Ouders vinden mij té dik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:42

houvanponies schreef:
Jeetje ik herken dit helemaal! Mijn ouders (vooral moeder) doet precies het zelfde :( Het is vreselijk ook als je gewoon een keertje iets lekkers neemt dan is het gewoon gelijk paniek.

Kijk ik ben heel wat breder dan normaal maar niet dik, ook niet de kleinste borsten (d). Maar ik krijg het wel weer dagelijks te horen, terwijl moeder het zelfde is gebouwd etc. alleen zijn probeert om de 10 sec. een nieuw dieet... en ik doe dat niet. Ik eet zeg maar niet veel en als ik dan aan sonja doe dan kom ik aan omdat ik dan te veel binnenkrijg voor mijn lichaam :=

Ironisch, ik heet ook Renee :')

Ja ik ben ook wat breder, ook cub D. Maar tis gewoon k u t dat ouders blijven zeiken. Mijn meoder weegt dan wel 56kg, maar dat is mijn moeder. Ik weeg nou eenmaal wat meer, en ben niet ongezond dik. En dat Sonja Bakker gedoe doe ik egt niet, dat is gewoon slecht voor je. Ik beweeg dan nog liever

Renee

Re: Ouders vinden mij té dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:46

Hier het zelfde, heel ironisch idd :')

Maar ik heb het ook liever op een rondje bos joggen als zo'n dieet volgen :))

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:47

Wat vervelend dat je ouders zich zo opstellen!

Ik heb dit bij een goede vriendin zien ontwikkelen in een eetstoornis waar ze nu (30+) nog niet volledig van genezen is. Doordat ze in haar puberteit heel strikt gelijnd heeft, is nu haar stofwisseling vreselijk van slag en blijft ze jojo-en. Om dan van haar zelfbeeld nog maar niet te spreken...

Misschien kun je je ouders een voorstellen om naar een goede diëtiste te gaan? Die kan dan goed bepalen waar de grens ligt en wat voor jou gezond is. Komt vast "sterker" over bij je ouders.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:49

houvanponies schreef:
Hier het zelfde, heel ironisch idd :')

Maar ik heb het ook liever op een rondje bos joggen als zo'n dieet volgen :))

Haha ik fiets dan een rondje ofzo ook heerliujk. Met mijn camera enzo...

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:50

Jeps ik ken het.
Jarenlang krege ik te horen dat mn dijen zo dik werden. Bla bla bla. Als je mn jongste zusje ziet, vraag je je af of ze het niet tegen de verkeerde persoon had.
Ik ben vorig jaar keihard tegen dr uitgevallen. Leek te helpen...
Toch niet helemaal. Hoe moeilijk het ook is, ik negeer dr compleet op zo'n moment. Daar heeft ze wel van geleerd.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:52

Sjonge wat een rot ouders!

Heb even je BMI berekent (weet niet of het al gedaan is) en die is 25.2 dit is 0.2 boven een "gezond gewicht" het is dus dikke onzin dat je moet afvallen!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:56

ìk had eerst hetzelfde gewicht bij dezelfde lengte.
Ik was alleen wat jonger en naiever en ben dus door gezeur van paps wel op dieet gegaan.
Inmiddels is het iets geworden wat mijn leven beheerst en ik heb ook nog allerlei kwalen gekregen.

Ik wilde dat ik de tijd kon terug draaien...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:04

wat erg equidea! :(:) Hoeveel weeg je nu dan? en wat voor kwalen heb je gekregen?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:09

ik gok op maag&darmklachten (extreem maagzuur aanmaken of beschadigde maagwand, spastische darm of chronisch ontstoken darmen, in het geval van Stackers enzo te hebben geslikt evt ook nog hartritme stoornissen, das ff een kleine greep uit wat mn zus allemaal heeft ivm haar anorexia...)

Jouw ouders snappen écht niet waar ze mee bezig zijn :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:10

Ik zou zeggen:"print het onderzoek uit waarin is aangegeven waarin lichte overgewicht voor je weerstand goed is.

Je bmi is is iets aan de hoge kant, ik ben zelf wel aan het afvallen (1.65 en 64,5 kilo, nu 62,5 :D :D). Maar het is aan jou om dat te beslissen, je bent nu oud genoeg om verantwoordelijk te zijn voor je eigen gewicht. Vervelend dat je ouders zich er teveel mee bemoeien! (aan de andere kant ook wel lief dat ze zo om je bekommeren, hoe irritant ook).
Heb je veel spieren of heb je echt vet, want je vetpercentage kan wel veel te hoog zijn. Wat dikker zijn en een goede conditie hebben is geweldig! :) Je kan beter steviger zijn met een geweldige conditie, dan slank en conditieloos (want dat is echt ongezond) (mijn bmi is normaal, maar mijn conditie is waardeloos en heb veel vet. Dus ik moest er wat aan doen, ben nu eindelijk weer echt gezond na 1,5 jaar ellende met mijn gezondheid :D)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:10

lifaya schreef:
wat erg equidea! :(:) Hoeveel weeg je nu dan? en wat voor kwalen heb je gekregen?

In de winter bijv. kan ik niet te lang buiten blijven omdat ik letterlijk niet tegen de kou kan.
Snel ziek, veel moe en ik voel me gewoon niet meer dat gezonde sterke meisje.

Ik pb je verder wel even!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:27

Toen ik zestien was, begon m'n moeder erover dat ik te dik was. Ik wilde dit niet zien :n
Ik ben behoorlijk lang, 1.85m en woog over de 80 kilo.
Dit was nog steeds een gezond gewicht.
Ik reed indertijd 3 keer per week paard, en fietste elke dag naar school (in totaal ongeveer 50km), naast een gezond dieet, ben ik een heel stuk afgevallen.
Volgens mij kwam ik toen op 77 kilo uit. Vijf kilo is niet veel, maar voor het zicht was het wel 10 kilo.
We zijn twee jaar verder, ik ben momenteel zelfs 75 kilo!
Mijn zusje is nu net zo oud als ik toen, en is véél te dik.
Dit hebben mijn ouders ook duidelijk aangegeven, met een verantwoordelijk dieet is ook zij aan het afvallen momenteel. Ze weegt nog steeds meer dan ik, en is een kop kleiner.
Ik zelf zou het liefst terug naar 65 kilo gaan, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken.

Ik ben dolblij dat m'n ouders me hebben gepusht af te vallen, want ik ben nu niet meer onzeker over mijn lichaam. Bovendien heb ik een stuk betere conditie nu en heb ik geen last van hartkloppingen etc.

Ik vind het BMI wel een leuke richtlijn, maar zou mijn BMI 25 zijn, zou ik stijl achterover slaan. De gezonde marge ligt als ik me niet vergis tussen 19 en 25. Dat vind ik een hele ruime marge! Een klein beetje over die 25 zie ik dus wel als schadelijk. Bovendien doet vooral buikvet veel verkeerde dingen.

Ik weet niet hoe het bij jou thuis is, maar mijn ouders hebben het beste met me voor. Ik ben ze nog steeds dankbaar dat ze mij (op dat moment voelde het dan wel alsof ze me de grond in hadden gestampt) hebben gewezen op mijn gewicht.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:40

Citaat:
Ik zelf zou het liefst terug naar 65 kilo gaan, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken.

Eeehhhh.. Janine, ik hóóp voor jou dat dat je niet gaat lukken.
Voor ik bevallen ben, woog ik 63-65 bij een lengte van 175 en geloof me, ik was echt slank.
Op 63 had ik al dat ik erg snel verkleumde en minder energiek werd. Er is ook een ondergrens aan wat gezond is.

Lifaya, ik zag al enkele goede tips.

Zo kun je je ouders voorstellen naar een dietiste te gaan.
Afslanken is voor een opgroeiend meisje toch wel tricky business, en zij kan je eventueel helpen om op een verstandige manier naar je voedingspatroon te kijken.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:48

Ik vind het wel erg dat je ouders hierover gaan zeuren.
Jij bent toch tevreden met je zelf!
En zo vreselijk dik ben je helemaal niet ;)
Ik snap heel goed dat je er daardoor al helemaal niet je best voor zou doen. Misschien helpt het als je er nog eens met ze over praat. Dat je het vervelend vind dat ze zo tegen je doen en dat dat ook niet helpt!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:50

houvanponies schreef:
Jeetje ik herken dit helemaal! Mijn ouders (vooral moeder) doet precies het zelfde :( Het is vreselijk ook als je gewoon een keertje iets lekkers neemt dan is het gewoon gelijk paniek.

Kijk ik ben heel wat breder dan normaal maar niet dik, ook niet de kleinste borsten (d). Maar ik krijg het wel weer dagelijks te horen, terwijl moeder het zelfde is gebouwd etc. alleen zijn probeert om de 10 sec. een nieuw dieet... en ik doe dat niet. Ik eet zeg maar niet veel en als ik dan aan sonja doe dan kom ik aan omdat ik dan te veel binnenkrijg voor mijn lichaam :=

Ironisch, ik heet ook Renee :')
[/quote]

Dan zou ik naar de dietist gaan, want dan heb je jou lichaam serieus ontregeld, en niet alleen voor je omgang maar voor je gezondheid beschadig je lichaam zo hard. Gemiddeld kan je makkelijk 10 jaar verouderen door te weinig te eten

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:01

Wat ontzettend vervelend voor je, en dat je BMI 'iets' (maar 0.2) te hoog is, betekent niet dat je gelijk dik bent ofzo. Ik heb 2 kg overgewicht, en ben echt niet dik hoor. BMI moet je ook maar met een korreltje zout nemen, niet iedereen is hetzelfde gebouwd, als ik nu 10 kg afzou vallen zou ik in het groene gedeelte zitten maar dan zou ik nauwlijks meer kunnen leven omdat ik nogal zwaar gebouwd ben.

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:11

Heel herkenbaar. Mijn ouders hebben 2 jaar geleden ook tegen mij verteld dat ik te dik werd. Toen heb ik een hele tijd onwijs gezond gegeten, nu nog eigenlijk. Ik eet bijna nooit chocola, chips of drink cola, 7up en dat soort dingen. Dat heeft mij wel onwijs geholpen. Wel ben ik op een gegeven moment gigantisch tegen ze uit gevallen, want ze zeiden het steeds vaker.
Toen is het kwartje wel gevallen dat ze me absoluut niet moeten pushen.
Maar renee, ik heb je nu al een paar keer gezien en je bent absoluut niet dik! En als je wil kunnen we samen wel gaan hardlopen ofzoiets :) Krijgen we allebei wat extra beweging :(:) :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:13

Klopt, bmi is alleen een goede richtlijn als je een normale bouw hebt. Ik ben tenger gebouwd, dus 45 kilo is volgens bmi ruim ondergewicht tegen anorexia aan, maar volgens de bmi bij de dokter was het nog net gezond. (betekend dus wel dat 65 kilo volgens de gewone bmi gezond is, maar rekening houdend met mijn bouw is het te zwaar).

Belangrijkste is niet de bmi, maar je vetpercentages en je condities. Heb je veel spieren (is zwaarder dan vet) en een top conditie, houden zo! Maar heb je teveel vet en slechte conditie (kan ook als je bmi wel gezond is), moet je meer sporten en beter eten.
Je kan altijd even op gesprek bij de dieetiste, neem dan gewoon je ouders mee en leg het uit. Dan miepen je ouders minder en weet jij ook of je echt gezond genoeg bent.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:18

Lady_xx schreef:
Heel herkenbaar. Mijn ouders hebben 2 jaar geleden ook tegen mij verteld dat ik te dik werd. Toen heb ik een hele tijd onwijs gezond gegeten, nu nog eigenlijk. Ik eet bijna nooit chocola, chips of drink cola, 7up en dat soort dingen. Dat heeft mij wel onwijs geholpen. Wel ben ik op een gegeven moment gigantisch tegen ze uit gevallen, want ze zeiden het steeds vaker.
Toen is het kwartje wel gevallen dat ze me absoluut niet moeten pushen.
Maar renee, ik heb je nu al een paar keer gezien en je bent absoluut niet dik! En als je wil kunnen we samen wel gaan hardlopen ofzoiets :) Krijgen we allebei wat extra beweging :(:) :P

Wooww... jij bent juist egt slank! en daarbij ook nog jong dus vind het wel erg slecht dat je ouders je dan al proberen te pushen om te lijnen... Maarjah :P nu zie je er gewoon supergoed uit :P

Thnx he! Ja we kunnen wel eens gaan bewegen samen haha :P ik houd meer van fietsen := kunnen we rondje scheveningen fietsen ofzo haha doe ik erg graag, kunnen we ook foto's maken

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:27

Hahaa nou was ik maar superslank. Lijkt me heerlijk.
Maar is goed dan nemen we camera mee (ik geloof dat we bij iedere wei die we zien stilstaan of bij ieder grasprietje :'))

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:37

Ik denk dat het belangrijk is dat je blij bent hoe je bent!! Maakt niet uit of je dik, dun, groot of klein bent.
De maatschappij van tegenwoordig verwacht zoveel van ons, en praat ons een bepaald plaatje aan van hoe we moeten zijn.
We moeten veel vrienden hebben, en deze het liefst ook iedere dag zien, we moeten de meest hoge opleiding volgen en de beste baan krijgen. Verder is het belangrijk dat we dun zijn, zo dun, dat er geen vlees meer op de billen, borsten en heupen zit.
En dan? Worden we daar gelukkig van? Worden we er mooier op?

Het is zo belangrijk dat je blij bent met je leven. Lekker in je vel zitten heeft zoveel invloed op het leven. Wanneer je dun/mager bent, is dat geen garantie op meer vrienden, een betere baan of een gelukkiger leven in het algemeen.
Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat onze maatschappij alleen nog maar gericht is op het lichaam, op hoe we er uit zien, en ik denk dat er een overgang gemaakt moet worden naar het innerlijk. Waarom iemand beoordelen op het uiterlijk, terwijl het juist het innerlijk is dat er uiteindelijk toe doet.

(bovenstaande vertaalt :+ : Stom van je ouders dat ze hun eigen dochter beoordelen op haar uiterlijk! Zolang jij happy bent met hoe je eruit ziet, moet je niets van je ouders aantrekken. Je moet je ouders duidelijk maken dat het je geen goed doet dat ze dat soort dingen tegen je zeggen.)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:40

randalinpony schreef:
Citaat:

Eeehhhh.. Janine, ik hóóp voor jou dat dat je niet gaat lukken.
Voor ik bevallen ben, woog ik 63-65 bij een lengte van 175 en geloof me, ik was echt slank.
Op 63 had ik al dat ik erg snel verkleumde en minder energiek werd. Er is ook een ondergrens aan wat gezond is.

Lifaya, ik zag al enkele goede tips.

Zo kun je je ouders voorstellen naar een dietiste te gaan.
Afslanken is voor een opgroeiend meisje toch wel tricky business, en zij kan je eventueel helpen om op een verstandige manier naar je voedingspatroon te kijken.

Ooh, ik heb het een beetje vreemd geformuleerd, ik ga niet mijn best doen dat te halen hoor. :oo
Ik zou het wel willen.

Ik herken wel die dingen, het snel koud hebben. :j

Een geweldig dieet is trouwens EGA.
M'n moeder is in 10 weken 25 kilo verloren. Jaren geleden.
Je eet ontzettend veel (ze at meer dan ons!!) maar vooral goed.
Er is vast wel wat op internet over te vinden.. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:41

Ik vind het wel degelijk van belang dat ouders zich bemoeien met de gezondheid van hun dochter! Zou mij pas zorgen maken als ze echt niets zouden zeggen. Je kan altijd té overbezorgd zijn, maar op zich bedoelen ze het wel goed. Komt er alleen niet zo goed uit.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:56

bij mij is het juist andersom. Word ik ook errgggg moe van...
Ik heb jarenlang gehad dat ik kon eten wat ik wou maar kwam geen gram aan,
Toen ik vorig jaar een ongeluk had, heb ik bijna 1,5 maand alleen maar op bed gelegen, Resultaat: Ik kwam aan. En dat vonden pa en ma zo goed bij mij staan. Ben ook wel blij dat ik ben aangekomen maar dan moet het niet op die plekken waar ik juist al wat ''vet'' had zitten.... Maarja als ik daar iets over zeg is het meteen: NIIEETTUUUUSS.. Enz enz enz..

Maar ik vind het rot voor je dat je ouders zo doen. Zoals ik je profiel foto's ziet, en ik zou zo zijn.Heb ik niks te klagen hoor...
Ken(de) ook iemand de maatje 36(schoenen) had en de enkels die bij maatje 36 hoorde en dan tonnetje rond. 130 kilo zit/zat ze denk ik wel aan. Maar het kwam ook grotendeels door haar eigen (ze at wel 7 zakken chips in de week). dat noem ik DIK!...

Als ik jou was zou ik is een keer een ''goed'' gesprek met je ouders aangaan. Ze zeggen maar dat ''jonge'' meiden eetstoornissen krijgen door school enzo, Maar zo te lezen gebeurd het ook vaak door de ouders zelf. Sorry maar het is JOUW lichaam. Als jij er tevreden mee bent.. Wie zou het dan mogen afpakken *\o/* *\o/*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:57

Denk niet dat jij zo over iemand moet oordelen of spreken op een openbaar forum