Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:28

Hier bij de C1000 werkt ook zo'n ONTZETTEND gezellige oudere mevrouw achter de kassa.
Mens kijkt altijd chagerijnig en zegt niks, of met moeite hallo, als ze niet te druk is met kletsen met collega's.
Ik vind dit ronduit asociaal en heb er al een aantal x aan gedacht om een klacht in te dienen bij de bedrijfsleider.
Zelf werk ik als assistent-bedrijfsleider bij de Aldi.
Aldi staat meestal niet bekent om haar vrolijke kassieres, maar als er 1 bij mij in de winkel chagerijnig zit te doen, dan mag ze van mij achter even gaan afkoelen en 99% van de tijd zijn 'mijn' dames vrolijk, netjes en sociaal.
Soms zit ik zelf ook achter de kassa, maar als ik een klant heb die nieteens goeiendag kan zeggen dan ga ik heeel overdreven doen en zeg ik meestal keihard TOT ZIENS HE!! Kijken ze altijd zo lekker geiriteerd haha.
Maar 70% van de klanten is gewoon netjes en vriendelijk.

noekje

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:34

Ik werk zelf ook achter kassa. En weet je waar ik me aan erger? Dat sommige mensen denken dat alle cassières dom zijn. Zoals laatst, er was iemand en die had een 35% sticker op. Vraag de klant aan mij, heb je die sticker gezien? Ik antwoord met ja, zegt de klant oh wat goed! Maar mijn reactie 'ja knap he' werd niet zo gewaardeerd door mijn teamleider O:)
Ook gaat bijna elke klant er vanuit dat je daar fulltime werkt of dat je VMBO doet..

Maar zou me inderdaad ook mateloos ergeren hoor in jouw geval! Vooral aangezien de kassa uitrekent hoeveel je terug moet geven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:00

dees_daan schreef:
@ _nancy als wij niet genoeg meer hebben, of als mensen een groot bedrag willen pinnen dan roep ik mijn bedrijfsleider, die haald het geld wat de klant wil pinnen dan uit de kluis. zo hoort het ook vind ik, dat is een extra service die je hebt, en een klant kan niet weten/kan er niets aan doen dat jij niet genoeg briefgeld hebt, jullie hebben ook vast een kluis?

Ja maar de meeste kluizen hebben vaak een tijdslot.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:04

Mijn vader gaat altijd met ze praten, zo grappig
en dan achteraf zegt hij altijd: wat een simpele zielen :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:06

Rachelle_12 schreef:
Mijn vader gaat altijd met ze praten, zo grappig
en dan achteraf zegt hij altijd: wat een simpele zielen :')

Hmz ik hoop dat het in die regio dan ook echt simpele zielen zijn, zo leuk is dat niet om te lezen als je zelf cassiere bent geweest. Overigens kan iedereen zeggen wat hij wilt maar cassieres werken wel, hoeveel tieners tegenwoordig wel niet liever bankhangen dan hun eigen centen verdienen :Y)

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:35

Uhmm niet alle cassieres zijn simpele zielen, zo jammer dat zoveel mensen dat denken. Soms zou ik er graag wat van willen zeggen, maar ik denk ook dat mijn baas dat niet zo waardeert. Ik doe overigens universiteit en zit achter de kassa bij een bouwmarkt. Als vrouw en kassameisje gaan alle mannen er bij voorbaat al vanuit dat ik niks weet..
Dat's lekker dubbelop :P

En overigens kan heb bij ons ook 10 minuten duren voordat er een prijs is. Dat komt vooral doordat wij te weinig personeel in de winkel hebben lopen, en vooral op zaterdag niet iedereen precies wat waar in de winkel is omdat het personeel op zaterdag nogal vaak wisselt. Natuurlijk is dat niet leuk, zeker niet als je haast hebt, maar niet alles en elke winkel is perfect en niet iedereen is bij voorbaat dom.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:44

Ik werk samen met zo'n snugger meisje.. het is alleen nog niet zeker of ze na haar proeftijd door mag werken.

Is niet alleen frustrerend als klant, maar als je ermee samen moet werken minstens net zo...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:46

dees_daan schreef:
@ _nancy als wij niet genoeg meer hebben, of als mensen een groot bedrag willen pinnen dan roep ik mijn bedrijfsleider, die haald het geld wat de klant wil pinnen dan uit de kluis. zo hoort het ook vind ik, dat is een extra service die je hebt, en een klant kan niet weten/kan er niets aan doen dat jij niet genoeg briefgeld hebt, jullie hebben ook vast een kluis?

Ja we hebben een kluis..
Maar die mag maar 3 keer per dag open..
Dus voor lades eruit te halen, wisselgeld pakken (1x per dag dus) en wanneer de lades er weer in gaan :j

Verder mag ie niet open dus wij kunnen niet zo even iets uit te kluis halen, tenzij de klant ook nog eens wil wachten want er zit een tijdslot op..

En ja het is service, maar dat ze bóós gaan lopen doen terwijl er een BANK op nog geen 60 meter afstand is.. dat vind ik toch wel overdreven..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:49

Toen ik als 17-jarige bij de HEMA ging werken (student) moest ik een rekentest doen, ik mocht gelijk de klantenservice en kassa's tellen na sluitingstijd nu snap ik waarom :D ( ik studeerde toen wiskunde en natuurkunde)

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:53

Wij hebben ook een achter de kassa zitten die het blijkbaar gewoon niet in haar vingers heeft. Ze is écht te langzaam, weet na een jaar nog steeds vrijwel niets en er zit gewoon geen verbetering in, ondanks dat ze wel regelmatig feedback krijgt. Ook de klanten ergeren zich er aan. Dan is het gewoon einde verhaal, hoe sneu het misschien ook voor haar is.

De andere kant van het verhaal ken ik ook. Een klant bij ons (man) wilde per sé niet door mij geholpen worden met de aankoop van een kettingzaag. Een keer later vroeg hij naar een workmate. Ik heb hem netjes verteld dat we die niet hebben. Zegt hij, je weet zeker gewoon niet wat het is? (Ik stond echt nog zo van: Excuse me?!) Loopt hij naar een mannelijke collega om dezelfde vraag te stellen. Hij wist dus niet wat het was! :D

Asociale klanten zijn er genoeg, maar het is de kunst om ze op een subtiele manier te laten merken dat ze zich asociaal gedragen en ze tóch tevreden de winkel uit te laten gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:59

wij mogen ook niet in de kluis hoor :') dat mogen alleen de bedrijfsleiders, wij doen er niet moeilijk over, ze horen daar extra te kunnen pinnen, dan moet het ook kunnen vind ik.. als het nou om 200 euro of meer gaat en het is een kleine supermarkt oké.. maar als jij geen 5'jes meer hebt, dan moet de kluis ook open neem ik aan? of moet je dan alles met kleingeld gaan doen (wat dan ook snel op is) ik ben wel blij dat wij iig niet zo werken en de klanten daarin iig niet teleur hoeven te stellen.. ik krijg ook vaak de vraag hoeveel kan ik opnemen? hoeveel wilt u opnemen? en dan kijken ze me raar aan haha..
dat er een bank 60 m verderop zit maakt niet uit.. kan je die service niet geven, dan moet je het niet aanbieden denk ik dan..
wij zijn daar heel erg op gericht, sowieso zijn we heel erg gericht op de klant.. als er 3 klanten bij een kassa staan dan moet er worden bijgeroepen, maar staat er maar 1, en er staat iemand achter die zijn spullen niet op de band kan leggen, dan moet er ook worden bijgeroepen.. ik vind dat wel heel fijn :j ook als ik zelf boodschappen doe. ik heb een paar maanden terug s'ochtends bij de AH gestaan, bij de kassa en er stonden 5 medewerkers bij het servicepoint te praten, ik stond er een beetje van ja welke kassa moet ik hebben? ze lieten me gewoon staan, pas na een tijdje kwam er iemand, ik kan daar niet zo goed tegen.. je word betaald om te werken, niet om je weekeind te bespreken..

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:02

Moet zeggen dat ik zelf ook nog niet zo heel vaak achter de kassa gezeten heb.. en ik me erger aan klanten die bijna boos worden als je een foutje maakt. Gelukkig zijn er ook klanten die het helemaal niet erg vinden! Moet zeggen dat ik nu al veel minder fouten maak, en de fouten die ik nu maak zijn vaak domme foutjes, die mede komen doordat klanten niet altijd meewerken. Net zoals dat ze er geen plankje tussen leggen, uuh jaa dan ga ik gewoon door met scannen, en pas als je bijna klaar bent komen ze erachter dat dat niet van hun was.

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:09

TS: ik snap je frustratie (ik neem je al je taalfouten maar niet kwalijk.....misschien eens wat aandacht waard : )

Als piepmiep van de Appie, kan ik je wel verzekeren, dat sommige klanten je het werken niet echt makkelijk maken.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:10

montiesmama schreef:
Als piepmiep van de Appie, kan ik je wel verzekeren, dat sommige klanten je het werken niet echt makkelijk maken.

Helemaal mee eens.. ze zouden zelf eens plaats moeten nemen achter zo´n kassa, nou dan veranderen ze wel van mening :j Niet aanvallend bedoeld, maar soms is het wel zo!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:12

Hema ook niet en soms hield ik me gewoon van de domme vooral achter de klantenservice als mensen dachten dat ze gelijk hadden.

bv terug brengen van lipstick, dat kan echt niet dat is niet toegestaan.
Konden we echt lang over discussieren maar wij mochten het toen niet terug nemen.
Op laatst ging mijn vriendin en ik bij voorbaat al beetje dommig doen als er mensen kwam met zulke artikelen

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:17

Vandaag ook.. meneer koopt 2 pizza´s, was een aanbieding, dus hij kijkt op het bonnetje of de korting ervan af is, dat was niet het geval omdat hij niet de pizza´s had genomen van de aanbieding, en dan willen ze al meteen ons de schuld geven omdat wij de korting er niet afgehaald hebben! Dan moet je ook nog eens de folder laten zien om je gelijk te bewijzen.. en dan pas bekennen ze dat ze zelf fout zaten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:17

niet iedereen is even slim, en niet iedereen is even snel etc.. Probleem? Erg? Nee. Als je boodschappen doet neem dan even de tijd. Dat het misschien asosiaal overkwam omdat ze je niet aankeken kan ook onzekerheid zijn. Zon meisje schaamt zich misschien wel dood, en raakt in paniek, en geloof me.. dan wil rekenen helemaal niet meer. Als mij zoiets overkomt bij een kassa probeer ik het meisje gerust te stellen met: geeft niet, en kan gebeuren, en werk ze. Een ander maakt er een topic over, mensen zijn erg verschillend:)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:20

Pinuts; dat soort mensen, hoe jij reageerd, zijn echt bijna goud waard :')
Soms typte ik weleens een 0 teveel in, da's leuk bij een briefje van 100 _O- Dan krijg je eerst te zien op je schermpje dat er 700-zoveel geld teruggegeven moet worden, moet je de klant uitleggen dat je iets hebt verkeerd gedaan omdat die het allang heeft opgemerkt, en dan met een kop als een boei nog gaan uitrekenen hoeveel het moet zijn :') Of een 0 te weinig, dat levert ook nare situaties op in het begin :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:24

tsjah, als ik ga winkelen, autorijden, weet ik veel wat.. houdt ik rekening met anderen en neem ik liever rustig de tijd, in plaats dat ik ga dringen en mezelf helemaal opjutten.. dat heeft geen nut, en ik heb snel medelij met zon meisje. Iedereen maakt welleens fouten, en ik ben blij als ik in een winkel geholpen kan worden, ik houdt er rekening mee dat die mensen keihard aant werk zijn, dat vergeten anderen soms nog welleens..

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:27

pinuts schreef:
tsjah, als ik ga winkelen, autorijden, weet ik veel wat.. houdt ik rekening met anderen en neem ik liever rustig de tijd, in plaats dat ik ga dringen en mezelf helemaal opjutten.. dat heeft geen nut, en ik heb snel medelij met zon meisje. Iedereen maakt welleens fouten, en ik ben blij als ik in een winkel geholpen kan worden, ik houdt er rekening mee dat die mensen keihard aant werk zijn, dat vergeten anderen soms nog welleens..

_/-\o_ +:)+

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:30

( natuurlijk zijn er uitzonderingen hoor, als ik van zon kassameisje bijv een arrogante opmerking krijg, dan ga ik haar niet meer zo snel geruststellen:P)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:33

@ dees_daan

We hebben ook maar een ienieminie filiaaltje hoor..
We zijn t kleinste filiaal van de hele Jumbo filialen..

T irriteert me ook mateloos dat mensen zeggen;
Doe 50 euro erbij!

Of ze hebben de pas al doorgehaald en hun pincode ingetoetst en zeggen dán doe 50 euro erbij..
De transactie weer op stop zetten,, blablablaa..
Zeg dat dan gewoon eerder..

Ik zeg ook wel eens van ja dat heb ik niet meer in mijn la zitten..
Terwijl ik dat dus wel heb, maar die mensen gaan er gewoon van uit dat het kan..
Ze mogen blij zijn wanneer het kan!
Wij zijn verdorie geen bank..
Wanneer ik geen vijfjes heb en het wisselgeld is al geweest is het sparen geblazen..

Nou heb ik ook wel een schijthekel aan kassa (ga ook naar andere afdeling na vakantie :j)
En ik heb er een hekel aan om zo behandeld te worden door klanten.. BAH

tja onze formule is dan ook wel; uw wensen staan centraal of service met een glimlach..
Nou ik kan niet glimlachen als klanten lopen te mekkeren over geld bijpinnen en dat dat dan niet gaat omdat iedereen met 50 euro betaald bij zo'n bedragje van 2 euro..
Ja dán vliegt t wisselgeld eruit..
En dan is het míjn schuld dat die lade zo leeg is.. :+
Maak t nou.. :P

Of nog mooier;
Wanneer er 1 iemand aan de kassa staat en er een klant achter staat en die gaat vragen aan iemand van de groente afdeling..
Kun je effe kassa doen??

Stuk ongeduld :(
voor boodschappen moet je inderdaad de tijd nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:40

ik vind nog steeds dat het beter geregeld moet worden, óf ze de service er uit moeten gooien.. ik vind het al helemaal niet kunnen dat je klanten weigerd bij te laten pinnen terwijl het wel kan.. en als iemand 50 bij wil pinnen, en iedereen betaald met 50 dan kan het toch prima? jij hebt briefjes van 50 in je la genoeg dan, en de klant wil er 1 van hebben..
ik zou pissig worden als het aangegeven staat dat je bij kan pinnen, ik wil een klein bedrag van 50 euro bij pinnen, en dat kan vervolgens niet.. en dan verwijzen ze je door naar de bank.. beetje de c1000 reclame..
niets tegen jou hoor, maar dat zouden ze beter moeten regelen dan..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:44

Bij ons was het zo dat je maximaal 3 briefjes van 50 in je la mocht hebben alles wat meer was moest in de dropbox.
Als dan verschillende mensen achter elkaar er 50 bij willen of 50 terug krijgen als wisselgeld kan het zijn dat je zonder zit en briefjes van 10 en 20 mochten wij ook nooit zo veel in de la houden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:46

dees_daan schreef:
ik vind nog steeds dat het beter geregeld moet worden, óf ze de service er uit moeten gooien.. ik vind het al helemaal niet kunnen dat je klanten weigerd bij te laten pinnen terwijl het wel kan.. en als iemand 50 bij wil pinnen, en iedereen betaald met 50 dan kan het toch prima? jij hebt briefjes van 50 in je la genoeg dan, en de klant wil er 1 van hebben..
ik zou pissig worden als het aangegeven staat dat je bij kan pinnen, ik wil een klein bedrag van 50 euro bij pinnen, en dat kan vervolgens niet.. en dan verwijzen ze je door naar de bank.. beetje de c1000 reclame..
niets tegen jou hoor, maar dat zouden ze beter moeten regelen dan..

Het is ook slecht dat ik dat niet toelaat dat weet ik..
Maar op dat moment erger ik me dood aan die klant en dan geef ik die klant helemaal niks!
Zit ze mij te commanderen van; DOE 50 euro erbij!!
Dan denk ik; DOE gezond, je krijgt helemaal niks.. lief vragen! :+

En briefjes van 50 mogen wij maar 3 in onze lade hebben..
Tja, dan wordt 250 euro bijpinnen een beetje moeilijk he..

'Maaaarrr zo zijn de regels, dat is voor eigen veiligheid' zegt de hoofdcassiere.

De service heb ik er ook niet ingezet die zit bij de jumbo er gewoon in..
Kunnen wij niks aan veranderen..
Net als de 4e wachtende regel..
Zoo'n onzin!!

Mensen roepen als als ze de 3e wachtende zijn, omdat er 4 in 1 rij staan..
Echt onduidelijk,, en maar boos worden als wij uitleggen dat zij 3e wachtende zijn, omdat volgens regels geldt.........

Gelukkig bestaan er ook super lieve klanten :D
Die peppen je dan weer op nadat je zo'n irritante, klagende klant hebt gehad..