Verhuizen van Utrecht naar Groningen Tips? Wie ook??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Verhuizen van Utrecht naar Groningen Tips? Wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:45

Indoor Veendam heb ik ook nog niet gezien :D

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:47

Of Indoor Tolbert, is niet heel groot maar wel altijd erg gezellig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:59

daban schreef:
SecretLIN schreef:
Maaar ik moet zeggen dat ik ook wel heel graag in drenthe zou willen wonen lekker in de bossen eigenlijks wel liever daar dan hier :)

Vriendin van me heeft net een huisje gekocht in 't Zandt nou dat lijkt me niks om daar te wonen

Ben overigens wel benieuwd waat TS evt wil gaan wonen :)

Leuk waar in t'Zandt???
Is een leuk dorpie

De helft is onderhand afgebrand. Ik woon niet ver van 't zandt, het is hiet wel een mooie omgeving hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:59

Nou TS, zoek de plaats eens op, we zijn al op pagina 5 en we weten nog niks.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:11

Ik vroeg me net af of 't Zand nog wel bestond.. :Y)
Daar waren voorheen ook altijd wedstrijden, toch?

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:19

Ik ben verhuisd van twente naar noord drenthe (tegen groningen aan)
Ik zit nu ruim anderhalf uur rijden van mn familie,
dat is soms wel wat lastig maar dat went wel.
We bellen en mailen veel en als ik die kant op ga rijd ik met mn
vriends auto (op gas) en de afstand went wel vind ik !

Wat ik wel vind van hier is dat de mensen hier wel stug zijn !
maar als ze je eenmaal kennen zijn ze erg aardig hoor.

Ik kende hier ook niemand maar ik had wel het voordeel
dat mn vriend hier woonde en vrienden heeft hier,
je kan bij manege oid in de buurt eens gaan kijken,
zo leer je ook mensen kennen..

mocht je verder iets willen weten pb je maar hoor ;)

Grtjss Tineke

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:26

Daar zijn nog steeds regelmatig (nou ja, wat is regelmatig) wedstrijden Janine. Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar m'n ouders wonen dus in 't Zandt.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:26

Mindim schreef:
De helft is onderhand afgebrand. Ik woon niet ver van 't zandt, het is hiet wel een mooie omgeving hoor.

:Y) Waar woon jij dan?

(Wel grappig dat er zoveel uit de regio komen.. niet verwacht!)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:27

PlukenKrul schreef:
Daar zijn nog steeds regelmatig (nou ja, wat is regelmatig) wedstrijden Janine. Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar m'n ouders wonen dus in 't Zandt.

Oooh, nouja ik ga ook alleen maar met m'n buurvrouw mee, maar ze schreef zich eerder altijd in. :P

Waarom zou je je schamen? Je ouders zijn geen pyromanen ;) De dader is toch al gepakt... :+

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:29

:+ You never know, haha nee, maar het is nou niet een dorp die bekend staat om z'n gezelligheid oid ;) Maar m'n ouders wonen nog wel in het "goede" gedeelte O:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:37

Ik ben wel benieuwd welke plaats het is, TS :)

Mijn ex woont in Groningen, ik woonde in Utrecht en echt voor geen miljoen dat ik naar het noorden zou vertrekken :n Ik ben een geboren Nieuwegeiner en vind zelfs 1 provincie verderop al te ver.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:38

PlukenKrul schreef:
:+ You never know, haha nee, maar het is nou niet een dorp die bekend staat om z'n gezelligheid oid ;) Maar m'n ouders wonen nog wel in het "goede" gedeelte O:)

Ik wist niet dat het "zo'n" dorp was.

Ik denk dat je dat in elk dorp wel hebt, sowieso.
Grootegast heeft ook zo z'n 'ghetto', gelukkig woon ik in het 'goede' gedeelte. :Y)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:06

Nouja, de dader van uit 't Zand woont nu in Uithuizen, dus 't Zand lijkt me nu aardig veilig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:19

Ghetto in 't zandt, poep en een zucht en je bent het dorp weer uit. Er staan veel mooie huizen, ook al vind ik er ook wel veel vooral boerderijen, waar achterstallig onderhoud is. Voornamelijk op de weg van Losdorp naar 't Zandt.
Plukenkrul, ik woon in Holwierde.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:46

Eindelijk de Groningers aan de beurt :P Ik snap niet waarom mensen over ''het hoge noorden'' spreken. Het westen, dat is pas ver!
Het klopt inderdaad dat de mensen hier een beetje stug zijn, maar daarna gaan ze echt door het vuur voor je! Wij hebben hier heel veel paardenmensen in de buurt wonen. Het is hier lekker rustig en veel groen. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zich in een drukke ,grijze stad zich op zo'n gemak voelt.
Maarja dat ben ik :P

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:05

Ik ben zelf vanuit Friesland naar Noord-Holland verhuisd (weet alleen niks meer van de tijd dat we in Friesland woonden :+ ) en omdat al onze familie in Friesland woonde gingen we regelmatig die kant op. Nu wonen we in Groningen en ik ben nog wel met enige regelmaat in Noord-Holland te vinden, de afstand is prima te doen vind ik. We wonen in Kornhorn, een ontzettend kerkelijk gehucht maar we hebben totaal geen problemen met de mensen hier en zij ook niet met ons geloof ik :+ Dus ik zou zeggen meteen doen! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:36

dovish schreef:
Nouja, de dader van uit 't Zand woont nu in Uithuizen, dus 't Zand lijkt me nu aardig veilig :P

hmm... zijn we lekker mee... :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:49

Banjer schreef:
dovish schreef:

hmm... zijn we lekker mee... :\

:(:)

Tja, ik ben dan een midden-drenther, maar mijn zus woont dan weer nét in Groningen.

Maar ik zou niet (sorry Banjer :D ) in het kustgebied willen wonen. Het is daar zo'n vlakte en doods... Mijn ouders wilden zo'n 15 jaar geleden ergens een huis kopen in de buurt van Delfzijl. Ik weet er zelf niet zoveel meer vanaf, maar mijn twee oudere zussen zijn toen behoorlijk in protest gegaan. We gingen met ons 5-en een keer 'toeren' aka 'huis kijken' in waarhetookwas op een zondag. Wat ik mij nog kan herinneren is dat het érg stil was op straat (letwel, ik kom zelf uit de middle of nowhere in drenthe ;) ) en dat het echt een gehucht was niet te zuinig :D

Verder: Omgeving stad-Groningen is erg mooi wonen, nog redelijk centraal en toch alle vrijheid. En hoezo is het noorden ver weg... Het westen ook als je het van onze kant bekijkt :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:58

en het noorden is sowieso beter qua weer... het westen heeft slecht weer gehad en wij zon...heb zelfs nog zonder jas een buitenrit gemaakt vandaag.. :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:19

Vursie :+:
Ga je naar Groningen :D

Gezellig.

Nouja, het beste wat je in het noorden overkomen kan ben ik O:)

Nee ff serieus.

Het is goed voor elkaar in het noorden. Alles is wat kleinschaliger, peuterspeelzalen ed zijn niet grote groepen. Wedstrijden zijn leuk, de parcoursbouwers zijn eerlijk, maar ook niet vies ervan om een grappig iets in het parcours te zetten (keuze uit een slootje van 1 m breed of een muur van 1.15m in B paarden) een keer een strohindernis oid.

SIT (Tolbert) in laatste week maart 1e week april, NIC Zuidlaren laatste week oktober, IICH Veendam rond de jaarwisseling, en dan nog buiten leuke concoursen.
Denk ook, bijna alle nieuwe (spring)toppers (ruiters/amazones) komen uit het noorden op het moment :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:56

Banjer schreef:
en het noorden is sowieso beter qua weer... het westen heeft slecht weer gehad en wij zon...heb zelfs nog zonder jas een buitenrit gemaakt vandaag.. :D

Wij klagen juist altijd over het weer in het Zuiden van nederland, dat is veel beter dan in Groningen.
Maar het afgelopen jaar is het beter geweest! :j

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:27

Ik ben geboren en getogen in Zuidbroek, zo'n 25km ten oosten van de stad Groningen. Mijn hele familie woont daar nog. Ik zelf woon nu in een gehucht in Dld, zo'n 400km naar het zuiden. Ik vind de afstand eigelijk helemaal geen probleem. Ik zie mijn familie nog regelmatig hoor, meestal dan wel meteen een weekend van de een naar de ander.
In een dorp moet je wel proberen te integreren ! Groningers lijken misschien in eerste instantie wat afstandelijk, maar als je zelf bv na de verhuizing op je buren afstapt en jezelf voorstelt en bv een feestje geeft voor de hele buurt, is het ijs vaak snel gebroken. Maar dat is eigelijk niet typisch gronings hoor, zo hebben wij dat hier ook aangepakt en wij zijn volledig opgenomen hier in het dorp.

Groningen is een prachtige provincie (al zou ik echt niet meer terug willen, ben verzot geraakt op de heuvels hier...). Afstanden zijn misschien wat groter dan je nu gewend bent. Maar dat is ook maar net hoe je je er op instelt. Ik zit hier ca. 20min. in de auto voordat ik bij de dichtsbijzijnde supermarkt ben, mij interesseert dat echt niks.

Veel succes met jullie keuze !

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:10

Wij zijn bijna 2 jaar geleden vanuit een dorp, tussen Rotterdam en Gouda in, verhuisd naar Groningen, heer-lijk gewoon.
Als ik nu naar het westen rijdt vind ik het zo druk en alles.
Bij Utrecht krijg ik echt de kriebels.

Vind het super hier!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:41

:wave:

Kom zelf uit Grijpskerk :j 20 km vanaf Groningen. Ik zou hier echt nooit meer weg willen en ik moet er niet aan denken om in een stad te moeten wonen. Dat is echt niks voor mij :n
Grijpskerk ligt dus in het westen van Groningen, vlak bij de Friese grens. Zag hier ook al wat meer westerkwartierders langskomen :+
Het oosten van Groningen vind ik persoonlijk wat minder, mentaliteit van veel mensen ook (sorry, ik zeg veel he niet allemaal :+ ;) ) Maar het is gewoon zo, mensen uit het oosten van Groningen zijn echt anders dan de westerlingen zoals ik ze ken.

Ik ben nu ook wel eens benieuwd waar je van plan bent naar toe te gaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:58

Even voor de goede orde, wat wordt verstaan onder het oosten van Groningen??
Appingedam is noord oost en ik heb een geweldige mentaliteit :D
Ik ben er wel 10 jaar tussenuit geweest, heb tien jaar in Meppel gewoond. Prachtig daar, maar ik kon er geen wortel schieten. Mijn hele familie woont in Groningen. Nu wonen we al weer 6 jaar in Holwierde. Paarden genoeg hier. Betaalbare stalling, geen drukte, files kennen we hier niet. Groningen 'stad' , groningers noemen het ook geen Groningen, maar wie goan noar stad tou :D , ligt vrij centraal, dus vanuit elke hoek binnen het half uur te bereiken en daar kun je je hart ophalen. Was Groningen niet uitgeroepen tot mooiste stad of in elk geval bovenaan in het lijstje? Bijna alles is er te verkrijgen. Thuis is er heerlijk ruimte en rust. Ideale combinatie. Verder heb je ook verschillende meren, wat weer leuk is voor de zomer, oldambtmeer, blauwe stad, schildmeer, zuidlaardermeer, grunostrand, kun je heelrijk in zwemmen. Maar ook in vele kanaaltjes wordt gewoon gezwommen.
Gronings kan voor niet groningers vrij bars en rauw klinken, maar dat is het niet hoor. Stug vind ik ook wel meevallen, de ouderen misschien nog, maar de jongere generatie echt niet meer. In de dorpjes ken je de buren nog en wordt er nog naar elkaar omgekeken. Verder weten we hier in de provincie dat melk uit de koe komt en niet uit de fabriek, evenals eieren uit de kip.
Al met al is het een hele fijne provincie, die in de zomer prachtig is en ook prachtig wanneer bedekt onder een laag sneeuw. In de herfst wordt het grauw en in de winter lijtk het triest. Geen uitgestrekte bossen met mooie gekleurde bladeren en dergelijke, maar vooral uitgestrektheid. Herten lopen hier in het veld en verder hazen, vaak niet zo schuw als in het bos. Groningen is prachtig, een stuk mooier als waar het om bekend staat. Mensen die hier komen, stellen vaak hun mening bij.