is..
hoge sokken en klaar is het
maar soms dan is het echt een ramp.
heb een keer 2½ uur in een winkel gestaan voor een geschikte rij broek :Z
en dan nog laarzen..
nou die pasten niet.
de één was te kort de andere te breed en weer een andere te smal en ga zo maar door

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:33

Ik ben om en nabij de 185 cm. (mijn lengte meten vind ik een ramp) ik ben wel uitgegroeid want ik ben alweer 24.
Het mooiste aan mijn verhaal is denk ik dat mijn pony ook totaal niet bij mijn lengte past. die is 135 cm. Maar het is een ijslander (ijslander schijnt idd officieel een paard te zijn maar onder mij zijn het toch echt ponies :D) en hij kan mij prima dragen, het staat alleen niet al te charmant, met mijn lange benen eronderuit.
Ik ben ook gewoon niet dol op mega grote paarden, maar de volgebnde pony (of paard) wordt wel groter)

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:47

Lange mensen, joeppie! ;)

Ben dmv hormonen blijven steken bij 1.87m, mijn armen zijn 1.95 breed, dus denk dat ik daar anders was blijven steken. Ben dus wel blij met de keuze van de hormonen.
1.87 is nog lang, maar broeken enzo zijn bij mij niet zo'n probleem (geen modellen middeltje, gewoon maak 40) maar schoenen wel (maat 43). Zou ook niet zo snel hakken aandoen.
Vriendlief is 2.00m, daar toch wel blij mee. Paardje haald de 1.70 ook dik en groeit nog, dus helemaal tevreden!

Van de groeischijven breken heb ik ook gehoord, maar dacht dat ze dat voornamelijk deden bij jongens? Omdat die niet de hormonen kunnen krijgen die meiden krijgen? Bij meiden proberen ze dan die groeischijven in de knieen en handen te laten stoppen. Rug groeit idd nog wel door, maar is bij mij allemaal wel in verhouding.
Vrouwen zijn trouwens gemiddeld 1.73 en mannen 1.83 geloof ik

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:56

Goofke schreef:
Lange mensen, joeppie! ;)

Ben dmv hormonen blijven steken bij 1.87m, mijn armen zijn 1.95 breed, dus denk dat ik daar anders was blijven steken. Ben dus wel blij met de keuze van de hormonen.
1.87 is nog lang, maar broeken enzo zijn bij mij niet zo'n probleem (geen modellen middeltje, gewoon maak 40) maar schoenen wel (maat 43). Zou ook niet zo snel hakken aandoen.
Vriendlief is 2.00m, daar toch wel blij mee. Paardje haald de 1.70 ook dik en groeit nog, dus helemaal tevreden!

Van de groeischijven breken heb ik ook gehoord, maar dacht dat ze dat voornamelijk deden bij jongens? Omdat die niet de hormonen kunnen krijgen die meiden krijgen? Bij meiden proberen ze dan die groeischijven in de knieen en handen te laten stoppen. Rug groeit idd nog wel door, maar is bij mij allemaal wel in verhouding.
Vrouwen zijn trouwens gemiddeld 1.73 en mannen 1.83 geloof ik

dat met de groeischijven doen ze idd vooral bij jongens..
omdat die niet Ongs kunnen worden enzo
een borstgroei daar bij lijkt ook zo raar
want dat zijn bijwerking van hormonen en bij jongens gaat het niet en anders lijkt het heel erg raar :P

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:03

Ik ben 1,82 lang, vriendlief is 2,03, dus voel me helemaal niet lang. In de vriendengroep zijn alle jongens sowieso langer. Draag dan ook gerust hakken.
Spijkerbroeken zijn wel een ramp, ben lang en smal en dat geldt ook voor mijn vriend. Rijbroeken heb ik altijd van eurostar die zijn extra lang. T-shirt en truien is goed zoeken naar een model met lange mouwen.
Ik rijd zelf op een fries van 1,68 dus lijkt ik gelukkig niet zo lang.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:07

Ik ben 1.80 maar ben niet echt dun. maar meer 'normaal' Ik voel je juist heel vaak lomp!
zeker als jongens kleiner/dunner zijn. Heb een vriendin die bijna even lang is, maar zij is ook heel smal en daardoor lijkt ze helemaal niet lang. op hakken ben ik even groot als mijn broer. terwijl onze ouders helemaal niet lang zijn :+ Melkboer?! :=

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:22

love_JB schreef:
Ik ben 1,82 lang, vriendlief is 2,03, dus voel me helemaal niet lang. In de vriendengroep zijn alle jongens sowieso langer. Draag dan ook gerust hakken.
Spijkerbroeken zijn wel een ramp, ben lang en smal en dat geldt ook voor mijn vriend. Rijbroeken heb ik altijd van eurostar die zijn extra lang. T-shirt en truien is goed zoeken naar een model met lange mouwen.
Ik rijd zelf op een fries van 1,68 dus lijkt ik gelukkig niet zo lang.

Jaa bij mij in de vriendengroep waren de meeste jongens kleiner dan mij maar toen we met zn allen
bij elkaar stonden met de kermis dit jaar dacht ik toch wel even 'pfoe, wat een joekels!' ;)
Ze beginnen echt allemaal de groeispurt te krijgen! :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:38

xDramaQueen schreef:
stel je even voor, ik ben 1,49 en 20 (...)
wees blij dat jullie lang zijn :)

Dat is natuurlijk onzin, want aan beiden zitten nadelen. Dat is hetzelfde als dat (te) dun zijn ook niet minder erg is dan (te) dik zijn.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:03

Ik ben 1.83m, en vind het wel prima zo ;)
Ben nu 20 jaar, maar op mijn 13e/14e was ik al rond de 1.82. Ik was eigenlijk al vrij vroeg best wel lang, en nu vind ik het totaal niet meer vervelend, ik sta er niet echt bij stil ofzo ;) Hakken dragen doe ik niet, maar dat komt omdat ik zwakke voeten heb en ook altijd van die steunzooltjes nodig heb. Heb ooit wel een keer hakken geprobeerd, maar ik viel steeds bijna om haha, en na een dag had ik zoveel last van mijn voeten, dat ik zoiets had van dit draag ik nooit meer ;)

Schoenmaat is overigens 41, schoenen kopen is niet echt probleem. Kleding verder ook niet; heb kledingmaat S en lengtemaat 34 of 36 van broeken. Vroeger moest ik altijd naar zo'n dure jeansspeciaalzaak, maar tegenwoordig zijn er al broeken op lengte bij de only en vero moda.

Overigens vind ik wat uiterlijk betreft lange benen ook veel mooier dan korte. :)

Ik ben dus helemaal niet ontevreden met mijn lengte! :D

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:12

Ik ben 1.80 en zou misschien 2 cm kleiner willen zijn oid. Maargoed, niets te klagen. Vind het af en toe wel fijn dat ik met uitgaan ook wat langer ben, net wat meer overzicht ed. :)

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:28

Leuk dat er meer lange mensen zijn :D Ik ben 1.83 en ik vond het vroeger soms wel erg, maar sta er nu ook niet meer zo bij stil, ik denk eigenlijk dat ik het erger had gevonden als je heel klein bent. Ik ga alleen volgend jaar voor een jaar naar Argentinie en daar zijn ze vrij klein, dus ik zal wel opvallen, helemaal omdat ik ook nog blond ben haha

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:01

en dan vinden mensen mij al lang :=
Ik zit nu op 1.76 geloof ik, heb me al 4 jaar niet gemeten :o
binnenkort maar weer eens doen, ben benieuwd, want mijn buurman zegt dat hij 1.76 is en ik ben toch echt groter dan hem :P

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:58

Ik ben toen ik een jaar of 10/11 (jaren 70 van de vorige eeuw :D ) was ik een half jaar 6 cm gegroeid. Ik moest van de huisarts naar het AZL in Leiden toe, naar een Endocrinoloog. Ik ben daar binnenste buiten gekeert en overal zijn foto's van gemaakt. Ze hebben gezegd dat ik tussen de 1.784 en de 1.807 zou worden. Ik ben 1.805 geworden. Elke maand moest ik er heen om gewogen, gemeten en kijken hoeveel ik nu weer was gegroeid. De arts adviseerde geen groei remmers te nemen. Er waren nog te veel bijwerkingen. Ik denk dat het nu heeeeel anders is.

En....Lange metgezellen :o Hebben jullie ook zwakke gewrichten?
Ik op hoge hakken is een lachfilm. In 3 stappen ben ik al 6 keer door mijn enkels gegaan. Rennen kan ik niet, dan zwik ik alle kanten op eb ga vaak op mijn gezicht. Met hele stevige schoenen lukt het een beetje. Mijn knieën zijn ook zwak. Vaak last van gehad en heel veel fysio gehad. Peesontstekingen in mijn beide armen. Rugpijnen, verkeerde houding om kleiner te lijken, dan nog de vreselijke groeipijnen in mijn benen.Oh als ik daar nog aan denk. Brrrrr.

Maar wat wil je als je in zo'n korte tijd zo hard ben gegroeid. Alles botten gingen sneller dan de spieren en pezen. Ben ook niet echt lenig, maar stijf te noemen. Korte spieren dus. Die konden het echt niet bijbenen.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:58

Heb gelukkig nooit echt last gehad van groeistuipen, al ben ik in een jaar tijd ook meer dan 10cm gegroeid, maar wel allemaal in verhouding dan denk ik?
Ben thuis de langste (op vriend na dan) en vind dat stiekem nog wel leuk ook. Ben er best trots op lang te zijn. In het noorden van het land vind ik het ook minder opvallend dan in het zuiden.
Wat vinden jullie daarvan? In Amsterdam hoef ik in de binnenstad echt geen kleren te shoppen, Groningen is echter geen probleem!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:43

Ik heb verder geen last van zwakke enkels ed, maar mijn rug (en nek) is wel een reusachtig struikelblok. Heb er heel snel last van, mede ook omdat mijn buikspieren niet al te sterk zijn en ik m'n bekken naar voren kantel (holle rug). Merk het ook meteen als ik fanatiek gereden heb op mijn paard, heb behoorlijke moeite om m'n bed uit te komen dan.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:32

Daar heb ik nooit last van.
Ik heb wel waarschijnlijk door mijn lengte dat ik sneller duizelig wordt.
Daar ben ik toen voor naar de dokter geweest en die zei toen dat het met mijn lengte
te maken had maar ik hoop toch echt wel dat het weer overgaat! :=

Verder heb ik nooit last van mijn gewrichten of derg. :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:53

Ik heb alleen een zwakke rug. Volgens de dokter + fysio komt dat mede door mn lengte.
Verder valt het allemaal wel mee eigenlijk, al heb ik wel snel pijntjes. (denk aan kneuzingen, verstiking) Maar niet snel echt zwikken, breken, scheuren, etc.

Altijd al best sportief geweest en probeer zeker voor mn rug en goed en gespierd corset te houden. Dat helpt absoluut!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:20

Ik heb vaak last van mijn schouders/rug. Heb ik te danken aan mijn 'vakkenvultijd', maar door mijn lengte ben ik er wel gevoeliger voor denk ik. Ik heb ook een hele slechte houding (heel krom), maar ik kan mijn rug nog geen minuut recht houden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:44

Sky_Sam_Floo schreef:
Daar ben ik toen voor naar de dokter geweest en die zei toen dat het met mijn lengte

Dat heb ik ook, als je snel opstaat enzo he? Dat komt omdat je bloed dan niet snel genoeg omhoog stroomt ofzo begreep ik..

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 21:29

Jildau schreef:
Sky_Sam_Floo schreef:

Dat heb ik ook, als je snel opstaat enzo he? Dat komt omdat je bloed dan niet snel genoeg omhoog stroomt ofzo begreep ik..

Jaa dat ook maar het komt ook wel is zo uit het niets! :=
Dan moet ik echt een paar sec. stilstaan voor ik weer veder loop
en ik zie dan ook even een paar tellen heel wazig.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:33

Jaa ik heb het ook hoor. Maar komt bij mij ook omdat ik volgens de dokter een best wel lage bloeddruk heb. Vervelend is het!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:36

Ik ben 1.81 en vind het op z'n tijd best irritant. Ik vind het toch prettiger wanneer mn vriend langer is, en zoveel lange mannen zijn er nu ook weer niet. Maar de mijnes is 1.86 dus dat scheelt weer. Het grootste probleem vind ik broeken kopen, ik heb namelijk ook echt lange benen, dus pas standaard confectiematen sowieso niet... En het is rot met sommige paarden, ik vind Andalusiërs geweldig maar die worden zo groot niet... :)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:06

Heino schreef:
Ik ben 1.81 en vind het op z'n tijd best irritant. Ik vind het toch prettiger wanneer mn vriend langer is, en zoveel lange mannen zijn er nu ook weer niet. Maar de mijnes is 1.86 dus dat scheelt weer. Het grootste probleem vind ik broeken kopen, ik heb namelijk ook echt lange benen, dus pas standaard confectiematen sowieso niet... En het is rot met sommige paarden, ik vind Andalusiërs geweldig maar die worden zo groot niet... :)

Ik ben 1.80, ook echt lange benen en mijn Andalusische merrie is denk ik maar 1.53. Het gaat net. Ze is heel breed. Ik loop altijd in spijkerbroek of rijbroek. Lengte maten zijn er vol op. Ik heb een eurostar die eigenlijk net iets te lang is.

Afbeelding

Afbeelding

Een kind van Furia is rond de 1.70. Een volle Andalusier. Andalusiers zijn breed en daar passen jouw benen makkelijk om. We hebben nog een fries van 1.63. Ik zit beter op de Anda dan op de Fries. De fries heeft een ronde buik en ik mis een stukje voor mijn benen. De Anda heeft een ovalere buik en daar voel ik ook een buik.
Goed zoeken, dan vind je er best wel 1.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 01:19

Ik ben zo rond de 1.70, maar ik heb vaak problemen met broeken zoeken.
Ik kan alleen met lengtematen kopen. Zit aan een ruime lengtemaat 34 en moet ook een maat 34 hebben (omvang zeg maar).
Mijn benen zijn veel langer dan mijn bovenlichaam.
Dus ook wat 'kleinere' mensen kunnen problemen hebben :+