Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:02

rommulus schreef:
klant afgeleverd op adres na een gezellige rit

komt ie naar me toe ik dacht toen je aan kwam rijden dat je een db je was (dom blondje) maar dat moet ik terug nemen .....
je bent totaal het tegenovergestelde

ik lach en denk bij me zelf dom eeehhhh kan heel dom overkomen hoor als je dat wil (u vraagt wij draaien) heel makkelijk
blond geeft niet hoor ben zo rood als maar kan maar als jij het blond vind prima :P

ben er verder maar niet op in gegaan moest te veel lachen en was tegelijk te verbaast

ja bij mij zei een klant na een gesprek met mij te hebben gehouden dat hij eerst dacht dat ik een dom blondje was maar dat ik achteraf toch wel een heel slim meisje was >;)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:05

Ik werk in een supermarkt op de broodafdeling. Nu kreeg ik vandaag een klant die een doosje met 2 gebakjes in dr hand had Doosje was afgeprijsd en toen vroeg ze me of die prijs voor 1 of 2 gebakjes waren :') Ik: die prijs is voor het hele doosje mevrouw :)
Maar moest stiekem toch wel lachen :o

Paar weken terug waren er appeltaarten in de aanbieding, had ze net gebakken en een klant vroeg erom. Dus ik ingepakt, stickertje erop, en gaf het aan de klant. Zegt hij: ik zal aan je denken vanavond
Waarop ik zei: nou dat hoeft niet hoor meneer!
Hij: Nee zou ik ook niet willen hoor ;)

En toen pas drong het door dat het behoorlijk lúllig overkwam :o

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:07

welmoedz schreef:
ik maak echt heel vaak grappige dingen mee maar ben er heel veel vergeten,, haha eentje die ik nooit vergeet is dat ik gewoon achter de kassa zat, ik was heel erg moe en chagerijnig en had er al 8 uur opzitten.. hoor ik opeens ''he jij daar!!! ja hé hier beneden!! dus ik '' jaa?''
pakt de man die bij de kassa stond heel blij zijn mobiel ''ja die is van mij hoor'' :D
was het zo'n beltoon xD
de hele rij lach helemaal plat van het lachen :P

hihi die heb ik ook op mijn werk toestel :P hihi

vivian_ve je weet nieteens hoe je er op moet reageren :p
ik hou me wel eens dom voor maar dat ik echt voor dbje werd afgeschreven verbaasde me compleet

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:11

jahh ik vind het echt onbeschoft :n en daarbij zou ik mezelf nou niet echt heel dom noemen..

Barbabientje

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:14

ik gebruik het altijd als excuus als ik weer eens een domme opmerking maak:P

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:15

haha dat kan ook :P

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:18

ik werk ook al 6 jaar achter de kassa, maar weet niet echt spectaculaire dingen.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:19

Ik werk in een winkel en stond ik gewoon ergens iets te doen, staat een vrouw bij de kassa te roepen: "Joeeehooee ik kom een ragebol halen!!"
Ik loop er heen en zeg: "Sorry mevrouw die verkopen wij hier niet"
Zegt de vrouw: "Jaa maar ik heb er al 1! "

Uuh, ja juist :P Vrouw was trouwens ook niet helemaal 100%

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:30

Is er een man in de winkel vraagt hij of er misschien een jongen is om te laden.(bobcat zand ed)
Ik:nee meneer geen jongen maar als u er geen bezwaar op tegen heeft wil een vrouw het ook wel doen..
Man met rood hoofd stemt toe.

Ik heb wel vaker gehad dan mannen denken dat alleen mannen dat kunnen ik heb ook wel eens gezegd dat er geen jongen was en heb ze weg laten gaan en ben vervolgens de volgende klant gaan laden dan zie je ze ook even dom kijken.
Soms vragen ze er zelf om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:38

ik: wilt u de bon mee?
klant: nee hang maar boven je bed, dat zeggen niet veel klanten of wel? :D
ik: o jawel hoor..
klant: oh :\

klant vraagt naar slakkenspul, dus ik kijken, stond er niet meer.
ik: ik zal het even aan de bedrijfsleiding vragen of het nog achter staat.
klant: ik vraag het wel aan de cassieres, die weten dat wel! (op zo'n rot toontje)
ik: oh nee hoor, die weten dat ook niet :)
klant: niet? en lacht eens beledigend...
ik sta op het servicepoint daar, en ben dus eigenlijk ook 'cassiere' volgens mij dacht zij dat ik vakkenvuller was, maar juist de vakkenvullers weten beter wat er in de winkel staat, en of het nog achter staat.

nog een minder leuke.
ik was even aan het vullen, doe een stapje achteruit en had al een klant zien lopen, een stuk bij me weg, ik deed echt een klein stapje achteruit en daar stond die klant ineens.. dus ik liep een beetje tegen hem op.
dus ik zeg sorry meneer! zegt ie: ik vond het eigenlijk wel lekker, :r die man was minstens in de 60.. en bloed serieus was ie, heb het aan de leiding gemeld..

dan hebben we nog een klant die maar door blijft praten, over 10 verschillende dingen in 10 seconden.. dan gaat het over planten, en dan over amerika.. echt niet te volgen.. ik weet zelf niet meer waar het over gaat als zij er staat := opzich wel grappig maar ook best wel vervelend, ik raak helemaal in de war van haar :=

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:45

Hmm er zijn eigenlijk best veel grappige dingen, maar die vergeet ik zo weer omdat je zo vaak dingen hoort. :+ Werk nu ook al 2 jaar achter de kassa.

Wat ik nog wel heb onthouden is iets wat gebeurde eerste keer dat ik achter de kassa zat. Er was een man en die begon over zijn lievelingsboom en waarom dat zijn lievelingsboom was en wat mijn lievelingsboom was. :+ En of wij (ik werd toen ingewerkt door iemand dus waren met zn 2en) wel eens zijn lievelingsboom hadden gezien als die in bloei was. :)) Zegt dat meisje die mij inwerkte: "Ja, ik zal het eens opzoeken op internet." :')

Maar heb wel grappigere dingen meegemaakt, kan er zo 1 2 3 niet opkomen. Maar deze heb ik onthouden omdat het in het begin nog vet bijzonder is. :P Zal het onthouden morgen. :))

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:51

Ik werk ook in een supermarkt.. maak veel leuke dingen mee. Maar word onderhandt wel gek van die (vooral mannen) klanten die steeds zeggen: "Ik biedt de helft!!". Pfff en dan net doen alsof ze de eerste zijn die dat zeggen

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:10

Toen ik in de AH to go werkte kwam er eens iemand binnen, vraagt bij de kassa om een pakje marlboro en kijkt me dan aan en flapt eruit "Goh, kijk jij altijd zo ontzettend zwoel?"... Bloedje serieus.. En ik stond daar maar, gelijk een knalrode boei van hier tot Tokio en mijn collega die naast me stond maar lachen... Dat heb ik nog lang aan moeten horen!

Ik werk nu bij de Halfords, en krijg eigenlijk standaard vragen van "Oh, weet je dat zeker? Zou je dat niet even aan je collega navragen?" :z

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:29

Oh ik weet er nog 1. :+
Wij hebben bonuskaart van de winkel als klanten hem niet bij zich hebben en dat is dus best lange code (2610400000012 :+ ) maar die kan je dus vet snel intoetsen na een tijdje. Dus ik typte dat zo een keer in voor een klant. Die klant echt zo: Wat doe jij dat snel.... (even stil en gluurt naar mijn naambordje)........... Mathilde (echt op zo'n zwoele toon :') ). Zei ik perongeluk: Ja, ik ben snel met mijn handen. Haha woeps maar die klant was wel stil.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:04

Echt grappig, ik werk ook bij de AH en je komt toch soms mensen tegen nou nou nou. Ik kan zo ff niks verzinnen maar af en toe dan denk je ook van waar halen ze dat vandaan....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:09

Een paar klasiekers uit de slagerij:

Wat kost het vlees?

Ben u van de wijn?
Terwijl je met een enorme ossenhaas in je handen staat.

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:11

haha TE geweldig topic dit :D zal eens kijken of dr morgen weer een reactie bijkan ;-)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:55

Er was eens een jongen bij mij in de winkel kocht een bosje bloemen schreef een kaartje en gaf het aan mij.
Of dat ik met hem uit wilde.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:07

Hahah, echt geweldige dingen hier :')
Ik had laatst een oudere vrouw in de winkel die niet helemaaaal jofel was volgens mij :Y) ; ze begon in ene tegen me te praten.. 'Zo, ik neem deze fles wodka mee.'
'Doet u dat.'
'Ja want ik heb de laatste tijd zo'n keelpijn hè, ik hoop dat die wodka daartegen helpt. Echt, mijn keelpijn is zo verschrikkelijk..-'
Ik moest al lachen, ze praatte zo heerlijk plat en ging maar door over haar keelpijn. Ik zei tegen haar dat ze misschien beter tabletjes kon halen bij de apotheek.
Ze kijkt nog eens naar die fles wodka en dan naar mij, 'Neee, jongedame. Ik vind die hoesttabletjes nooit zo lekker, ik neem toch maar deze fles wodka, veeeel lekkerder. En die werkt ook beter voor mij.'
:') Mevrouwtje kon zichzelf goed wijsmaken dat ze die fles wodka écht nodig had. Geweldig oud mens.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:25

Geweldig topic dit :')

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:43

Hm...dit wordt een ramp...van de bonnetjes antwoorden tot en met de vunzige klanten, geloof dat ik ze in al die jaren verkopen wel gehad heb.
Maar een paar die de moeite waard waren:

Ben in mijn vorige baan een jongen met heel veel vragen en een doordingende blik aan het helpen...zeg ik was dat alles? ja en graag een pen en papier, kom ik terug lopen met pen en papier en vraag vriendelijk was dat alles? nou nee schrijf ook gelijk even je nummer op. Was zo overbluft dat ik het maar gedaan heb :D

In mijn winkel kwam elke week, iedere week een vrouw binnen...oud....met rollatertje...en elke week had ze een plastic tasje bij zich, maakte die open en trok er een breiwerk uit...wat ook elke week hetzelfde was en vroeg dan heeft u ook wol?
En elke week legde ik deze mevrouw uit dat we een dierenwinkel annex paardenwinkel waren en geen wol verkochten....ze was elke vrij echt ernstig teleurgesteld en vondt dat we daar toch eens achteraan zouden moeten....oude vrouwtje is nu dood, maar heeft het eerste jaar van mijn winkel flink opgefleurd.

Op andere baan: man pakt mijn hand beet en zegt ik ga je hand lezen en ik joh ga vooral je gang, en bgint me daar toch een partij facts op te sommen, het was bijna genant :D

Kinderen rennen de winkel in: verkoopt u ook pitbulls? en ik: wat denk je zelf? hij: nou eh ja? en ik: verkeerd gedacht, fijne dag verder.

5 cent terug? joh meid hou maar, kan je voor je kinderwagen sparen.
bonnetjes? nee joh krijg het toch niet terug van de hond HAHAHAHA
tasje erbij: nee ik ben met de fiets *eh ja....*
helemaal niets erbij? fijne dag dan in ieder geval, ja DIE neem ik wel mee :D

Meid heb jij dat vieze weer besteld?
Nee ik verkoop alleen dieren en ruitersportartikelen.
*raken ze van in de war :P*

Kan je niet een uurtje eerder open gaan?
Nee dan lig ik nog op bed.

Belde een klant op: kan ik wat bestellen?
ja hoor, kan altijd.
Ok, dank u wel, dag.

Verkoopt u ook paarden? HAHAHA
Ja...eigenlijk wel ja, wat zoekt u?
Ja eh dat was maar een grapje hoor.

Ik weet niet....bij mij zijn ze altijd zo melig in de winkel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:59

Wat een geweldige dingen maak jij mee Sily!! :')

Ik heb wel es gehad dat ik een stuk zeep kreeg van een klant, hij was op vakantie geweest en zou wat meenemen voor mij en mijn collega, nooit gedacht dat hij het echt zou doen, vond het wel lief. :j

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 00:11

Ooeew..sily daar zitten wel hele bekende tussen :P

Heeft u een Rockspas?
Nee, ik heb en wil helemaal niks
Wilt u dierentuinzegels (of andere actie)
Ik wil niiiks!!
Nog een fijne dag verder!
10 sec later staan ze aan je kassa: waar zijn mijn zegeltjes??

en de standaardopmerking:

Spaart u koopzegels?
Nee, jij wel dan?

Verder een klant die echt het bloed onder mijn nagels vandaan heeft gehaald.

Kassa is dicht en kassiere helpt laatste klanten (verder plenty kassa's open)
Mevrouw kwakt dr spullen op de band.
Mevrouw, ik ben gesloten.
Je zit er toch nog?? Dus je bent nog gewoon open.
Kassiere helemaal verbouwereerd, dus ik kwam er even bij (stond op servicebalie a la leiding)
Mevrouw deze kassa is gesloten.
Heb ik niks mee te maken!
Uhum, nou toch wel, daar verder op bent u gelijk aan de beurt.
Ze zit er toch nog, dus ze is nog open
Uhum, er staat toch een bordje.
Ja, dus?
Ja dus ze is gesloten.
Heb ik niks mee te maken, ze zit er nog en jij moet niet zo tekeer gaan tegen mij (was gewoon een principe kwestie geworden en was echt niet onvriendelijk ofzo)
Komt er een andere klant aangelopen, de klant van hierboven: mevrouw hier is nog een kassa open hoor...... dus nog een klant kwakt zijn spullen op de band en zet doodleuk het bordje achter haar boodschappen (waren overigens bekende van elkaar). Komt er nog een klant aan, zegt de voorste klant heel scheinheilig: deze kassa is gesloten hoor.

Mijn nekharen stonden overeind! Wat een kwallen van klanten waren dat.

En klanten waar ik mee mag op reis naar een onbewoond eiland :j (altijd leuk)

En een 'speciale' klant heeft bij een collega mijn nummer gebietst (thank god niet gekregen), maar ik heb zijn nummer wel gekregen van mijn collega's onder luid gelach natuurlijk :P. Klant komt altijd bij mij aan de kassa en je krijgt de raarste verhalen. Ik ging sluiten, komt die klant:

ga je nu weg?
Ja ik heb pauze!
Waar ga je heen dan?
eten.
O lekker ik ga mee, welk restaurant nemen we?

dussss

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 00:13

_O-

Daar zitten ook leuke tussen.
Maar die van de klanten met dat bordje vind ik echt schandalig...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 00:28

Bij ons zijn de klanten zeer asociaal :j. Staan ze als we volgens hen de deur niet snel genoeg open doen (8 uur is opening) dan staan ze te slaan op de deuren (en houden we ze nog 5 min langer dicht :P)

En van een vaste klant (a la kabouter), was ook een top (of diepte)punt. Wij hebben zaterdagavond van 6 tot 8 korting. Dan is het even heel erg druk, dus de kabouter zet zijn boodschappen al lang voor zes uur op de band en houd het laatste artikel net zo lang vast totdat het omgeroepen wordt.

Maar laatst was het echt erg (had een erge dag, eerst uitgescholden door een vent die zijn shag niet snel genoeg kon vinden en dat op mij afreageerde). Er was een nieuw meisje die wilde wat vragen, dus ik zet mijn bordje van gesloten neer (stonden toch geen klanten) en ga dat meisje wat uitleggen. Komt kabouter voor mijn kassa staan (waar ik dus niet meer op zit en die dus afgesloten is):

Hoe is het, ga je nog zitten of wat?
Ik helemaal perplex.... nou ik ben haar even wat aan het uitleggen.
Duurt dat nog heel de dag dan ofwat? Ik wil mijn boodschappen kwijt, dus smijt het bordje aan de kant en gooit zijn boodschappen op een lege kassa.

Al zijn boodschappen liggen er op.

Kom je zitten of wat?
En wat als ik nu een andere kassa pak?
Jij neemt geen andere kassa, jij komt NU hier zitten.
Deze kassa is misschien wel kapot...
Ga je me nu treiteren of wat, je komt nu zitten...
Ik was overigens nog niet klaar met uitleggen dus deed lekker rustig aan.
Haaalloooooo, schiet je op of wat. Heb je stront in je oren (toen was ik echt geneigd een andere kassa te pakken, het was dat er geen andere over waren)

Mijn leidinggevende zei tegen mij, ga nu maar zitten want het is nu 6 uur.

Kabouter begon gelijk; hehe, sta hier al de hele dag, wil ook naar huis.
Ik loop naar mijn kassa, maar kon er nog niet langs want daar stond een oudere meneer die ook nogal opvliegend kan reageren, dus moets nog ffies wachten.

hoor ik weer: Douw die kar gewoon opzij joh, werken moet je..
Ik kon echt mijn lach niet meer inhouden
Grmphhlmpp.. stond hij naast me en schoot zo die kar 10 meter verder.
Ik heb nog even rustig een mandje weggelegd voordat ik ging zitten. Wens me niet te laten commanderen door een klant :n

En nog één, heel genant. Iedereen kent de 20 jaar campagne wel met alcohol. Dus stelletje leuke gozers komen aan mijn kassa met bier;

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Oooohh, nou komt het hoor. Nu krijg je mijn ID te zien (met een big smile zei hij het)
Ik dacht..ojee...
ID voor mijn neus... 25 jaar (oeps)

volgende klant

Ik tegen de kassiere voor mij: Krijg ik eens een keileuke jongen aan de kassa, vraag ik om zijn ID.... is hij al 25. Dus was al een hoop gegrinnik van de kassiere voor me. Hoor ik ook een hoop gegrinnik naast me... stond hij nog naast me. Oeps. Hij kon het wel waarderen overigens :j